Toon posts:

2 geluidskaarten (HELP!!)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vandaag een nieuwe geluidskaart gekocht. De Soundblaster Live!1024 Oem versie. Maar oke.
ik had een geluidskaart er al in zitten. die zit geintregeerd op mijn mobo dat is een Yamaha OPL3 (met stuurprograma YAMAHA OPL3-SAx WDM)
Nou zat die yamaha op IRQ 11 voordat die Live erin ging. Dus dacht ik, irq: 3,4 zijn nog vrij(gezien in BIOS), dus pakt die live wel 3 of 4. Maar nee. nu pakken ze allebei IRQ 5. (en iets anders op 11) Wat dus niet gaat. Conflicten enz. Als ik die Yamaha uitschakel doet ie Live het heel goed. Maar is er ook een mogelijkheid om ze naast elkaar te draaien.

Als je de IRQ wilt veranderen dan zegt ie: "deze broninstelling kan niet worden gewijzigd"

WIE HELPT???

greetz,

tim

• chaozz
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-07 12:04
waarom zou je ze in godsnaam naast elkaar willen draaien?? dat geintegreerde ding wordt op alle fronten overtroffen door je nieuwe kaart! die OPL3 zit ook in je nieuwe kaart!

mijn advies: schakel dat geintegreerde ding (is bijna altijd van sumiere kwaliteit!) en plug die nieuwe kaart erin.. weg conflict!

chaozz.nl | RetroGameCouch

• akakiwi
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-03 11:13

akakiwi

I believe in the ruling class.

[behulpzaam mode]
.....en dat uitzetten van dat geintegreerde geluid moet je in de Bios doen, voor het geval je dat niet wist.
[/behulpzaam mode]

Vette relle kaart. Beter dan mijn SB16Pro MCD van 7 jaar oud of zo. :?

| Life is a game (and games are fun) | homepage |

• Knakker
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-07 17:39
Niets overtreft mijn Soundblaster 16 ASP ... die in m'n 386SX33 zat :)

Geef mij maar een Warsteiner.

Verwijderd

Topicstarter
ik wil er 2 omdat ik hem wil gebruiken op mijn mengpaneel.

2 stereo kanalen.

alvast bedankt

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Koop dan gelijk de Guillemot Maxi Studio ISIS 699.00

deze is echt relaxed :)

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• Flotter
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-08 15:35

Flotter

Pelipper!

De SB Live heeft 2 stereo uitgangen (front + rear), net zoals mijn TerraTec XLerate Pro. Bestaan er geen programmaatjes waarmee je de front en rear uitgangen onafhankelijk kunt aansturen? Lijkt mij ook erg handig :)

PSN ID: Flotmeister | Steam ID: Flotter

Verwijderd

Bij sommige mobo's kan je alle IRQ's toewijzen in de BIOS. Daarmee zou je het volgens mij kunnen regelen.
Moet je wel zo'n mobo hebben.

Verwijderd

Topicstarter
Klopt de soundblaster Live!1024 heeft 2 uitgangen alleen. Die kan ik dus niet bereiken vanuit VTT, waar ik ze dus allebei voor wil gebruiken).

ik moet dus de oplossing hebben dat ik ze allebei een andere irq kan geven

• Cruz
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 17-10-2025
Als het goed is kan je in je bios irq's aanwijzen aan pci-sloten. Probeer daar eens mee te klungelen, dan zou het wel moeten lukken.

Succes

• Cruz
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 17-10-2025
Als het goed is kan je in je bios irq's aanwijzen aan pci-sloten. Probeer daar eens mee te klungelen, dan zou het wel moeten lukken.

Succes

Verwijderd

Topicstarter
Dit dacht ik ook. Maar helaas heb ik in mijn versie van mijn bios (3 jaar oud) de optie niet kunnen vinden.

misschien omdat het een Dell computer is. Maar ik ga effe een nieuwe bios versie downloaden. misschien kan het daar mee

• RRX
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-05-2025

RRX

@life-

Anders koop je d'r een Live!drive bij???

mijn T.net systeemspecspagina

Pagina: 1