Kleuren niet juist weergegeven.

Pagina: 1
Acties:

• dirkie
  • Registratie: December 1999
  • Niet online

dirkie

THE WORLD !!!!

Topicstarter
Ik zit nu al een tijdje met het volgende probleem:
De kleuren in bepaalde vensters worden niet juist weergegeven. Het lijkt of ze in 256 kleuren modes worden weergegeven, terwijl dit niet het geval is.
Om het probleem te verduidelijk heb ik het volgende screenshot gemaakt:
Afbeeldingslocatie: http://www.fx-lan.net/error.jpg
Zoals je ziet zien de geschiedenis en winamp icoontje enzo er 256-kleuren uit, terwijl het winzip icoontje op de achtergrond er wel goed uitziet. Het is dus ook alleen in bepaalde vensters (vooral "bestand->openen" vensters in programma's ), en niet overal.
Ik heb het probleem een tijd geleden ook al gehad, maar na het herinstalleren van windows was het probleem opgelost. Het is nu dus weer terug, en het lukt me niet om het weg te krijgen. Ik heb vanalles geprobeerd zoals: i.p.v. 32 bits kleuren 16 bits kleuren, andere resolutie, andere refreshrate, andere videokaart drivers, maar niks mocht helpen.

Ik heb een asus v7700 kaart met de laatste nvidia drivers. Ik maak gebruik van Win2k SP2.

Eat my shorts !

• marrekau117
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-08 21:57
is het in alle vensters dan kan je je venster instellingen verkeerd hebben staan probeer die eens op een andere type venstertjes te zetten en kijken wat ie dan doet

Verwijderd

hier stond BS

Verwijderd

was er niet iets met powertoys om de icon te repairen *weet het niet zeker)

pedit] powertoys/tweakui

• dirkie
  • Niet online

dirkie

THE WORLD !!!!

Topicstarter
Het is niet echt bij alle vensters zo. Verkenner en IE zijn gewoon normaal.
Ook zijn niet alle iconen verkeerd, want allees op me bureaublad en in de windows verkenner zijn gewoon goed.

Eat my shorts !

• dirkie
  • Niet online

dirkie

THE WORLD !!!!

Topicstarter
Nou, dat rebuilden van iconen in tweakui heeft tot gevolg gehad dat nu álle iconen er 256-kleuren uitzien :'(
Het rare vind ik alleen wel dat het dus álleen iconen zijn. Webpagina's etc. (en bv. de achtergrond van me bureablad) zien er wel gewoon goed (32bits kleur) uit...

Als iemand iets weet, please tell me, want ik heb geen zin om windows weer opnieuw te installeren :(

Eat my shorts !

Pagina: 1