Ik wil een netwerk met 2 pc's. Ik heb Sygate 3.0 en 3.1 al geprobeerd en die doen het voor 30 minuuten en dan is het netwerk weg.
Ik kan de andere pc niet meer vinden en zelfs het internet op de Server PC doet het niet meer. Nu heb ik het met M$ Internet Connection Sharing geprobeerd maar dat doet het ook niet.
Ik heb de setup gevolgd, Windows heeft er zo'n FAKE netwerkadapter bij gezet met de naam "Internet Connection Sharing" Ik heb die Disk met die EXE file op de Client PC geinstalld en dan vraagt hij "Connect to the internet when done ?" Ik zeg YES, en vervolgens kan hij geen internet vinden.
De Config van het netwerk is:
Op de 2e netwerkaart in de server heb ik de volgende gegevens.
Bij de eigenschappen van de TCP/IP heeft Windows er bij de netwerkaart waar het internet binnen komt {Shared} bij gezet en bij die naar HUB gaat {Shared} bij gezet.
Misschien is dat Fout, dat het anderom moet.
En moet je bij die TCP/IP -> Connection Sharing ook nog wat veranderen ?
Ik kan de andere pc niet meer vinden en zelfs het internet op de Server PC doet het niet meer. Nu heb ik het met M$ Internet Connection Sharing geprobeerd maar dat doet het ook niet.
Ik heb de setup gevolgd, Windows heeft er zo'n FAKE netwerkadapter bij gezet met de naam "Internet Connection Sharing" Ik heb die Disk met die EXE file op de Client PC geinstalld en dan vraagt hij "Connect to the internet when done ?" Ik zeg YES, en vervolgens kan hij geen internet vinden.
De Config van het netwerk is:
- Server.
- Internet binnen: 100MB PCI Netwerkkaart.
- Netwerkkaart naar de HUB 100MB PCI Netwerkkaart.
- HUB is 10MB.
- Client.
- Kabel van HUB gaat naar een 10MB ISA netwerkkaart.
Op de 2e netwerkaart in de server heb ik de volgende gegevens.
- DNS vult hij zelf in.
- Gateway. Niks ingevuld
- WINS Config. Disable WINS Resolution.
- IP. 192.168.0.1
- Subnet.255.255.255.0
Bij de eigenschappen van de TCP/IP heeft Windows er bij de netwerkaart waar het internet binnen komt {Shared} bij gezet en bij die naar HUB gaat {Shared} bij gezet.
Misschien is dat Fout, dat het anderom moet.
En moet je bij die TCP/IP -> Connection Sharing ook nog wat veranderen ?