B&O beovox cx50 gekregen

Pagina: 1
Acties:
  • 640 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lester
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
ok even ten eerste, ik ben dus een ontzettende geluidsnoob

Ik heb 2 speakers gekregen van een kennis van mij, en ik heb hier wel eens gelezen dat als je je geluidskaart op je versterker aansluit dat dat veel beter geluid geeft dan pc boxjes.

De speakers die ik heb gekregen zijn B&O beovox cx 50 uit 1999: Afbeeldingslocatie: http://www.beoworld.co.uk/products/beovoxcx50.jpg

Nu was mijn vraag; kan ik beter deze aan me pc hangen (via versterker dan) dan mijn huidige labtec Arena 515? zou dat merkbaar beter geluid geven? Of zijn die B&O boxjes meer "mooie" dingen dan "goede" dingen? ik heb een terratec dmx xfire als geluidskaart en moet dan een kabel kopen als ik de B&O aan me me pc wil hangen dus ik vraag eerst jullie maar even

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FFF
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-12-2024

FFF

die B&O's ken ik niet, over het algemeen heeft B&O wel leuk geleud, beter als labtec.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Tis altijd beter als computerspeakers. B&O is natuurlijk wel voornamelijk design, maar toch ook wel hoger segment, dus ze klinken zeker wel lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duck-Twacy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-10-2024

Duck-Twacy

I'm hit!

B&O speakers (zeker de wat oudere) worden (werden) altijd vrij goed beoordeeld (ondanks hun "design").

Deze zullen zeker niet slecht zijn, iig beter dan 99.9% va de PC speakers :)

2 crush your enemies, 2 win the Tournament

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:25

JvS

Ik heb hem zelf ook

B&O speakers klinken prima hoor, over het algemeen. Het is VEEEEL beter dan een stel PC speakers.

Alleen moet je oppassen dat je monitor niet paars wordt als je ze er naast plaatst omdat ze niet magnetisch afgeschermd zijn.

Verder zit er geen versterker in die speakers (in tegenstelling tot veel andere B&O speakers) dus moet je er een losse (desnoods ouwe :P) versterker tussen plaatsen. De line-out van de geluidskaart sluit je aan op de line-in (tape, cdpseler, alles behalve "phono") van de versterker en de speakertjes op de speaker-aansluiting van de versterker.

Je kan het geluid ook verbeteren door ze op iets zwaars te zetten, zodat je bureau niet gaat mee-resoneren (als je een dun of houten bureau hebt).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lester
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
ok bedankt voor jullie snelle replies :)

ik ga morgen maar zo'n kabeltje halen en mijn oude versterker uit het stof halen, dan geef ik me labtecs wel aan me zus ofzo. Zo gecharmeerd was ik niet van dat "4.1" geluid, imho is "gewoon" stereo ook heel erg mooi :)
Pagina: 1