Toon posts:

Welke kernel patches gebruiken jullie?

Pagina: 1
Acties:
  • 235 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de zoekmachine gebruikt, maar kon nog geen vergelijkbaar topic over vinden.

De vraag is vrij eenvoudig: welke kernel patches gebruiken jullie als jullie een kernel compileren? En nog iets belangrijker: waarom gebruiken jullie die patches?

Zelf gebruik ik enkel de OpenWall patch, voor wat extra security.

Gebruiken jullie low-latency patches? Misschien nog andere patches? En wat zijn de ervaringen daarmee?

• frapex
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:44

frapex

got r00t

XFS & preempt (in combinatie, alleen mogelijk via de laatste XFS 2.4.18-CVS patch die nergens meer te krijgen is.. :*)

Asus A7N8X-X, AMD XP2400+, 2.5GB Infineon+Samsung DDR333, Radeon x1600 Pro, 2x Fujitsu MAP3735NC 10Krpm SCSI 73GB, Seagate Medalist 17.2GB, LiteOn DVD 16x48x, LiteOn 48x12x48, Promise UDMA100/TX2, Adaptec 2110S Ultra3, 2x EIZO FlexScan (F931 & F930)

• Jordi
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jordi

#1#1

Preemptible kernel patch, i2c en lm_sensors patch. Tenminste, op m'n workstation.
Preempt om de boel wat meer responsive te krijgen en i2c/lm_sensors om ook de mobosensors aan te kunnen spreken (temps, voltages etc.).

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

Verwijderd

Hetzelfde voor mij :)

XFS voor het fantastische journalling filesystem
Preempt voor een iets snellere respons (alhoewel je het nauwelijks merkt)

• majornono
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 04-04 23:16
Ik heb nog een patch gedraaid voor netfilter, dat is eigenlijk het enige

offtopic:
In de C't van afgelopen maand stond een heel artikel over Journaling File Systems in Linux. Winnaar over de gehele breedte was ReiserFS, al won XFS het wel op bepaalde punten. Major draait ReiserFS 8-)

Problem Exists Between Chair And Keyboard

• frapex

frapex

got r00t

Op maandag 17 juni 2002 20:59 schreef majornono het volgende:
Ik heb nog een patch gedraaid voor netfilter, dat is eigenlijk het enige

offtopic:
In de C't van afgelopen maand stond een heel artikel over Journaling File Systems in Linux. Winnaar over de gehele breedte was ReiserFS, al won XFS het wel op bepaalde punten. Major draait ReiserFS 8-)
XFS 1.0x waarschijnlijk... Niets over XFS 1.1 denk ik ...

Asus A7N8X-X, AMD XP2400+, 2.5GB Infineon+Samsung DDR333, Radeon x1600 Pro, 2x Fujitsu MAP3735NC 10Krpm SCSI 73GB, Seagate Medalist 17.2GB, LiteOn DVD 16x48x, LiteOn 48x12x48, Promise UDMA100/TX2, Adaptec 2110S Ultra3, 2x EIZO FlexScan (F931 & F930)

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06:17
Op maandag 17 juni 2002 20:17 schreef frapex het volgende:
XFS & preempt (in combinatie, alleen mogelijk via de laatste XFS 2.4.18-CVS patch die nergens meer te krijgen is.. :*)
Huh? Zit anders gewoon in Gentoo :9

Maar goed, die twee patches gebruik ik dus ook...waarom? Anders werkt XFS zo slecht, en voor desktop systeem is die preempt patch wel fijn.

• Passenger
  • Laatst online: 06-08 23:25
preeempt? wasda? :) enne, ik draait ook gentoo, dus misschien dat ik het ook es kan uitproberen?

• frapex

frapex

got r00t

Op maandag 17 juni 2002 21:20 schreef Wilke het volgende:

[..]

Huh? Zit anders gewoon in Gentoo :9

Maar goed, die twee patches gebruik ik dus ook...waarom? Anders werkt XFS zo slecht, en voor desktop systeem is die preempt patch wel fijn.
jaja.. gentoo... LFS for newbies.. no offence :D
waar heb je die patch vandaan? neem aan dat je toch wel zelf je kernel hebt gepatched he?

• MadEgg
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:42

MadEgg

Tux is lievvv

wat is het voordeel van XFS boven Ext3 dan?

Tja

• frapex

frapex

got r00t

Op maandag 17 juni 2002 21:31 schreef MadEgg het volgende:
snelheid, ext3fs heeft nogal eens last van corruptie.. ehmm.. tja.. op eigenlijk alle vlakken beter..

• MadEgg

MadEgg

Tux is lievvv

Op maandag 17 juni 2002 21:31 schreef frapex het volgende:

[..]

waar heb je die patch vandaan? neem aan dat je toch wel zelf je kernel hebt gepatched he?
Nopez. Doet Gentoo voor je. Je doet:

emerge gentoo-sources

en hij download de 2.4.18 download, en daarna de patch, en hij patched de source. Alleen het configgen moet je zelf doen.
Wil je de patch hebben, download van:

http://www.ibiblio.org/pub/Linux/distributions/gentoo/distfiles/

en kijk daar naar linux-gentoo-2.4.19-patches...

Tja

Verwijderd

ik heb zowel preemptive en low-latency uitgetest en bevielen allebei vrij goed. ik heb iig geen problemen met mijn servertje gehad.

grappig detail was dat het effect vrij goed te merken was bij dynamisch gegenereerde plaatjes. zonder patch kreeg je eerst de page te zien en later de plaatjes en met patch kreeg je ze allebei tegelijk te zien. de i/o performance ging ook iets omhoog met de low-latency patch.

• balk
  • Laatst online: 15-08 19:55

[..]

jajajajaja, nee Gentoo: LFS voor mensen die minder tijd kwijt willen zijn met het uitzoeken van dependencies ;)

Gentoo levert een prepatched kernelsource. Kan jij ook gebruiken op je non-gentoo systeem:
lees http://www.sbalk.dds.nl/gentoo-sources-2.4.19-r7.ebuild maar eens en download de patch

• majornono
Op maandag 17 juni 2002 21:31 schreef MadEgg het volgende:
Ext3 heeft intern een structuur die gelijk is aan etx2, met inodes, inodetabellen,...

XFS, ReiserFS, JFS zijn allen gebaseerd op een binaire boom. Vooral bij grotere bestanden en grotere aantallen bestanden doet ext3 het echt minder dan bovengenoemden. Het voordeel is echter wel dat mocht het filesystem crasht, ext3 ook gebruik kan maken van etx2 controle en restore tools. Compatibility is dus het speerpunt van etx3

Major Nono heeft net een half jaar onderzoek gedaan naar availability and fault tolerance in linux :)

• frapex

frapex

got r00t

Op maandag 17 juni 2002 21:46 schreef majornono het volgende:

[..]

Ext3 heeft intern een structuur die gelijk is aan etx2, met inodes, inodetabellen,...

XFS, ReiserFS, JFS zijn allen gebaseerd op een binaire boom. Vooral bij grotere bestanden en grotere aantallen bestanden doet ext3 het echt minder dan bovengenoemden. Het voordeel is echter wel dat mocht het filesystem crasht, ext3 ook gebruik kan maken van etx2 controle en restore tools. Compatibility is dus het speerpunt van etx3

Major Nono heeft net een half jaar onderzoek gedaan naar availability and fault tolerance in linux :)
EEN HALF JAAR ONDERZOEK :o om dr achter te komen dat XFS, ReiserFS beter is dan ext3fs? :D
Daar was ik al achter in een avondje zooi doorlezen (8>

• MadEgg

MadEgg

Tux is lievvv

Op maandag 17 juni 2002 21:49 schreef frapex het volgende:

[..]

EEN HALF JAAR ONDERZOEK :o om dr achter te komen dat XFS, ReiserFS beter is dan ext3fs? :D
Daar was ik a lachter in een avondje zooi doorlezen (8>
Hij heeft wel wat meer uitgevonden in dat halfjaar neem ik aan :)

Tja

• Wilke

[..]

[-->Groot knipperend offtopic alert bordje<--]

LFS? Naaah, da's te veel geklooi...Gentoo is gewoon voor de luie mensen...die doet dat allemaal voor je, en toch een geoptimaliseerde distro :9~

Maar goed, nog een beetje ontopic: als je zulke patches probeert, hou dan altijd een gecompileerde WERKENDE kernel bij de hand (in lilo of grub), zodat je altijd kunt booten als het niet werkt (is me regelmatig gelukt, vooral met ACPI en brakke HPT366 drivers momenteel, vaag....)

Merk je het verschil met of zonder patch toch niet? Tja...dan doe je het volgende keer gewoon niet, lekker makkelijk :)

Verwijderd

Gentoo is LFS voor n00bs. }). :P.

Maargoed, ik gebruik XFS, enkele VM patches (weet al lang niet meer welke, maar geen pre-empt), v4l2. Daarnaast nog een behoorlijk aantal losse drivers (die soms ook in de kernel zitten, maar ik gebruik dus andere versies), zoals DXR3, zoran (DC10+) 0.9-pre (eigen code) (in kernel zit 0.7) en BTTV-0.8.x (in kernel zit 0.7.x). Dat was het wel geloof ik...

Er was een reden dat ik pre-empt niet gebruikte, maar ik weet niet meer welke... Zal ik volgende kernel-versie (2.4.19) eens proberen. :Y).

Verwijderd

XFS Patch...

• MadEgg

MadEgg

Tux is lievvv

Mwah.. Gentoo is LFS voor luie mensen. Maar niet voor n00bs.
Het is toch altijd nog een stukkie ingewikkelder om aan de praat te krijgen dan Mandrake, Suse en Slackware.
MAar ja, je krijgt er wel de snelheid voor terug :)

Tja

Verwijderd

waarom zit preempt niet standaard bij de kernel? om dat te gebruiken moet je verder nog andere opties in je kernel aanzetten, smp ofzo?

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-08 16:52

jep

Op m'n shell-doos grsecurity, processen zijn dan in principe met een simpel perlscript (evenals bij openwall) nog te vinden, maar 't is allemaal wat netter (w, ps, who zijn afgeschermt).

Werkt wel okay. :)

Op mijn werkmachientjes voldoen standaard kernels.

• MadEgg

MadEgg

Tux is lievvv

Op maandag 17 juni 2002 22:13 schreef ru1 het volgende:
waarom zit preempt niet standaard bij de kernel? om dat te gebruiken moet je verder nog andere opties in je kernel aanzetten, smp ofzo?
Omdat het een nieuwe functie is van de 2.5 kernel. En mensjes willen ut nu ook gebruiken omdat de preempt stable is.. dus krijg je patches. Zit waarschijnlijk wel in de 2.4.19 kernel...

Tja

• jep

jep

Op maandag 17 juni 2002 22:11 schreef MadEgg het volgende:
Mwah.. Gentoo is LFS voor luie mensen. Maar niet voor n00bs.
Het is toch altijd nog een stukkie ingewikkelder om aan de praat te krijgen dan Mandrake, Suse en Slackware.
MAar ja, je krijgt er wel de snelheid voor terug :)
Vind je dat? Je krijgt letterlijk heel duidelijk te zien wat je in moet typen, dat kan toch iedereen? :). Ik vond er iig geen zak aan. LFS ook niet maar daarbij laten je ze op een gegeven moment los, dan moet je wel weten wat je doet inderdaad.

Maar ach, die handleidingen zijn wel zo enorm duidelijk :).

• MadEgg

MadEgg

Tux is lievvv

Op maandag 17 juni 2002 22:16 schreef jep het volgende:

[..]

Vind je dat? Je krijgt letterlijk heel duidelijk te zien wat je in moet typen, dat kan toch iedereen? :). Ik vond er iig geen zak aan. LFS ook niet maar daarbij laten je ze op een gegeven moment los, dan moet je wel weten wat je doet inderdaad.

Vooral het partitioneren is een hel :) Ik vind dat ze cfdisk bij de stage1 CD moeten doen, ipv gewoon fdisk. Die sucked. Hoe the heck moet ik nou weer weten hoeveel cylinders 128 MB is?

En als je GCC 3.1 gebruikt is het een stuk moeilijker dan welke distro dan ook om aan de praat te krijgen...

Tja

• Wilke
Op maandag 17 juni 2002 22:16 schreef jep het volgende:

[..]

Ah, dus 'heeft een duidelijke handleiding' == 'is voor n00bs' :?

Is dat weer nieuw ofzo?

Ik ben blij dat er voor veel Linux-dingen goede documentatie te vinden is hoor, anders wil je niet weten hoe vaak ik hier iets zou vragen op GoT!

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:01

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Op maandag 17 juni 2002 22:17 schreef MadEgg het volgende:
Vooral het partitioneren is een hel :) Ik vind dat ze cfdisk bij de stage1 CD moeten doen, ipv gewoon fdisk. Die sucked. Hoe the heck moet ik nou weer weten hoeveel cylinders 128 MB is?
Fdisk heeft toch al een paar jaar ondersteuning voor formaten als '+20G'? Zelf vind ik fdisk (de linux-variant dan natuurlijk) helemaal niet slecht, al zou het leuk zijn als ze de resize-features van parted konden kruisen met de ondersteuning voor allerlei partitietypes van fdisk :).

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

• jep

jep

Op maandag 17 juni 2002 22:19 schreef Wilke het volgende:

[..]

Ah, dus 'heeft een duidelijke handleiding' == 'is voor n00bs' :?
Ja, waarom niet? Ik neem aan dat je kunt lezen, er worden geen hele moeilijke termen gevraagd, je kunt precies doen wat er staat (simpelweg tikken) en 't komt goed.

Enige punt is dat je dan niet precies weet wat je doet, niet precies iig.

• MadEgg

MadEgg

Tux is lievvv

Op maandag 17 juni 2002 22:20 schreef odysseus het volgende:

[..]

Fdisk heeft toch al een paar jaar ondersteuning voor formaten als '+20G'? Zelf vind ik fdisk (de linux-variant dan natuurlijk) helemaal niet slecht, al zou het leuk zijn als ze de resize-features van parted konden kruisen met de ondersteuning voor allerlei partitietypes van fdisk :).
Nee.. ik bedoel fdisk van Linux. En ik wil een partitie van 128 MB voor mijn boot, omdat dan mijn kernel niet bij de rest van het filesystem staat, zodat bij een filesystem crash mijn kernel het nog doet.

Tja

Verwijderd

Topicstarter
Dames, dames, zullen we even ontopic verder gaan?

Verder allemaal bedankt voor de positieve input.

Verwijderd

En ik wil een partitie van 128 MB voor mijn boot, omdat dan mijn kernel niet bij de rest van het filesystem staat, zodat bij een filesystem crash mijn kernel het nog doet.
128 MB voor /boot???? hoeveel heb jij daar in hemelsnaam in staan. De mijne is 15 Mb groot....

Verwijderd

Op maandag 17 juni 2002 22:36 schreef Purplehouse het volgende:

[..]

128 MB voor /boot???? hoeveel heb jij daar in hemelsnaam in staan. De mijne is 15 Mb groot....
hehe... ik heb helemaal geen aparte partitie voor boot

• MadEgg

MadEgg

Tux is lievvv

Op maandag 17 juni 2002 22:36 schreef Purplehouse het volgende:

[..]

Ik heb er een stuk of 10 kernels staan :7
Ik switch regelmatig :)

Tja

• majornono
Op maandag 17 juni 2002 21:50 schreef MadEgg het volgende:

[..]

Hij heeft wel wat meer uitgevonden in dat halfjaar neem ik aan :)
Dank je MadEgg. Idd, ik heb wel meer uitgezocht in een half jaar dan alleen maar Journaling File Systems, o.a.:
- Software RAID
- watchdogs
- Ip Failover

• MadEgg

MadEgg

Tux is lievvv

Op maandag 17 juni 2002 22:47 schreef majornono het volgende:

[..]

Dank je MadEgg. Idd, ik heb wel meer uitgezocht in een half jaar dan alleen maar Journaling File Systems, o.a.:
- Software RAID
- watchdogs
- Ip Failover
Ah, kan je me mooi ff inlichten over watchdogs :) studieresulaten aub :7

Tja

• B2
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15-08 18:33

B2

wa' seggie?

Eigenlijk alleen Openwall op server.
that reminds me, ik zal dat ding eens opnieuw gaan installen deze zomervakantie, staat al 230+ dagen up..hmmz slechte zaak.

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Ikke LFS op 2.4.18 + preempt + i2c + lm-sensors

volgende experiment gaat er Rmap en supermount bij denk ik.

Of gewoon de jp patchset (voorgeintegreerd van alles en nogwat als alsa O1 sched preempt lockbreak low-latency ide supermoutn jfs xfs ...)

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

Verwijderd

XFS + i2c + lm_sensors op mijn Slackware 8.1-rc3 bak, 2.4.18-ac2 op de rest .

• Arioch
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-07 18:08

Arioch

<geek>

Op dinsdag 18 juni 2002 02:00 schreef janjanjansen het volgende:
XFS + i2c + lm_sensors op mijn Slackware 8.1-rc3 bak, 2.4.18-ac2 op de rest .
offtopic:
ac is da man! dit voor zover mijn lofbetuiging...

Ik draai hier nog altijd kernel 2.2.19 met e2compr patch (voor file/game/film server)
Blijkbaar wordt het tijd voor een nieuwe...

edit: http://linux-patches.rock-projects.com/v2.2-f/e2compr.html

• xychix
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-12-2025

xychix

FreeBSD Rules !

FreeBSD kernel met isdn + ipf + ipnat meegecompiled >:)

Every failure offers you a new opportunity! | Lokatie database|GoT - Notepad

• majornono
Op maandag 17 juni 2002 22:50 schreef MadEgg het volgende:

[..]

Ah, kan je me mooi ff inlichten over watchdogs :) studieresulaten aub :7
Mail me maar, dan stuur ik je het onderzoeksrapport voor Watchdogs

• Passenger

[..]

Kben ook nog wel een n00b in linux, maareh.. Wat bdoel je met LFS? Ik begrijp je opmerking dan ook niet helemaal...

En kan iemand me ook uitleggen wat die pre-empt patch is, en wat voor invloed het heeft op je performance?

Of zijn hier misschien ook documentjes (evt. threads?) over te vinden?

• frapex

frapex

got r00t

Op dinsdag 18 juni 2002 09:19 schreef Tu-Tone het volgende:

[..]

Kben ook nog wel een n00b in linux, maareh.. Wat bdoel je met LFS? Ik begrijp je opmerking dan ook niet helemaal...

En kan iemand me ook uitleggen wat die pre-empt patch is, en wat voor invloed het heeft op je performance?

Of zijn hier misschien ook documentjes (evt. threads?) over te vinden?
LFS: www.linuxfromscratch.org
pre-empt: http://www.tech9.net/rml/linux

• Passenger
Op dinsdag 18 juni 2002 09:30 schreef frapex het volgende:

[..]

LFS: www.linuxfromscratch.org
pre-empt: http://www.tech9.net/rml/linux
tnx for the docs!
maar dan begrijp ik nog steeds de opmerking LFS voor newbies niet. LFS is toch het compleet zelf opbouwen van je distro, incl. alle bootscripts, init scripts, etc?? Bij gentoo heb je sowieso minstens al de 1e stage, evt. ook nog 2e en 3e stage packages, en daarna kun je gwoon lekker alles emergen... Alle boot scripts e.d. zijn al aardig kant en klaar, etc. etc. etc. Ik vind het opzich redelijk eenvoudig om een Gentoo install neer te zetten, iets wat ik me bij LFS nog niet echt voor kan stellen. Of ligt dat gewoon aan mij?

Verwijderd

Op dinsdag 18 juni 2002 09:33 schreef Tu-Tone het volgende:
Ik vind het opzich redelijk eenvoudig om een Gentoo install neer te zetten, iets wat ik me bij LFS nog niet echt voor kan stellen. Of ligt dat gewoon aan mij?
Daarom ook, Gentoo is LFS for n00bs. >:).

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Op maandag 17 juni 2002 22:16 schreef jep het volgende:Vind je dat? Je krijgt letterlijk heel duidelijk te zien wat je in moet typen, dat kan toch iedereen? :). Ik vond er iig geen zak aan. LFS ook niet maar daarbij laten je ze op een gegeven moment los, dan moet je wel weten wat je doet inderdaad.
Het hangt er maar net van af: Wil je een systeem dat interessant is om op te tuigen, of een systeem wat het dagelijks gebruik makkelijk maakt?
Het systeem is er voor mij, niet andersom.
Geef mij dus maar debian of gentoo.

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

• Passenger
Op dinsdag 18 juni 2002 09:39 schreef beelzebubu het volgende:

[..]

Daarom ook, Gentoo is LFS for n00bs. >:).
dan is SuSE dus LFS for übern00bs??? sorry, maar ik vind het nog steeds een loze opmerking...

• RG
  • Laatst online: 28-11-2025

RG

Lambda

Ik gebruik al een hele tijd de preempt patches van Robert Love, werken geweldig. Daarnaast ook nog XFS, maar ik heb verschillende kernels met verschillende patches (Slackware testbak met XFS, Debian desktop met preempt).
Verder vind ik de standaard kernel eigenlijk prima werken. Alleen fatsoenlijke ACPI en hardware sensors mis ik nog, maar daarvoor zijn al patches en het zit al in 2.5

[deze advertentieruimte is te koop]

• frapex

frapex

got r00t

Op dinsdag 18 juni 2002 10:58 schreef RG© het volgende:
Ik gebruik al een hele tijd de preempt patches van Robert Love, werken geweldig. Daarnaast ook nog XFS, maar ik heb verschillende kernels met verschillende patches (Slackware testbak met XFS, Debian desktop met preempt).
Verder vind ik de standaard kernel eigenlijk prima werken. Alleen fatsoenlijke ACPI en hardware sensors mis ik nog, maar daarvoor zijn al patches en het zit al in 2.5
ok.. ik draai ook preempt... op mijn server that is.. maar voor bijvoorbeeld mijn workstation, met spellen? lopen die dan ook stukken beter?

• Tony Vroon
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-06-2020

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

De preemptive patch werkte helaas niet op m'n Alpha (tenminste, hij stond niet onder supported archs). Weet iemand of low-latency patch wel zal werken? (Ik heb even gezocht en kwam alleen die preemptive-patch tegen).
Verder nog leuke patches?

Kan in ieder geval wel zeggen dat optimized kernel bakken zin heeft. Ik ging van een standaard-Debian 2.2.18pre17 kernel naar 'n geoptimaliseerde 2.4.19-pre10.... 1019.2 ipv 560.3
Nu weet ik dat bogomips niet heilig is, maar het geeft wel een idee of het nut gehad heeft :).
En nog even beetje offtopic: m'n RAM wordt tot op het randje gevuld met die nieuwe kernel, het is niet aan processen toegewezen; nieuwe manier van caching :?

"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b

• RG
  • Laatst online: 28-11-2025

RG

Lambda

Op dinsdag 18 juni 2002 13:26 schreef frapex het volgende:
ok.. ik draai ook preempt... op mijn server that is.. maar voor bijvoorbeeld mijn workstation, met spellen? lopen die dan ook stukken beter?
Preemption is juist bedoeld voor workstations, vooral voor DSP e.d. en dat het systeem niet gaat haperen bij zware IO. Dat merkteik gister erg goed in de Slackware 8.1 setup, ik kon gewoon amper meer iets doen toen ie zwaar bezig was.
Spellen zullen er weinig tot niks aan hebben, maar mp3's blijven wel altijd goed lopen hoe gek je het ook maakt :)

[deze advertentieruimte is te koop]

• T-h-i-j-s
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-04 13:18

T-h-i-j-s

koffie? ja lekker :)

2.4.18 kernel met de ac3 patch (Alan Cox, niet dat dolby gebeuren :+)

Verwijderd

Op dinsdag 18 juni 2002 09:53 schreef Tu-Tone het volgende:
dan is SuSE dus LFS for übern00bs??? sorry, maar ik vind het nog steeds een loze opmerking...
Nee, niet helemaal....

Het doel van LFS is om een perfect geoptimaliseerd systeem te krijgen, en om daarnaast te leren hoe een systeem in elkaar zit - dus welke basislibraries zitten op je systeem, wat is hun doel, hoe hangen ze van elkaar af, etc.
Gentoo wil dus ook een perfect geoptimalizeerd systeem, maar je hoeft dus niks te (leren) snappen van hoe een systeem functioneert, je kan gewoon een commando intypen en klaar is kees. Vandaar, Gentoo is vele malen simpeler maar ook gemakszuchtiger dan LFS - LFS for n00bs dus. >:).
Suse heeft een heel ander doel (een bruikbaar gebruikersplatform leveren) en staat hier dus buiten. ;).

• Passenger
Op dinsdag 18 juni 2002 17:28 schreef beelzebubu het volgende:

[..]

Nee, niet helemaal....

Het doel van LFS is om een perfect geoptimaliseerd systeem te krijgen, en om daarnaast te leren hoe een systeem in elkaar zit - dus welke basislibraries zitten op je systeem, wat is hun doel, hoe hangen ze van elkaar af, etc.
Gentoo wil dus ook een perfect geoptimalizeerd systeem, maar je hoeft dus niks te (leren) snappen van hoe een systeem functioneert, je kan gewoon een commando intypen en klaar is kees. Vandaar, Gentoo is vele malen simpeler maar ook gemakszuchtiger dan LFS - LFS for n00bs dus. >:).
Suse heeft een heel ander doel (een bruikbaar gebruikersplatform leveren) en staat hier dus buiten. ;).
danku :) das tenminste klare taal! Kortom.. LFS is voor mensen die een geoptimaliseerd systeem willen en veel willen leren, Gentoo is voor mensen die een geoptimaliseerd systeem willen, en minder willen leren...

Verwijderd

offtopic:
en suse is voor mensen die gewoon een werkend systeem willen

Misschien is het ook handig als je zegt wat de patch precies voor voordeel oplevert en waar je hem kan krijgen. Dan kan een ander er nog wat van leren (das toch de bedoeling van zo'n topic lijkt mij)

Zelf gebruik ik de standaard patches van de gentoo kernel. Geen idee welke dat zijn, geloof ac en preempt.

Mijn ram wordt trouwens ook helemaal vol geknalled.

• Platel
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-08 02:10

Platel

Trogdor the Burninator!

Preemptible kernel patch en -ac op kernel 2.4.18

Remember there are no stupid questions, just stupid people...

Verwijderd

Verschilt. Ene bak:
Alleen OpenWall (Linux 2.2.x) en binnenkort: Ext3FS

Andere bak:
Alleen WOLK (Linux 2.4.x) met deze features: GrSecurity (voor chroot), XFS, CFS support en binnenkort: Win4lin

Weer andere bak:
Nog geen (OpenBSD 3.1) en binnenkort: weet nog niet, Stephanie schijnt unstable te zijn. Zien we wel :)

• Valium
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09-08 08:59

Valium

- rustig maar -

Op dinsdag 18 juni 2002 14:41 schreef Tony Vroon het volgende:
[..]
Kan in ieder geval wel zeggen dat optimized kernel bakken zin heeft. Ik ging van een standaard-Debian 2.2.18pre17 kernel naar 'n geoptimaliseerde 2.4.19-pre10.... 1019.2 ipv 560.3
[..]
Bogomips zeggen niets. Is een ander woord voor factor x kloksnelheid. Voor een standaard-PC was het altijd 1 x klok, en is het sinds de MMX procs ineens opgeschroefd naar 2 x klok. (En nee, niet omdat MMX sneller was, want mijn P1 classic had _ook_ ineens 2x zoveel.)
Dus ze hebben waarschijnlijk de factor voor jouw arch aangepast.

Ik gebruik preempt+low-latency. Niet echt interessant. Gebruikte eerst de XFS-kernel, ma na een mislukte patch-actie mocht ik me systeem opnieuw installeren (HD corrupt). Nu dus ff ext3. Het was overigens mijn eigen fout hoor. XFS is zo veilig en stabiel als wat.

• Martin Sturm
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13-08 12:34
Op dinsdag 18 juni 2002 17:55 schreef Tu-Tone het volgende:

[..]

danku :) das tenminste klare taal! Kortom.. LFS is voor mensen die een geoptimaliseerd systeem willen en veel willen leren, Gentoo is voor mensen die een geoptimaliseerd systeem willen, en minder willen leren...
IMHO is LFS in de dagelijkse praktijk niet echt handig, itt Gentoo. Als er een nieuwe package is van het een of ander kun je in gentoo gewoon iets van emerge blabla doen. Op een lfs systeem moet je het met de hand compilen. Voor sommige zooi gaat dat nog best (als is het wel tijd rovend) maar voor bepaalde base packages waar diverse zaken van afhangen wil je dat dus niet :). Zeker niet als je ook nog af en toe met je systeem wil werken ipv bezig zijn om je systeem werkend te krijgen.

• Steije
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-07 10:53
FreeBSD 4.6 met Quota support en IPFW erbij :)

Some people manage by the book, even though they don't know who wrote the book or even what book.

Verwijderd

Ik heb de linux audigy drivers geinstalleerd, maar of dat patchen is? :?

Ik wil me wel meer verdiepen in het patchen van kernels. Ik zit er aan te denken
om op mijn server (kernel 2.2.20) een lvm patch voor 2.2 kernel's( is die er?) te draaien.

Maar wat ik nooit begrijp bij het patchen van kernels is het volgende. Bij mijn audigy drivers moest ik eerst de kernel configuren en compileren en daarna met behulp van de source de audigy drivers als modules toevoegen.

Als je een kernel wilt patchen moet je dan de source uitpakken de patch eroverheen gooien en dan kom je de opties vanzelf tegen in menuconfig tegen of moet het anders?

• odysseus
  • Laatst online: 23:01

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Op woensdag 19 juni 2002 12:34 schreef eenprobleempje het volgende:
Als je een kernel wilt patchen moet je dan de source uitpakken de patch eroverheen gooien en dan kom je de opties vanzelf tegen in menuconfig tegen of moet het anders?
Je uitleg klopt precies :). Gewoon uitpakken, patchen en dan alles doen wat je normaal ook doet.

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

Verwijderd

Op dinsdag 18 juni 2002 20:10 schreef Martin Sturm het volgende:
IMHO is LFS in de dagelijkse praktijk niet echt handig, itt Gentoo. Als er een nieuwe package is van het een of ander kun je in gentoo gewoon iets van emerge blabla doen. Op een lfs systeem moet je het met de hand compilen.
Mjah, op zich is 'wget blaat-x.y.z.tar.gz && tar -zxf blaat-x.y.z.tar.gz && cd blaat-x.y.z && ./configure --prefix=/usr --sysconfdir=/etc && make && su -c "make install" && cd ..' niet echt veel tijdrovender om in te typen (enkele seconden vs 1 seconde) dan 'emerge blaat'. Feit is natuurlijk wel dat Gentoo je dependencies regelt, da's het makkelijke... Gentoos is absoluut makkelijk... Maar mijns inziens is zowel Gentoo als LFS toch meer als hobbysysteem bedoeld... Als je echt een werksysteem wilt neem je 'gewoon' een van de standaard-distro's. :).
Op dinsdag 18 juni 2002 19:50 schreef Valium het volgende:
na een mislukte patch-actie mocht ik me systeem opnieuw installeren (HD corrupt). Nu dus ff ext3. Het was overigens mijn eigen fout hoor. XFS is zo veilig en stabiel als wat.
Hoe duidelijk merk je het verschil tussen XFS en ext3? Ik zal waarschijnlijk ook (tijdelijk?) XFS->ext3 gaan.

Verwijderd

ik heb gisteren gentoo er eens opgeknald, was net me kernel aant compilederen, viel de comp uit, door de bliksem, gw ook uit, en bij anderen ook, dus gelukkig was het door het weer..

maar goed.. heb er XFS ingegrilld, daar mijn root partitie XFS is, en heb hem preemtible gemaakt

verder moest ik devfs ook meestoven want dat hoorde bij gentoo zei hij bij de boot, ook al was het nog experimental, dus vandaag maar nog een keer gecompileerd met devfs erbij

wat heerlijk lui trouwens dat gentoo, past helemaal bij mij, nix doen en toch helemaal naar je eigen wensen :Y)

Verwijderd

Grappig, dat iedereen het hier over journaling FS heeft. Iemand misschien testresultaten en dan met name tussen FFS vs. journaling FS van linux (JFS, Ext3FS, XFS, ReiserFS).

Ik heb alleen een bonnie test gezien en daarbij vielen alle Linux journaling FSen buiten de boot. FFS was verreweg de snelste. Zal zo ff de testresultaten zoeken :)

• banaan-X
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik heb (omdat ik als Mandrake VIP member ofzo win4lin mocht uitproberen) momenteel de win4lin-patch in me kernel zitten. En verder zitten er bij Debian nog een paar patches in de source als je die via apt-get ophaalt. Das alles. Ik denk dat ik binnenkort maar es die preemptive ga proberen.

• balk
  • Laatst online: 15-08 19:55
Op woensdag 19 juni 2002 15:58 schreef dystopia het volgende:
Grappig, dat iedereen het hier over journaling FS heeft. Iemand misschien testresultaten en dan met name tussen FFS vs. journaling FS van linux (JFS, Ext3FS, XFS, ReiserFS).

Ik heb alleen een bonnie test gezien en daarbij vielen alle Linux journaling FSen buiten de boot. FFS was verreweg de snelste. Zal zo ff de testresultaten zoeken :)
Wat is FFS?

De reden waarom ik een Journaling FS heb is dat ik goede filerecovery wil bij een crash of stroomuitval. Ook snel formatteren is een pre. Ik vind dit allemaal belangrijker dan snelheid eigenlijk.

Ik gebruik overigens ReiserFS op mijn Gentoo systeem en ext3 op mijn debian servertje (ivm met ext2 backward compat.)

Verwijderd

Op woensdag 19 juni 2002 18:15 schreef balk het volgende:

[..]

Wat is FFS?

[..]
Het filesystem waarvan OpenBSD gebruik maakt.

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Op woensdag 19 juni 2002 18:18 schreef sharpe het volgende:

[..]

Het filesystem waarvan OpenBSD gebruik maakt.
OpenBSD -> *BSD. FreeBSD werkt ook met soft-updates e.d.

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 19 juni 2002 17:58 schreef banaan-X het volgende:
Ik heb (omdat ik als Mandrake VIP member ofzo win4lin mocht uitproberen) momenteel de win4lin-patch in me kernel zitten. En verder zitten er bij Debian nog een paar patches in de source als je die via apt-get ophaalt. Das alles. Ik denk dat ik binnenkort maar es die preemptive ga proberen.
Hoe werkt dat win4lin, eigenlijk?
Ik hoor er positieve verhalen over maar heb nog niet de kans gehad om het te proberen..

Verwijderd

suse 8.0 heeft standaard al deze patches in de kernel (en de kernel source) zitten:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
129
130
131
132
133
134
135
136
137
138
139
140
141
142
143
144
145
146
147
148
149
150
151
152
153
154
155
156
157
158
159
160
161
162
163
164
165
166
167
168
169
170
171
172
173
174
175
176
177
178
179
180
181
182
183
184
185
186
187
188
189
190
191
192
193
194
195
196
197
198
199
200
201
202
203
204
205
206
207
208
209
210
211
212
213
214
215
216
217
218
219
220
221
222
223
224
225
226
227
228
229
230
231
232
233
234
235
236
237
238
239
240
241
242
243
244
245
246
247
248
249
250
251
252
253
254
255
256
257
258
259
260
261
262
263
264
265
266
267
268
269
270
271
272
273
274
275
276
277
278
279
280
281
282
283
284
285
286
287
288
289
290
291
292
293
294
295
296
297
298
299
300
301
302
303
304
305
306
307
308
309
310
311
312
313
314
315
316
317
318
319
320
321
322
323
324
325
326
000-2.4.19-pre1
000_3.5G-address-space-4
000_VM_IO-2
000_alpha-extern-inline-1
000_backout-gcc-3_0-patch-1
000_binfmt-elf-checks-1
000_blkdev-close-1
000_blkdev-ulimit-1
000_block-highmem-all-18b-4
000_dcache-inline-1
000_ffs_compile_failure
000_flush-inode-reschedule-2
000_flush_icache_range-2
000_gcc-30-volatile-xtime-1
000_ia64-dma-1
000_lowlatency-fixes-4
000_lvm-1.0.2-1
000_max_bytes-1
000_mmap-enomem-1
000_module-gfp-5
000_nanosleep-6
000_netconsole-2.4.10-C2-2
000_netconsole-3c59x-1
000_nfs-2.4.17-cto-3
000_nfs-2.4.17-pathconf-1
000_nfs-bkl-2
000_nfs-rdplus-2
000_nfs-rpc-ping-1
000_nfs-seekdir-1
000_nfs-svc_tcp-2
000_nfs-tcp-tweaks-3-fixed2
000_ordered-freeing-1
000_pci-dma_mask-1
000_pgt-cache-leak-1
000_poll-nfds-2
000_prepare-write-fixes-2
000_proc-sig-race-fix-1
000_rb-export-1
000_rcu-poll-4
000_reduce-module-races-1
000_rwsem-fair-27
000_rwsem-fair-27-recursive-8
000_silent-stack-overflow-14
000_spinlock-cacheline-3
000_tcp-conntrack-fin-1
000_vm_raend-race-1
000_vmalloc-cache-flush-1
000_x86-fast-pte-1
000_x86-sa_interrupt-1
010_compiler.h-2
010_lvm-snapshot-check-1
010_nfs-o_direct-3
010_no-virtual-2
010_numa-sched-15
010_parent-timeslice-9
010_rawio-vary-io-3
010_try-cciss-only-4G-1
010_vm-28
020_highmem-debug-9
020_numa-mm-1
020_pte-highmem-14
020_reiser-o_direct-2
020_share-timeslice-2
030_alpha-wildfire-numa-generic-1
030_dyn-sched-4
050_axp_float_underflow-2418
050_axp_nr_syscalls-2418
050_uml-patch-2.4.17-12
051_uml-ac-to-aa-6
052_uml-pgtable_cache_init-1
054_uml-sa_interrupt-1
060_atomic-alloc-8
060_atomic-lookup-5
060_net-exports-1
060_pagecache-atomic-3
060_show-stack-1
060_tux-2.4.17-final-A1
060_tux-config-stuff-1
060_tux-create_child-1
060_tux-data-1
060_tux-dprintk-2
060_tux-exports-1
060_tux-flush_icache_range-1
060_tux-kstat-2
060_tux-process-1
060_tux-syscall-2
060_tux-sysctl-2
060_tux-timer_t-1
060_tux-vfs-5
062_tux-generic-file-read-2
062_tux-invalidate_inode_pages2-1
062_tux-uml-1
502_ipt_string-2418S0.diff
504_ipt_no_reject_df.diff
505_ipt_iplimit-2417S12.diff
507_ipt_REJECT_ipv6-2417S12.diff
508_ipt_psd-2418S0.diff
509_ipt_GPL_mod_lic-2417S12.diff
50_3c359-1.2.0-2.4.19-pre1
50_3w-xxxx-1.02.00.019-2.4.18
50_6pack.patch
50_AM53C974-ioport-register-2.4.18
50_SC520-2.4.19-pre1
50_SuSE-2TB-audit-2.4.16
50_TIOCGDEV-2.4.2pre1
50_aacraid-0.9.9ac4-rel-2.4.18-pre9
50_aic7xxx-6.2.5-2.4.19-pre1aa1
50_aiptek-0.1-2.4.15-pre6
50_amd768-2.4.18-pre9
50_atp870u-2.6-2.4.10-pre13
50_autofs-2.4.18-pre7
50_bluesmoke-fix-2.4.18
50_bootcpu-2.4.4pre2
50_bootlogo-ver-2.4.5
50_bridge-ressources-2.4.18-pre9
50_cai-2.4.3
50_cardbus-pci-2.4.1pre8
50_cciss-2.4.27-2.4.19-pre1aa1
50_config.gz-2.4.18-pre3
50_cpqarray_2.4.21B-1-2.4.19-pre1aa1
50_cpqfc-compile-2.4.10-pre7
50_dc2xx-noauto-2.4.19-pre1
50_dc395x_138-2418S0.diff
50_deadman-0.2-2.4.13-pre3
50_dnotify-fl_owner-2
50_drm-update-2.4.18-rc1
50_e100-1.8.37-2.4.17
50_eata-6.50-2.4.18-pre9
50_ecc-0.14-2.4.17
50_export-IO_APIC-2.4.18
50_export-acpi_walk_namespace-2.4.18
50_export_proc_get_inode-2.4.12
50_fake_initrd-2.4.18-rc4
50_fcntl-rlim-2.4.18-rc1
50_files-max-dyn-2.4.18-pre3
50_firewire_cvs-2.4.19-pre3
50_fix_FIB-race-2.4.18
50_fm801-gp-2.4.17
50_i2c-2.6.2-2.4.15-pre7aa1
50_i2o-update-2.4.18-rc2ac1
50_ide-slave-pci-timings-2.4.19-pre1
50_ide.2.4.19-pre1-02152002
50_iff-dynamic-2.4.11-pre4
50_include-path-2.4.0-test11
50_increase-sd-timeout-2.4.7
50_increase-usb-timeout-2.4.18-rc2
50_installpath-2.4.0-test1
50_inval-rd-buffers-2.4.10
50_ips-4.90.18-2.4.18
50_ipvs-0.8.2-2.4.15-pre7aa1
50_isdn_enternow-2.4.19-pre1aa1
50_isdn_hstIII-2.4.19-pre1aa1
50_isdn_mppp-2.4.19-pre1aa1
50_isdn_pnp-2.4.19-pre1aa1
50_isdn_usr-2.4.19-pre1aa1
50_jfs-1.0.16-2.4.18
50_kiobuf_init-2.4.18-pre9
50_latitude-crash-2.4.18-pre9
50_lcall_trace-1
50_limits-2.4.18
50_linux-abi-2.4.17.0-2.4.18-pre8
50_lm_sensors-2.6.2-2.4.15-pre7aa1
50_lvm-1.0.3-2.4.18-rc2
50_matroxfb-1.62-2.4.18-pre9
50_max_mp_busses-2.4.18-pre3
50_megaraid-fix-2.4.16
50_microcode-serialize-2.4.18-rc4
50_mm-return-fixes-2.4.18
50_modparm-arlan-2.4.6-pre3
50_more-symlinks-2.4.16
50_mount-hashtable-2.4.18-pre8
50_mptlinux-2.00.11-2.4.18
50_mss-fix-2.4.18-pre9
50_mtrr-update-2.4.18-pre9
50_mxser-1.2.1-2.4.18-rc2
50_nand-softirq-2.4.6-pre3
50_neofb-0.3-2.4.18-pre9
50_nfs-d_drop-lowmem-2.4.13-pre3
50_nfs_block_size-2.4.19-pre1aa1
50_olympic-1.0.0-2.4.18-pre9
50_openssl-0.9.6-mppe-2.4.13-pre2
50_override-CFLAGS-2.4.0.ac1
50_panic-blink-2.4.9
50_pci-hotplug-2.4.19-pre1aa1
50_pcnet32-1.27a-2.4.18-rc4
50_pcwd-020210-2.4.19-pre1
50_pipe-atime-2.4.18-rc1
50_pipe-init-2.4.7-pre6
50_ppscsi-0.91-2.4.0
50_pte_alloc-early-2.4.19-pre1aa1
50_qla1x160-3.12-2.4.17
50_qnx-2.4.18-pre9ac3
50_quota-patch-2.4.17-3
50_ramdisk-2.4.7-pre3
50_raw-ioctl-forward-2.4.18
50_rd-patch-2.4.13-pre2
50_readv-2.4.18-pre7aa2
50_realmode-poweroff-2.4.13-pre6
50_remove-invalidate-warning-2.4.12
50_sard-2.4.18-pre3
50_sb_card-2.4.18-pre9
50_scsi-largelun-2.4.18-pre7aa2
50_scsi_reset-2.4.18
50_sd-cleanup-2.4.18
50_sd-hw_ssize-1
50_shmdt-return-2.4.19-pre1aa1
50_sis-1.3.11-2.4.18-rc2
50_sis5513-2.4.18
50_sisbug-2.4.18-pre9
50_sk98lin-4.11-2.4.18
50_sk98lin-smp-race-fix-2.4.8
50_sk9dlin-1.03-2.4.18
50_smbfs-fix-2.4.6-pre3
50_snapshop-locking-2.4.18-pre7
50_sr-scatter-pad-1-2.4.18
50_stats-2.4.17
50_stv680-2.4.19-pre1
50_sysctl_max_map_count-2.4.18-rc2aa2
50_sysctl_somaxconn-2.4.16
50_tcdrain-2.4.18
50_tcp_minisocks-fix-2.4.19-pre1
50_twofish-2.4.3
50_u14-34f-6.50-2.4.18-pre9
50_unimap_set-2.4.5-pre1
50_usb-2.4.18-rc2-gregkh-1
50_usb-pegasus-0.4.23-2.4.18-rc2
50_userspace-docu-2.4.19-pre1
50_vfat-truncate-2.4.6-pre9
50_via-3.34-2.4.18-rc4
50_ymfpci-2.4.18
50_zftape-fix-2.4.18-rc2aa2
50_zlib-zfree-2.4.18
51_boot-splash-2.0.2-2.4.18
51_coolscan-2.4.17-pre2
51_dyn_mp_bus_2002-01-16
51_e1000-4.2.4-2.4.19-pre1
51_extraversion-2.4.7-pre3aa1
51_firewire-fixes-2.4.19-pre1
51_idedisk-dma-2-2.4.18-rc4
51_ipv6-nullcheck-2.4.5-pre1
51_isdn_diva202-2.4.19-pre1aa1
51_mxt7-2.4.19-pre1aa1
51_usb-cyberjack-2.4.19-pre2
51_usb-ipaq-2.4.19-pre2
51_usb-ov511-2.4.19-pre2
51_usb-storage-2.4.19-pre2
51_usb-uhci-2.4.19-pre2
51_usb-wacom-1.21.3-2.4.19-pre1
52_extraversion-depend
52_netgear622-1.02-2.4.17
52_quickcam-0.40a-2.4.13-pre4
53_bcm5700-2.2.8-2.4.19-pre1
53_reiser-snapshot-fix
54_netgear621-1.02-2.4.17
55_alpha_generic_srm_fix-2.4.14-SuSE.diff
55_axp-fixes-2.4.4-pre4
55_speedtouch-2.4.18-pre4
57_tigon3-0.97-2.4.19-pre1
60_2.4.14p7aa2.SuSE-AXP-fixes
60_amd74xx-2.4.19-pre1
60_e100-includes-1
60_fbgen_export-2414S4
60_initrd_change_root-2.4.11-pre4
60_qla2x00-5.38b16-2.4.18-pre9
60_quickcam-pte-2.4.18-pre7aa2
60_volatile-irq-1
61_qla2x00-4.46.5-2.4.18-pre4aa1
61_sparc.makefile.diff
61_sparc.no-isdn.diff
61_sparc.reiserfs.diff
61_sparc.twofish.diff
61_sparc64.tux.diff
61_sparc64.tux.ksyms.diff
70__chrp_boot_linebreak-2.4.12-1.diff
70__chrp_enableinitrd-2.4.12-1.diff
70__chrp_rootdevice_sda3-2.4.12-1.diff
70__chrp_serialconsole_2.4.12-1.diff
70__mmporter_prep_pci-2.4.15-pre9-1.fix
70__pcidebug-2.4.8-pre3-2.dif
70__pmac_enableinitrd-2.4.12-1.diff
70__prep_enableinitrd-2.4.12-1.diff
70__prep_long_commandline_for_vi-2.4.7-1.diff
70__prep_rootdevice_sda3-2.4.12-1.diff
70__safe_isapnp-2.4.8-pre4-1.diff
70__safe_pcfloppy-2.4.12-1.diff
70__safe_pcparport-2.4.12-1.diff
70__safe_pcserial-2.4.12-1.diff
70__silent_stack_overflow_flag-2.4.7-pre3.diff
70__video_nvidia_rivafb-2.4.15-1.diff
70__zzz_fix_aa-2.4.18-pre8-1.diff
80_qla2x00-kmem_zalloc-2.4.18-rc4
890_nesting-10
891_reiserfs-quota-20
892_kinoded-8
892_tail_conversion-failed-3-2.4.13-pre4
893_reiserfs-writepage-2.4.18
898_summit_patch.2002-01-17_2.4.17
898_write_barrier-3-2.4.18-rc4
899_acpitable_2002-01-11
899_dialog_brace-mge.diff
899_fbgen-exports-2.4.15-pre8
899_ide-noop-2-2.4.18-rc4
899_module-license-2.4.18-rc1
899_reiserfs-ordered-2.4.18
899_remove-duplicate-exports-2.4.15-pre6
899_sym53c8xx-old-2.4.18-pre9
899_tty_io.diff
90_isdn-fix-2.4.19-pre1aa1
90_jfs-txlocks-2.4.19-pre1
90_reiserfs-ENOSPC-2.4.18
90_xfs-2.4.19-pre1aa1
99_aic7xxx-ioport-register-2.4.19-pre1aa1
99_fix-JFS-race-2.4.19-pre1aa1
99_fix-sysctl-by-name-2.4.19-pre1aa1
99_page_to_phys-4GB-2.4.19-pre1aa1
99_quota-fix-2.4.19-pre1aa1
99_xfs-errnos-2.4.19-pre1aa1
99_xfs-fixes-2.4.19-pre1
99_xfs-vfree-2.4.19-pre1
9A_blk-highmem-updates-1
9A_f00f-pte-highmem-1
9A_fdatasync-FIFO-1
9A_really-write-inode-1
9A_vm-deadlock-fix-1
9B_xfs-race-fix-2.4.19pre1aa1
9C_dell-samsung-2

oeffff... dat zijn er nogal wat he?

ik heb ze er ingelaten, alleen pte_highmem en rwsem_fair patches eruit gesloopt met patch -R zodat ik de preempt patch wat makkelijker kon installeren :)
Pagina: 1