Ik heb sinds een maand een Canon Powershot A40. Volgens de handleiding heeft het toestel rode-ogenreductie. Als ik echter foto's maak met flitser(met rode-ogenreductie) dan krijg ik nog steeds hele rode ogen te zien. Ik weet dat je dit met fotosoep goed weg krijgt, maar ik laat mijn foto's graag onbewerkt. Weet iemand of dit probleem bij alle canon powershots voorkomt, of dat dit alleen bij mij het geval is?
Verwijderd
Red eye reduction is toch dat mega felle lampje waar je niet graag in wil kijken en daarom minder 'direct' in de lens kijkt? Die moet je ff aan zetten. Het helpt erg weinig vind ik zelf ook
meestal is het een korte flits, die net voor de eingelijke flits komt, dus zie je 2 flitsen snel achtermekaar..
Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.
Helaas komt er geen extra flits voor de "echte"flits!! Bij mijn gewone toestel is dit wel het geval en daar heb ik indd geen last van rode ogen!!Ik ben benieuwd of meerdere canon a40 gebruikers hier last van hebben. En wat hier aan gedaan kan worden.
Ik heb met mun A20 met anti rode ogen nooit last gehad van rode ogen
Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler
Heb een canon s30, die heeft ook zo'n multifunctioneel lampje. Het werkt wel, maar dan moeten de personen die op de foto gaan wel naar de camera kijken en niet te ver van de camera af staan. Denk zelf dat zo'n dubbele flits beter werkt, maar dat gaat weer ten koste van de accu.
Verwijderd
De A40 heeft rode ogen reductie. Die kun je aan of uit zetten. Het betekent dat er 2 maal (of meer) vrij kort achter elkaar geflitst wordt. Dat kun je ook heel duidelijk merken als je een foto maakt.
Ik heb het zelfde probleem met de ixus300. Ik heb het heel vaak getest maar op rode ogen reductie flitst ie niet anders dan normaal. Met als gevolg rode ogen.
Misschien software bug? Ik weet het eigenlijk niet
Misschien software bug? Ik weet het eigenlijk niet
nee, niet helemaalOp maandag 17 juni 2002 17:24 schreef Ketchup-Heinz het volgende:
Red eye reduction is toch dat mega felle lampje waar je niet graag in wil kijken en daarom minder 'direct' in de lens kijkt? Die moet je ff aan zetten. Het helpt erg weinig vind ik zelf ook
de eerste flits(en) van de camera zorgen ervoor dat je pupil van je oog samentrekt waardoor de opening veel kleiner wordt, daardoor dus ook donkerder en zal op de foto niet meer de "binnenkant" van het oog te zien zijn.
laat ik nou toevallig toch een stift bij me hebben! - specs
ik heb een A60, ook met rode-ogen-reductie. In de handleiding (lezen jullie die wel??) staat dat dat rode felle lampje de rode ogen reductie is. Je moet de mensen die je fotografeert vragen of ze in dat lampje kijken. Er staat ook in dat die eerste flits bedoeld is om de belichting goed vast te stellen, de tweede flits is de definitieve. De tijd tussen de twee flitsen is te kort om effect te hebben op de pupil.
Choose life
Pagina: 1