[XP/PowerDVD] Mis 1 kanaal bij AC3

Pagina: 1
Acties:

• retspan
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-02 14:43
Bij afspelen van een Dolby Digital DVD in PowerDVD krijg ik geen spraak/geluid uit de center speaker. Zit zeker goed aangesloten en heb voor zover ik op GoT en DivX Digest kan vinden alle Liveware en PowerDVD settings juist staan.

De Digital-out van mijn Live! 5.1 gaat naar de COAX-in van m'n Sony HT-BE1 (5.1/DD/DSII) setje . Dit dmv de coaxiale kabel die bij het setje zat + een plugje van jack naar cinch.

Alle tips zeer welkom! :)

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

JvS

Ik heb hem zelf ook

en de settings van windows zelf als je analoog 5.1 aangesloten hebt
start config scherm geluid speaker instellingen op 5.1 zetten...

En je center op je receiver aanzetten en je live op AC3 passthrough zetten als je het digitaal aangesloten hebt (enable spdif). Als je receiver AC3 herkent gaat-ie vanzelf de center ook mee laten doen, NOOIT alleen de 4 speakers. (tenzij je specifiek dolby digital 4.0 hebt) en je moet in de film ook het 5.1/AC3 geluidsspoor selecteren.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• retspan
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-02 14:43
Dank voor de hulp...

1] XP: Speaker settings -> Advanced
staan op "5.1 surround sound speakers"

2] Center kan niet af op amp maar...
Heb volume wel gecheckt, staat op max.

3] In Liveware staat "digital output only" aangevinkt.
(Is dat hetgeen je bedoelt met "op AC3 passthrough
zetten") Ik kan geen "enable spdif" vinden in liveware.

4] PowerDVD staat op spdif, moet ik anders nog iets doen om
"in de film ook het 5.1/AC3 geluidsspoor te selecteren"?

Misschien dat je de dingen nog iets duidelijker kan omschrijven voor een Home Cinema newbie :)

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
Als je hem digitaal aansluit op je versterker. Dan moet je hem in het control panel, op stereo zetten. En dan enable SPDIF. In PowerDVD zelf, moet je ervoor zorgen dat hij gewoon het AC3 signaal doorgeeft aan de SPDIF van je kaart. En dus niet PowerDVD AC3 laten decoden.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©