Toon posts:

gebruikelijke prijzen voor bannering

Pagina: 1
Acties:
  • 124 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Mijn site begint nu een beetje te lopen, (welke is niet relevant). Diverse bedrijven hebben belangstelling getoond in bannering in ruil voor geld.
Hiermee kan ik zo mooi de kosten drukken.

Omdat de site puur uit hobby is ontstaan ben ik nog niet bezig geweest met tarieven van bannering. Hier wil ik jullie hulp dan ook bij inroepen.

dit zijn momenteel ongeveer de bezoekersaantallen [per maand]:
Unieke hits ~5000
Pageviews ~50.000 - 60.000

Wat zijn reeele prijzen om voor bannering met deze aantallen te vragen. Het is niet mijn bedoeling om er rijk mee te worden, maar het moet voor beide partijen wel leuk zijn.

Alvast bedankt, en ik hoop dat het hier goed staat.

Verwijderd

Ligt eraan hoe specifiek je doelgroep is, maar denk aan de 5-15 € CPM.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt,

Doelgroep is zeer specifiek.

En praat je dan over 1000 pageviews of unieke hits.??

Verwijderd

Op maandag 17 juni 2002 17:18 schreef dannydude het volgende:
Sorry, bannering n00b. Waar staat CPM voor?
Clicks per month?

Verwijderd

CPM (Cents Per Mille) is het bedrag dat je ontvangt per 1000 pageviews. Dus dat hoeven geen unieke hits te zijn.

Bij sommige bedrijven is het gebruikelijk naast die pageviews ook nog eens te betalen per lead/click. Die bedragen liggen tussen de 0,08-0,33 € per klik.

Verwijderd

Topicstarter
Dat zou dus rond de 500 Euro liggen? lijkt me een beetje veel.

Een groot gedeelte wordt wel veroorzaakt door het forum.
Is dat bedrag dan nog reeel?

Verwijderd

Op maandag 17 juni 2002 17:32 schreef MrK het volgende:
Dat zou dus rond de 500 Euro liggen? lijkt me een beetje veel.

Een groot gedeelte wordt wel veroorzaakt door het forum.
Is dat bedrag dan nog reeel?
Nouh, eigenlijk niet natuurlijk. Het is vaak zo dat sites niet al hun advertentie-ruimte weten te verkopen. De helft is al mooi. Maar het is niet zo dat wanneer je de prijs laat zakken je die ruimte in een keer wel verkoopt.

Maar als je het lukt om die 50.000 pageviews te verkopen per maand, dan kom je inderdaad ruim uit de onkosten :)

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-09 11:09

LauPro

Prof Mierenneuke®

[topic=309815/1/50] :S

Ik zou die site toch graag is willen zien :P, maar is er geen bedrijf die dit kan regelen? Dit zou erg handig zijn. (behalve dat bedrijf waar t.net ook een samenwerking mee heeft)

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

Verwijderd

maak het niet te bont met je hebzucht naar geld, daar gaat je hobby van kapot bdw wel leuke site

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-09 11:09

LauPro

Prof Mierenneuke®

Op maandag 17 juni 2002 17:48 schreef -StraracZ het volgende:
maak het niet te bont met je hebzucht naar geld, daar gaat je hobby van kapot bdw wel leuke site
Oja dom van me! |:( (url vragen).... Staat achter zijn e-mail adres :P

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

Verwijderd

Topicstarter
Oja dom van me! (url vragen).... Staat achter zijn e-mail adres
Nu niet meer, wil echt niet spammen.
Op maandag 17 juni 2002 17:48 schreef -StraracZ het volgende:
Nee, tuurlijk niet, maar de mogelijkheid biedt zich nu aan om wat onkosten eruit te halen.

Zou webads iets willen met zo'n toch kleinere site?

• megamuch
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-01 20:14

megamuch

Tring Tring!

ik betaal zelf voor een bannertje op een toplokatie een CPM van 4 €. (600.000 per maand)

dus ik denk dat jou schatting toch wat hoog is.

Verstand van Voip? Ik heb een leuke baan voor je!

Verwijderd

MrK:

Nee, helaas niet. Ze werken met sites vanaf ongeveer 500.000 pageviews per maand. Alleen heel bijzondere sites, of sites waar ze al langer zaken mee doen, kunnen met minder af.

Megamuch:

Tsjah, dan heb je het ook over 600.000 pageviews natuurlijk. Dan gaat de quantum korting erg van zich laten horen :) Zoals ik al zei zijn die tarieven gebaseerd op een kleine afname per klant bij een onvolledige verkoop van de bannerviews.

Verwijderd

Topicstarter
Dus is 5 Euro CPM redelijk voor mijn site. (Degene die mijn mail ontdekte)

En hoe dan aanpakken?
* De mogelijkheid bieden om ze per 1000 in te kopen?
en dan via een script laten tellen?
* ......

Verwijderd

Jah en mocht je zelf geen zin hebben er een systeem voor te maken doet http://hotscripts.com of http://resourceindex.com wonderen :).

Verwijderd

Topicstarter
Ik vind proggen in php wel leuk, alleen niet echt veel tijd nu, ik zal eens kijken.

Maar als iemand er dan 1000 afneemt dan heeft hij minder als een dag bannering...

Verwijderd

Op maandag 17 juni 2002 18:48 schreef MrK het volgende:
Ik vind proggen in php wel leuk, alleen niet echt veel tijd nu, ik zal eens kijken.

Maar als iemand er dan 1000 afneemt dan heeft hij minder als een dag bannering...
Een goed ad management tool spreidt die ads en wisselt ze af met bijvoorbeeld ads waarin je vertelt mensen kunnen adverteren.

• cdgrit
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 20:18
Ik heb zelf ongeveer 3000 views per dag en vraag er rond de 1 Euro CPM voor. Sommigen vragen (veel) meer, maar adverteren met banners blijkt helemaal niet zo winstgevend te zijn. De click ratio ligt bij mij ook wel erg laag. Tussen de 0.1% en 0.2%. Hoewel dat tegenwoordig alweer vrij normaal is.

Originele startpagina - Stadindex.nl

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit rond de 2000 per dag, (x 30 geeft ongeveer 60.000 per maand). Dan lijkt 5 euro wel erg veel...toch?

Ik heb een fijn progje: phpAdsNew.

Verwijderd

phpAdsNew? Nooit van gehoord. Waar heb je het vandaan???

Ik denk trouwens dat je tegenwoordig blij mag zijn met 2,5 CPM.....

Het het trouwens al gevonden: http://sourceforge.net/projects/phpadsnew

Verwijderd

Op maandag 17 juni 2002 19:18 schreef MrK het volgende:
Ik zit rond de 2000 per dag, (x 30 geeft ongeveer 60.000 per maand). Dan lijkt 5 euro wel erg veel...toch?

Ik heb een fijn progje: phpAdsNew.
Is inderdaad een handig programma!

Verwijderd

15 euro cpm is imho belachelijk hoog, je mag al blij zijn als je 1/3 van dat bedrag kunt vragen

Verwijderd

Op maandag 17 juni 2002 20:04 schreef Kertje het volgende:

[..]

15 euro cpm is imho belachelijk hoog
Jah, dat is wel hoog, maar zoals ik al zei, ligt het maar net aan de specificering van de doelgroep. En natuurlijk aan de clickratio

• Yellow|A
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Yellow|A

Allotaja of rock and rollah

Zonder briljanbte doelgroep ben je wat minder waard. Tweakers is erg makkelijk voor bedrijven (gek dat ze zich dat nog niet allemaal realiseren) Gadgets en computer goodies zouden hier ideaal zijn om te verkopen. Allemaal (in de beste zin van het woord) nerds.

Als jou site geen duidelijke doelgroep heeft wordt het al lastiger. Anyhoet http://www.webads.nl/blue/map-6/document6.htm?type=ratecard&keuze=3 het lijstje van webads. Misschien handig?

|{ brrr }] |

Verwijderd

Topicstarter
Het is wel hardware gerelateerd, onderwerp kan ik wel zeggen: overclocken.

Nou eenmaal andermaal ;)

3 Euro CFM ?

Verwijderd

Op maandag 17 juni 2002 20:05 schreef dannydude het volgende:

[..]

Jah, dat is wel hoog, maar zoals ik al zei, ligt het maar net aan de specificering van de doelgroep. En natuurlijk aan de clickratio
15 euro cpm das 3.3 guldencent per view, met een gemiddelde clickratio van 1% (das wel een redelijk gemiddelde) wil het dus zeggen dat 1 bezoeker 3.30 gulden kost. Iemand die een beetje nadenkt wil dit echt niet betalen, een bezoeker is imho niet zoveel waard.

Verwijderd

Op maandag 17 juni 2002 20:13 schreef Kertje het volgende:

[..]

15 euro cpm das 3.3 guldencent per view, met een gemiddelde clickratio van 1% (das wel een redelijk gemiddelde) wil het dus zeggen dat 1 bezoeker 3.30 gulden kost. Iemand die een beetje nadenkt wil dit echt niet betalen, een bezoeker is imho niet zoveel waard.
Tsjah, in ieder geval voor jaar waren dat gebruikelijke prijzen. Ik weet wel dat de markt ingestort is, maar 15 € was ook een uiterste...

Verwijderd

waar staat een duidelijke handleiding van de progie. Ik kijk ik er nou overheen?

Verwijderd

Downloaden en dan in de map documentation/index.html

Verwijderd

stom stom stom |:(

Verwijderd

Topicstarter
Ahaha, werkt goed hoor.

Maar ik begrijp dat 15 Euro, zeker voor mijn site te veel is.
Is een euro op 3 normaal dan, kan ik dat vragen?

Verwijderd

Ja hoor, dat denk ik wel.

Verwijderd

Topicstarter
Mooi, doe ik dat na dit verantwoord overleg.

Bovendien nog mensen geholpen met een fijn progje :)

Verder nog tips?

Verwijderd

Om welke site gaat et dan :?

• oh,when?
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

oh,when?

...

Op maandag 17 juni 2002 20:08 schreef Yellow het volgende:
Tweakers is erg makkelijk voor bedrijven (gek dat ze zich dat nog niet allemaal realiseren) Gadgets en computer goodies zouden hier ideaal zijn om te verkopen. Allemaal (in de beste zin van het woord) nerds.
Zo makkelijk werkt het helaas ook niet. True, Tweakers.net heeft een duidelijke doelgroep, lekker homogeen ( hoog opgeleide voornamelijk blanke man, tussen de 18 - 30 jaar, werkend in ICT, bovenmodaal salaris ) probleem bij bannering is dat de effectrate zo moeilijk te meten is. Bedrijven weten daar geen raad mee, omdat er geen officiele standaard is. Heb ik als bedrijf een advertentie in een magazine, of zelfs tv-spots, dan zijn daar allemaal standaarden voor om de effectrate daarvan te meten. Internet is dan vaak nog een vaag gebied, want wat meet je precies? Clickthroughrate? Pageviews?

Als bedrijf weet je dus niet wat en hoe effectief je banneractie kan zijn itt tot een safe medium zoals advertentie in tijdschrift of tvspot. Daarom zie je ook dat bedrijven niet zo makkelijk budgetteren voor online marketingactiviteiten. Het is zo'n vaag gebied.

"You're only as good, as what you did last week."

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 17 juni 2002 23:20 schreef Tizzwat het volgende:
Om welke site gaat et dan :?
geef je mail maar dan zal ik 'm terugmailen.
Anders zit er zo een slot op...

Verwijderd

Op maandag 17 juni 2002 23:27 schreef oh,when? het volgende:

[..]
daarbij heeft banneren nog een ander nadeel, het werkt nl pas als je op heel veel sites heel veel loopt te banneren. maw, het is erg duur en je bereikt er niet snel wat mee.

En wat nog een nadeel is wat ik al liet doorschemeren in een eerdere post hier, is dat een bezoeker nog steeds weinig waard is. Een bezoeker doet nl niet gelijk een produkt kopen, er zijn maar weinig mensen die aan de hand van een banner klik gelijk iets bestellen (dan praten we over percentages van kleiner dan 0.0001% in verhouding met het cpm). De mensen die terug komen zijn ook niet zo drastisch veel. Het beste werkt als mensen spontaan op je site komen als ze bv opzoek zijn naar iets, als bv een bedrijf een bepaal produkt verkoopt en een of ander figuur op een forum de url van dat bedrijf laat vallen in een topic over dat bepaalde produkt. Dat zijn imho veel meer consumerende bezoekers. (spam werkt helaas ja)

• Bazyx
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-03-2025
Met alle respect, maar de opvattingen van dannydude over banners zijn zwaar achterhaald. Prijzen die hij noemt werden misschien twee jaar terug betaald, maar nu alleen nog als je een gek kan vinden die het er voor over heeft.

Niet zo vreemd, want banners zijn erg ineffectief. Kijk maar naar je eigen surfgedrag, je leert banners te negeren. Alleen mensen die nog niet lang op het internet zitten klikken nog wel eens op banners.

Hardnekkigere advertentiemethodes zoals pop-ups, verticale banners of zelfs hele flashshows werken wat beter, maar die roepen ook wat irritaties op. Dat is wel gunstig voor de adverteerder, maar niet voor je site.

Ik denk zelf dat het hele CPM gebeuren achterhaald is en dat je het best in overleg met je adverteerders iets nieuws kunt verzinnen. Wees inventief en probeer samen met de adverteerder de beste manier te vinden om zijn doel te bereiken.

De prijs zou ik in overleg bepalen (misschien heb je wel meerdere opties en kun je ze tegen elkaar uitspelen?). Als je een goede advertentiestrategie hebt bedacht waarmee de doelgroep goed bereikt wordt, lijkt een paar honderd Euro mij een mooi bedrag.

• Theswitch
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:33
Misschien leuk idee:

Je bannert net zolang totdat je of 1 week lang gebannerd hebt, OF je b.v. 100 echte clicks op de banner hebt gehad. Daar spreek je dan een fixed prijs voor af, en weet de adverteerder dat ie 100 bezoekers krijgt op z'n website.

Verwijderd

Topicstarter
Kijk het punt is dat er veel vaste mensen terugkomen.

Hierbij werkt het wel dat de naam van de sponsor veel genoemd wordt. Als ze dan iets nodig hebben dan denken ze aan die naam die ze vaak gezien hebben. Maar vaste bezoekers blijven natuurlijk niet op de banner klikken ook al heeft hij een andere layout. Hij blijft van hetzelfde bedrijf.

Op het forum ben ik wel al verschillende malen tegengekomen dat mensen er voor flink wat geld hebben besteld.

Verder komt er ook iets van hosting sponsering aan, waar we na overleg tot een goede overeenkomst voor beide partijen zijn gekomen.

En voor bedrijven die een aantal banner views willen kopen heb ik een CFM ingesteld aankoop in de volgende grootte: 1.000 / 10.000 / 10.000 of volledig.

En dan nog reclame voor een bedrijf bij het leveren van producten ter review, waarbij wel opgemerkt moet worden dat de review onafhankelijk wordt geschreven. Bevalt het me niet dan zal ik dat zeker zeggen. Hierbij wordt echter geen geld gevraagd omdat dit aantrekkelijk content biedt voor de site.

Verwijderd

Op maandag 17 juni 2002 17:26 schreef dannydude het volgende:
CPM (Cents Per Mille) is het bedrag dat je ontvangt per 1000 pageviews. Dus dat hoeven geen unieke hits te zijn.

Bij sommige bedrijven is het gebruikelijk naast die pageviews ook nog eens te betalen per lead/click. Die bedragen liggen tussen de 0,08-0,33 € per klik.
CPM=Cents Per Mille :?

Cents per mille? duizend cent? het bedrag per duizend cent? hmmz :z

zullen we er : Cost per Mille van maken? :9

en nog een opmerking, meestal wordt dit niet per 1000 views afgenomen hoor..... beetje onzinnig ;) minimale afname is vaak 10k of 100k

Verwijderd

Op dinsdag 18 juni 2002 16:41 schreef woeitje het volgende:

[..]

CPM=Cents Per Mille :?

Cents per mille? duizend cent? het bedrag per duizend cent? hmmz :z

zullen we er : Cost per Mille van maken? :9
Prima, maar in mijn overleg met een bedrijf als WebAds hadden zij het altijd over Cents...
en nog een opmerking, meestal wordt dit niet per 1000 views afgenomen hoor..... beetje onzinnig ;) minimale afname is vaak 10k of 100k
Tsjah, dat spreekt wel heel erg voorzich :D

Verwijderd

Op dinsdag 18 juni 2002 16:57 schreef dannydude het volgende:

[..]

Prima, maar in mijn overleg met een bedrijf als WebAds hadden zij het altijd over Cents...
[..]
dat zijn dan duidelijk mensen die weten waar ze het over hebben :+

Verwijderd

Op dinsdag 18 juni 2002 17:05 schreef woeitje het volgende:

[..]

dat zijn dan duidelijk mensen die weten waar ze het over hebben :+
Je zou dan idd wel beter mogen verwachten...

Verwijderd

Op maandag 17 juni 2002 23:42 schreef MrK het volgende:
geef je mail maar dan zal ik 'm terugmailen.
Anders zit er zo een slot op...
info@hinnik.nl

Verwijderd

Topicstarter
Check je mail.
Pagina: 1