Toon posts:

RadeonVE geeft wazig beeld. Verkeerde drivers?

Pagina: 1
Acties:
  • 142 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb bij een internetwinkel een radeon VE (rad7000) van het merk Club3d gekocht voor de 2d-kwaliteiten. Deze kaart wordt ook nadrukkelijk gepresenteerd als een ideale kantoorapplicaties-kaart.

Geinstalleerd, en wat blijkt: bij resoluties boven de 1024 geeft hij een erg wazig beeld, met schaduwen naast tekst. Vergeleken met mijn oude Voodoo3 geeft hij gewoon een slecht beeld. Ik heb een iets oudere 21" trinitron monitor van Dell en ik draai altijd met een refreshrate van 85Hz. Bij 800x600 is de beeldscherpte vrij goed, maar nog steeds minder goed dan van mijn oude Voodoo.

Nou heb ik een e-mail gestuurd aan de betreffende winkel dat het beeld wazig is. En ik krijg de volgende reactie:

Heeft u wel de juiste drivers geinstallerd?
De club sd ati serie heeft normaal een onberispelijk strak beeld , de klachten die u beschrijft hebben meer weg van onjuiste drivers dan van een defecte kart

Het lijkt mij sterk dat dit probleem iets te maken heeft met de drivers. Bovendien heb ik de juiste drivers van de bijgeleverde cd geinstalleerd.

Heeft trouwens iemand ervaring met de Club3d radeon 7000? Misschien is het wel gewoon een wat minder goed merk.

• Chop2000
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-08 21:26

Chop2000

Vroem

suck3d moet je niet kopen, koop een goed merk. met b-merken is dit te verwachten.
(NOFI)

niks

Verwijderd

refreshrate zal waarschijnlijk niet oke zijn, ff zoeken naar een betere

• Yonni
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-06 10:53
ik denk dat je een wat minder merk hebt genomen, denk eens aan een ander merk kaart..bijv asus of leadtek, dit zijn dan wel NVIDIA kaartjes....als je een Ati wil, neem dan een BUILT BY ATI :)
die zijn wel strak

D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6

Verwijderd

Topicstarter
Welk merk dan? Hercules? Gigabyte, Point of View? Powercolor?
De radeon ve spreekt me nog steeds sterk aan.

Sorry dubbelpost.

Verwijderd

Dan draait ie waarschijnlijk niet opšde aangegeven refrashrate als ik 100hrtz aangeef bij beeldscherm aangaf,bleef hij op 85hrtz draaien en had ik een wazig beeld.Ik had al spijt van de aankoop van mijn Jetway radeon 7500 beeld was stuk minder dan met mijn TNT2,Gelukkig ontdekte toen dat als ik bij beeldschermeigenschappen>geavenceerd>tabblad weergave>monitor de functie gebruik DCC voor je monitor uitschakelde dat de monitor wel werkte op 100hrtz en was ineens mijn beeld wel strak en scherp geworden.

Verwijderd

Topicstarter
Dat probleem heb ik ook gehad maar dan andersom. Dan zette ik hem op 85Hz en gaf de monitor aan dat het 100 was. Wat ik ook een beetje vreemd vind wanneer ik de drivers opnieuw installeer, dat de kaart belachjelijk hoge refreshrates instelt uit zichzelf.
Na de installatie zette ik hem bijvoorbeeld op 800x600, zet hij het beeld op de 'optimal' refresh van 160!!!

Dat DDC heb ik behalve in een regel in het helpbestand niet kunnen vinden/veranderen. Nog even in het register gekeken, maar ik durfde het niet te veranderen omdat ik niet weet wat het is.

Maar ik heb sterk het vermoeden dat gewoon de elektronica hogere resoluties niet trekt.

Is er echt niemand met deze kaart. Ik hoop gewoon dat het alleen dit exemplaar is, anders heb ik zoveel gezeik. Moet ik geld terug claimen, en bij een andere winkel weer van een ander merk gaan kopen. Ik heb zo snel nog geen RadeonVE/7000 'BUILT BY ATI' gezien.

Verwijderd

als je onder winxp m hebt geinstaleerd zet dan de schaduwen eens uit van xp

Verwijderd

Topicstarter
Sorry vergeten te zeggen, ik gebruik Win98.

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:18
niet echt een radeon VE, maar ik heb een radeon 8500 een week op m'n iiyama 19 gehad. je zag het niet helemaal goed, maar de radeon leek me toch net ffe wat scherper dan m'n gf3Ti500. iniedergeval geen wazige letters op 1280*1024

misschien gewoon een productie fout? anders zou ik hem gewoon ruilen voor een andere kaart.
probeer ondertussen ook eens een andere monitor.

Verwijderd

Topicstarter
Even weer omhoog, het duurde even maar nu is de kaart ingeruild voor een nieuwe Club3d radeon 7000.
Per e-mail heeft de winkel mij verzekerd dat deze kaarten altijd superstrak beeld geven. Ook op 1600x1200 want dat had ik er duidelijk bij gevraagd. Dus inruilen leek de meest logische optie.

Nu stak ik de nieuwe kaart in mijn computer en -natuurlijk- is nog het precies even slecht. Op 800x600 is het vrij goed. Maar vanaf 1024 en hoger is het beeld zo slecht alsof je een bril van iemand anders opzet :r . Je krijgt meteen hoofdpijn. |:(
Ik heb nu tijdelijk een SIS 2Mb PCI kaartje erin, hiervoor had ik dus een Voodoo3 en die zijn allebei duidelijk beter dan deze.

Ik begin nu toch wel te balen. Moet de kaart weer terug, opnieuw verzendkosten en dat duurt natuurlijk weer een week.

Mijn vraag is dus nu of het echt niet aan de drivers zou kunnen liggen, of welke andere mogelijkheden ik nu nog na kan gaan.

• nose
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-04-2018

nose

size matters

Misschien is t je kabel. Hoe dik is ie? En is ie goed afgeschermd? Of zit er soms een KVM-switch tussen? Die vinden hoge resoluties en refresh-rates ook nooit zo fijn....

P R N D

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 16:34
kaart is gewoon stuk. terugsturen en nieuwe eisen sommige club3d radeon 7000's hebben een brakke ramdac

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

• Artz
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 01-07 08:16
Ik heb precies dezelfde kaart en precies hetzelfde probleem! Ik kan 1024x768 op 75Hz draaien maar op een hogere refreshrate krijg ik een extreem vaag beeld. Op 800x600 is ie superstrak..
Ik heb een Iiyama HM704UTC maar zo te zien ligt dit aan de kaart.
Jammer, want ik dacht juist een goedkoop 2d kaartje te hebben gekocht..
Heb je deze Club3D kaart toevallig bij Exile gekocht?

• straat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-08 13:14
Hmmz ik heb ook net een Club3D Radeon 7000 besteld bij Exile :{

Ik las trouwens hier het volgende:
As mentioned before, ATI includes both an S-video port as well as a DVI-I port on the Radeon VE to allow for multi-display support. The two can not be used at once, meaning that only the standard VGA port in combination with the DVI-I port or the standard VGA port in combination with the S-video out port can be used.
Kan iemand misschien zeggen of dit ook voor de club3D versie geld?

• Artz
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 01-07 08:16
Wil je dan 2 beeldschermen én een tv erop aansluiten? :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hem inderdaad bij Exile gekocht. Ik ben nu ook maar op 1024@75 gaan draaien, beetje suf op een goede 21" bak. :(

Dus, nu maar geld terug gaan vragen, ofzo. Maar alle RadeonVE's lijken wel van de goedkope merken te zijn. Misschien ga ik toch eens een Geforce2MX kopen, hoewel dat me een beetje tegenstaat. Slechter kan het in ieder geval niet meer worden.

• Freak187
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:55

Freak187

geen

Club 3d is een goed merk!
Zekers geen b-kwaliteit.

Ik heb een b-kwaliteit Radeon VE gehad en die was nog trager dan mijn Voodoo Banshee 16 mb PCI!!!!!!

Kia Niro-EV 2024

Verwijderd

Straat schreef op 04 juli 2002 @ 00:28:
Hmmz ik heb ook net een Club3D Radeon 7000 besteld bij Exile :{
Hmm volgens mij had ik die besteld straat ;). Maar deze geeft idd ook wazig beeld bij hoge reslouties met hogere refershrates dan 75Hz. Ik gebruik nu echter de DVI-uitgang en deze geeft een superstrak beeld. Maarja moet je wel een TFT'je voor hebben ;). Overigens lijkt het me heel aannemelijk dat ook op deze kaart een brak RAMDAC zit, gezien het wazige beeld bij hoge resoluties.

• Desolation Angel
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-12-2023
Freak187 schreef op 04 juli 2002 @ 18:51:
Club 3d is een goed merk!
Zekers geen b-kwaliteit.

Ik heb een b-kwaliteit Radeon VE gehad en die was nog trager dan mijn Voodoo Banshee 16 mb PCI!!!!!!
Club 3D is WEL een B-merk , ik heb er ook zo'n Radeon VE van gehad en die was echt niks waard

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-08 11:10

Madrox

Oh, Pharaoh!

Nou, dan zijn ze voor mij vanaf nu B+.
Kan geen kwaad woord zeggen over die club-3D Radeon 8500 Pro.
Scherp beeld en lekker stabiel.

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

• Sailorman
  • Laatst online: 03-08 21:49
Ik schop dit topic even omhoog omdat dit het enige recente topic is dat precies mijn probleem beschrijft.

Mijn nieuwe Club3D Radeon 7000 / VE heeft exact hetzelfde probleem als eerder beschreven in dit topic, namelijk het beeld is hardstikke vaag op hogere resoluties. 800x600 geeft een prachtig strak beeld maar op 1024x768 en hoger is het net alsof ik scheel geworden ben. Ik krijg er hoofdpijn van als ik er naar kijk. Bij de winkel waar ik hem gekocht heb begrijpen ze er niets van want normaal gesproken geeft deze kaart een mooi strak beeld. Bij mij op 2 verschillende pc's dus niet. Ik heb niet de indruk dat de kaart kapot is. Zijn er meer mensen met dit probleem en is er al een oplossing gevonden?

(btw reacties als "club3d suckt ga maar een geforce 4 ti4600 kopuh" heb ik niks aan, ik kon van mijn budget deze kaart net betalen)

Verwijderd

Ik heb ook precies hetzelfde probleem met die Club3d Radeon 7000 64M DVI. ook als ik hem op 1280 zet VAAG beeld. en ik heb hem aangesloten op een TFT Iiyama 17" beeldscherm, (wat zeker scherp moet zijn) maar NOG een VAAG beeld.

en om al te zwijgen als ik hoger ga dan 1280x1024.. haha, dan kan je er gewoon NIET mee werken. laat staan iets lezen.

ik zou ook GRAAG een cure voor dit probleem willen hebben. want mijn tnt2 kaartje van 32 mb (cheap model) is veeel scherper op die resolutie.

Verwijderd

ten eerste: club 3d is misschien 'B' maar levert wel A kwaliteit producten.

ten tweede: kan het probleem niet aan een verkeerd ingestelde alternate pixel center liggen of is dat alleen bij 3d applics het geval?

• Sailorman
  • Laatst online: 03-08 21:49
Na een tijdje kloten met deze kaart heb ik de ultieme oplossing gevonden. Koop bij je computerzaak om de hoek voor een euro of 5, 6 een verloop van DVI naar VGA en sluit hier je monitor op aan. Het beeld wat je dan krijgt is wel ontzettend goed en strak, zoals het hoort. Blijkbaar monteren Club3D en adepten slechte VGA connectors of is de ondersteuning voor DVI op deze kaarten gewoon veel beter.

Ik kan nu iig wel op hoge resoluties draaien zonder dat het beeld vaag wordt.

• The PyroPath
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:29

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Uhm de VE ersie van club3D is brak, de rest van de club3D ATi kaarten werken perfect, ook kwa scherpte dus hoe ze dat voor elkaar gekregen hebben weet ik niet

Breek je nek voorzichtig

Pagina: 1