Realmagic H+ en divx

Pagina: 1
Acties:

• thijsc
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-12-2023
Is er een manier om DivX over de TV uitgang van mijn H+ te gooien?

Heb namelijk een videokaart zonder tv-out

Wat is anders een goede en goedkope oplossing zonder de videokaart te vervangen?

• Coppertop
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
DivX kijken over je H+ (of DXR3) is helaas onmogelijk.

• thijsc
  • Laatst online: 22-12-2023
Wat is dan een behoorlijk kaartje waar ik toch het beeld op tv kan gooien?

Wil mijn huidige AGP videokaart zeker niet wegdoen

• Koffie
  • Laatst online: 11-03 14:47

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Een beetje overdone, maar flikker je DivX door Xing heen om er een MPEG van te maken. Speel deze vervolgens af met de H+ software (dus gewoon via open file in H+) en zet 'm op TV mode.
Ik heb het nog niet geprobeerd, maar kwam op het ideetje toen ik gister avond nog eens de handleiding van de H+ doorlas. Als je namelijk gewone MPEG files met de hand via H+ opent c.q. bekijkt dan maaktie gebruik van je kaartje (kijk in de manual maar 's naar de formaten die hij aankan) dus zou hij theoretisch deze files ook over de out moeten gooien.

Suc6!
Koffie
p.s. post ff je results als je het probeert!

Tijd voor een nieuwe sig..

Verwijderd

ik heb zelf een cinemaster en doe het zoals koffie het al zegt
ik maak er met Xing mpeg Encoder mpeg's van
nadeel : kwaliteit word minder, bestand word groter en het duurt een paar uur voordat het omgezet is
maar dan ken ik ze wel op m'n tv kijken :)

voor het afspelen gebruik ik de oude mediaplayer van windows (mplayer.exe te vinden in c:\windows )
daar kan je bij 'apparaat' kiezen voor je decoder kaart en dan het bestand openen..

maar een video kaart met een tv out werkt toch wel iets makkelijker

• miles
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 19:01
Hallo daar,

Begrijp ik nou goed dat als ik een DVDtje gebackupped heb naar Divx dat ik dan nog allerlei bewerkingen moet doen voor ik deze divx op m'n tv kan zien.

(M'n huidige systeem is een PII 300 met 64 Mb en m'n videokaart een Matrox Millenium G200, ik heb dus voor mezelf bedacht dat ik een Mpeg II kaart nodig heb om DVD's acceptabel af te spelen, en om te voorzien in een TVout. Maar ik ging ervanuit dat ik dan ook divx op tv kon zien. (Het mag duidelijk zijn, ik heb nog geen dvd of mpegII))

Verwijderd

helaas dit is niet mogelijk met de realmagic holywood plus
aleen mpeg 2 en 4 streams pikt ie

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 12-03 14:52
Maar, DivX = Mpeg4, toch??

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

• Koffie
  • Laatst online: 11-03 14:47

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

uit de manual van de H+ :

DVD:
van de DVD bestanden kan de H+ .VOB en .IFO aan

MPG Bestanden:
H+ kan overweg met MPEG-1 en MPEG-2

DAT Bestanden:
.DAT is de extansie voor VCD of karaoke

VBS en ABS bestanden:
De H+ kan overweg met .VBS en .ABS bestanden (MPEG met een uadio stream en een ander bestand met een video stream).

Ergo Conclusio als je een DivX bestand ff door Xing heen rampt kun je hem dus via de H+ bekijken, met als voordeel dat je hem op TVout kan zetten.
Enne Miles: Je hoeft helemaal niet zoveel moeite te doen, want zoals je aangaf, je hebt de DVD op dat moment ook.. Veel makkelijker,sneller,beter en mooier om deze meteen met TVpout te kijken :)

GrtZ
Koffie

Tijd voor een nieuwe sig..

Verwijderd

sorry ik bedoel 1 en 2 ,maar mpeg 4 ondersteund ie niet !!
altans niet hardware matig

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Ergo Conclusio als je een DivX bestand ff door Xing heen rampt kun je hem dus via de H+ bekijken, met als voordeel dat je hem op TVout kan zetten.
Enne Miles: Je hoeft helemaal niet zoveel moeite te doen, want zoals je aangaf, je hebt de DVD op dat moment ook.. Veel makkelijker,sneller,beter en mooier om deze meteen met TVpout te kijken [/quote]Dan kan je net zo goed niet de DivX versies downloaden...

is het niet mogelijk om een frameserver te starten van DivX ;-) naar MPEG-2? dan zou je wel de volledige kwaliteit kunnen krijgen, zonder eerst het bestand om te moeten zetten vooradt je het over de tv-out kan kijken...

ik heb het echter nog nooit geprobeerd, omdat ik gewoon DivX ;-) over mijn tv-out kan gooien (G400). Als het kan, dan heb je wel een _hele_ hoop CPU-power nodig.... Mpeg-2 en Mpeg-4 zijn nl. cpu-intensief...

• miles
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 19:01
"Enne Miles: Je hoeft helemaal niet zoveel moeite te doen, want zoals je aangaf, je hebt de DVD op dat moment ook.. Veel makkelijker,sneller,beter en mooier om deze meteen met TVpout te kijken"

Hoi Koffie,

Je hebt wel gelijk in bovenstaande, maar ik heb nu nog het idee dat ik elke keer als ik naar de videotheek geweest ben een backupje maak..............
Pagina: 1