Toon posts:

kernel preemption patches voor lagere latency

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
deze patches schijnen de latency van de kernel te verlagen en op die manier zou je een wat lagere latency in online-spellen krijgen, zou je desktop vloeiender gaan en zou multimedia beter worden afgespeeld.

ik heb een 2.4.18.SuSe kernel, hoe installeer ik die patch? moet ik daarvoor de kernel compleet recompilen? kan ik em dan ook gelijk voor i686 optimaliseren, terwijl ik suse heb (i386 distributie)?

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

ja, daarvoor moet je recompilen

en er is vast wel te vinden dat je dan bij je vanilla sources 'patch -p0 < patchedinges' moet doen.

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:01

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Op maandag 17 juni 2002 19:55 schreef ru1 het volgende:
deze patches schijnen de latency van de kernel te verlagen en op die manier zou je een wat lagere latency in online-spellen krijgen, zou je desktop vloeiender gaan en zou multimedia beter worden afgespeeld.

ik heb een 2.4.18.SuSe kernel, hoe installeer ik die patch? moet ik daarvoor de kernel compleet recompilen?
Ja, dat zal moeten. Als je dat nog niet eerder gedaan hebt is het misschien handig om eerst eens te kijken of dat je lukt (is niet zo lastig, maar je moet het even weten). Vervolgens moet je met een commando als 'patch -p0 < mijn_bestand' in de goede directory ervoor zorgen dat je je kernel patcht (zie de manpage van 'patch'). Daarna configureer/compileer je je kernel zoals je normaal zou doen.
kan ik em dan ook gelijk voor i686 optimaliseren, terwijl ik suse heb (i386 distributie)?
Ja, ook dat kan. Let er wel op dat een wat al te ruige optimalisatie van je kernel nogal eens voor problemen wil zorgen. Aangezien er ook niet zo heel veel snelheid mee te behalen is zou ik niet verder gaan dan -O2 en misschien -march=i686.

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

• it0
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-12-2025

it0

Mijn mening is een feit.

kijk ook eens hier. In deze patch zit o.a. de pre-emptive patch maar ook een heleboel andere leuke dingen.

• knopper
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-08 12:15

knopper

Sander Knopper

Op maandag 17 juni 2002 20:01 schreef odysseus het volgende:

Aangezien er ook niet zo heel veel snelheid mee te behalen is zou ik niet verder gaan dan -O2 en misschien march=i686.
Hoe kun je er dan voor zorgen dat je niet hoger gaat dan -02? Bij mij gebeurt dat gewoon automatisch als ik mijn proc uit te lijst kies... Pentium 3

Verwijderd

Ik ga die preemption patch vanavond ff uittesten, weet niet of 't veel helpt, maar alle beetjes helpen :)

• Martin Sturm
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13-08 12:34
Wat je ook kunt doen, is de gentoo-kernelpatch gebruiken. Die heeft naast de low-latency patch ook nog een preemptive optimalisatie en nog een berg andere snelheid en security verhogende zaken. Hij is te downloaden via de gentoo ftp ergens :)
Pagina: 1