Toon posts:

[mobo] Soltek SL-75 temp meter

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zijn er proggies die de temperatuur kunnen meten van dit mobo , want mn compo (zie mn specs in mn Sig) heeft het zwaar te verdure met deze hitte *D , daarom wil ik graag mn temperatuur meten van mn kast en mobo etc. welke proggies raaden jullie aan? en pls close dit topic niet want ik ben al 2 dagen bezig met zoeken :?

• Robino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-08 16:36
Speedfan of MBM 5. Had je vast wel kunnen vinden.

• schroevendraaier
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-07 10:51
linkje naar de site van MBM5: http://mbm.livewiredev.com/

Arrows are made to fly, so are aeros.

Verwijderd

Topicstarter
ja ok, maar nou hebbik dus mbm 5 en ik zie zoon schematje met allemaal dingen.......... op dat "dashboard" en daar staat dan sensor 1, 2, etc............. en ook CPU etc. maar er staan geen temperaturen bij, want overal 0'C :(

[edit] lol, verkeerd ingesteld :x soz.... maar mn Sensor 2 staat nu op 50'C :? das tig wek erg hoog ofniet?????

• Robino
Op maandag 17 juni 2002 22:45 schreef TweAkur het volgende:
ja ok, maar nou hebbik dus mbm 5 en ik zie zoon schematje met allemaal dingen.......... op dat "dashboard" en daar staat dan sensor 1, 2, etc............. en ook CPU etc. maar er staan geen temperaturen bij, want overal 0'C :(

[edit] lol, verkeerd ingesteld :x soz.... maar mn Sensor 2 staat nu op 50'C :? das tig wek erg hoog ofniet?????
Niet alle sensoren zijn op je mobo aanwezig. En soms gebruikt hij hele andere. Heb zelf een sensor die 7 graden blijkt te zijn :?

Verwijderd

Heb zelf een sensor die 7 graden blijkt te zijn :?
Dat is tenminste lekker fris, mijne geven 117 en 121 graden aan B-) En dan is er nog 1 die ALTIJD op 21 graden staat.

Klopt echt geen hout van, eerst eens een nieuw bordje kopen binnekort. Maarja, dan moet er meestal meteen een nieuwe proc op heh (8>
(gaat weer een hoop geld kosten...)

• Robino
Op dinsdag 18 juni 2002 08:37 schreef Tinusz het volgende:

[..]

Dat is tenminste lekker fris, mijne geven 117 en 121 graden aan B-) En dan is er nog 1 die ALTIJD op 21 graden staat.

Klopt echt geen hout van, eerst eens een nieuw bordje kopen binnekort. Maarja, dan moet er meestal meteen een nieuwe proc op heh (8>
En als je helemaal pech hebt moet er ook nog eens nieuwe geheugen bij. Aangezien je al jaren lang met SDRAM zit :+

Verwijderd

Op dinsdag 18 juni 2002 08:37 schreef Tinusz het volgende:

[..]

Je zou ook kunnen proberen om het optelossen.

Uninstal alle temp meet programma's. Loop ook nog ff je reg door om te kijken of er niks is blijven hangen. En instaleer dan alleen speedfan.

Dit gaf bij mijn ook de oplossing voor de absurde temperaturen die hij aangaf. Dit ligt dus meer aan de software en heeft niets met je mobo te maken.

Want ik neem aan dat de temperaturen in je bios wel goed zijn.

Verwijderd

Want ik neem aan dat de temperaturen in je bios wel goed zijn.
Bios geeft geen temps aan, al een keer een update gedaan. Helaas. Het bordje is van Medion, een gestripte ms6318. Zitten denk gewoon geen sensors op...

• Robino
Op dinsdag 18 juni 2002 08:48 schreef Tinusz het volgende:

[..]

Bios geeft geen temps aan, al een keer een update gedaan. Helaas. Het bordje is van Medion, een gestripte ms6318. Zitten denk gewoon geen sensors op...
Tja, ze moeten toch ergens geld op besparen. Extra functionaliteit gaat daardoor verloren.

Verwijderd

Op dinsdag 18 juni 2002 08:48 schreef Tinusz het volgende:

[..]

Je ziet nergens van die groeneof een andere kleur dingetjes zitten? Ook niet onder je proc, of heb je die er nog niet vanaf gehad?

Dan heb je denk ik gewoon pech, dan merk je vanzelf wel wanneer het te heet wordt.

• brouwerpower
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:45
In je bios kan je ook een temp aangeven waarbij de computer vanzelf uitgaat.
Misschien is het handig om dat als extra maatregel ook in te schakelen
Pagina: 1