wordt de axp 2000+ echt zo heet?

Pagina: 1
Acties:

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
cpu: axp 2000+
mobo: gigabyte kt 333
cooler: spire whisperrock
voeding: 2 fans, 1 zuigt lucht uit kast.

enfin, dat wordt dus 69c stressed. (3dmark) crashen doet ie niet, alleen het is wel een tikje heet. de heatsink zelf wordt ook gewoon erg heet. het is geen contact probleem met de processor ofzo dus.

het voltage verlagen kan niet op dit bord. alleen verhogen is mogelijk. (nu 1.725 v)

heeft iedereen van die hoge temps met de 2000+ ?

het is wel een extreem warme dag natuurlijk, maar bij ons binnen is het hoogstens 25 graden.

• Squall-sX
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-08 11:11
bij mij is het ongeveer 18 graden, mijn 1800 draait nu op gewoon voltage (ff spieken bij speedfan) 50°, bij mij is dit nu idle, ben aan't surfen, en da ding is dus niks aan't doen. het kan dus goed zijn da als het bij jouw binnen al iet warmer is, en je pc iet sneller moet werken, enzoverder, je pc 69° kan zijn, alhoewel dit behoorlijk heet is en ik toch de koeling nog eens extra zou controleren.

• Syndicate
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-07 10:18
is dat de spire whisperrock I of II?

ik heb nml de nieuwe whisperrock II bestelt en die zou toch redelijk moeten koelen nog.....

iemand op GoT had m iig onder de 60 graden met een 2100+ en toch maar 26dB ofzo

• smvs
  • Niet online
II.

• Syndicate
denk dat er dan iets niet goed zit

iig ik hoop niet dat dat bij mij ook zo is want anders :'(

Verwijderd

mijn 1900 XP bolt ook aan 50°c
maar koeler is super silent
volcana red cooler
20db ideaal dus
laat ma warm worden zolang het niet meer is dan dat,
maar pc staat welk op een koele plaats misschien is dat jouw probleem?
could be he :)

• l3p
  • Laatst online: 18-08 09:32

l3p

www.^.nl

ik heb ook een gigabyte kt333 met xp2000+

bij mij cpu nu gestressed 51 graden, case 37 ,kamer temp is 26 graden

voor coolers die ik gebruik

http://home.hetnet.nl/~pbrands19/index.html

L3p - MK - PV - WP

• smvs
  • Niet online
jep zo'n antec heb ik ook die houdt de boel wel cool natuurlijk (axp 1600+ op hoogstens 43 graden) maar deze pc is niet van mij en heeft een meuk kastje. nou ja ik zal wel ff met de koelpasta gaan rommelen en anders ff een case fan er in.

Verwijderd

Mhmm, vaag dat jullie hem allemaal zo hoog hebben lopen!!!
Ik heb mijn AMD XP 1800+ op 28 C

Maar een 2000+ op 69 C komt niet goed.. zuigt de kast de lucht wel goed af?? Of komt de warmte ergens ander weg, videokaart?? Wat doet ie met de kast open??

En anders misschien toch een zwaarder coolertje!!

Ice

• jhead22
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Op maandag 17 juni 2002 19:41 schreef IconIan het volgende:
Mhmm, vaag dat jullie hem allemaal zo hoog hebben lopen!!!
Ik heb mijn AMD XP 1800+ op 28 C
Vind je t gek met waterkoeling |:(

• knights16
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-08 14:56
ja psiez
beetje stomme opmerking maargoed

check eens of je koelpaste goed zit, anders ff
AS3 (artic silver 3) bestellen, dit kost je 8 a 10 euro..
en dat werkt wel :)

PVoutput

Verwijderd

Help ook niet veel hoor 2 a 3 graaden minder.

Verwijderd

Op maandag 17 juni 2002 19:06 schreef smvs het volgende:
cpu: axp 2000+
mobo: gigabyte kt 333
cooler: spire whisperrock
voeding: 2 fans, 1 zuigt lucht uit kast.

enfin, dat wordt dus 69c stressed. (3dmark) crashen doet ie niet, alleen het is wel een tikje heet. de heatsink zelf wordt ook gewoon erg heet. het is geen contact probleem met de processor ofzo dus.

het voltage verlagen kan niet op dit bord. alleen verhogen is mogelijk. (nu 1.725 v)

heeft iedereen van die hoge temps met de 2000+ ?

het is wel een extreem warme dag natuurlijk, maar bij ons binnen is het hoogstens 25 graden.
doe een 80 mm fan op je koelblok en doe wat aan je airflow evt wat as 2 of zo er op je core en je mischien wat draadjes bij elkaar binden en je probleem is op gelost

Verwijderd

Mhmm ik heb nu geen watercooling meer maar Coolermaster Fan met Gladiator Coper Heatsink en dan 28 C!!!!!!

Nu jullie weer.....

• Syndicate
Op maandag 17 juni 2002 21:09 schreef killerdog het volgende:

[..]

doe een 80 mm fan op je koelblok en doe wat aan je airflow evt wat as 2 of zo er op je core en je mischien wat draadjes bij elkaar binden en je probleem is op gelost
op een spire whisperrock II zit al een 80 mm cooler :P

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Alpha 8045 Power op zich ook wel stille koeler in verhouding tot andere Athlon koelers, en koelt ook wel goeed.... TB 1400 hier op 53 graden stressed.

Alleen moet je wel je hele mobo uitbouwen om hem te bevestigen. Fan van CPUkoeler (YS-Tech) draait hier 3200 rpm.

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• elgringo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:20
Op vrijdag 21 juni 2002 21:31 schreef IconIan het volgende:
Mhmm ik heb nu geen watercooling meer maar Coolermaster Fan met Gladiator Coper Heatsink en dan 28 C!!!!!!

Nu jullie weer.....
3 opties:

1. Je kamertemperatuur is 10 graden
2. Je temp sensor deugt niet
3. je liegt dat je barst

je kan geen cpu (core) op 28 graden houden, echt niet.....

if broken it is, fix it you should

Verwijderd

XP2100+ met Zalman 6000cu momenteel +/-60 graden met de interne diode :)

Zalman staat op standje superlaag en draait 1400 rpm's, en mijn systeem loopt stabiel :) Wat wil ik nog meer :+

Overigens heb ik nog geen case coolers :)

• jazz
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-08 08:24
jah, ik ook, xp2000+ wordt heel heet (rond de 60 graden met standaard cooler)...

Verwijderd

XP2000 met watercooling op dit moment (ff kijken) toch nog 43 graden.(ben wel wat dingen tegelijk aan het doen). Maareuh is dus niet abnormaal volgens mij zonder watercooling. Enneuh hierboven 1 met 28 graden: Kan ech niet. Temp sensor naar de kloten denk ik.

Verwijderd

Overigens wordt die gemeten door de interne diode dus die 28 graden haal je never nooit nooit nooit :)

Verwijderd

Op vrijdag 21 juni 2002 21:44 schreef Syndicate het volgende:

[..]

op een spire whisperrock II zit al een 80 mm cooler :P
ja maar doe er nou eens een echte op

Verwijderd

Op vrijdag 21 juni 2002 23:33 schreef brooker het volgende:
XP2000 met watercooling op dit moment (ff kijken) toch nog 43 graden.(ben wel wat dingen tegelijk aan het doen). Maareuh is dus niet abnormaal volgens mij zonder watercooling. Enneuh hierboven 1 met 28 graden: Kan ech niet. Temp sensor naar de kloten denk ik.
weet ik wel zeker ik heb een betere koeler en zerek weten een betere airflow en mijn xp 1800+ is momenteel 38 graden

• BenJoep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-08 20:37
Ik ben nu bezig met Prime 95, en dus fullload, en hij wordt met een Alpha pal8045 met Ystech fan + 2x Ystech fan's als outtake : 50 graden.. Mijn TB 1.333 werd warmer als mijn 2000+..

[edit] heb een abit kr7a, die nog wel is de temp hoger aan wilt geven dan dat die werkelijk is.. Trouwens iemand een idee hoe ik die multiplier hoger als 12.5 krijg.. Ik kan wel 12.5/13 en above 13 kiezen in de bios, maar als ik dat doe dan geeft die gewoon 12,5 aan.. Jah ik heb hem geunlocked.. ;)

| I've got permission to color outside the lines |

Verwijderd

Op vrijdag 21 juni 2002 23:23 schreef elgringo het volgende:

[..]

3 opties:

1. Je kamertemperatuur is 10 graden
2. Je temp sensor deugt niet
3. je liegt dat je barst

je kan geen cpu (core) op 28 graden houden, echt niet.....
het is mij bijna gelukt met een kamer temp van 15 graden en al mijn fan's vol uit 3X12 cm 2x9 cm 4x8 cm

zalman 6000 cu rules ik heb de 30 graden gehaald

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:20
Oei 69 graden is wel een beetje erg warm.

Mijn XP 2000+ draait op 53 graden stressed met een hele simpele coolermaster koeler. :)

• rontemp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-05 11:59

rontemp

MUHAHA

28 graden ????? MUHAHA ik denk dat je de verkeerde sensor uitleest. Temp. hier 50/31 graden spire cylinderkop, fan nu op 3400 rpm(2800-4500 variabel)

Asrock 939Dual-SATA2, AMD 3200 Venice, 2x512 Mb, Radeon9800Pro, Compaq V1000 21",Blaster live!,samsung SP1614N (160Gb/8Mb),IBM 40GB 7200rpm, 2xmaxtor 40 Gb (raid0), Intellimouse Explorer win98se/win2k/XP

• elgringo
Op zaterdag 22 juni 2002 01:20 schreef killerdog het volgende:

[..]

het is mij bijna gelukt met een kamer temp van 15 graden en al mijn fan's vol uit 3X12 cm 2x9 cm 4x8 cm

zalman 6000 cu rules ik heb de 30 graden gehaald
en een tornado in je kamer terwijl je klauwen zowat bevrijden bij het spelen van SOF2. Nee dan maar een temperatuur van 40 graden.... (met waterkoeling)

Verwijderd

Nu jullie weer.....
LOlz is gewoon onmogelijk

Verwijderd

Wat zeurt iedereen nou van "dat kan nooit"......
Zodra je een beetje tijd en energie in je koeling steekt,
bereik je met een XP2000+ gewoon de 30°C idle.
Dat is hier ook het geval.
Zonder een leger aan fans, want het is geen kwestie van "hoe meer hoe beter".
2x 12 cm en 1x 8 cm is voldoende; alles op 7 Volt.
Intake op de juiste plek (bodem) en een fanduct voor de cpu.
Fluisterstil en koel.
Zodra ik de fans op 5 Volt zet, is het systeem op 1 meter afstand onhoorbaar.
De temperatuur stijgt dan naar 36°C idle.

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15:47

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Op vrijdag 21 juni 2002 23:24 schreef Gordijnstok het volgende:
XP2100+ met Zalman 6000cu momenteel +/-60 graden met de interne diode :)

Zalman staat op standje superlaag en draait 1400 rpm's, en mijn systeem loopt stabiel :) Wat wil ik nog meer :+

Overigens heb ik nog geen case coolers :)
Hmm, vind ik tegen vallen. Heb dezelfde vandaag bestelt met 2 case fans....Hoop toch wel veel lager dan dat te zitten. Vriend van mij 46 graden !

Verwijderd

Op zaterdag 22 juni 2002 14:30 schreef We Are Borg het volgende:
Hmm, vind ik tegen vallen. Heb dezelfde vandaag bestelt met 2 case fans....Hoop toch wel veel lager dan dat te zitten. Vriend van mij 46 graden !
Dan draait die vriend van jou denk ik niet op standje laag en heeft die een goede airflow in zijn case :)

Ik heb dus wel "last" van stilhangende lucht, maar ik kan niet wakker liggen om 60 graden :)

• elgringo
Op zaterdag 22 juni 2002 14:25 schreef newcleus het volgende:
Wat zeurt iedereen nou van "dat kan nooit"......
Zodra je een beetje tijd en energie in je koeling steekt,
bereik je met een XP2000+ gewoon de 30°C idle.
Dat is hier ook het geval.
Zonder een leger aan fans, want het is geen kwestie van "hoe meer hoe beter".
2x 12 cm en 1x 8 cm is voldoende; alles op 7 Volt.
Intake op de juiste plek (bodem) en een fanduct voor de cpu.
Fluisterstil en koel.
Zodra ik de fans op 5 Volt zet, is het systeem op 1 meter afstand onhoorbaar.
De temperatuur stijgt dan naar 36°C idle.
Jouw meter deugt niet. neem dat maar van mij aan. 80watt aan hitte kan je niet met enkele fans op 5v af laten koelen tot 7 graden boven omgevingstemp....

Verwijderd

Op dinsdag 02 juli 2002 21:40 schreef elgringo het volgende:

[..]

Jouw meter deugt niet. neem dat maar van mij aan. 80watt aan hitte kan je niet met enkele fans op 5v af laten koelen tot 7 graden boven omgevingstemp....
mee eens, heb genoeg amd xp systemen in elkaar gezet, en dit kan gewoon niet, net zoals die 28 graden, onmogelijk !!!, ik heb hier ook een amd xp 1700+ lopen met een alpha heatsink + delta fan op 7v en die wordt 49 graden idle, veel realistiser

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

het ligt aan je gigabyte mobo.. hebben er heel veel last van.. zoals ik :)

4015Wp west (Dordrecht)

Verwijderd

Sorry jongens maar ik heb ook een Xp1800+ @ 29C idle gehad :) Maakt me niet echt uit als jullie me niet geloven maar 28C kan dus ook wel denk ik...

Maarjah was wel 2x92mm@12v op een CNPS6000-Cu kast open >:) met daaronder een Xp1800+ @ 1.65v (kortom alles om em zo koud mogelijk te krijgen heb ik gebruikt :D )

Dus die gast van die 28C zal ook wel zoiets als mij gedaan hebben :)

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
mijn 1800+ @ 2100+ is idle 53 Graden met casetemp van 41 (geen xtra casefans) en stressed (Cpuburn 8 uur) 63 graden...

Spire FridgeRock @ 12Volt, maar volle toeren, als ik case open zet

Case: 29 graden Cpu Idle: 43 en stressed 59 graden

3-fase Victron 3x MP 6.5kVA | 30kWh Voltsmile LFP | MPPT 450/100 + 2x MPPT | VM-3P75CT Grid Meter

• MeIsTwisted
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-07-2023

MeIsTwisted

not a Twisted mind

[topic=459723/16]

is een bekende probleem. in dit topic vind je uitleg

Multimonitor is relax :P

• Ibidem
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-04 16:28

Nu jullie weer.....
ja lieve schat maar wel een MSI mobo, die staat erom bekend foute waardes af te lezen! :s nU jIJ wEeR!!!

..::System Specs::..

• Turismo
  • Nu online
Op dinsdag 02 juli 2002 23:44 schreef iMpULzIvE_KiLLaH het volgende:

[..]

ja lieve schat maar wel een MSI mobo, die staat erom bekend foute waardes af te lezen! :s nU jIJ wEeR!!!
woei, waar heb jij die info vandaan heb al 2 MSI mobo's versleten en heb nog nooit daarvan gehoord/gelezen of zelf last van ondervonden, onderbouw die stelling dus is even want volgens mij klopt er niks van.
ASUS mobo's hebben daar last van vooral degene met verouderde biossen, maar dat is een bekend feit (zal je in de search ook terugvinden)

Gamebak Look Behind you, a Three Headed Monkey!

• MartNL
  • Laatst online: 13:35

MartNL

Op woensdag 03 juli 2002 00:15 schreef Turismo het volgende:

[..]

woei, waar heb jij die info vandaan heb al 2 MSI mobo's versleten en heb nog nooit daarvan gehoord/gelezen of zelf last van ondervonden, onderbouw die stelling dus is even want volgens mij klopt er niks van.
ASUS mobo's hebben daar last van vooral degene met verouderde biossen, maar dat is een bekend feit (zal je in de search ook terugvinden)
Alle "oude" moederborden hebben daar last van.
Dus ook msi.

Zolang ze niet de proc sensor uitlezen zijn ze onbetrouwbaar. En meestaal veelste laag.
Zeker zo'n 10 graden.

Zie trouwens de nieuwste ct magazine.

• Turismo
  • Nu online
Op woensdag 03 juli 2002 00:23 schreef MartNL het volgende:

[..]

Alle "oude" moederborden hebben daar last van.
Dus ook msi.

Zie trouwens de nieuwste ct magazine.
uhm MSI kt266a is geen oude chipset hoor..en daar klaagt die gast dus over.
ik had zelf hiervoor de msi k7t pro2a, kijk die kan je opzich wel oud noemen, maar gaf altijd netjes de tempwaardes aan (en ja die klopte gewoon), en ook zo raar dat ik er nooit op GoT iets over heb gelezen en wel vaak genoeg over Asus mobo's, dus ik ben nog niet overtuigd

en waarom zou ik CT lezen, staat toch alleen maar verouderd nieuws en tips in wat al een maand ervoor of nog eerder op t internet te lezen is en ik hecht meer waarde aan persoonlijke ervaringen zoals hier op GoT en als de laatste CT zit te blaten over verouderde chipsets met bugs zijn ze daar wel eeeerg laat mee imho
Op woensdag 03 juli 2002 00:23 schreef MartNL het volgende:

[..]

Zolang ze niet de proc sensor uitlezen zijn ze onbetrouwbaar. En meestaal veelste laag.
Zeker zo'n 10 graden.
Daar houden wij tweakers wel rekening mee hoor
AMD zegt zelf de Proc kan max 80 graden aan, nou houden wij ons vaak aan de limiet 50 graden of 60 graden en is 70 al veels te heet....dus zoals ik al zei gebruikerservaringen zeggen zoveel meer, dus ook die stelling gaat al niet op want we rekenenen er zowiezo al minstens 10 graden vanaf, dus zoals wij meten is betrouwbaar genoeg hoor

• MartNL

MartNL

Op woensdag 03 juli 2002 00:29 schreef Turismo het volgende:

[..]

uhm MSI kt266a is geen oude chipset hoor..en daar klaagt die gast dus over.
ik had zelf hiervoor de msi kt7 pro2a, kijk die kan je opzich wel oud noemen, maar gaf altijd netjes de tempwaardes aan (en ja die klopte gewoon), en ook zo raar dat ik er nooit op GoT iets over heb gelezen en wel vaak genoeg over Asus mobo's, dus ik ben nog niet overtuigd

en waarom zou ik CT lezen, staat toch alleen maar verouderd nieuws en tips in wat al een maand ervoor of nog eerder op t internet te lezen is en ik hecht meer waarde aan persoonlijke ervaringen zoals hier op GoT
Ik schrijf oude zo! "oude"
Dus ik bedoel niet echt oud.

En hoe weet jij zo zeker dat die waardes klopten in je msi k7t pro2a? (heb dat moederbord zelf ook gehad)
Als de moederbord een sensor buiten de procc meet.
Dan zal het al snel een paar graden koeler zijn.
Dus dan klopt hij niet.

En over CT dat is een kwaliteits blad.
Dat zal elke tweaker beamen. ;)
Die er om bekend staat , om hun zeer goede uitgebreide testen.
Met apparatuur dat niet elke tweaker in huis heeft staan. >:)

Dus ik zal zeggen verbreed je horizon eens. :+

volledig offopic maar goed.

• Turismo
  • Nu online
Op woensdag 03 juli 2002 00:38 schreef MartNL het volgende:

[..]

En over CT dat is een kwaliteits blad.
Dat zal elke tweaker beamen. ;)
Die er om bekend staat , om hun zeer goede uitgebreide testen. Met apparatuur dat niet elke tweaker in huis heeft staan. >:)

Dus ik zal zeggen verbreed je horizon eens. :+

volledig offopic maar goed.
WHAAAA, Neeee ga jij dat maar s in de HK zeggen kun je lachen :D :+

Dan ben ik 1 van de weinige tweakers die t een flutblad vind(wat ik dus niet ben)
of ik ben geen tweaker(wat wel niet zo zal zijn)

maarre leg jij dat s uit van de kt266a dan??want daar ging t dus om, jouw stelling zou dus niet kloppen hiermee omdat de kt266a nog relatief nieuw is
en Omdat CT dit schrijft is t dus een feit???, ik ben nog niet overtuigd heb er nog nooit wat over gehoord in dergelijke fora's over MSI mobo's, waar ze dus alleen maar over MSI lullen zoals op www.amdmb.com dus ik wil een andere bron want zon bug zou toch echt wel op internet te vinden zijn of bekijk t zo dit bewijst maar weer dat CT een flutblad is

• MartNL

MartNL

Op woensdag 03 juli 2002 00:39 schreef Turismo het volgende:

[..]

Dan ben ik 1 van de weinige tweakers die t een flutblad vind(wat ik dus niet ben)

maarre leg jij dat s uit van de kt266a dan??want daar ging t dus om, jouw stelling zou dus niet kloppen hiermee omdat de kt266a nog relatief nieuw is
en Omdat CT dit schrijft is t dus een feit???, ik ben nog niet overtuigd heb er nog nooit wat over gehoord in dergelijke fora's over MSI mobo's, waar ze dus alleen maar over MSI lullen zoals op www.amdmb.com dus ik wil een andere bron want zon bug zou toch echt wel op internet te vinden zijn of bekijk t zo dit bewijst maar weer dat CT een flutblad is
Ik vind de ct 1 van de beter magazines.
En over het algemeen lees ik dat dat de meeste dat hier vinden.

Maar goed misschien lezen we andere berichten. :+

En wat moet ik over de kt266a zeggen?
Nee die leest nog geen proc sensor uit.

Dus die zal lagere temparaturen geven dan bv.
Het moederbord van onze topic starter.
gigabyte kt 333 die heeft nl een "echt" nieuw moederbord.
En die leest de temperatuur sensor uit.

Waardoor bijna iedereen met dit bord en andere kt333 borden.
(niet allemaal) Veel hogere temperaturen hebben.
Kijk maar eens op de forums.

Verwijderd

Speciaal voor elgringo en XenoDaSouljah:
hier deugt alles en systemen in elkaar zetten zegt nog niks.

Een paar plaatjes om te laten zien hoe ik m'n XP2000+ koel:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/bdv/files/030702/case.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/bdv/files/030702/onder.jpg

Brengt het totaal op 4 fans.
Ja maar, ja maar, een enermax psu !! Die heeft er 2 !!
Nee, helaas.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/bdv/files/030702/power.jpg

De 92mm intake zit er niet meer in; was totaal overbodig geworden.

M.a.w., koelen doe je met beleid, en dat doe ik. :P
Volgende project is een dual XP2000+, op dezelfde manier.

Verwijderd

Turismo:

LOL! Jij bent dus duidelijk geen tweaker, anders had je wel begrepen dat het hier om de C'T ging en niet om de C!T. Tja, als je zelfs het verschil daartussen nog niet kent... :z
Pagina: 1