Daar ik regelmatig aardig wat gegevens over het interne netwerk moet sturen, had ik een idee.
Een 'normaal' netwerk is theoretisch max 100 mbit maar
HDs en rest van pc kunnen heel wat meer verwerken
dus als ik met 2 NICs per pc werk en 2 kabels
dan heb ik theoretisch max van 200 mbit.
Ik heb dan 2 IPs per pc, en kan dan een transfer starten (bijvoorbeeld via gebruik van ftp-server) van enkele files van pc1-IP1 naar pc2-IP1 en andere transfers van pc1IP2 naar pc2-IP2.
Is er geen mogelijkheid om via windows (win2k) of via een programma aan een soort Load-Balancing te doen, zodat dat automatisch gebeurt? Dus dat ik ineens alle files kan aanduiden, en transfereren en dat het vanzelf verdeeld wordt? Of eventueel van 1 file enkele paketjes via eerste connectie gaan en andere paketjes van die file via tweede connectie?
Een 'normaal' netwerk is theoretisch max 100 mbit maar
HDs en rest van pc kunnen heel wat meer verwerken
dus als ik met 2 NICs per pc werk en 2 kabels
dan heb ik theoretisch max van 200 mbit.
Ik heb dan 2 IPs per pc, en kan dan een transfer starten (bijvoorbeeld via gebruik van ftp-server) van enkele files van pc1-IP1 naar pc2-IP1 en andere transfers van pc1IP2 naar pc2-IP2.
Is er geen mogelijkheid om via windows (win2k) of via een programma aan een soort Load-Balancing te doen, zodat dat automatisch gebeurt? Dus dat ik ineens alle files kan aanduiden, en transfereren en dat het vanzelf verdeeld wordt? Of eventueel van 1 file enkele paketjes via eerste connectie gaan en andere paketjes van die file via tweede connectie?
"You can get more with a kind word and a gun than you can with a kind word alone." - Al Capone