SwiftTech en corrosie

Pagina: 1
Acties:

• poing
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Als ik een aluminium radiator heb en neem een swifttech, moet ik dan ook waterwetter gebruiken of zijn die koper platen van die swifttech beschermt?

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:33

Epsilon

Op maandag 17 juni 2002 19:31 schreef poing het volgende:
Als ik een aluminium radiator heb en neem een swifttech, moet ik dan ook waterwetter gebruiken of zijn die koper platen van die swifttech beschermt?
koper is nooit beschermt

Alu soms. Maar in het gevalt van je radiator niet.

water wetter + gedestileerd water gebruiken en prob is opgelost

• Amd RuLuzzz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-02 15:01
Het is behandeld alu wat er in het blokie zit.

• Memendo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:31

Memendo

V4-power/Team BSD

Op maandag 17 juni 2002 21:06 schreef Amd RuLuzzz het volgende:
Het is behandeld alu wat er in het blokie zit.
blok is koper en de rad is alu, dus wat bedoel je eigenlijk?

• JumpStart
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Op maandag 17 juni 2002 19:31 schreef poing het volgende:
Als je een koperen koelblok hebt en een alu radiator, dan is het de radiator die weggevreten gaat worden. Aluminium is namelijk het meest onedele metaal van de 2.

En helaas, de radiator is ook nog eens dunwandig, dus op het moment dat er putvormige corrosie op gaat treden heb je redelijk snel de lul.

Het beste wat je kan doen is koper/aluminium combinaties vermijden, maar dat is in jou geval niet makkelijk, want dan zul je of je swifttech of je radiator moeten vervangen...

Waterwetter + gedestileerd water, of gedestileerd water + 30% antivries is dan de alternatieve oplossing om corrosie tegen te gaan.

Je doet er dus ook verstandig aan om de radiator op een plek te bouwen waar lekkage geen kwaad kan, of eventueel een bak onder de rad te klussen...

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

Verwijderd

Je hebt GEEN WW nodig, want die Swiftech is geadoniseerd ofzo. Het heeft dus een beschermende laag, waardoor je geen corrosie meer hebt.

• Scyth
  • Laatst online: 16-03-2024

Scyth

Fat finger, three beer

geanodiseerd..
geadoniseerd is het ombouwen van een vrouw naar een gespierde man/adonis :)

Dell Studio XPS 16
Project: BavBierSub 1.0 BavBierSub 2.0

• bobo1on1
  • Laatst online: 19-10-2025
LOL :D :D :D :D :D

Maar als je een geanodiseerd alu blok hebt en een alu radiator dan zou er nix aan de hand moeten zijn.

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Op dinsdag 18 juni 2002 21:08 schreef Aico het volgende:
Je hebt GEEN WW nodig, want die Swiftech is geadoniseerd ofzo. Het heeft dus een beschermende laag, waardoor je geen corrosie meer hebt.
Sorry, maar dit is bullshit: Anodiseren van aluminium vertraagt het proces, soms zelfs heel sterk, maar het is geen garantie dat er geen corrosie optreedt.

En al zou het wel zo zijn, hier is er nog iets anders aan de hand: Bodem van de swifttech = koper, radiator = aluminium. En dus zit je nog steeds met een probleem. Dat de aluminium kap/deksel van het koelblok wel min of meer beschermd is tegen corrosie is geen bescherming voor je radiator!

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

Verwijderd

Er komt geen water bij de koperplaat.

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Op woensdag 19 juni 2002 10:46 schreef Aico het volgende:
Er komt geen water bij de koperplaat.
Ook dat is niet waar, als ik tenminste aan hetzelfde swiftech blok denk als jullie. Het water komt wèl direct in contact met het koper.

[Edit] Wat een stom gezeik van de THG website, blokkeren ze directe links naar plaatjes :( Ik verwachtte dit wel min of meer...[/Edit]

Source: Artikel @ Tom's Hardware Guide

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:18
Op woensdag 19 juni 2002 11:19 schreef JumpStart het volgende:

[..]

Ook dat is niet waar, als ik tenminste aan hetzelfde swiftech blok denk als jullie. Het water komt wèl direct in contact met het koper.

[afbeelding]

[afbeelding]

Source: Artikel @ Tom's Hardware Guide
die source valt niet te missen hoor :7

msichien dat je di eplaatjes ergens heen kunt copyen of kunt linken?

https://wren.co/join/Devian

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Op woensdag 19 juni 2002 11:23 schreef Devian het volgende:

[..]

die source valt niet te missen hoor :7

msichien dat je di eplaatjes ergens heen kunt copyen of kunt linken?
Hmmm, zoiets verwachtte ik wel, kon me niet voorstellen dat THG zonder morren toelaat naar plaatjes te linken. De URL stuurt je naar de juiste pagina van het artikel, dan zie je de plaatjes ook meteen.

Pagina: 1