dubbel netwerk

Pagina: 1
Acties:

• Kristof
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-04 17:34

Kristof

is een Belgisch product

Topicstarter
Daar ik regelmatig aardig wat gegevens over het interne netwerk moet sturen, had ik een idee.
Een 'normaal' netwerk is theoretisch max 100 mbit maar
HDs en rest van pc kunnen heel wat meer verwerken
dus als ik met 2 NICs per pc werk en 2 kabels
dan heb ik theoretisch max van 200 mbit.

Ik heb dan 2 IPs per pc, en kan dan een transfer starten (bijvoorbeeld via gebruik van ftp-server) van enkele files van pc1-IP1 naar pc2-IP1 en andere transfers van pc1IP2 naar pc2-IP2.

Is er geen mogelijkheid om via windows (win2k) of via een programma aan een soort Load-Balancing te doen, zodat dat automatisch gebeurt? Dus dat ik ineens alle files kan aanduiden, en transfereren en dat het vanzelf verdeeld wordt? Of eventueel van 1 file enkele paketjes via eerste connectie gaan en andere paketjes van die file via tweede connectie?

"You can get more with a kind word and a gun than you can with a kind word alone." - Al Capone

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
ja dat kan (goh, verassing?)

als je het goed wilt doen zal ook de switch die je gebruikt (kan niet met een hub) ook dit moeten ondersteunen (fast etherchannel)

er is ook software voor (www.ipmetrics.com)

A wise man's life is based around fuck you

• OruBLMsFrl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-08 11:29

OruBLMsFrl

Silence Promo Crew

Load balancing werkt veel beter als je die 2 nics 1 IP geeft, 2 IP's op 1 subnet is meestal gezeik, omdat de computer bijvoorbeeld broadcast verkeer ook naar zichzelf verzendt. Maar ja, gigabit ethernet is niet zo vreselijk duur meer, zeker niet als je al je pc's met 2 load balancing kaarten zou willen uitrusten. Het is bovendien 5x zo snel als 2 Nics per pc :D

Cooling is silver, silence is golden!
Wat je denkt is niet wat je zegt. Wat je zegt wordt anders begrepen.
Main: AMD RX 9070XT Sapphire Pure, 2e PC: Nvidia RTX3080 EVGA FTW3

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
Op maandag 17 juni 2002 20:03 schreef Basdoorn het volgende:
Load balancing werkt veel beter als je die 2 nics 1 IP geeft, 2 IP's op 1 subnet is meestal gezeik, omdat de computer bijvoorbeeld broadcast verkeer ook naar zichzelf verzendt.
met de juiste soft/hardware kun je dit ondervangen

A wise man's life is based around fuck you

• OruBLMsFrl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-08 11:29

OruBLMsFrl

Silence Promo Crew

Dat kan, maar de juiste software en hardware heeft een prijskaartje, bovendien kost de juiste software ook Cpu tijd en zo, gigabit ethernet is veel minder foutgevoelig (software kan crashen) en eenvoudiger om te implementeren en uit te breiden. Bovendien veeeeel sneller dan welke load balancing van 100 Mbit op een normale pc ooit zal kunnnen zijn. (6 Nics met load balancing is theoretisch maximaal 600 Mbit, in de praktijk mag je blij zijn met 400, gigabit is meer dan het dubbele)

Cooling is silver, silence is golden!
Wat je denkt is niet wat je zegt. Wat je zegt wordt anders begrepen.
Main: AMD RX 9070XT Sapphire Pure, 2e PC: Nvidia RTX3080 EVGA FTW3

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20:57
Ik raad je af om er aan te beginnen. Je haalt nooit het gewenste resultaat. Niet dat load-balancing geen 200 mbit mogelijk maakt, maar in de omstandigheden van een thuisnetwerk haal je er echt geen voordeel uit.
Als je toch sneller dan 100 mbit wil zou ik eerst maar eens naar gigabit spul kijken, is tegenwoordig redelijk betaalbaar.

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh

Pagina: 1