• Wouter!
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:46
Ik heb vanmiddag een Casio Cassopeia PocketPC in actie gezien met TomTom navigatiesoftware. Dat zag er echt heel netjes uit (ook met stemondersteuning en re-routing enzo). Die Casio had een ingebouwd CompactFlash slot waar de GPS module zo in geplaatst kon worden.

Nu wil ik graag net zoiets voor de iPaq 3700-series. NavTech bijvoorbeeld levert hiervoor complete pakketten met cradle waar die GPS-ontvanger al in zit.

Nu heb ik me vanmiddag laten vertellen dat TomTom véééle malen geschikter is voor de PocketPC dan bijvoorbeeld NavTech. Dit omdat TomTom zich al 6 jaar uitsluitend richt op de PocketPC, en NavTech zich vooral bezig houdt met gewone PC's en de software aanpast. Zodoende is TomTom veel sneller en minder apparaat-intensief, ook veel sneller dan bijvoorbeeld VDO-Dayton systemen.

Wie heeft er ervaringen met Navigatie-systemen voor de PocketPC. Hij moet spraak-ondersteuning hebben en moet ook kunnen re-routen (d.w.z. op ieder punt de route aanpassen aan de plek waar je op dat moment bent, ook als je van de oorspronkelijke route afwijkt). Uiteraard moet hij de wegenkaarten met de aangegeven route duidelijk weergeven (vanzelfsprekend).

Er staat wel een review op T.net, maar die is al sterk verouderd en ook via de GoT-search kwam ik op oude en onvoldoende informatie gevende topics.

• klaaz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-02 17:32

klaaz

it's me!

Die review is slechts een paar maanden oud hoor... ;) Ik heb hem destijds geschreven. Kijk eens naar Destinator van Navtech. Dat is volgens mij de beste optie als je het hebt over gebruiksgemak, gelijk aan een VDO oid.

Ben er zelf tegenwoordig niet echt meer mee op de hoogte, heb sinds een paar maanden een Becker traffic Pro in mijn auto. En dat is toch makkelijker als welke PocketPC oplossing tot dusver.

Oh ja: http:www.destinator1.com

Er zijn twee nederlandse distri's. Op www.pocketpc-club.nl hebben ze er wel een verhaaltje over.

• Wouter!
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:46
Op dinsdag 18 juni 2002 00:56 schreef Klaaz het volgende:
Die review is slechts een paar maanden oud hoor... ;)
Euhm ... van November 2001, da's toch al 9 maanden terug hoor ... toen was er nog niet echt een goed aanbod voor Nederland. Dat schrijf je zelf.
Ben er zelf tegenwoordig niet echt meer mee op de hoogte, heb sinds een paar maanden een Becker traffic Pro in mijn auto. En dat is toch makkelijker als welke PocketPC oplossing tot dusver.
De TomTom-versie die ik gisteren heb gezien deed exact hetzelfde als een car-navigation-systeem (voice-ondersteuning, re-routing enz, enz).

Heeft 'r verder nog iemand ervaringen met NavMAN (o.a. bij Dixons te krijgen, compleet cradle met ingebouwde ontvanger).

• Nick|IA
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-03-2018
Navman GPS 3000
De Navman GPS 3000 is geschikt voor de 3700-series, maar de meegeleverde software heeft volgens mij geen spraakondersteuning. Maar je kunt natuurlijk altijd andere software kopen...

Ik heb ook goede verhalen gehoord over die TomTom Navigator.

Maar ja, zal wel niks nieuws vertellen... ;-)

• jjbstolk
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:46
Op dinsdag 18 juni 2002 10:34 schreef _DrOpHeAd_ het volgende:
[b]
Ik heb ook goede verhalen gehoord over die TomTom Navigator.
Dat iks al snel dan het pakket is nauwelijks klaar, nog niet leverbaar en jij hoort de goede verhalen al, das knap!!!

http://www.pocketpc-club.nl/forum/viewtopic.php?topic=1927&forum=21

• kaandorp
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 24-01 15:43
Tot nu toe was de Destinator echt het beste.

Volgens mij is de ideale combinatie nu de NavMan GPS3000 als GPS ontvanger
- Lekker compact
- Makkelijk mee te nemen
- Ook buiten de auto te gebruiken
- De GPS unit heeft een Compact Flash Type II slot

En de nieuwste Tom Tom software als navigatiesoftware.

Ziet er goed uit iig!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Op dinsdag 18 juni 2002 15:07 schreef kaandorp het volgende:
Tot nu toe was de Destinator echt het beste.

Volgens mij is de ideale combinatie nu de NavMan GPS3000 als GPS ontvanger
- Lekker compact
- Makkelijk mee te nemen
- Ook buiten de auto te gebruiken
- De GPS unit heeft een Compact Flash Type II slot

En de nieuwste Tom Tom software als navigatiesoftware.

Ziet er goed uit iig!
De destinator is idd heel goed, maar waanzinnig duur en de slechtste website aller tijden.

De TomTom Navigator is wel een waardige concurrent. Grootste probleem met oude tomtom was geen rerouting mogelijkheid, dat is nu weer opgelost.

Een ander probleem was het feit dat je nieuwe kaartjes moest inladen als van oosten naar westen rijdt of zo. Ik lees nergens dat dat al opgelsot is helaas.

Maar.... misschien dat er wat prijzendalingen worden doorgevoerd als de navigator er echt is. Concurrentie voor destinator he.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

• kaandorp
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 24-01 15:43
Op dinsdag 18 juni 2002 15:19 schreef athlonkmf het volgende:

Een ander probleem was het feit dat je nieuwe kaartjes moest inladen als van oosten naar westen rijdt of zo. Ik lees nergens dat dat al opgelsot is helaas.
Dit heeft destinator ook.
Geheel Nederland (verdeeld over twee kaarten: oost en west): 82 Mb.
Dus wat dat betreft ligt TomTom nu al voorop.
- Mooiere kaarten
- Veel mooiere interface
- Ook rerouting
- Ook voicenavigatie
- Niet duur

En nogmaals. Het ziet er gewoon :9~ uit! :9

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Op woensdag 19 juni 2002 12:20 schreef kaandorp het volgende:

[..]

Dit heeft destinator ook.
[..]
Ja, dat klopt. alleen is de destinator niet alleen heel erg duur 430 alleen software+GPS. Geen houder of zo.
maar het is nog eens niet mogelijk andere GPS te gebruiken
Dus wat dat betreft ligt TomTom nu al voorop.
- Mooiere kaarten
- Veel mooiere interface
- Ook rerouting
- Ook voicenavigatie
- Niet duur

En nogmaals. Het ziet er gewoon :9~ uit! :9
Tegenwoordig heeft TomTom ook geen verdeelde kaarten dus. Dus is het enorme concurrent voor destinator. Maar de destinator geeft nog wel een kaart van europa (hoofdwegen) erbij. En TomTOm alleen benelux.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

• S-Cript
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-03-2025
werkt de nieuwe tomtom trouwens ook met Door 2 Door??

niets bijzonders

• S-Cript
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-03-2025
Ik ben opzoek naar de cheapste oplossing voor de Ipaq 3xxx om deze met GPS uit te breiden..
op dit moment
Navman 3000 bij dixons voor 399 € ( geen spraak)
Destinator 430€ (excl btw) met spraak
Tomtom Navigator 429€

echter na veel zoeken kwam ik met de volgende samenstelling:
Haicom Serieële GPS 150€ (http://www.i-con.nl)
tomtom navigator 129 € ( deze heeft spraak enabled)(http://www.tomtom.nl)
Dicota Keeper I PDA-houder 40€ (http://www.pdashop.nl)
dit zou op 319 € uitkomen, das mooi meer dan 100€ op de beste oplossingen uitgespaard

alleen is nu de vraag of de combinatie GPS en tomtom zou werken..
of er beperkingen zijn waarom dit niet zou werken

aangezien ik een newbie ben op het gehele GPS-gebied,hopelijk kunnen jullie mij helpen

niets bijzonders

Pagina: 1