Toon posts:

Wireless Lan met Acces Point

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik en mijn buurjongen willen een wireless network omdat het haast niet mogelijk is bij ons een kabel te leggen. Nou waren wij van plan een Acces Point te kopen en voor mijn laptop een PCMCIA card en voor mijn buurjongen zijn 2 pc's gewoon 2 PCI adapters. Dat moet bereik hebben over ongeveer 30 meter door 2 muren heen. Nou hebben wij gelezen dat er nog vrij veel problemen mee zijn, nou is de vraag of hier mensen zijn die hier ook ervaring mee hebben (bereik, drivers etc).

Bij voorbaat dank :)

• the_doc
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-08-2022
Tja wat het bereik is hangt heel erg af van wat voor muren er tussen zit. Als het een dikke muur van beton is dan kom je er bijna niet doorheen en moet je het meer hebben van je signaal door de ramen dan door de muur heen.
Als je het signaal naar buiten kunt krijgen dan kan je heel ver komen maar binnen blijft het gewoon afhankelijk van de muren. Alleen als je het een keertje test weet je het zeker.
Helaas.
Wel kan je een externe antenne aan je accespoint vast maken en zo de energie bundelen maar muren blijven heel lastig.

Verwijderd

het kan wel, maar hoe de snelheid zal zijn is de onzekerste factor, eigenlijk moet je proberen eentje te lenen van iemand kijke nhoe snel dat loopt

Verwijderd

Ik heb een Apple Airport met daarop een Mac (wireless) en een PC (lan) en het loopt als een trein, door beton muren nog niet getest, maat buiten probreemloos en snel, echt een superding.

Verwijderd

En nee, NIET lenen! O+

Verwijderd

Ik denk dat het geen probleem oplevert hoor, 30 metertjes binnen moet goed te doen zijn als de ap goed geplaatst wordt!

Verwijderd

Topicstarter
Maar wat voor zetje zou ik het beste kunnen nemen dan?
Pagina: 1