Radeon 8500 Sneller Dan Ti 4600 In PS 1.4 Games

Pagina: 1
Acties:
  • 136 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-08 17:53
Ik heb me laten vertellen dat een Ati Radeon 8500 En ti 4600 er uit kan lopen zodra de spellen Pixelshader 1.4 suport hebben.
Weet iemand of dit waar is?
Want dan Is het niet handig om je Radeon te verkopen voor een GF4.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Verwijderd

Op maandag 17 juni 2002 22:05 schreef Astennu het volgende:
Ik heb me laten vertellen dat een Ati Radeon 8500 En ti 4600 er uit kan lopen zodra de spellen Pixelshader 1.4 suport hebben.
zou ik zowieso niet doen, die Radeon verkopen. Hij is misschien niet sneller dan de GF4, maar dan zal het toch niet veel verschillen

• Astennu
Op maandag 17 juni 2002 22:08 schreef UltimateCarnage het volgende:

[..]

zou ik zowieso niet doen, die Radeon verkopen. Hij is misschien niet sneller dan de GF4, maar dan zal het toch niet veel verschillen
Ik heb nu een hercules Radeon 8500 En die is niet te oc'en dus daarom wil ik hem toch kwijt.
En dan wil ik of een gf4 ti 4200 of een build by ati radeon 8500 128mb. (als die ergens te krijgen zijn).

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

• Peertje NL
  • Laatst online: 16-08 13:25
Hercules Radeon 8500 290-300 Na mod 3Dmark 2001 SE:9800

na "mod"

ik haal 329 stabiel met mijn core, klok hem eerst eens wat verder over zou ik zeggen, scheelt veel geld

Reality beats fiction by far!

• Peertje NL
  • Laatst online: 16-08 13:25
Op maandag 17 juni 2002 22:10 schreef Astennu het volgende:

[..]

Ik heb nu een hercules Radeon 8500 En die is niet te oc'en dus daarom wil ik hem toch kwijt.
En dan wil ik of een gf4 ti 4200 of een build by ati radeon 8500 128mb. (als die ergens te krijgen zijn).
ow sjammer, hoeveel moet ie kosten :?

Reality beats fiction by far!

Verwijderd

Op maandag 17 juni 2002 22:10 schreef Astennu het volgende:

[..]

die moet toch echt wel te oc'n zijn hoor.

• Scatman_II
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:26

Scatman_II

R9500 Pro >:)

Op maandag 17 juni 2002 22:14 schreef UltimateCarnage het volgende:

[..]

die moet toch echt wel te oc'n zijn hoor.
Kun je nog built by ATi's krijgen dan? Ik d8 dat ik 1 van de laatsten had >:)

OC / CM - Begint eer ge Bezint

• Astennu
Op maandag 17 juni 2002 22:11 schreef E-MANs het volgende:
Hercules Radeon 8500 290-300 Na mod 3Dmark 2001 SE:9800

na "mod"

ik haal 329 stabiel met mijn core, klok hem eerst eens wat verder over zou ik zeggen, scheelt veel geld
Jij hebt zeker een build bij ati kaart.
Die had ik eerst ook en toen had ik ook 330mhz mem.
maar hier zit ook maar 4ns op :(

• Astennu
Op maandag 17 juni 2002 22:17 schreef Scatman_II het volgende:

[..]

Kun je nog built by ATi's krijgen dan? Ik d8 dat ik 1 van de laatsten had >:)
Ze worden niet mee gemaakt as ik het goed heb.
En ik wil een 128 build by ati met 3.6 ns mem.
Daar is pas moeilijk aan te komen :'(

• Tha BasZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-11-2024

Tha BasZ

- niks -

En waarneer komen er PS 1.4 support games?
Doom III of zo??

• -Nexus
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 21:14

-Nexus

|1.25GHz G4 Powerbook|

Mijn powered by ati Club3d radeon 8500 met 3,2 ns geheugen is ook errug brak te oc'en :'(

Gaat een wereld aan me voorbij :)

Verwijderd

de technische specs van de radeon zijn beter dan die van de nvidia, alleen weten die gasten van ATI nog geen drivers te maken. in de toekomst zit je dus met een radeon beter (helaas ben je dan al weer 1 of 2 videokaarten verder) Nvidia dus

Verwijderd

Op maandag 17 juni 2002 22:35 schreef -Nexus het volgende:
Mijn powered by ati Club3d radeon 8500 met 3,2 ns geheugen is ook errug brak te oc'en :'(

3,2 ns geheugen ? Das toch al ferm rap. Op hoeveel loopt dat standaart? En tot hoeveel krijg je het?

• -Nexus

-Nexus

|1.25GHz G4 Powerbook|

offtopic:
275/275
1mhz bij core erbij en hij slaat vast als een huis
geheugen kan ik op 280 zetten na potloodstreep

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:07

Mentalist

[avdD]

Op maandag 17 juni 2002 22:05 schreef Astennu het volgende:
En voordát ze dat hebben... :O

Als je moet kiezen zou ik de keuze af laten hangen van de beeldkwaliteit/tv-out die je wilt, al schijnt die bij de GF4 ook niet zo slecht meer te zijn. Maar als je het iets beter wilt kom je wel bij Ati. Wat betreft 3D kan de Ati voorlopig ook nog wel mee, en aan je sig te zien heb je die al. Ik zou gewoon wachten tot de spellen op je Radeon een beetje sloom gaan draaien en dan eens uitkijken naar een andere kaart. Ik zit hier toevallig nog steeds doodleuk met een Viper 2/S3 Savage 2000, ik ben dan geen fanatieke gamer, maar ja... Het is maar om een beetje te laten zien dat je het allersnelste niet écht nodig hebt.

Gewoon lekker wachten en later wel verder zien. En vergeet niet : je weet wat je hebt, maar niet wat je krijgt!

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• Astennu
Op maandag 17 juni 2002 22:35 schreef -Nexus het volgende:

Heb je een 128MB ?
En is het een Retail of oem

1000:3.2=312mhz mem :D Ik wil ook zo'n kaart :9~

• Astennu
Op dinsdag 18 juni 2002 07:10 schreef -Nexus het volgende:
offtopic:
275/275
1mhz bij core erbij en hij slaat vast als een huis
geheugen kan ik op 280 zetten na potloodstreep
Ten eerste moet je goede cooling jebben.
zet er minimaal een Blue orb op.
Beter is een 5x5x3 blokje van een p1 met bij heboorende fan.
En heatsinks op het geheugen setten.
Dan zou ik gewoon een weerstand er op zetten die je kunt regelen.
Een dan uit probeeren waarop hij het beste loopt.
Ik zou die kaat wel op 306-340 kunnen krijgen mischien zelfs meer dan de 306 mhz van de gpu.

Verwijderd

Op maandag 17 juni 2002 22:38 schreef -StraracZ het volgende:
de technische specs van de radeon zijn beter dan die van de nvidia, alleen weten die gasten van ATI nog geen drivers te maken. in de toekomst zit je dus met een radeon beter (helaas ben je dan al weer 1 of 2 videokaarten verder) Nvidia dus
ALS Ati betere drivers maakt, wat ik niet zo snel van ze verwacht eerlijkgezegd.

Verwijderd

Op dinsdag 18 juni 2002 08:50 schreef Astennu het volgende:

[..]

Heb je een 128MB ?

Waar haal je die 1000 vandaan :?

• Astennu
Op dinsdag 18 juni 2002 08:57 schreef SM-DoubleD het volgende:

[..]

Waar haal je die 1000 vandaan :?
Dat hebben de verteld en je kunt het uitrekenen. 1000-3.6=275mhz
1000:4=250mhz de 3.6 wordt op kaartjes gebruikt die 275mhz draaien en de 4ns op 250mhz le en oem kaartjes.

Dit is een lekkere kaart :9~ deze draait al 300-300 en heeft ook 3.3 ns mem 1000:3.3=303 en hij heeft tv-in suporten 128mb en eeen leuke oc-tool waar je ook de temp van de kaart kunt zien :9~
Afbeeldingslocatie: http://www.giga-byte.com/products/img/ap128d_h3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.giga-byte.com/products/img/v_tuner.jpg

Deze heeft ook een termal sensor en 128mb vga mem.

Afbeeldingslocatie: http://www.giga-byte.com/products/img/ap128dg_h.jpg

En dit is de 64mb versie.

Afbeeldingslocatie: http://www.giga-byte.com/products/img/ap64d.jpg

• jjwa
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-07 15:44

jjwa

CZ3 tentmuis

Op dinsdag 18 juni 2002 09:17 schreef Astennu het volgende:

[..]

[afbeelding]
:9~ :9~ :9~ :9~
dat goudachtige kleurtje is mooi!
zelfs het afdekplaatje aan de zijkant is die kleur! :9~

Verwijderd

Op dinsdag 18 juni 2002 09:38 schreef jjwa het volgende:

[..]

:9~:9~:9~:9~
dat goudachtige kleurtje is mooi!
zelfs het afdekplaatje aan de zijkant is die kleur! :9~
Komen we klaar?? >:)

Verwijderd

ATI geen goeie drivers??? Nou um ik weet niet waar jij heb gewoond de afgelopen maanden maar ze maker zekers goeie drivers. Ik haal 5200 3dmark2001se punten met mijn club3d radeon 7500 die standaard geclockd is op 270/230. overgeclockd aar 315/234 zonder enige mod. Ik heb het icm een amdxp 1600+.

Zekers met de catalyst drivers gaan ze een andere kant op (de goeie kant) ze hebben heel veel dingen herschreven en volgens mij hebben ze ook dingen erin zitten voor de r300 (voorbereiding).

of de radeon 8500 sneller is dan de gf4 ti 4600...dat etwijfel ik. De ti4200 rend die misschien voorbij maar we zien wel.

• CJ
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

CJ

(overleden)
Op dinsdag 18 juni 2002 08:57 schreef Sinterklaas het volgende:

[..]

ALS Ati betere drivers maakt, wat ik niet zo snel van ze verwacht eerlijkgezegd.
Volgens mij zie jij inderdaad de introductie van Catalyst een beetje over het hoofd. :?

Ik heb in ieder geval geen problemen met de ATi drivers, en de belofte dat Catalyst 8 tot 10 keer per jaar uit gaat komen, beloofd veel goeds. Tot nu toe bracht elke driver update een stukje performance winst, en het volledige potentieel is nog lang niet benut.

De oprichting van de Catalyst crew is naar mijn mening een flinke stap vooruit. ATi ziet nu definitief in dat driver-support een heel belangrijk onderdeel is, en dat je er met pure super hardware niet alleen komt.

Catalyst is voor ATi wat de Detonators voor nVidia is.

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

• Astennu
Ik denk dat ik voor zo'n giga byte kaartje ga

En idd de Catalyst drivers zijn zeer goed.
de fillrate is een stuk omhoog gegaan.
maar toen ook de oc van mijn herc omlaag. maar de winsta was nog altijd meer.
Maar met mijn oude kaart was dat niet gebruirt.

• jjwa
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-07 15:44

jjwa

CZ3 tentmuis

Op dinsdag 18 juni 2002 09:47 schreef Trommellvlies het volgende:

[..]

Komen we klaar?? >:)
"we"? jij misschien, maar ik in ieder geval niet! :Y)
maar die kaart is wel een erg mooi stukje hardware!
:P

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-08 14:18
de radeon 8500 is nooooit sneller dan een gf4ti4600.
was laatst ook zo'n interview met een maker van doom3. die gast zij dat nvidia's driver implementatie veel beter is dan ati en daarom ook in doom3 zal overheersen.

op dit moment vind ik m'n gf3ti500 stukken beter lopen dan m'n radeon 8500 pro (275/275)

Verwijderd

Op dinsdag 18 juni 2002 18:28 schreef weareborg het volgende:
de radeon 8500 is nooooit sneller dan een gf4ti4600.
was laatst ook zo'n interview met een maker van doom3. die gast zij dat nvidia's driver implementatie veel beter is dan ati en daarom ook in doom3 zal overheersen.

op dit moment vind ik m'n gf3ti500 stukken beter lopen dan m'n radeon 8500 pro (275/275)
Ben het hier ook mee eens. Ben zelf ook maar overgestapt van een Radeon8500 naar een Geforce 4200. En op mijn systeempje draait die 4200 serieus beter hoor!

• Yonni
  • Laatst online: 01-06 10:53
het heeft denk ik ook met "smaak" te maken...(nofi) net als intel vs amd...

maarjah, je kan wel wachten tot pixel shader 1.4 games..maar dat is denk ik wel lang wachten? dan koop je dan maar weer een niet kaartje..en nu al upgraden..wtf!? mensen zitten nog te gamen met een gf2mx..wil jij je radeon weg doen omdat i niet meer zo snel is.. |:(

D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6

Verwijderd

Had zelf de mogelijkheid de kaarten te wissellen. Zou overkill zijn natuurlijk, mocht je een nieuwe kaart kopen.

• Astennu
Op dinsdag 18 juni 2002 18:54 schreef Trommellvlies het volgende:
Had zelf de mogelijkheid de kaarten te wissellen. Zou overkill zijn natuurlijk, mocht je een nieuwe kaart kopen.
Lekker duidelijk :?

Ik denk dat een Radeon XT die ti 4200 in DoomIII toch echt wel gaat overheersen.

Verwijderd

Ik hoop van niet nu.. :D

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-08 14:18
Op dinsdag 18 juni 2002 19:11 schreef Astennu het volgende:

[..]

Ik denk dat een Radeon XT die ti 4200 in DoomIII toch echt wel gaat overheersen.
die XT word misschien wel net aan ja, maar niet overheersen.
PS 1.4 word toch niet in de hele render scene gebruikt? het draait niet alleen om PS 1.4 maar ook hoe hij met andere dingen omgaat zoals bumbmapping, vertex shaders etc...

• Yonni
rendering pipelines..dacht ik...dat zij Carmack ook, daarin is de Radeon TECHNISCH dus beter..7 per seconde ofzo kon i en de gf4 maar 4 per seconde maar toch was de gf4 sneller..met drivers enzo...*vaag* ik weet :9

• Brent
  • Laatst online: 13:44
FYI, de geforce 4 heeft geen pixelshader 1.4 support. die ondersteund maximaal 1.3. alleen de radeon 8500 heeft dat.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• KneoK
  • Laatst online: 03:57

KneoK

Not in a million lightyears

Op dinsdag 18 juni 2002 19:11 schreef Astennu het volgende:

[..]

John Carmack (ja, hij wordt er weer eens bijgehaald...) heeft zelf gezegd dat THEORETISCH een Ati kaartje beter zou moeten presteren dan een NVidia kaartje MAAR maar dat in de praktijk de NVidia kaartjes beter presteren...

edit: was al gezegd... overheen gelezen |:( :)

• Consiglieri
  • Laatst online: 05-10-2025
Ik begin nu toch langzaam te merken dat veel mensen die liepen te schreeuwen dat ati nvidia ging overheersen net voor de release van de geforce 4 in eens heeeeel stil zijn geworden.

In deze topic zie ik toch weer uitspraken van mensen die waarschijnlijk ati aandelen hebben.

ATI=uitstekende VC fabrikant die een gunstige prijs aanhoud.

NVIDIA=Power en daar betaal je ook voor

Nu is het geval van de ti4200/4400/4600 dat ati eigenlijk qua prijs/prestatie minder in te brengen heeft als eerder gedacht werd door de die-hard ati fans.

Een pc blijft een dure hobby en voor de hardwarefreaks blijft NVIDIA keus nummer een.

ATI moet echt met een grote voorsprong op ruwe kracht en features komen EN drivers die ook alles ondersteunen wil ATI in de toekomst nog aanhangers behouden.

Als NVIDIA het kan, kan ATI het toch ook? (qua drivers dan)

Waar je ook fan van bent, voor mensen die graag alle video opties op max willen zetten en alle features van nieuwe games aan willen zetten is en blijft NVIDIA de betere keus.
Vind je dit allemaal overkill qua prijs, dan is ATI gewoon de beste keus.

Het is inderdaad zoals eerder gezegd smaakverschil waar t em ligt.

• Astennu
Op dinsdag 18 juni 2002 21:32 schreef D-Loc het volgende:
Ik begin nu toch langzaam te merken dat veel mensen die liepen te schreeuwen dat ati nvidia ging overheersen net voor de release van de geforce 4 in eens heeeeel stil zijn geworden.

In deze topic zie ik toch weer uitspraken van mensen die waarschijnlijk ati aandelen hebben.

ATI=uitstekende VC fabrikant die een gunstige prijs aanhoud.

NVIDIA=Power en daar betaal je ook voor

Nu is het geval van de ti4200/4400/4600 dat ati eigenlijk qua prijs/prestatie minder in te brengen heeft als eerder gedacht werd door de die-hard ati fans.

Een pc blijft een dure hobby en voor de hardwarefreaks blijft NVIDIA keus nummer een.

ATI moet echt met een grote voorsprong op ruwe kracht en features komen EN drivers die ook alles ondersteunen wil ATI in de toekomst nog aanhangers behouden.

Als NVIDIA het kan, kan ATI het toch ook? (qua drivers dan)

Waar je ook fan van bent, voor mensen die graag alle video opties op max willen zetten en alle features van nieuwe games aan willen zetten is en blijft NVIDIA de betere keus.
Vind je dit allemaal overkill qua prijs, dan is ATI gewoon de beste keus.

ATI is nu op weg naar veel betere drivers dat hebben we wel kunnen zien.
Bij mij is bv bij code creatures de fps van 14,7 vnaar 20,3 gegaan en dat voor een 64mb kaart net als bij C&C renegade ook 10 fps er bij.
dus strax als doomII er is zullen we wel zien welke kaart er sneller is.
Als ATI zo door gaat komt de ware kracht tegen die tijd wel uit de kaart !!!.

Natuurlijk komt ook de matrax kaar nog om de hoek kijken.
Je kunt em al pre-orderen voor 399 dollar

• Consiglieri
het is sowieso als als als en bovendien zeggen al die benchmarks bar weinig.

negen van de tien keer gaat iedereen die bencht alle niet kritische programmas uitschakelen.
Bovendie zetten de meeste mensen alles op minimaal in bijvoorbeeld 3dmark(aa uit, 16 kleuren, etc.)

er is zeker verschil tussen benches en gewoon gamen.

Zoals het er nu uit ziet, en dit is gewoon de realiteit, loopt ATI stevig achter.

Tegen die tijd dat ATI haar/zijn drivers voor de 8500 in orde heeft, is NVIDIA alweer de release van de volgende videokaart aan het presenteren.

Verwijderd

Op dinsdag 18 juni 2002 21:49 schreef Astennu het volgende:

[..]

..dus strax als doomII er is zullen we wel zien welke kaart...

[..]
mijn tnt1 is ook heeeeeeeeel snel in doom2 :)

• CJ
  • Niet online

CJ

(overleden)
Op dinsdag 18 juni 2002 21:32 schreef D-Loc het volgende:

* knip *

Die laatste zin vind ik nog het meest steekhoudend in je betoog. De rest was eigenlijk een 'ATi-is-wel-goed-maar-nVidia-is-lekker-beter-verhaal' zonder diepgang.

Ik snap gewoon niet waarom iedereen de Radeon8500 steeds tegen een Geforce4 positioneert? :? Onthoudt toch eens dat de Radeon8500 bedoeld is als killer van de 'gewone' Geforce3. Dat-ie nu de GF3 Ti500 in bijna alle tests ook verslaat is mooi meegenomen, en dat-ie met de nieuwste drivers ook de GF4Ti4200 benaderd (en soms inhaalt) is helemaal beter.

Feit is gewoon dat ATi nog geen kaart heeft die ze positioneert tegenover de GF4-lijn, en wegens gebrek moet de Radeon8500 die plaats maar innemen, wat natuurlijk helemaal niet eerlijk is.

De R300 positioneren tegenover de GF4 is ook niet helemaal eerlijk, aangezien dat ding veel later uit komt dan de GF4. En als je al weet dat de R300 nu al 20% sneller loopt dan een GF4 in z'n alpha-fase en ook een speed-bumped GF4Ti4600 (zie weer het verhaal van Carmack) verslaat, dan is dat zeker een goede zaak. nVidia heeft daar op dit moment niets tegenover staan dat beter is, anders had Carmack wel een nVidia kaartje gebruikt.

En als de alfa-versie van de R300 Doom III al goed kan draaien zonder problemen, dan is ATi helemaal op de goede weg. Dat was een jaar geleden bij de introductie van de Radeon8500 wel anders.

Een jaar geleden zei Carmack dat-ie voor nVidia ging, maar zie daar... hij kreeg ondersteuning van het driverteam van ATi en samen losten ze veel problemen op.

De drivers zijn nog niet uitgekristaliseerd bij ATi, maar er zit zeker schot in de zaak, zeker met de introductie van Catalyst en de Catalyst-crew. En ik denk dat bij de introductie van de R300, ATi niets meer aan het toeval overlaat en ze op gelijk niveau staan met nVidia (en ik zeg het hier voorzichtig, want ik heb al op veel sites gelezen dat ATi echt werk maakt van hun slogan 'Crush the force'. :+

Oh ja, en on-topic. De Radeon8500 is gewoon sneller in PS1.4 dan een Geforce4 Ti4600 omdat de GF4 maar een DX8.0 kaart is en dus geen PS1.4 ondersteunt. :)

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

• Consiglieri
Even wat duidelijkheid van mijn kant.
Wat ik bedoel is dat ati qua drivers met de 8500 probeert de gf4 4600 in te halen terwijl de volgende nvidia kaar er al aan zit te komen.

Het is gewoon een verloren strijd die ati probeert te leveren.
Wat wel belangrijk voor alle gebruikers is, is dat ati in iedergeval zorgt voor een prijzen battle.

Ik vind nvidia en ati gewoon steengoed, maar mijn keus, als hardware freak (moet sneller hebben, ook al heb ik er niets aan) ligt op dit moment bij nvidia.

Mocht de r300 nog beter zijn als de komende nvidia kaart en als dat ook irl bewezen wordt dan stap ik gewoon over naar ati.
Voorlopig ligt nvidia gewoon voor op in de race.

(das wel fijn hoor dat de 8500 sneller is als de gf4 4600 in ps1.4 , maar welke game ondersteund dat op dit moment??of gaat dat ondersteunen in de nabije toekomst)

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Op woensdag 19 juni 2002 01:18 schreef D-Loc het volgende:

Mocht de r300 nog beter zijn als de komende nvidia kaart en als dat ook irl bewezen wordt dan stap ik gewoon over naar ati.
Ik denk wel sneller ja. En dan komt de geforce 5 en stap je weer over naar nvidea, zal altijd zo zijn :)

• CJ
  • Niet online

CJ

(overleden)
Op woensdag 19 juni 2002 01:18 schreef D-Loc het volgende:
Wat ik bedoel is dat ati qua drivers met de 8500 probeert de gf4 4600 in te halen terwijl de volgende nvidia kaar er al aan zit te komen.

Het is gewoon een verloren strijd die ati probeert te leveren.[/b]
Hmmmf... dat probeerde ik dus net duidelijk te maken. ATi probeert helemaal niet om de GF4 Ti4600 in te halen qua drivers. Zelfs een digibeet ziet in dat de Ti4600 qua pure kracht veel sneller is dan een Radeon8500. Je kan dan superdrivers hebben op de Radeon8500, sneller dan een GF4 Ti4600 zal-ie echt niet gaan. Dat ziet ATi ook wel in hoor. :)

Wat ATi nu doet is het niveau van de drivers naar een hoog niveau brengen, o.a. door middel van invoering van Catalyst als tegenhanger van de Detonator.

Wat wel belangrijk voor alle gebruikers is, is dat ati in iedergeval zorgt voor een prijzen battle.
Elke videochipfabrikant van een videokaart zorgt voor een prijzenbattle. Of het nou ATi, nVidia, Matrox, etc is. Als ze allemaal kaarten hebben die in het zelfde segment zitten, dan is dat natuurlijk gunstig voor ons.

Ik vind nvidia en ati gewoon steengoed, maar mijn keus, als hardware freak (moet sneller hebben, ook al heb ik er niets aan) ligt op dit moment bij nvidia.
Ik ben ook een hardwarefreak, maar snelheid gaat bij mij niet op de eerste plaats. Het is wel zeker belangrijk voor me, want ik wil wel een beetje leuk games spelen, maar als ik op 60 fps met alle features aan op 1024x768 kan spelen (incl. 16x aniso) en het beeld ook nog mooi contrastrijk is, dan ben ik al tevreden. Ik denk dat jij meer een snelheidsfreak bent. Bij mij gaan goede tv-out en DVD-weergave en super 2D toch voor.

Als je het hebt over kaarten die op dit moment op de markt uit zijn, dan heb je gelijk en ligt nVidia voor. Maar op dit moment kun je van nVidia niet zeggen dat ze een werkend stukje NV30 hebben, terwijl ATi dus wel mooi de eer heeft gekregen om de Doom III demo te laten draaien. En iedereen weet dat John Carmack gezegd heeft dat hij alleen het beste wilde hebben om Doom III op te draaien en dat nVidia niets kon leveren dat sneller was. In elke test was de alpha versie van de ATi kaart sneller. Sneller zelfs dan een opgevoerde GF4 Ti4600 (waarschijnlijk de NV28?).

Dus als ik dit zo bekijk, dan ligt ATi toch nog voor op nVidia. En Omen mag dan wel na de R300 uit komen en het gaan killen, maar dat blijf je houden. Waarom denk je ATi al druk bezig is met de R400 en R500, die begin volgend jaar worden geintroduceerd? Zij zitten ook niet stil hoor...

(das wel fijn hoor dat de 8500 sneller is als de gf4 4600 in ps1.4 , maar welke game ondersteund dat op dit moment??of gaat dat ondersteunen in de nabije toekomst)
Als 'hardwarefreak' zou je nu moeten zeggen... hey de Radeon8500 is sneller dan de GF4 Ti4600 in PS1.4, die moet ik hebben, ook al heb ik er niets aan.... ;)

En uhm.. je stelt het nog steeds een beetje verkeerd. De GF4 Ti4600 ondersteunt alleen maar PS 1.0 t/m 1.3. De Radeon8500 is dus altijd sneller dan de GF4 met PS1.4. Iets dat je niet ondersteunt, daar kun je ook niet in concurreren, dus zul je er altijd langzamer zijn dan de kaart die het wel heeft.

Tegen de tijd dat er een game uitkomt die het goed ondersteunt, zullen de nieuwe kaarten die op dat moment uit zijn, het ook op pure kracht kunnen winnen van de Radeon8500. Maar als Carmack er voor kiest om wel PS1.4 te gaan ondersteunen en ATi krikt z'n drivers nog verder op, dan zou het theoretisch mogelijk kunnen zijn dat de Radeon8500 sneller is dan de Ti4600. Door z'n pure kracht wint de Ti4600 het op dit moment gewoon nog, ook al gaat-ie maar tot PS1.3.

• Astennu
Op dinsdag 18 juni 2002 22:43 schreef D-Loc het volgende:
het is sowieso als als als en bovendien zeggen al die benchmarks bar weinig.

negen van de tien keer gaat iedereen die bencht alle niet kritische programmas uitschakelen.
Bovendie zetten de meeste mensen alles op minimaal in bijvoorbeeld 3dmark(aa uit, 16 kleuren, etc.)

er is zeker verschil tussen benches en gewoon gamen.

Zoals het er nu uit ziet, en dit is gewoon de realiteit, loopt ATI stevig achter.

Tegen die tijd dat ATI haar/zijn drivers voor de 8500 in orde heeft, is NVIDIA alweer de release van de volgende videokaart aan het presenteren.
In de Catalyst drivers zit ook al ondersteuning voor de R250 En de R300.
Dus ATI is ook al druk bezig op niet het zelfde probleem te krijgen als met de 8500.
Dus als die R300 kaart uit komt zal die ook als een zonnetje draaien >:)

• B3U5
  • Laatst online: 09-08 19:30
kweet niet of dat met de ti4600 ook zo is, maar de G4 ti reeks is toch ondergeschikt aan de gewone geforce3?

dat lees je in alle pc bladen als pcm en computer totaal.
check ook maar eens de prijzen, een gf ti 200 is geloof ik goedkoper dan een G3

• Astennu
Op woensdag 19 juni 2002 08:19 schreef Beus het volgende:
kweet niet of dat met de ti4600 ook zo is, maar de G4 ti reeks is toch ondergeschikt aan de gewone geforce3?

dat lees je in alle pc bladen als pcm en computer totaal.
check ook maar eens de prijzen, een gf ti 200 is geloof ik goedkoper dan een G3
Je hebt in de geforce 3 klasse in oplopende snelijd eerst de Ti200 dan de Classic(je gewone Geforce 3) En dan de Ti500
In de Geforce 4 Serie is dat TI 4200 , TI4400 En de Ti4600.

• Astennu
Nog even voor de mensen die op of aanmerkingen hadden op de Drivers van ATI hier:

http://www.hardocp.com/article.html?art=MzEyLDE=

Staat een artiekel over De nieuwe Drivers van ATI.
Let wel goed op wat de op de laatste pagina zeggen dat hun nog niet ! de final build hadden die er nu wel is.

• CJ
  • Niet online

CJ

(overleden)
Op woensdag 19 juni 2002 09:53 schreef Astennu het volgende:
Nog even voor de mensen die op of aanmerkingen hadden op de Drivers van ATI hier:

http://www.hardocp.com/article.html?art=MzEyLDE=

Staat een artiekel over De nieuwe Drivers van ATI.
Let wel goed op wat de op de laatste pagina zeggen dat hun nog niet ! de final build hadden die er nu wel is.
En hier nog twee andere links over de Catalyst drivers. Ze zijn toch allemaal vrij positief over de gang van zaken bij ATi wat betreft drivers:

http://tech-report.com/reviews/2002q2/ati-catalyst/index.x?pg=1

http://www.hothardware.com/hh_files/CCAM/ati_catalyst.shtml

• QuestGamer
  • Laatst online: 14-05 22:58

QuestGamer

Questje

Op dinsdag 18 juni 2002 18:48 schreef Yonni het volgende:
mensen zitten nog te gamen met een gf2mx..
* QuestGamer meldt zich :9

Maar binnenkort komt mijn Asus GF4Ti4400. Toch wel een lekker kaartje waar ik zeker lang mee kan doen. En als je een Radeon8500 hebt zou ik zeker geen upgrade doen. Maar de Radeon8500 die ik had besteld een tijdje geleden was kapot en ik had de gelegenheid een andere kaart te kopen, dus ga nu maar voor nVIDIA :P

Ik stream Poker, Retro Games & Good Vibes op Twitch.tv/Questje :-)

• -Nexus

-Nexus

|1.25GHz G4 Powerbook|

Op dinsdag 18 juni 2002 08:50 schreef Astennu het volgende:

[..]

Heb je een 128MB ?

Ik heb 64 retail, ik had hem laatst gekoeld door er een koeler voor te plaatsen. (met een draadje bevestigd en gericht op core) had geen nut.

Ben idd wel van plan om er een koeler op te plaatsen , maar aan de andere kant heb ik dan geen garantie meer

Dus ik zou hem op 312 moeten kunnen zetten! WTF da's beter *D moet ik de 900 marks wel kunnen halen denk ik!

• Yonni
hehe, ik heb hier nu een leadtek ti 4400 :) strak ding..zekers beter dan die gf2mx400 die er eerst in zat :)*hint* *hint* (8>

• Astennu
Op woensdag 19 juni 2002 11:44 schreef -Nexus het volgende:

[..]

Ik heb 64 retail, ik had hem laatst gekoeld door er een koeler voor te plaatsen. (met een draadje bevestigd en gericht op core) had geen nut.

Ben idd wel van plan om er een koeler op te plaatsen , maar aan de andere kant heb ik dan geen garantie meer

Dus ik zou hem op 312 moeten kunnen zetten! WTF da's beter *D moet ik de 900 marks wel kunnen halen denk ik!
Als de kaart kapot gaat kun je je oude cooler er gewoon weer op zetten.
En ik denk dat ik die kaart wel op 310-360 kan clocken dan haal je wel een 11000 score >:)
Maar wat voor een is het presies want dan ga ik er ook zo een halen.

• -Nexus

-Nexus

|1.25GHz G4 Powerbook|

Moet je hem wel weer psies kunnen restaureren...
maar ik kan het toch niet laten denk ik >:)
Club3d Radeon 8500
ik had hem voor 210 maar nu is ie 198
(bij sallands levertijd was 2 dagen)

product specs + picture : club3d.de

• Astennu
Op woensdag 19 juni 2002 11:53 schreef -Nexus het volgende:
Moet je hem wel weer psies kunnen restaureren...
maar ik kan het toch niet laten denk ik >:)
Club3d Radeon 8500
ik had hem voor 210 maar nu is ie 198
(bij sallands levertijd was 2 dagen)

product specs + picture : club3d.de
Ik heb ook eens zo'n kaart weer gerestaurert.
Maar heb je een Club3d radeon le op pro ?
want op de le zit nu 4ns op :'(

• -Nexus

-Nexus

|1.25GHz G4 Powerbook|

Ik volg het ff niet... :? hij is pro standaart op 275/275

• Astennu
Op woensdag 19 juni 2002 14:09 schreef -Nexus het volgende:
Ik volg het ff niet... :? hij is pro standaart op 275/275
ik bedoelde de clock speeds.
maar ze hebben em nergens op voorraad.
wanneer hb jij em gekocht?

is er hier ook iemand met een 128mb kaart met 3,6 ns mem ?

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 31-01 01:56

edward2

Schieten op de beesten

Op maandag 17 juni 2002 22:25 schreef Astennu het volgende:

[..]

Ze worden niet mee gemaakt as ik het goed heb.
En ik wil een 128 build by ati met 3.6 ns mem.
Daar is pas moeilijk aan te komen :'(
Je kan de mijne over een maand kopen, ik heb em van provantage uit de US, loopt op 310/310 koel en ongemodded en kicks m'n GF4Ti4600 in UT2003 met aniso, eigenlijk in bijna alles met d3d en aniso.

De 128 mb'er is op 1280x1024x32 max zo'n 10% sneller dan de 64 mb, maar dat heeft waarschijnlijk niet aléén met die 64 mb extra te maken, zie artikel digit-ife.

Niet op voorraad.

• Astennu
FF wat opleuken van het topic:
Afbeeldingslocatie: http://www.ati.com/designpartners/media/images/aiwr8500128box.jpg
Op woensdag 19 juni 2002 16:21 schreef edward2 het volgende:

[..]

Je kan de mijne over een maand kopen, ik heb em van provantage uit de US, loopt op 310/310 koel en ongemodded en kicks m'n GF4Ti4600 in UT2003 met aniso, eigenlijk in bijna alles met d3d en aniso.

De 128 mb'er is op 1280x1024x32 max zo'n 10% sneller dan de 64 mb, maar dat heeft waarschijnlijk niet aléén met die 64 mb extra te maken, zie artikel digit-ife.
Ik heb wel interresse maar wat voor een kaart is het een 128mb le of retail.
En was i van ati zelf ?
En heb je een link haar het artiekel ?

Heb je nichien een foto van je kaat leuke toevoeging voor het topic.

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Niet op voorraad.

• Astennu
Op woensdag 19 juni 2002 17:13 schreef edward2 het volgende:
De retail, hier het artikel:

http://www.digit-life.com/articles/anyr2002/index4.html
Wat wil je er voor hebben ?

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Op woensdag 19 juni 2002 18:36 schreef Astennu het volgende:

[..]

Wat wil je er voor hebben ?
Een euro'tje of 200

Niet op voorraad.

• -Nexus

-Nexus

|1.25GHz G4 Powerbook|

Ben je ook klaar >:)

• Undertaker2
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-05 02:21
Tja, voor € 200,- koop je 'm ook nieuw :P

AMD PoloMarco 23500 gigakilometer - 96" Quadcrystal scherm - Detonator 28010.25 afgerond op 2 decimalen - PlakBand @ 768 TB - 512 GB ZIGB - UltraFlex 100 GPU @ 5.5 ghz / 10 ghz - Isootjes @ 1 GB/sec

• Astennu
Op woensdag 19 juni 2002 19:21 schreef edward2 het volgende:

[..]

Een euro'tje of 200
Kan ik je e-mail krijgen is beter want dan is het niet zo of toppic

• Astennu
ik las hier:

http://www.tweakers.net/nieuws/22225

dat de r300 augustus er al is :?
Zo snel al :?

Afbeeldingslocatie: http://www.myhard.com/20020617/ati_r300_1-a.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.myhard.com/20020617/ati_r300_2-a.jpg

Dit is van de RV250 welke verbeteringen die meer dan de RV200 heeft:

Afbeeldingslocatie: http://www.myhard.com/20020617/ati_rv250_1.jpg

Zit er leuk uit >:)
Ik wil wel zo'n R300 Probeeren.
Maar die R300 Zou Toch ook Cache Hebben :?

• Consiglieri
Het is toch eigenlijk moeilijk kiezen als je een snelheidsfreak bent zoals ik, maar eerlijk gezegd had ik een hele tijd geleden een gewone radeon gekocht omdat een hoop mensen hier zeiden dat die radeon sneller was als de gf2 en mijn radeon werd er gewoon 'uitgetrokken' (eigenlijk een term die auto freaks gebruiken) door een voodoo 3.

Misschien is de oplossing de volgende keer ze gewoon allebij te kopen >:)

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Op woensdag 19 juni 2002 19:40 schreef Undertaker2 het volgende:
Tja, voor € 200,- koop je 'm ook nieuw :P
Daar heb je niet een 128 mb'er retail voor met BGA memory ;)

Mail staat in m'n profile.

Niet op voorraad.

• Scighera
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-08 11:41

Scighera

swim-bike-run

Videokaartje altijd retail kopen, heb je een mooie doos en goed geheugen. En de R300: die komt er bij mij zeker in :9

www.triathlete.nl

• -Nexus

-Nexus

|1.25GHz G4 Powerbook|

Te koop vanaf augustus: Club3d radeon 8500 pro voor 125 euro >:) niet echt o/c geweest
reden: r300 is da bomb

• Astennu
Op woensdag 19 juni 2002 20:41 schreef -Nexus het volgende:
Te koop vanaf augustus: Club3d radeon 8500 pro voor 125 euro >:) niet echt o/c geweest
reden: r300 is da bomb
Ik doe ook mee >:)
Dit gaat zekers zeer mooi worden.

• Astennu
weet iemand al iets over de prijs van die kaart ?

• Astennu
Maar ff naar het ps 1.4 verhaal.
De radeon gaat het dus winnen van de geforce in de toekonstige spellen.

• CJ
  • Niet online

CJ

(overleden)
Op donderdag 20 juni 2002 12:05 schreef Astennu het volgende:
Maar ff naar het ps 1.4 verhaal.
De radeon gaat het dus winnen van de geforce in de toekonstige spellen.
Als een game gebruik maakt van PS 1.4 dan zal de Geforce 4 dus gebruik maken van PS 1.0 t/m PS 1.3 aangezien het geen PS 1.4 ondersteunt. Dat zie je ook in 3DMark2001SE in die PS 1.4 test. De Geforce4 (en 3) kunnen hem gewoon draaien, maar gebruiken dan geen PS 1.4. En aangezien op dit moment de drivers van ATi nog niet helemaal perfect zijn, zal de Geforce 4 door de drivers en pure kracht wel winnen van ATi. Althans dat is wat John Carmack zegt.

Maar theoretisch gezien zou een Radeon8500 dus winnen. En als ATi nog verder gaat met perfectioneren en tweaken van de drivers dan is het dus zeker mogelijk dat de Radeon8500 in een game als Doom III sneller is dan een Geforce 4Ti 4600. Maar of dat gaat gebeuren valt nog te bezien, want tegen die tijd is inmiddels de R300 al uit en zal de RV250 de Radeon8500 hebben vervangen.

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

Als ATI dan maar meer moeite in hun drivers gaan stoppen.... hoewel, die laatste update viel niet tegen :) Maar het kan zeer zeker nog veel beter.

MechWarrior || Monsters Game

• Astennu
Nee vind ik ook.
Maar laten we dan de scores uit die 3dmarkt test ff bekijken.
Iemand die die bij de hand heeft ?

• Astennu
Een Hercules Radeon 8500 (met ati 7.004 bios) 64mb haald
Bij de pixel shader test 111,6
en bij de advanced pixels hader test 81.3

De kaart was geklockt op 280-280.

Nu de scores van een ti 4200 op gelijke speeds er naast.
ooh ja ik heb de catalyst drivers gebuikt. (6.13.6094)onder win XP

• Astennu
Die van een ti4200 ook opgezocht.
-Pixel Shader: 139.0
-Advanced Pixel Shader: 97.9

drivers:
6.13.10.2942
64mb
directx 8.1 ik had 9.0

Kaart zal in de richting van de 300-620 geclockt zijn score was namelijk in de 11000

• MartNL
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:35

MartNL

Pixelshader 130.8
Advanced pixelshader 103.9

totaal score kleine 12000

Dit met drivers 29.60
Onderstaande systeem.

• CJ
  • Niet online

CJ

(overleden)
Op donderdag 20 juni 2002 18:04 schreef Astennu het volgende:
Die van een ti4200 ook opgezocht.
-Advanced Pixel Shader: 97.9
Denk je er wel aan dat die Ti4200 geen PS 1.4 aan kan en dus in de PS1.3 mode deze Advanced Pixel Shader test draait? Die test is dus niet helemaal eerlijk.

De Radeon8500 doet z'n best in PS1.4 terwijl die GF4 er met PS1.3 af komt. Die vergelijkingen slaan dus nergens op.

Verwijderd

Op donderdag 20 juni 2002 17:59 schreef Astennu het volgende:
Een Hercules Radeon 8500 (met ati 7.004 bios) 64mb haald
Bij de pixel shader test 111,6
en bij de advanced pixels hader test 81.3

De kaart was geklockt op 280-280.

Nu de scores van een ti 4200 op gelijke speeds er naast.
ooh ja ik heb de catalyst drivers gebuikt. (6.13.6094)onder win XP
Leadtek ti-4200 geklokt op 280/280 (=560)
Pixel shader: 107.2 fps
Advanced Pixel shader: 76.6 fps

Default benchmark

Leadtek ti-4200 geklokt op 295/615
Pixel shader: 119.3 fps
Advanced Pixel shader: 84.7 fps

• The PyroPath
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:29

The PyroPath

Go Tweak your ass off

De advance pixel shader test bevat alleen PS 1.3 met een hele *kuch* sterke *kuch* reden: het kan inderdaad sneller in 1.4 maar dit is alleen een techdemo |:( dat is triest.

Ow trouwens, moet je ff aan iemand vragen of hij de Anisotropische filtering op max wil zetten op zn GF4 Ti4600, en dan vergelijken met een 8500, zal je doen verbazen, en aangezien ik het altijd aan heb staan is dan voor mij de keuze duidelijk.

En even voor de mensen die over PS versie nummers beginnen in de context met DoomIII, hou op met de discussie en kruip terug onder een steen:

PS versie nummers bestaan niet in OGL.

Dus kies wat voor jou de shit is, ik heb in november vorig jaar 599 piek voor dit kaartje betaald en met anisotropscihe filtering aan houd hij de Ti4600 bij, waarom zou ik dan kapitalen meer uitgeven?

Breek je nek voorzichtig

• MartNL
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:35

MartNL

Offtopic/
Waar kan ik een top waterkoeling set kopen?
Ik wil een complete set met alles er op en eraan.
De prijs maakt niet als die maar goed is.
(dus niet 1 of andere onbenullig setje)

Verwijderd

En als je nu de keuze zou moeten gaan maken tussen een Radeon 8500 of geforce 4 ti4200 64 mb. wat zou dan slimmer zijn ook kijkende naar de toekomst en naar de spellen die r aan komen :)

• Astennu
Op vrijdag 21 juni 2002 01:16 schreef MartNL het volgende:
Offtopic/
Waar kan ik een top waterkoeling set kopen?
Ik wil een complete set met alles er op en eraan.
De prijs maakt niet als die maar goed is.
(dus niet 1 of andere onbenullig setje)
Bij www.oc-shop.com.
Ik zal nu ff gaan testen met 8x Anisotropische filtering omdat dat de max is die een geforce kan.
ik zal em ook ff op 16x draaien.

• Astennu
De resultaten Anisotropische filtering 8x:
-Pixel Shader 117.7 fps
-Advanced Pixel Shader 78.6 fps

De resultaten Anisotropische filtering 16x:
-Pixel Shader 111.8 fps
-Advanced Pixel Shader 74.3 fps

De resultaten Anisotropische filtering 2x:
-Pixel Shader 112.5 fps
-Advanced Pixel Shader 78.5 fps

De resultaten zonder Anisotropische filtering:
-Pixel Shader 112.0 fps
-Advanced Pixel Shader 82.0 fps

Ik vind de resultaten wel raar.
Ik heb ook nog ff nature gedraaid:
Game 4 - Nature 52.4 fps No Anisotropische filtering
Game 4 - Nature 52.6 fps 16x Anisotropische filtering

Dus ik denk dat iemand met een geforce het ook ff moet probeeren en ook nog iemand met een radeon.
Ik zou ook graag een Radeon 128 mb op 280-280 zien die zouden hogere scores halen.

Verwijderd

Je kan anisotropische filtering van de 8500 niet vergelijken met de ani van een geforce 4. De radeon 8500 gebruikt een minder effectieve vorm dan de geforce 4.
Met FSAA is het precies omgekeerd, de 4x hq van de 8500 is zeker weten mooier dan de 4x van de geforce 4, maar zo ontzettend traag. Ik heb nu een geforce 4 en speel vrolijk op quincunx op 1024x768 en persoonlijk vind ik dat mooier dan 1024x768 met een hoge vorm van anisotropische filtering.

• Astennu
Ik zal vanavond no ff met een gf4 testen.

Verwijderd

zal op de radeon8500 doom3 soepel lopen ?

• Astennu
Licht er aan als je op 1600-1200 32bit gaat spelen denk ik niet.
En aangezien ut 2003 op 1024-768 ook niet 100% lekker loopt den ik dat 1024-768 de limiet is.
Die ut 2003 is nog wel alpha dus kan het nog stukke beter worden.

• Astennu
Heb geen tijd gehad om met een Gf 4 te testen maar het kan wel kloppen dat die pixel shader test bijna niet langzamer wordt met 16x Anisotropic Filtering.
Dat staat hier:
http://www.anandtech.com/video/showdoc.html?i=1645&p=13

• peke
  • Laatst online: 04-08 22:12
Het verschil;
PS1.4 geavanceerdere versie, betere performance, kan ook uitgevoerd worden met PS1.0, waarmee het 2rendering passes verseist ipv 1,
feit is, dat een gf4ti dusdanig veel sneller is dat hij met 2passes de test sneller doorloopt dan de radeon die slechts 1 pass nodig geeft, that's it, John Carmack bevestigde dit onlangs ook.
Dus in PS1.4 is de gf4ti sneller, tenzij je een zwaar overklokte 128MB radeon (300MHz+) vergelijkt met een standaard 64MB ti4200 :-)
Pagina: 1