Toon posts:

[RC5] Stats

Pagina: 1
Acties:
  • 154 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik word er helemaal GEK van al 5 dagen GEEN stats
weet iemand waar dat aan ligt zitten ze bij Distributed.net uit hun neus te eten of zo?

• MarcyDarcy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17-05 11:28
:(

had je dat niet in de desbetreffende RC5 hitparade kunnen posten :P

(tis inderdaad flink balen, misschien dat je voortaan naar een proxy moet flushen...die hebben o.a. als voordeel dat je dan wel wat stats hebt)

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 17 juni 2002 18:30 schreef MarcyDarcy het volgende:
:(

had je dat niet in de desbetreffende RC5 hitparade kunnen posten :P

(tis inderdaad flink balen, misschien dat je voortaan naar een proxy moet flushen...die hebben o.a. als voordeel dat je dan wel wat stats hebt)
en die is van..... ja 12 juni.... te oud

• Jeldert
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Jeldert

Rozijntjes

Ach, zo is het ook wel weer leuk om te kijken wat je zo in die dagen gedaan hebt.
Maar veel langer moet het niet gaan duren hoor, anders worden mijn }:O 'en weer op de spaar stand gezet :(

Juist

• Korn21
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 02-03-2017
Ik vind het ook een beetje lang duren allemaal!
K hoop dat ze binnen nu en morgen weer eens nieuwe stats hebben !

|Specs|

• AxzZzeL
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:17

AxzZzeL

maakt oogsnoep

Volgens mij zijn we al over de 2 miljard grens heen maar die idiote d.net geeft nog steeds de oude stats waardoor we dus niet weten op welke dag we de 2 miljard grens zin gepasseerd.

Waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan?

• MarkB
  • Niet online
Ik ben vanmiddag even op bezoek geweest bij #distributed. Een verslag hiervan kan je <a href="http://www.dutchpowercows.org/doc.php?id=211">hier</a> lezen.

De oude crew... helemaal zo slecht niet.

Verwijderd

Ook officieel nieuws: (op http://n0cgi.distributed.net/cgi/dnet-finger.cgi?user=paul)

:: 17-Jun-2002 19:55 GMT (Monday) ::
As a lot of you have noticed stats are currently behind.
Decibel who was looking at stats and posted a plan update on 13 june,
is away and is due back tomorrow.

Stats are unlikely to be run until decibel gets back and has had time to
look at them.

The stats pages are now running the new codebase, and although there are
still some issues to be resolved, seem to be running smoothly.

We had to remove one SQL query from the php pages which was causing sybase
problems, and are looking at the best way to fix this.

If anyone has any further issues or problems with the stats code, then you
can send an email to paul@distributed.net

• RobzQ
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-12-2020

RobzQ

greedy as a pig

13 Juni ging alles mis - mijn geboortedag :o

..so be wary of any man who keeps a pig farm..

• MarcyDarcy
Op maandag 17 juni 2002 21:27 schreef MarkB het volgende:
Ik ben vanmiddag even op bezoek geweest bij #distributed. Een verslag hiervan kan je hier lezen.
Goed werk MarkB :)

Ik heb ruim 1 1/2 week geleden een email naar d.net gestuurd (ik dacht naar bwilson of Nugget) betreffende de history pagina en waarom die niet meer na 27 november 2000(!) is geupdate. Helaas nog geen reactie

Verwijderd

Mooi! Er gebeurt eindelijk eens iets
Het lijkt erop dat 13 juni eindelijk verwerkt is:

Data shown reflects all blocks received as of 13-Jun-2002 at 23:59 UTC

• Ingmar
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-03 12:01
Op maandag 17 juni 2002 23:14 schreef SeWPKiP het volgende:
Mooi! Er gebeurt eindelijk eens iets
Het lijkt erop dat 13 juni eindelijk verwerkt is:

Data shown reflects all blocks received as of 13-Jun-2002 at 23:59 UTC
nou ik zie toch echt nog 12 juni staan hoor... :P

Maarre, hoe eerder weer stats hoe liever.

One semester we took criminology for God's sake! Criminology! Who the fuck are we studying to be, Batman?

• MarcyDarcy
Ik heb op www.dutchpowercows.org maar weer gereageerd. Zo betrek je het er nog een beetje bij :)

• Witlof
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19-05 23:07
Op maandag 17 juni 2002 23:22 schreef MarcyDarcy het volgende:
Ik heb op www.dutchpowercows.org maar weer gereageerd. Zo betrek je het er nog een beetje bij :)
idd, doet die website ook nog wat nuttigs ;)

Wat ik daar ook wilde zeggen is dat die ene hele botte reaktie wel van iemand komt die mij niet echt bekend voorkomt of heb ik dat mis?

Wat ik verder nog wilde zeggen is dat als je zo'n project, ook al is het vrijwillig, wilt beheren e.d. dat je er ook alles voor moet doen en niet altijd als excuses aan moet dragen dat het vrijwillig is. Begin er dan niet aan.

• MarcyDarcy
Op maandag 17 juni 2002 23:29 schreef Witlof het volgende:

*knip*

Wat ik daar ook wilde zeggen is dat die ene hele botte reaktie wel van iemand komt die mij niet echt bekend voorkomt of heb ik dat mis?

*knip*
Wie bedoel je met de persoon die je niet echt bekend voorkomt? [eNeRGy] ken je toch wel...mij bedoel je niet dus je hebt het over DSmarty :?
Da's ons aller Dutch Power Cows forum moderator. Die ken je toch wel?
(ook al is ie er niet zovaak :))

• Witlof
Doelde meer op davehartM uit de chatlog van MarkB

Verwijderd

Op maandag 17 juni 2002 23:16 schreef Ingmar het volgende:

[..]

nou ik zie toch echt nog 12 juni staan hoor... :P

Maarre, hoe eerder weer stats hoe liever.
Raar, ik had het fout. Sommige accounts zijn wel verwerkt, anderen niet:

http://stats.distributed.net/participant/phistory.php?project_id=5&id=41163 (wel) of

http://stats.distributed.net/participant/psummary.php?project_id=5&id=304620 (niet)

Ik weet het ook niet..

• MarcyDarcy
Op maandag 17 juni 2002 23:34 schreef Witlof het volgende:
Ohhh hehehe :)
User Support (also known as "The Masochists"):

Anthony "complex" Elizondo (complex@split.org)
Brandon "Prototype" Galbraith (prototype@distributed.net)
Colin "Lefty" Moller (colinm@island.net)
Dave "davehart" Hart (davehart@distributed.net)
bron: [url="http://www.distributed.net/credits.html"]<a href="http://www.distributed.net/credits.html" target="_blank">http://www.distributed.net/credits.html[/url]</a>

Lijke me dat hij het is, misschien dat een e-mailtje hier op z'n plaats is?

• Witlof
Op maandag 17 juni 2002 23:44 schreef MarcyDarcy het volgende:

[..]

Ohhh hehehe :)
[..]

bron: [url="http://www.distributed.net/credits.html"]<a href="http://www.distributed.net/credits.html" target="_blank">http://www.distributed.net/credits.html[/url]</a>

Lijke me dat hij het is, misschien dat een e-mailtje hier op z'n plaats is?
Mogen we hem spammen dan :? ;)

Verwijderd

Ja stelletje rukkers van D.net. Volgens mij klopt er geen ene hol meer van die stats en ik geloof ook heilig dat die key helemaal niet gevonden wordt. Zou best lachen zijn, kunnen ze 't hele project overnieuw gaan doen.

• Witlof
Op dinsdag 18 juni 2002 00:19 schreef xoploosx het volgende:
Ja stelletje rukkers van D.net. Volgens mij klopt er geen ene hol meer van die stats en ik geloof ook heilig dat die key helemaal niet gevonden wordt. Zou best lachen zijn, kunnen ze 't hele project overnieuw gaan doen.
Gheghe, en dat onder een naam zoals eerder gegeven (RC5-72 ;) )

• RobzQ

RobzQ

greedy as a pig

Op maandag 17 juni 2002 23:34 schreef SeWPKiP het volgende:

Ik weet het ook niet..
Ik ook niet, ik kan wel :'(

;)

• Mobster
  • Laatst online: 07-06-2016

Mobster

Los Alcoholicos

Die mensen maken wel vrienden :{

Toch maar eens een andere sig bedenken :P

• DSmarty
  • Niet online
Overdrijven is ook wel een vak hoor :)

Verwijderd

Op dinsdag 18 juni 2002 06:45 schreef DSmarty het volgende:
Overdrijven is ook wel een vak hoor :)
/me denkt dat DSmarty aandelen dnet heeft ;)
Op maandag 17 juni 2002 21:27 schreef MarkB het volgende:
Ik ben vanmiddag even op bezoek geweest bij #distributed. Een verslag hiervan kan je <a href="http://www.dutchpowercows.org/doc.php?id=211">hier</a> lezen.
Wat een verhaal weer he, ik zie wel dat ik op tijd weer opgestapt ben bij RC5 en OGR. Een goede basis om veel mensen te vinden die zich voor RC5-72 gaan inspannen |:( (de clients draaien ook bij vrijwilligers, dat vergeten ze even)

Verwijderd

Op dinsdag 18 juni 2002 09:45 schreef Droopy- het volgende:

Een goede basis om veel mensen te vinden die zich voor RC5-72 gaan inspannen |:( (de clients draaien ook bij vrijwilligers, dat vergeten ze even)
Ook even niet vergeten dat die gasten van Dnet het ook non-profit doen, en er méér energie insteken dan wie dan ook hier.

Dat ze met de kennis en ervaring die ze hiermee hebben opgedaan goede contracten met UD hebben kunnen sluiten vind ik alleen maar top!;
Die lui hebben een baanbrekend iets gelanceerd in hun vrije tijd: beter gemotiveerde mensen kun je niet aannemen!

Tis natuurlijk wel jammer dat sinds die lui naar UD zijn gegaan de RC5 en OGR er een beetje inschiet, maar ja, dit zijn natuurlijk ook non-profit projecten...

• Ricoh
  • Laatst online: 05-03-2025
Ik vind het sowieso vaag, dat er slechts 1 persoon bij d.net is die de statsproblemen kan verhelpen..

Hoezo, we hebben geen 'backup' als er ff iemand op vakantie gaat.

Verwijderd

Op dinsdag 18 juni 2002 11:39 schreef Floppus een reactie op mijn reactie op het ontluisterende IRC relaas van MarkB:
Je hebt vast niet goed de IRC log gelezen waar MarkB naar verwees.

Het is geweldig dat er van die enthousiaste jongens zijn die RC5 en OGR draaiende houden daar, maar het gaat even om de arrogante attitude van diegenen die in de IRC log reageerden. Het gaat mij er ook niet om dat de stats (weer) plat liggen maar om de bezopen reactie op een vriendelijke en terechte vraag om info door Mark.

Verder moet je e.e.a. wel in het juiste perspectief zien: Zoals alle DC projecten bestaat ook RC5 bij de gratie van de deelnemers en doen wij (deelnemers) het dus voor hun en niet andersom. Het levert ons niets op behalve dagelijkse statslol, de eer en misschien een paar dollarcenten. Hogere doelen zijn er niet: van het vinden van de key zal de wereld geen steek beter worden. Dat heeft UD dan nog voor (net als D2OL, genome en de folding varianten)

Verwijderd

Tsja; misschien hebben ze wat heftig gereageerd...

Maar dan toch even een vergelijk; als jou koe crasht, staan er niet direct 20.000 mensen te gillen dat je het op moet lossen en dat je een eikel bent, terwijl je in eerste instantie alleen een beetje als hobby met die koe begonnen bent. See the perspective?

Ik had ook graag stats gezien, maar ik kan me wel enigszins voorstellen hoe het voor die lui is (geweest); je begint een hobby, en ineens gaan er een paarhonderdduizend lui met je meedoen...

Al met al denk ik dat wij er (veeeeeeeeeel) meer lol van beleven dan zij, en dat dat niet hun uitgangspunt is geweest.
Als je dan kritiek #8578835 binnenkrijgt terwijl je in je vrije uren al zit te zweten om het op te lossen, kan ik me enige lichte mate van frustratie voorstellen...

Als we maar genoeg blijven zeiken, stoppen ze er vanzelf wel een keer mee, en dan is er geen distributed.net meer...

• RobzQ

RobzQ

greedy as a pig

Op dinsdag 18 juni 2002 12:24 schreef Floppus het volgende:
en ineens gaan er een paarhonderdduizend lui met je meedoen...
Ineens?

Euhmm, is dat niet altijd al de opzet van geweest van distributed.net? Dat er meer mensen mee zouden doen? Vele kleintjes maken 1 grote? Enz. Enz.

Zo 'ineens' lijkt het me niet.

• Mobster

Mobster

Los Alcoholicos

Op dinsdag 18 juni 2002 12:24 schreef Floppus het volgende:
Tsja; misschien hebben ze wat heftig gereageerd...

Maar dan toch even een vergelijk; als jou koe crasht, staan er niet direct 20.000 mensen te gillen dat je het op moet lossen en dat je een eikel bent, terwijl je in eerste instantie alleen een beetje als hobby met die koe begonnen bent. See the perspective?

Ik had ook graag stats gezien, maar ik kan me wel enigszins voorstellen hoe het voor die lui is (geweest); je begint een hobby, en ineens gaan er een paarhonderdduizend lui met je meedoen...

Al met al denk ik dat wij er (veeeeeeeeeel) meer lol van beleven dan zij, en dat dat niet hun uitgangspunt is geweest.
Als je dan kritiek #8578835 binnenkrijgt terwijl je in je vrije uren al zit te zweten om het op te lossen, kan ik me enige lichte mate van frustratie voorstellen...

Als we maar genoeg blijven zeiken, stoppen ze er vanzelf wel een keer mee, en dan is er geen distributed.net meer...
En dan gaan we gewoon met een ander project verder.

Dnet was altijd de meest 'professionele' en meest constante van het stel, maar buiten de stabiliteit van de client zijn ze echt afgezakt naar de onderste regionen van de diverse distributed computing organisaties.
Grootste minpunten zijn de dingen waar wij, fanatieke DC'ers (niet alleen DPC dus) het meest behoefte aan hebben.
Stats en communicatie. 2 dingen waar het bij hen (om wat voor reden dan ook) ZWAAR aan schort :(

Just my 2 cents (waarom doet ie geen Euro's??) :?

• Jive
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11:54

Jive

MooMooMastah

Op maandag 17 juni 2002 23:34 schreef Witlof het volgende:
Paar voto's van die knakkert ....
http://gallery.distributed.net/davehart

Jive's Box
Jive @ DNET

Verwijderd

tsja; ik snap wel dat het frustrerend is, ik wil óók stats...

Het enige probleem wat er is is dat de stats er even niet zijn. Het "communicatieprobleem" is hier gevolg van omdat zij er mee bezig zijn en iedereen aan hun hoofd loopt te zeuren.

Voor het statsprobleem is ook gewoon een logische verklaring, en je kunt je er alleen maar bij neerleggen.

Toen Dnet nog zo jong was als de andere projecten nu was het ook allemaal top; wacht maar tot er bij die projecten een keer problemen komen met capaciteit van servers.
Het grote verschil is dat er achter diverse projecten grote sponsors staan of dat de overheid steunt (Seti).
Dnet moet het doen met $10.000,= van de opbrengst van RC5 + wat kleine giften en sponsoringen.
Het is gewoon commercieel niet interessant...

Ma goo; nogmaals: ook ik wil stats, maar ik ga niet Dnet lopen afzeiken na alle efforts die ze hebben gedaan.
En anders; we zijn toch tweakers? er lopen hier toch programmeurs rond? Regel dan toch lekker zelf een client en probeer de sleutel eerder te vinden dan Dnet...

• Jive

Jive

MooMooMastah

Eigen DPC proxy scheelt iig die honderden dpc'rs die schreeuwen om stats ... zeg maar.

Jive's Box
Jive @ DNET

• Mobster

Mobster

Los Alcoholicos

Op dinsdag 18 juni 2002 15:48 schreef Floppus het volgende:
tsja; ik snap wel dat het frustrerend is, ik wil óók stats...

Het enige probleem wat er is is dat de stats er even niet zijn. Het "communicatieprobleem" is hier gevolg van omdat zij er mee bezig zijn en iedereen aan hun hoofd loopt te zeuren.
Het communicatieprobleem wat jij tussen quotes zet (en ik dus niet, want het is zoals het is) is niet iets van de laatste tijd.
Denk aan Goldberg, TGA, MF-en etc.

Nee, jij blijft standvastig in je houding... Nobel, maar niet helemaal terecht vind ik...

Maar we wachten allemaal op de stats in ieder geval.

Verwijderd

Op dinsdag 18 juni 2002 16:14 schreef Mobster het volgende:
Denk aan Goldberg, TGA, MF-en etc.
Ik ben het er ook niet mee ONeens dat ze het anders zouden moeten aanpakken; ik vraag me alleen af of iedereen er wel bij stil staat wat er van hun kant speelt...

Goldberg -> op zich terecht gebanned vanwege illegale clients
MegaFlushes -> is logisch verklaard vanwege de serverbelasting (MF's hadden nadelige gevolgen voor de stats, dus dat kún je nu natuurlijk niet aandragen :P)

• Mobster

Mobster

Los Alcoholicos

Op dinsdag 18 juni 2002 16:51 schreef Floppus het volgende:
Goldberg -> op zich terecht gebanned vanwege illegale clients
MegaFlushes -> is logisch verklaard vanwege de serverbelasting (MF's hadden nadelige gevolgen voor de stats, dus dat kún je nu natuurlijk niet aandragen :P)
Laatste post (van mij) en dan gaan we gewoon wachten op stats.

Het enige wat iemand van dnet ooit gemeld heeft (voor zover ik weet) was dat er abuse-mail (klachten) over Goldberg was binnen gekomen. Op onze vraag aan dnet hoeveel mailtjes, van wie (tegenstanders misschien) en dergelijke en het niet op de hoogte stellen van de participant zelf zijn voor mij prima voorbeelden van een gebrekkige communicatie.
MegaFlushen is alleen verboden voor DPC. Dat is letterlijk door iemand van dnet gezegd. Andere teams die MF-ten werden gedoogd. Op de vraag waarom 'zij' wel en 'wij' niet heb ik ook nog nooit een satisfying antwoord gehad.

Genoeg voor mij in ieder geval. Ik wil niet arrogant overkomen, maar zonder DPC was dnet nooit zo groot geworden. (oei, hier ga ik spijt van krijgen, getallenneukers gaan mij op mijn plaats zetten)

Maar ja. Het zijn maar vrijwilligers of zoiets. Wij zetten dadelijk gewoon vrijwillig onze pc's op DFolding ofzo :P

• RobzQ

RobzQ

greedy as a pig

Op dinsdag 18 juni 2002 17:06 schreef Mobster het volgende:
zonder DPC was dnet nooit zo groot geworden.
DPC staat idd (nog steeds) op 1 in de overall stats.

• Jive

Jive

MooMooMastah

Ik blijf het met mobster eens wat MF betreft ...

Wat is een megaflush ... als je een maand spaart & dan je boel leegdonderd ... tja ... ze hebben zelf gezegd wrom MF lastig is ... en dat is als het uit verschillende keyspaces komt .... maar als je alles via een grote proxy pompt ... krijg je het uit gebruikte keyspaces die toch al meelopen, en is de MF geen probleem.

En zeg nu zelf .. als wij een maand gaan sparen, ook al zit er maar 15% te sparen ... dan hebben ze toch echt een probleem, want dat is wel even een dikke 30mio in 1x doorflushen ....

Maar het argument van "alleen DPC mag niet mee MF" is gewoon pure discriminatie, en dat is iets wat ze nooit vergeven zal worden.

En alles goed & wel wat illegale clients betreft .... even contact opnemen met de beklaagde is toch wel het minste wat je kunt doen, en dat was blijkbaar erg lastig.

Jive's Box
Jive @ DNET

• MarcyDarcy
Op dinsdag 18 juni 2002 kwam het MegaFlushen weer ter sprake:
Ik blijf van mening dat, behalve het discriminatie is dat DPC niet mag MF'en en andere teams wel, de visie op MF'en sterk verouderd is.

De "regels" stammen uit medio 2000 en inmiddels zijn de statsbaks en statsruns stukken sneller (als ze werken :Y)). Imho moeten de regels worden aangepast aan de hedendaagse situatie en niet meer de oude "normen en wetten" van een paar jaar geleden.

Dat is volgens mij ook het probleem bij d.net
Er komt gewoon niks nieuws. Al jaren eigenlijk niet, met andere woorden: er is gewoon geen progressie.

Begrijp me niet verkeerd, dit is geen aanval op d.net maar ze teren gewoon op het goede werk van enkele jaren geleden.

• MarkB
  • Niet online
Ook even een reactie van mijn kant. In mijn stukje staat duidelijk:
D.net is dus aan het overwegen om met RC5-72 te starten maar dit is niet zeker!!
Sommige mensen gaan er nu vanuit (dit lezende in verschillende threads op GoT en op reacties op mijn verhaal op <a href="http://www.dutchpowercows.org/doc.php?id=211">wdo</a> dat RC5-72 er daadwerkelijk aan komt. Dit is niet het geval. Voordat ik het stuk op wdo plaatste heb ik het eerst aan Scott Dodson laten lezen en die wees me daarop.
Wat betreft de reactie van DaveHartM daar ga ik niet eens op in. Om hem hierover te gaan mailen of zelfs spammen heeft geen enkele zin. Dit brengt DPC alleen maar in diskrediet (en mij ook ;) )

De oude crew... helemaal zo slecht niet.

• DSmarty
  • Niet online
Ik ga er wel vanuit :P

* DSmarty zal zeer zeker weer van de partij zijn :)

Project voor de rest van m'n leven :D

"Hey Opa, wat doet dat koetje op mijn PC? Nou mijn jongen, dat is het DPC koetje, je weet wel, dat verhaal wat ik je heb verteld uit de vorige eeuw }:O "

• Aike
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Op dinsdag 18 juni 2002 19:00 schreef DSmarty het volgende:
Ik ga er wel vanuit :P

* DSmarty zal zeer zeker weer van de partij zijn :)

Project voor de rest van m'n leven :D

"Hey Opa, wat doet dat koetje op mijn PC? Nou mijn jongen, dat is het DPC koetje, je weet wel, dat verhaal wat ik je heb verteld uit de vorige eeuw }:O "
Ondertussen kun je dan met je huis tuin en keuken aldi pc het hele RC-5 spectrum nog ff narekenen op een vrije zaterdagmiddag :7

Mijn blog over het deployen van Ruby on Rails: RunRails.com

• Mobster

Mobster

Los Alcoholicos

Wakker worden you fokking stats adicts!!!!!

De stats van 13-6 zijn up. En mijn subteam staat voor de 3e keer achter elkaar in de DPC Top 30 en dat is een nieuw record!

Tot zover deze dienstmededeling :P

• ArjanC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-01 17:16
Data shown reflects all blocks received as of 14-Jun-2002 at 23:59 UTC

jaja !

eindelijk..

• Mobster

Mobster