Toon posts:

elke keer in bios na boot..

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
1)steeds als ik mijn pc goed afsluit en daarna een keer aanzet springt ie altijd in de bios, waarom weet ik ook niet want hij zegt altijd iets dat hij fsb naar 100 geeft gezet en pc naar 33.. ik sluit hem gewoon af hoor. iemand een idee waarom hij dit doet? geheugen is btw gewoon 133mhz..heb de bios ook al eens naar default gezet, maar hij blijft dit maar doen... :(

2) en nog zo'n domme dingen die gebeuren, soms komt er gewoon een spontane boot... hij logged in windows, en pats boot ie.. of ik maximaliseer iets, pats boot ie.. :(

• Jeldert
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Jeldert

Rozijntjes

Warmte ok?
Nieuwste bios versie?
Battertijtje nog vol?

Juist

• Teun
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-10-2025

Teun

Was YoMaN

naam van mobotje zou ook wel leuk zijn.

----~----~<{ Join [DPC]Division Brabant!! }>~----~-----

• Syndicate
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-07 10:18
staat in zn sign harry :P

asus a7v133

• robbert
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-08 20:49
Op maandag 17 juni 2002 18:39 schreef InSaNe_C het volgende:
1)steeds als ik mijn pc goed afsluit en daarna een keer aanzet springt ie altijd in de bios, waarom weet ik ook niet want hij zegt altijd iets dat hij fsb naar 100 geeft gezet en pc naar 33.. ik sluit hem gewoon af hoor. iemand een idee waarom hij dit doet? geheugen is btw gewoon 133mhz..heb de bios ook al eens naar default gezet, maar hij blijft dit maar doen... :(

2) en nog zo'n domme dingen die gebeuren, soms komt er gewoon een spontane boot... hij logged in windows, en pats boot ie.. of ik maximaliseer iets, pats boot ie.. :(
1.) bios resetten
2.) gebruik je xp ---> lees de faq van wos

• Syndicate
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-07 10:18
ik zou toch maar es de warmte van cpu en case nalopen.....

misschien dat t m daar in zit

• Rocky
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 26-11-2021

Rocky

Remember Gina

Ik heb iets dergelijks meegemaakt met een A7A niet geheel hetzelfde maar iets dergelijks dus. Je moet het maar effe lezen. Bij mij was het de voeding hoe raar dan ook.

[topic=413878/1/25]

PocketGear3025[MS2003] Acer Travelmate 234LC WindowsXP![ Systeem: AMD Athlon1.4][INTEL PIII 400 e.d][AMD Duron 800][AMDk6-300][Hp laptop voor de vrouw] en wifi in de house!!

Verwijderd

Heb ik zelf ook last van, ik heb een a7v133 met een athlon 1400.
Bios zet constant de fsb op 100mhz en de multiplier op 10.5.
Ik kan wel het mem op 133 zetten maar verder kom ik niet.
Heb vandaag ff wat nazoek gedaan hier op tweakers en op de asus site.
Heb twee bruikbare dingen gevonden die ik vanavond ga proberen (ben op me werk nu :( )

1)Fsb op 100mhz en multiplier op 14 (1400mhz)
2)In je bios bij advanced settings\chip config\cpu drive strength op 5 of 6 zetten.

Uiteraard moet je wel een wat nieuwere bios versie hebben,op de asus site staat dat boven de 1200mhz je versie 8< moet hebben.

Ik post morgen de uitkomst.

• Rocky
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 26-11-2021

Rocky

Remember Gina

Op maandag 17 juni 2002 19:37 schreef mig_01 het volgende:
Heb ik zelf ook last van, ik heb een a7v133 met een athlon 1400.
Bios zet constant de fsb op 100mhz en de multiplier op 10.5.
Ik kan wel het mem op 133 zetten maar verder kom ik niet.
Heb vandaag ff wat nazoek gedaan hier op tweakers en op de asus site.
Heb twee bruikbare dingen gevonden die ik vanavond ga proberen (ben op me werk nu :( )

1)Fsb op 100mhz en multiplier op 14 (1400mhz)
2)In je bios bij advanced settings\chip config\cpu drive strength op 5 of 6 zetten.

Uiteraard moet je wel een wat nieuwere bios versie hebben,op de asus site staat dat boven de 1200mhz je versie 8< moet hebben.

Ik post morgen de uitkomst.
Ben toch nog steeds benieuwd naar de uitkomsten, altijd fijn om te weten hoe iets afgelopen is.

PocketGear3025[MS2003] Acer Travelmate 234LC WindowsXP![ Systeem: AMD Athlon1.4][INTEL PIII 400 e.d][AMD Duron 800][AMDk6-300][Hp laptop voor de vrouw] en wifi in de house!!

Verwijderd

Ok sorry ben wat laat,maar ben dan ook nog steeds aan het kloten.
De athlon 1400 krijg ik niet stabiel aan de praat, tevens kreeg ik steeds een melding over een irq conflict met de ide controller en me soundblaster in slot2.
Dit laatste heeft me errug lang gekost om op te lossen aangezien ik de melding 1 maal kreeg bij de bios check en daarna de bioscheck steeds freesde.

Op dit moment draait me systeem redelijk stabiel met een duron 1200 en de soundblaster in slot3 (slot 2 is leeg)
Mijn biosversie is 1009.
Ik heb dus werkelijk geen idee hoe ik de boel met de athlon 1400 draaiende moet krijgen. :(
Pagina: 1