Toon posts:

opnemen -> kabels ?

Pagina: 1
Acties:
  • 54 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb de search al gebruikt, als je even verder leest een uitleg waarom toch dit topic.

Ik wil graag films die op m`n pc staan op videoband zetten. Ik heb een GForce 4 MX440 met tvout (S-video). Mijn TV heeft alleen Scart. Ik heb een Scart-adapter hiervoor gekocht.
Mijn videorecorder heeft aan de voorkant een Composiet aansluiting en aan de achterkant 2 keer scart : de bovenste, rood en de onderste blauw gekleurt.
edit:
De VCR is een Philips VR447/02

Nu heb ik proberen op te nemen door deze opstelling :
PC -> scartadapter -> VCR -> TV
Dat werkte dus niet... hoe moet ik nu alles aansluiten ? kan dit via de kabels die ik nu heb of moet ik een s-video -> composietkabel kopen ?

Alvast bedankt.

Verwijderd

svideo-out naar tulp (zit als het goed is bij de kaart inbegrepen)

deze tulp naar vcr (tulp in -- waarschijnlijk aan de voorkant)

ff goede input kiezen op vcr (dat je ook de front als input kiest en niet de scart)

tv op vcr kanaal zetten, en je kan hem nog kijken ook terwijl je hem opneemt (ik doe het al tijden zo voor vrienden en kennissen >:)) Toch blij dat ze bij sneak niet vaak films draaien die al uit zijn op DivX en SVCD......

ga ik tenminste niet voor niets naar de Bioscoop :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb bij m`n vga kaar dus alleen een s-videokabel gekregen... dus dan moet ik toch dat kabeltje kopen, 8 euro nogwat, 1,5 meter :(
Kan het echt niet met de kabels die ik nu heb ?

Verwijderd

Topicstarter
Weet niemand of dit kan ? ik heb alles geprobeerd, misschien doe ik iets verkeerd...

- PC met S-Video tv out
- VCR met 2x scart + 1x composiet
- TV met Scart

- Kabel : S-video
- Scartadapter
- Scartkabel

Ondertussen ben ik erachter gekomen dat de rode de UITGANG is, dus als ik scartkabel van rode uitgang naar tv doet, dan doet ie het gewoon...

Hoe kanik met deze opstelling bv DivX opnemen op videoband ?

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

De search gebruikt en toch [topic=482538] niet gevonden? Tjeetje :) Daar staat zelfs in aan welke pinnetjes je een weerstandje moet solderen om een svideo-tulp verloopje te bouwen. En het werkt, weet ik uit ervaring ;)

D'r hoeft in principe geen enkele tulp aan te pas te komen. Wat voor een "scart-adapter" heb je? Scart naar svideo? Scart naar drie tulpjes? Allebei-in-1? Het kortste en kwalitatief beste is volgens mij PC->Svideokabel->Svideo-naar-scartadapter->Videorecorder.

edit:
Ondertussen staat er ook een heel verhaal over scart, met mooie plaatjes, in de FAQ :) Met daarbij:[quote]
Werk niet via een SCARTblok.
Sommige tv's hebben geen S-Video in hun SCART-aansluiting (om geld te besparen of een of andere andere lullig reden )
Je kunt dan zulke taferelen krijgen
[/quote]

...en dan volgt een plaatje. Da's dus itt mijn verhaal :(

Gebruik dus de tulpjes op je video, de svideo op je video, of de tulpjes op een scartblok.

Dan is het een kwestie van driver instellen ("doet mijn tvuit gebruiken", RTM :)), de video op scartkanaal zetten (dat van de PC, duh), de tv op video zetten, en als de film in beeld verschijnt, op record drukken.

Wat werkt daar dan niet aan?

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Verwijderd

Dit is inderdaad in de FAQ te vinden.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.