Toon posts:

Abit KT7A en Geforce 4 Ti4200

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vorige week een Sparkle Geforce 4 Ti4200 gekocht. Nadat ik hem geinstalleerd heb crasht (monitor springt op standby, geluid gaat verder, reboot is noodzakelijk) mijn PC binnen een minuut als ik een 3D applicatie (3DMark2001, nvidia werewolf demo) start.

Ik heb de laatse Abit BIOS, VIA 4-in-1 drivers, en verschillende Detonators getest. M'n PC crast in zowel windows 2000 als in windows XP (schone installaties). Ik heb ook al al m'n PCI kaarten al een keer verwijderd en verschillende BIOS instellingen getest. Dit alles zonder resultaat.

Ik heb op GoT, google etc. gezocht en heb posts gezien van mensen die dezelfde symptomen hebben, maar een oplossing zat er niet bij.

Ook moet ik bij nieuwe installaties de windows (2000 & XP)setup met een andere videokaart starten omdat de installatie blijft hangen na het kopieren van de files (starting windows..., scherm wordt zwart, niets meer.)

Ik denk dat mijn mobo deze problemen veroorzaakt. Ik hoop dat iemand me uit de brand kan helpen!

Specs:

AMD TB 1333 @ 1333
Abit KT7A (non raid)
IBM Deskstar 60 GB ATA 100
Sparkle GF4 Ti4200 128 MB DDR
300 Watt Avance Power supply

• STi
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-08-2024

STi

Ik had ca 2 weken geleden EXACT het zelfde probleem...
Ook met de sparkle ti4200 (128mb) alleen met een ander moederboard. Na lang kloten ben ik toen toch maar teruggegaan naar Alternate en het die jongens daar op laten knappen. Wat bleek echter: zij kregen hem ook niet aan de praat!!!
De uitleg van die gast was als volgt:
De chipset van mijn moederboard (epox 8k3a) was niet compatible met de chipset van de videokaart. :?
Oplossing: Een Sparkle Ti4400 erin (met het verschil bijgelegd door een errug aardige pappie) :9~
Verder lag het echt aan de videokaart, want met mijn oude kaartje (Asus Geforce 2 MX) en mijn nieuwe doet ie het wel, maar met een andere Sparkle Ti4200 gaf ie exact het zelfde probleem :(.

Verwijderd

Ik heb een leadtek ti-4200 in een abit kt7 getest -> werkt super. Dus sparkle zit gewoon te fucken :)

Verwijderd

ik heb ook zo'n probleem met win install,

met me ti4600 van creative op me abit kt7-raid.

dan wil ook niet, met xp install, blijft ie op het zelfde punt hangen, zwart scherm..

anders kaart tijdens install deed het goed bij mij, nu drait die ti4600 super

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie replies, dit probleem heeft me al zo veel tijd gekost! Ik heb mijn kaart ook bij alternate gekocht en ik zal daar vanmiddag eens even voorbij gaan... Vreemd trouwens dat de Sparkle GF4 Ti4400 het wel doet! Ik vrees trouwens dat m'n pa het verschil niet gaat betalen!!! ;)