kabel + hub voor internet verdelen

Pagina: 1
Acties:
  • 40 views sinds 30-01-2008

• MrN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-08 10:05
Ik heb een hub en 2 pcs met een netwerkkaart.
Ik wil de kabel van de kabelmodem op de hub doen en dan via dat internetverdeling zodat de beide pc's rechtstreeks internet krijgen.
Hoe doe ik dit?

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
niet,
en lees de FAQ

[[[[
en Tom S was me al weer voor
]]]]

• AxzZzeL
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-07 17:23

AxzZzeL

maakt oogsnoep

Bij sommige PC's kan dit volgens mij. Je moet dan op beide computers een OS hebben vanaf Win98 SE. Die hebben een ingebouwd programma daarvoor. Maar dan moet je het iets aanpassen.

Comp1 zit aangesloten op het kabel modem en heeft 2 NIC's (NIC 1 en NIC 2 (NIC = netwerkkaart)). Kabelmodem gaat dan in NIC 1.

Comp2 heeft verbinding met NIC 2.

Op NIC2 kan je dus die hub aansluiten. Maar Comp1 moet wel aan blijven staan als je met Comp2 wil internetten.

edit:

Je kan ook een router kopen. Dat is een soort hub maar die geeft je ook toegang tot internet.

Waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan?

• Nobby
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03:08

Nobby

Nuts!

Door het kabel-internet aan te sluiten op de uplink poort en de andere pc's in een van de andere te stoppen, das nie zo moeilijk he?

Maar je moet misschien wel meer betalen als je je kabel-internet op deze manier deelt.

Heb je nog meer vragen gebruik dan ff de search, staat genoeg in.

From all the things I have lost, I miss my mind the most - Ozzy
Uitvindingen zijn niets anders dan betere middelen naar een slechter doel - Berry van Aerle
Het uitzetten van je pc is als het dooddrukken van een muis, dat doe je niet zo makkelijk.

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 00:31
Of je koopt een ip-adres erbij en geeft iedere pc een eigen ip (kan bij @home bijvoorbeeld, maar niet bij chello).
Of je ze op de ene pc software om de internetverbinding te delen en stelt de andere pc zo in dat ie die eerste pc gebruikt voor de internetverbinding.
Ik weet hoe ik dit in linux werkend krijg denk ik, voor windows kan dit met sygate geloof ik. Daar wordt het 'single NIC ????' ofzo genoemd

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh

Verwijderd

Tjeck die hele mooie delen faq :P
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.