Toon posts:

[Soltek-mobo]Bios virus?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Waarschijnlijk heb ik last van een bios virus.
Ik krijg met vaste tussenpozen het zandlopertje van Win98.
Als ik op een van mijn partities kijk lijkt het wel of de direktories gescand worden.
Norton AV vindt niets.
Wie weet wat er aan de hand is.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:03

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op maandag 17 juni 2002 20:11 schreef Gerion het volgende:
Waarschijnlijk heb ik last van een bios virus.
Ik krijg met vaste tussenpozen het zandlopertje van Win98.
Als ik op een van mijn partities kijk lijkt het wel of de direktories gescand worden.
Norton AV vindt niets.
Wie weet wat er aan de hand is.
7x7=42 :? :+

Ik volg die redenering in het geheel niet.

Die zandloper klinkt gewoon als Win98 die weer eens z'n virtual memory aan het resizen is. Geef meer details (vooral mbt waarom je in vredesnaam denkt een (BIOS) virus te hebben ipv een of andere reguliere software glitch van WIn98)

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
7x7=42
Ik volg die redenering in het geheel niet.

Die zandloper klinkt gewoon als Win98 die weer eens z'n virtual memory aan het resizen is. Geef meer details (vooral mbt waarom je in vredesnaam denkt een (BIOS) virus te hebben ipv een of andere reguliere software glitch van WIn98)

Virtual memory resizen lijkt mij niet.
Ik heb 512mb geheugen en heb mijn virtual memory vast ingesteld.
Heb het wel veranderd van 350 naar 650 maar het zandlopertje blijft opkomen, (om de 3 seconden).
Eenmaal gaf Norton AV aan een virus gevonden te hebben welk niet verwijderd kon worden.
Heb toen format C: gedaan, alles weer geinstalleerd, Norton AV update gedaan maar er werd toen geen virus gevonden.
Zelfs nu ik type blijft zandlopertje opkomen.
Ik heb dit nog nooit meegemaakt.

• Dreamstar
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-03 10:34
Misschien 1 of ander programma meedraaien wat het doet ? (maybe stukkie spyware oid ?)
Gewoon steeds een progje afsluiten, krijg je nog het zandlopertje, volgende progje, enz, enz
Als je dan opeens geen zandlopertje meer krijgt, weet je het

• CRiMiNaL
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-01-2024

CRiMiNaL

Witlof ^^

een zandlopertje in windows kan weinig te makenhebben met een bios virus ..... of heb ik dat helemaal fout ... mischien een kapot geheugen bankje ... of zit ik er weer helemaal naast. ..

... MMORPG Addict.

• DirtyHennessy
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 31-07 19:51
proberen cmos te resetten of je bios opnieuw te flashen

Verwijderd

Weet je zeker dat het geen microsoft-"virus" is zoals FastFind :r en/of System-restore :r ?

Wat doet ie in safe-mode?

Welke zaken worden er bij het opstarten volgens msconfig.exe allemaal gestart?

• CRiMiNaL
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-01-2024

CRiMiNaL

Witlof ^^

Hij heeft toch alles geformateerd ... lijkt me stug dat er dan nog een proggie opnieuw mee installed .... of je moet een infected install CD hebben ....

... MMORPG Addict.

Verwijderd

Topicstarter
Iedereen bedankt voor de reakties.
Ik heb nu vanalles geprobeerd.
Bios reset, MSconfig bekeken(er wordt niets vreemds geinstalleerd alles gelijk aan vroeger), Adware installeerd.
Mijn Windows98 cd's zijn orgineel en gebruik ik al vanaf dat win98 op de markt kwam.
Ik zal Linux er nog eens opzetten, misschien treedt het probleem dan niet meer op.
XP kan ik ook nog proberen, ik ben echt geen nieuwkomer,
maar ik begrijp er niets meer van.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:03

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

100x waarschijnlijker dan een BIOS virus (zijn er IMHO niet, zelfs een CIH verneukt de boel gewoon- de BIOSsen verschillen gewoon teveel om zinnige code besmettelijk te maken) is een MBR virus.

Die kunnen een Format overleven (wederom is CIH een van de irritantere vormen). Je ziet ze sinds de doorbraak van de zinloze internetviri niet meer zoveel, maar ze zijn een stuk irritanter.

Hoe te verwijderen :?

Opstarten vanaf write-protected bootdisk (op een ANDERE PC gemaakt!)
FDISK /MBR (helaas niet genoeg in z'n eentje)
FDISK en alle partites verwijderen
ATX reset !!!
FDISK en partities terugzetten als FAT32
ATX reset !!!
Formatteren en na afloop voor de goede orde weer een FDISK/MBR
ATX reset !!!
Dan zou de MBR veilig moeten zijn- dus je OS er weer op gooien (Win9x: SETUP draaien vanaf de install CD, Win2K/XP booten vanaf de CD.

Oslik blyat! Oslik!

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Je zoekt het probleem IMHO echt veel te ver, draai ad-aware eens, kijk of je cd-rom niet gescanned wordt, gooi die virusscanner eens uit e.d.
BIOS virus lijkt me echt volkomen onzin, als het al zo zou zijn dan lijkt de kans dat je win98 nog op kan starten minimaal. Waarom zou iemand een BIOS virus willen schrijven dat in win98 "iets" doet dat je systeem iedere 3 seconden even vertraagd. Doesn't make any sense...

de betaler vervuilt

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is opgelost. :)
Het was een CIH virus. :o

Nogmaals bedankt voor alle reakties.
Slotje

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Woei, CIH... heb je geluk gehad, had idd een BIOS virus kunnen worden :o
Pagina: 1