• Azrael
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-02 13:07
Na een paar weken informatie zoeken denk ik er bijna uit te zijn.
Ik heb uiteindelijk, om uiteenlopende redenen besloten om een middenklasser aan te schaffen.

Hierbij twijfel ik nogal tussen de s404 en de s30. Ik weet dat hier een aantal mensen zijn die deze toestellen hebben, dus ik hoop dat jullie me een beetje verder kunnnen helpen :)

Waar ik hem vooral voor wil gebruiken: foto's van gebouwen, landschappen en verder natuurlijk de normale dingen als mensjes enzo :P

Ik heb de belangrijkste voor- en nadelen op een rijtje gezet.

Minolta Dimage s404

Voordelen:
- 4x optische zoom t.o.v. 3x bij de s30
- AA batterijen i.p.v. een accu (maar volgens megapixel.net verbruikt hij juist veel stroom :?)
- 4 Mp t.o.v. 3 Mp bij de s30

nadelen:
- afmetingen: 114x65x59 tegenover 112x58x42 van de s30
- maar 2 'apertures'
- veel noise bij nachtfoto's (zie hier)
- de autofocus werkt soms niet goed (zegt scherp te stellen maar doet dat dan niet)
- de foto's moeten door software gehaald worden om optimale kleuren te krijgen

Canon Powershot s30

voordelen:
- formaat
- gewicht (323 gram t.o.v. 423 gram van de s404)
- betere nachtfoto's (zie bv. hier, en hier voor de s40 (vergelijkbaar))

nadelen:
- accu (maar verbruikt wel minder stroom dan de s404?)
- minder goede macro
- barrel distortion bij foto's van heel dichtbij genomen

Ik weet dat de s404 op het moment niet verkrijgbaar is, maar dat is niet zo'n probleem, in juli ligt ie weer in de winkels en ik heb geen enorme haast.
Ook op de kosten hoeft niet gelet te worden, want het budget kan wat hebben en deze camera's zijn toch ongeveer even duur.

Het belangrijkste waar ik over dub is of de voordelen van de Dimage s404 opwegen tegen de nadelen. Dus meer megapixels en zoom (wat ik persoonlijk erg fijn vind) tegenover de toch wel lelijke nachtfoto's, niet perfecte autofocus en niet optimale kleuren zonder bewerking.

Ik hoop dat jullie mij een beetje verder kunnen helpen :) bvd!

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05-2025
Goeie vraag! Ik zat ook te twijfelen tussen deze 2 camera's. Grote verschil is dat de S404 een 4mpix met 4x optische zoom cam is die nog goedkoper is dan de S30.

Beide hele goeie camera's. Ik heb voor de S30 gekozen omdat de S404 bij een paar zaken niet meer leverbaar was. Minolta schijnt die camera nu een stuk minder te verkopen een winkeliers.

Je hebt de reviews goed doorgenomen :) Ik kan je wel zeggen dat de S404 een betere prijs/kwaliteit/kwantiteit verhouding heeft. Maar het zijn beide (en je vergeet eigenlijk de Nikon Coolpix 995 erbij te zetten, met 2 cm macro, minder barrel distortion, 4x optischezoom, 3.3 mpix, wat meer ruis bij nachtfoto's dan de S30) hele goede camera's. Ik heb de S30 sinds 3 dagen, die is wel zeer goed leverbaar. De Nikon is wel de beste point and shoot camera, en de lens hoeft niet in of uit te schouven, dat gebeurt intern allemaal, veel mensen vinden het dign er alleen lomp uitzien en het is heel apart om vast te houden.

Voor donkere situaties (en veel foto's binnen, terwijl je geen filter wilt gebruiken) is de S30 echt een voordeel.

• Azrael
Op maandag 17 juni 2002 17:41 schreef Yokozuna het volgende:
Je hebt de reviews goed doorgenomen :) Ik kan je wel zeggen dat de S404 een betere prijs/kwaliteit/kwantiteit verhouding heeft. Maar het zijn beide (en je vergeet eigenlijk de Nikon Coolpix 995 erbij te zetten, met 2 cm macro, minder barrel distortion, 4x optischezoom, 3.3 mpix, wat meer ruis bij nachtfoto's dan de S30) hele goede camera's. Ik heb de S30 sinds 3 dagen, die is wel zeer goed leverbaar. De Nikon is wel de beste point and shoot camera, en de lens hoeft niet in of uit te schouven, dat gebeurt intern allemaal, veel mensen vinden het dign er alleen lomp uitzien en het is heel apart om vast te houden.

Voor donkere situaties (en veel foto's binnen, terwijl je geen filter wilt gebruiken) is de S30 echt een voordeel.
Yup, de s404 heeft wel meer features voor de prijs, maar dus ook meer nadelen.

Die Nikon komt niet in aanmerking, want die ziet er niet uit en heeft nog wat andere nadelen, plus dat het al een ouder model is en niet meer gemaakt wordt.

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 13:02

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Tjah, ik ben toch meer gescharmeerd van Nikon Coolpix 885, lekker klein en zeer mooie foto's! :9

Maat: 95 x 69 x 52 mm
Gewicht: 285 g inc. Accu en CF-Card

[img]/nikon885/885_front_blk.jpg[/img]
:9~
<hr>Adminbreak:
graag plaatjes vanaf je eigen webspace linken.. Steve zet er niet voor niets een passwordje op

Whatever.

• LordLynx
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-03 11:14
S30 goed leverbaar? Ik heb vandaag weer mijn wekelijkse rondje Rotterdam gemaakt, en dat ding is nergens te krijgen. :(

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

- gewicht (323 gram t.o.v. 423 gram van de s404)
Dit hoeft niet per sé een voordeel te zijn... hoe meer gewicht hoe stabieler de cam... en laten we reeël zijn, 423 gram is niks.

Zelf heb ik de S404, en hij bevalt prima!

Over dat batterijen-verbruik: het valt wel mee. Ik doe ongeveer 2:15 tot 2:30 met één setje GP1800's, en heb altijd 2 reservesetjes bij me, dus nooit geen probleem.

Afbeeldingslocatie: http://www.imaging-resource.com/PRODS/S404/ZS404A.JPG

Vooral die handgreep (die zwarte strip om de battery-housing) zit ideaal, je kan hem heel lekker vastpakken.

Virussen? Scan ze hier!

• T.T.
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-01 14:13

T.T.

Sowieso

Een beetje offtopic, maar ik heb ook naar die twee camera's gekeken en uiteindelijk besloten om een Olympus C-3020 te kopen.

reviews:
http://www.megapixel.net/reviews/oly-c3020/c3020-review.html
http://www.steves-digicams.com/2002_reviews/c3020.html
http://www.imaging-resource.com/PRODS/C3020/C32A.HTM

Erg goede camera volgens alle reviews en ook nog redelijk leverbaar :)

Voordelen:
-alles handmatig in te stellen
-zeer goede kwaliteit foto's
-noise-reduction + lange sluitertijden
-gewicht (300gram)
-sneller dan gemiddeld foto's nemen
-schijnt weinig stroom te gebruiken

Nadelen:
-lenscap :)
-1/800 is kortste sluitertijd
-niet zo veel mogelijkheden voor opslaan (qua kwaliteit)
-geen geluid filmpjes
-foto-to-foto iets langzamer

Volgens mij moet je deze camera serieus overwegen, het is precies in jouw prijsklasse. Succes ermee :)

• Fleshi
  • Laatst online: 07-03 20:49
Op maandag 17 juni 2002 19:14 schreef wildhagen het volgende:

[..]

Dit hoeft niet per sé een voordeel te zijn... hoe meer gewicht hoe stabieler de cam... en laten we reeël zijn, 423 gram is niks.

Zelf heb ik de S404, en hij bevalt prima!

Over dat batterijen-verbruik: het valt wel mee. Ik doe ongeveer 2:15 tot 2:30 met één setje GP1800's, en heb altijd 2 reservesetjes bij me, dus nooit geen probleem.

[afbeelding]

Vooral die handgreep (die zwarte strip om de battery-housing) zit ideaal, je kan hem heel lekker vastpakken.
Ik heb hem nu ook al een paar weken en ik sluit me hier helemaal bij aan :) echt een goede camera.

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-03 10:29
Op maandag 17 juni 2002 20:02 schreef Fleshi het volgende:

[..]

Ik heb hem nu ook al een paar weken en ik sluit me hier helemaal bij aan :) echt een goede camera.
Nou ik heb de F100 (laten we zeggen het kleine (in formaat) broertje van de S404) en deze is ook :9~ maar jammer genoeg heb ik nog geen gppowerbank set dus ik heb ik ook nog niet lekker kunnen testen :(
Ik had hem trouwens voor het zachte prijsje van 509.40 euro maar dat kwam door een winkel foutje :P

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-03 09:04
De macro foto's vallen bij de S30 nog best wel mee.

Mijn keuze: S30
-De S30 maakt echt super mooie foto's (van de s404 weet ik het niet zo pcies).
-Betere nachtfoto's

Het verschil tussen 3mp en 4mp maakt mij niet zoveel uit en veel groter is het niet.

Dat er een accu in de S30 moet, beschouw ik wel als een nadeel(tje)

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:40
ik krijg dit als ik dit topic open:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/siet/steve.JPG

Loopt er iemand illegaal te linken ofzow? :D

• The-Source
Op maandag 17 juni 2002 22:28 schreef Cutebritney het volgende:

[afbeelding]

Ja dat doet deze persoon http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/14096333#14096333
(zie ook kruisje)

• Azrael
Op maandag 17 juni 2002 22:28 schreef Cutebritney het volgende:

[afbeelding]

yup, it's meendering ;)

Ontopic:

wildhagen: nee, het gewicht is niet zo heel belangrijk, het gaat mij om de kwaliteit van de foto's :)

T.T.: die Olympus ziet er ook goed uit, hij heeft alleen 1 groot nadeel: Smartmedia kaarten i.p.v. CF kaarten.
Maar ik zal die reviews ook eens goed doorlezen :)
Ik zie dat je er een lensadapter op kan aansluiten, weet jij toevallig tot hoeveel zoom je dan kan komen, en of dat een beetje goed werkt?

Verder: verschil in megapixels zal voor mij geen doorslaggevende factor zijn.
Hét voordeel van de s404 is de 4x optische zoom.

En aan de s404 bezitters: Hoe denken jullie over de slechte punten van het toestel? (nachtfoto's, autofocus en onbewerkte kleuren)
Wegen de voordelen hier, na een tijdje gebruik, nog wel tegen op?

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-02 09:57

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Ik heb zelf nu net een week een S30, en heb al een paar macro shots gemaakt, maar ik ben daar zeer tevreden over, dus om dat kleine verschil in macro zou ik de S30 niet laten ;) Tis echt een geweldige cam, ik maak er nu al prachtfoto's mee :)

Enneh, de S30 is erg veel aan te passen in de apertures, sluitertijd, en ook de ISO waarde. Helaas is de accu wel wat snel leeg, vooral als je natuurlijk het LCD schermpje gebruikt.. Dus daar moet ik eigenlijk nog een 2e accu voor hebben, of meer met de optische zoeker werken ;)
Maar voor de rest, bevaltie best !

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

• Hatsekie_D
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-02-2025

Hatsekie_D

Doe mij maar een glaasje prik

Ik heb zelf een s404, en de pa van m'n vriendin heeft een s40.
Ik vind ze eigenlijk ongeveer gelijkwaardig, en elluk voordeel heb z'n nadeel :)

Het batterijgebruik van de s404 valt mee, maar daartegenover staat dat de s30 een accu moet hebben van 560 mAh (weinig dus).
Die accu's zijn ranzig duur en ik kan langer met een setje GP1800's doen dan m'n schoonpa met 1 accu (van 63 euro).

De kwaliteit bij dagfoto's is ongeveer gelijk, maar zoals je ook al zei zijn nachtfoto's van de s404 niet echt super.

Wel vind ik zelf de s404 veeeel beter in de hand liggen.

Qua software vind ik het persoonlijk aan de s30 weer makkelijk dat de digitale zoom (hoewel je die beter kunt mijden, bij elke digicam) traploos in te stellen is, itt de s404 waarbij je van 4x optisch naar 8.8x gaat in 1 stap.

Ik heb zelf de foto's van mijn cam nog nooit door die Image Viewer gehaald en ik vind ze er perfect uit zien.

Tot slot wordt de s404 per definitie als een externe schijf herkend in Windows, terwijl je voor de S30 Canon's Zoombrowser moet gebruiken.

De prijs van de s404 t.o.v. de s30 zou voor mij de doorslag hebben gegeven.

• Yokozuna
Wel vind ik zelf de s404 veeeel beter in de hand liggen
Das waar, maarja. Het is wel een voordeel dat door geen uitsteeksels de S30 en S40 zo enorm klein is. Verder is 4x zoom + 4mpix gewoon lekker voor zo'n lage prijs.

• TheBrain
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik zit met hetzelfde dilemma.

Dit is het antwoord dat ik kreeg op een mailtje naar Minolta:
Geachte heer ------,
Het klopt inderdaad dat de productie van de S404 is stopgezet. De
opvolger hiervoor is er eigenlijk al, de F100.
Voor de S404 zal er verder geen andere opvolger komen dan de F100.

Ik hoop u hiermee voldoende informatie te hebben gegeven.
Met vriendelijke groet,
P. Roorda
Minolta-QMS Support
Probleem is alleen dat die F100 SD kaartjes gebruikt en die heb ik nog niet groter dan 128MB gezien en daar schijnen problemen mee te zijn.

Klaasbram wat is jouw ervaring met die SD kaartjes in de F100 ?

• Yokozuna
De F100 is toch kleiner ofzo? En duurder, omdat hij nieuwer is. 670 tov. 590 ozfo.

• Azrael
Op dinsdag 18 juni 2002 13:03 schreef TheBrain het volgende:

[..]

Probleem is alleen dat die F100 SD kaartjes gebruikt en die heb ik nog niet groter dan 128MB gezien en daar schijnen problemen mee te zijn.
Hmm, als dat echt zo is, dan is ie dus niet meer te krijgen...
Raar, want ik las bij een shop dat ie in juli weer geleverd zou worden...

De F100 komt voor mij niet in aanmerking, hij heeft globaal dezelfde specs als de s30, maar is duurder, zeker gezien het feit dat er SD kaarten inmoeten...

• The-Source
Op dinsdag 18 juni 2002 13:03 schreef TheBrain het volgende:

[..]

Klaasbram wat is jouw ervaring met die SD kaartjes in de F100 ?
Ik hoop dat ik jullie snel meer pics van mijn F100 kan laten zien.
ik had toch al eerder gemeld dat die er uit ging :P
Ik zal ff wat links op zoeken waar ik dat deed.
[edit]
[topic=502814/1/50]

• Hatsekie_D

Hatsekie_D

Op dinsdag 18 juni 2002 15:10 schreef klaasbram het volgende:

[..]

[edit]
[topic=502814/1/50]
Sjeez... die s404 is er maar heel ff geweest!
Heb ik dus weer geluk gehad dat ik er 1 heb weten te bemachtigen? :)

• Azrael
Op dinsdag 18 juni 2002 15:10 schreef klaasbram het volgende:

[..]

[edit]
[topic=502814/1/50]
Volgens die winkel ja, maar in dat topic stond dus ook dat de s404 er helemaal niet uitging, hij was alleen tijdelijk niet beschikbaar, maar uit wat TheBrain zegt lijkt dat toch niet helemaal te kloppen....

Nouja, voorlopig nog maar ff back ontopic please :*:
Op maandag 17 juni 2002 23:07 schreef Azrael het volgende:

[..]

yup, it's meendering ;)

Ontopic:

wildhagen: nee, het gewicht is niet zo heel belangrijk, het gaat mij om de kwaliteit van de foto's :)

T.T.: die Olympus ziet er ook goed uit, hij heeft alleen 1 groot nadeel: Smartmedia kaarten i.p.v. CF kaarten.
Maar ik zal die reviews ook eens goed doorlezen :)
Ik zie dat je er een lensadapter op kan aansluiten, weet jij toevallig tot hoeveel zoom je dan kan komen, en of dat een beetje goed werkt?

Verder: verschil in megapixels zal voor mij geen doorslaggevende factor zijn.
Hét voordeel van de s404 is de 4x optische zoom.

En aan de s404 bezitters: Hoe denken jullie over de slechte punten van het toestel? (nachtfoto's, autofocus en onbewerkte kleuren)
Wegen de voordelen hier, na een tijdje gebruik, nog wel tegen op?

• tjAb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-10-2025
ga gewoon mooi voor de a40...
mooi toestelletje...

[topic=517756/1/25]

Don't put your mouth into motion, before your brain is in gear!

• Azrael
Op dinsdag 18 juni 2002 15:40 schreef tjAb82 het volgende:
ga gewoon mooi voor de a40...
mooi toestelletje...

[topic=517756/1/25]
OMG, plaats aub niet van dit soort volslagen nutteloze offtopic reply's |:(

Verwijderd

Hy all,

De Minolta DImage S404 is dus totaal niet uit productie genomen he !! Dat is echt de grootste onzin die ik ooit gehoord heb, ik heb namelijk van verschillende groothandelaren gehoord dat dit niet zo is !!

Vraag maar eens rond, dit zijn geruchten die alleen maar paniek willen zaaien, of een fotoboer die nergens iets vanaf weet :9

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Op dinsdag 18 juni 2002 16:09 schreef timyo het volgende:
Hy all,

De Minolta DImage S404 is dus totaal niet uit productie genomen he !! Dat is echt de grootste onzin die ik ooit gehoord heb, ik heb namelijk van verschillende groothandelaren gehoord dat dit niet zo is !!

Vraag maar eens rond, dit zijn geruchten die alleen maar paniek willen zaaien, of een fotoboer die nergens iets vanaf weet :9
Klopt, is NIET uit produktie, aldus Minolta Japan, ik heb ze namelijk een week of anderhalf/twee geleden ook gemailed, en die is dus nog volop in produktie, alleen is de vraag groter dan het aanbod.

Zou ook raar zijn als hij niet meer werd gemaakt, want hij is net 2 maanden uit...

Virussen? Scan ze hier!

Verwijderd

Op dinsdag 18 juni 2002 16:12 schreef wildhagen het volgende:

[..]

Klopt, is NIET uit produktie, aldus Minolta Japan, ik heb ze namelijk een week of anderhalf/twee geleden ook gemailed, en die is dus nog volop in produktie, alleen is de vraag groter dan het aanbod.

Zou ook raar zijn als hij niet meer werd gemaakt, want hij is net 2 maanden uit...
Ja inderdaad, ik heb er op dit moment 2 in bestelling in duitsland (voor 575 euro :9~ ) en ze komen binnen nu en 2 weken aan dus.....

• Azrael
Hy all,

Aah, das zeer mooi, dan kunnen we nu écht weer terug ontopic! :)

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Woeps... :o

Sorry voor de overlast mensen. ;)
Maar uhhh als ik moet kiezen zou ik een Minolta S404 nemen.

Whatever.

• TheBrain
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Hy all,

{toch nog offtopic}
Ja DAAAAAAG,
Lees dat bericht nou eens goed door :(

Dit is dus Minolta Customer Service Benelux (die er dan blijkbaar geen fuck van snappen)
{/offtopic}

Heeft iemand de aperture settings al kunnen testen van de Minolta. Die zijn nogal beperkt en ik vroeg me af of dat hinderlijk zou kunnen worden.

• -TheNose-
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-01 09:01
Dat is toch geen dilemma? De S30 natuurlijk! Ok ik ben een klein beetje bevooroordeeld (zie sig ;) )

• Hatsekie_D

Hatsekie_D

Op vrijdag 21 juni 2002 09:34 schreef -CKY2K- het volgende:
Dat is toch geen dilemma? De S30 natuurlijk! Ok ik ben een klein beetje bevooroordeeld (zie sig ;) )
En toch is de s404 ook een zéér fijne camera...
Wat ik ook een handige functie vind die niet op de S30 zit:
Je kunt foto's van kaartje naar kaartje kopiëren. Net nog even gebruik van gemaakt :)

• -TheNose-
En wat is daar handig aan dan? :?

• LoneGunman
  • Niet online
Misschien nog een andere overweging in dit digicam-segment: de Olympus 3020. Zeer complete cam voor rond de €500. En ook wat meer geschikt voor de veeleisende digicammer >> full manual control, ook handmatige focus (en dus niet alleen shutter/aparturecontrol).

De 'specs':
*3.2-megapixel CCD (3.14 MP effective) delivering image resolutions as high as 2,048 x 1,536 pixels.
*Real-image optical viewfinder and 1.8-inch color LCD monitor.
*3x, 6.5-19.5mm zoom lens (equivalent to a 32-96mm lens on a 35mm camera).
*Additional 2.5x digital zoom.
*Manual and automatic focus control, with Continuous *Autofocus setting and adjustable focus area.
*Automatic, Aperture Priority, Shutter Priority, and Manual exposure modes, as well as five Scene modes.
*My Image customizeable shooting mode.
*Adjustable apertures from f/2.8 to f/11.
*Shutter speeds from 1/800 to 16 seconds.
*Digital ESP and Spot metering modes, with AE Lock function.
*Exposure compensation from -2 to +2 in 1/3 EV increments.
100, 200, and 400 ISO equivalent sensitivity settings, with an Auto mode.
*Built-in flash with six modes.
*Adjustable White Balance with seven operating modes and a red/blue calibration tool.
*Image Effects menu for creative shooting.
*Noise Reduction mode for long exposures.
*Movie (without sound), Continuous Shooting, Self-Timer, and Auto Exposure Bracketing modes.
*JPEG and uncompressed TIFF file formats, movies saved as Motion JPEGs.
*Image storage on SmartMedia memory card (16MB card included).
*USB cable for high-speed connection to a computer.
*Software CD included, loaded with drivers and CAMEDIA Master software.
*Power from four AA batteries (set of alkaline included), two CR-V3 battery packs, or optional AC adapter.
*DPOF (Digital Print Order Format) compatibility.
Afbeeldingslocatie: http://www.imaging-resource.com/PRODS/C3020/ZC32A.JPG

Andere 'bijzonderheden': Noice Reduction (mbv zwart frame), continuous shooting, bracketing (beste instelling kiezen dmv testshots).

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Uhm, kunnen op jullie camera's die jullie beschrijven ook extra lensen etc?

Dit kan de Nikon Coolpix 885 nl. wel, er zit schroefdraad in de lens....

Dit vind ik persoonlijk wel een belangrijk iets. Nikon heeft meerdere lensen/filters zoals: Fisheye, 4 x zoom etc.

Whatever.

• Hatsekie_D

Hatsekie_D

Op zaterdag 22 juni 2002 10:16 schreef -CKY2K- het volgende:
En wat is daar handig aan dan? :?
Ik weet natuurlijk niet of jij dat ook doet, maar wij wisselen foto's uit.
Dat kan met de s404 dus zonder computer. :)

• Azrael
Op zaterdag 22 juni 2002 10:24 schreef LoneGunman het volgende:
Misschien nog een andere overweging in dit digicam-segment: de Olympus 3020. Zeer complete cam voor rond de €500. En ook wat meer geschikt voor de veeleisende digicammer >> full manual control, ook handmatige focus (en dus niet alleen shutter/aparturecontrol).

De 'specs':
[..]

[afbeelding]

Andere 'bijzonderheden': Noice Reduction (mbv zwart frame), continuous shooting, bracketing (beste instelling kiezen dmv testshots).
Mja, maar een probleem waar ik dan mee zit is dat ie Smartmedia kaarten heeft... Kwalitatief minder en maar tot 128 MB te krijgen...

En nog iets wat ik niet kan vinden: hoe zijn de nachtfoto's?

• LoneGunman
  • Niet online
Op zaterdag 22 juni 2002 13:35 schreef Azrael het volgende:

[..]

Mja, maar een probleem waar ik dan mee zit is dat ie Smartmedia kaarten heeft... Kwalitatief minder en maar tot 128 MB te krijgen...

En nog iets wat ik niet kan vinden: hoe zijn de nachtfoto's?
Kwaliteitief minder? Hoe kom je tot die conclusie? SmartMedia is misschien minder 'handig' (de camera moet het tot een xxx-aantal mb's ondersteunen, anders moet je misschien de firmware flashen) dan CF. En het limiet van 128 is voor het gros (als in: 90%) van de digicammers geen probleem. En ff een geheugenkaartje wisselen is niet zo'n punt. SM is daarnaast ook nog eens sneller dan CF.

Door het noise-reduction systeem worden de nachtfoto's (met sluitertijden tot 15 sec, ISO 100/200/400) erg goed. Zie dit gifje:

(met en zonder Noise-reduction)
Afbeeldingslocatie: http://www.imaging-resource.com/PRODS/C3020/ZNOISE400.gif

Voor een complete review van de C3020:
http://www.imaging-resource.com/PRODS/C3020/C32A.HTM

• -TheNose-
Op zaterdag 22 juni 2002 12:18 schreef Hatsekie_D het volgende:

[..]

Ik weet natuurlijk niet of jij dat ook doet, maar wij wisselen foto's uit.
Dat kan met de s404 dus zonder computer. :)
Ik persoonlijk vind dat lastig zonder computer, maar goed dat is mijn mening, misschien toch een overweging waard voor mensen die dit WEL handig vinden. :)

• Twhomp
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-03 00:49

Twhomp

Stayin' Alive

Hmm, ik word gek hier :P

Enige ervaringen met de Olympus C300 Zoom??

Weet van alles een beetje en van een beetje alles!

Verwijderd

Interessant topic :D, ik was eerst van plan mee te doen met die Canon A40 actie, maar ben nu lekker geld aan het verdienen in de vakantie en kan dus een iets geavanceerdere camera kopen.....
Ik heb naar alle camera's gekeken die hier besproken worden, maar zit zelf ook nog een beetje in dubio.....die s404 ziet er wel erg mooi uit, maar is idd niet leverbaar, en heb ik alleen goedkoop gezien bij een een of andere webshop uit amerika :? (pricewatch..)

Naja, ik zal zeker dit topic volgen...

• The-Source
Op zondag 23 juni 2002 21:21 schreef Aerodynamic het volgende:
Interessant topic :D, ik was eerst van plan mee te doen met die Canon A40 actie, maar ben nu lekker geld aan het verdienen in de vakantie en kan dus een iets geavanceerdere camera kopen.....
Ik heb naar alle camera's gekeken die hier besproken worden, maar zit zelf ook nog een beetje in dubio.....die s404 ziet er wel erg mooi uit, maar is idd niet leverbaar, en heb ik alleen goedkoop gezien bij een een of andere webshop uit amerika :? (pricewatch..)

Naja, ik zal zeker dit topic volgen...
Ik weet niet wat jouw overwegingen zijn om voor de S404 te gaan maar als dat niet de optische zoom is dan zou je ook kunnen kijken naar de F100 (van minolta)
Ik heb zelf deze cam en ik begin nu eindelijk lekker foto's te nemen en ze worden ook steeds beter gezien ik nu meer van het focus systeem snap (dat 5 punten gedoe etc..)

• robbynaish
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-02 14:51
Ik heb de olympus 3030 en een vriend heeft de 3040 en dit zijn echt goede camera's.
Je kan er inderdaad ook een telelens op aansluiten en alles is handmatig in te stellen. Grote variatie van formaten (zowel tiff als jpeg).
Ik weet niet wat je budget is maar ik heb zelf de 3030 voor 450 euro gekocht.
De 3030 en 3040 zijn op de lens na helemaal hetzelfde.

Verwijderd

Op zondag 23 juni 2002 21:33 schreef klaasbram het volgende:

[..]

Ik weet niet wat jouw overwegingen zijn om voor de S404 te gaan maar als dat niet de optische zoom is dan zou je ook kunnen kijken naar de F100 (van minolta)
Ik heb zelf deze cam en ik begin nu eindelijk lekker foto's te nemen en ze worden ook steeds beter gezien ik nu meer van het focus systeem snap (dat 5 punten gedoe etc..)
Dank voor je tip, maar ik vind de F100 weer net ietsje te duur...ik zat te denken aan een bedrag niet boven de € 500,-
Op zondag 23 juni 2002 21:53 schreef robbynaish het volgende:
Ik heb de olympus 3030 en een vriend heeft de 3040 en dit zijn echt goede camera's.
Je kan er inderdaad ook een telelens op aansluiten en alles is handmatig in te stellen. Grote variatie van formaten (zowel tiff als jpeg).
Weet jij een adres waar die 3030 nog te koop is? ik kon em niet vinden in de pricewatch....
Waar heb jij em gekocht?

• LoneGunman
  • Niet online
Op zondag 23 juni 2002 21:53 schreef robbynaish het volgende:
De 3030 voor €450? Dat lijkt me nogal aan de goedkope kant voor een 3.3Mpixel-camera van dat kaliber. De 3020 gaat nu minimaal voor €488 (en dat is in Duitsland) over de toonbank.

Maar goed, de 3030 wordt dus niet meer geproduceerd, waarschijnlijk ook nergens meer te krijgen (vervangen door de 3020 (€488) en de 3040 (€606), aldus T.net pricewatch).

Verwijderd

Op dinsdag 25 juni 2002 01:51 schreef LoneGunman het volgende:

[..]

De 3030 voor €450? Dat lijkt me nogal aan de goedkope kant voor een 3.3Mpixel-camera van dat kaliber. De 3020 gaat nu minimaal voor €488 (en dat is in Duitsland) over de toonbank.

Maar goed, de 3030 wordt dus niet meer geproduceerd, waarschijnlijk ook nergens meer te krijgen (vervangen door de 3020 (€488) en de 3040 (€606), aldus T.net pricewatch).
Ik vind het zo jammer van die SmartMedia kaartjes die erin moeten :'(
Pagina: 1