Toon posts:

[XP] Brander-probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Jaaa ik weet het er zijn genoeg topics over branders in XP, maar dat van mij staat er gewoon niet tussen.

Ik heb dus WinXP-pro engels geinstalleerd. Geen probleem...
Totdat (je raadt het al) ik probeer een CD te branden.

Met Nero begint hij fijn te branden (testen gaat ook goed). Maar dan na +- 1:15 minuten loopt de tijd in nero niet meer verder, maar de brandr blijft gewoon branden. Na een half uur is hij nog steeds aan het fikken en ten einde raad reset ik mijn PC. Waarna te zien is dan de complete cd volgefikt is met onzin...
(ook de standaard-brandfunctie werkt niet)

Nu herkent XP mijn brander (lite-on 12101b), ik heb de nieuwste Firmware, enz enz.
Hij werkt ook in Win2K

Nu vind ik het geen probleem om win2k te gebruiken, maar ik wou eigenlijk de terminal-client van XP gebruiken, zodat ik met mijn laptop fijn in de zon kon gaan zitten. (maar een p233MMX laptop, dus errug snel gaat ie niet, en ik heb een 100MBit netwerk tot aan de raam liggen dus.....)

Iemand een idee waaraan het kan liggen?

• Madje
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-07 00:56
hmz, had ook een keer een prob met een cd rewriter op een bepaalde snelheid. DMA was toen uitgezet en de cd rw werkte toen weer goed. Ligt misschien daar aan?

Verwijderd

Laatste Windows updates geinstalleerd en een upgrade gedaan naar Nero 5.5.8.2?

Verwijderd

Topicstarter
De laatste updates staan erop...

DMA zal ik eens proberen, maar kun je dat nog wel aanpassen in XP? Het zit niet gewoon onder eigenschappen...

• sebas82
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-10-2024
ik heb het zelfde probleem. Maar bij mij loopt nero ook de hele tijd te zeuren dat de cd niet leeg is. (en ja ik weet het zeker die cd's zijn leeg)

• Big Mama
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14:12
De DMA-mode aktiveer je door bij de eigenschappen van de IDE-controller het master/slave-kanaal op "DMA if available" te zetten i.p.v. "PIO Only". Dus niet bij de eigenschappen van de harddisk/cdrom/cdrw!

Computers follow your orders, not your intentions.

Pagina: 1