Toon posts:

MSI 845 MAX BLR!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vond deze net op internet, had hem nog nooit gezien.
Ben geen intel fan maar dis wel een erg gaaf bord zeg bah bah.
Afbeeldingslocatie: http://www.snogard.de/isroot/SNOGARD/images/mainb/msi/mbomsi845mblr.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.snogard.de/isroot/SNOGARD/images/mainb/msi/mbomsi845mblr_ide.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.snogard.de/isroot/SNOGARD/images/mainb/msi/mbomsi845mblr_a.jpg
Hij ziet er erg gaaf uit helaas is het voor een intel :'(.
Enhet mooiste vind ik zel nog wel al die koelblokken wat je niet vaak tegen komt.

Info over het moederbord:
MS 845 MAX BLR, Sockel 478, bis 2.0GHz, 533MHz FSB, ATX
6xPCI, 1xAGP, 1xCNR, 3xDDR-RAM, UDMA-133, RAID, USB2.0, 6 Kanal-SOUND, Bluetooth , Modem / LAN Wake-Up

Wil graag meningen van jullie er over horen :)

Verwijderd

Leek mij een p4 moboo,geen grafische kaart.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 17 juni 2002 16:58 schreef silures het volgende:
zeg ik het dan???
Dat het een grafische kaart is |:(

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Op maandag 17 juni 2002 16:58 schreef silures het volgende:
:?

• Akropolis
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-01 15:28

Akropolis

Still stupid...

Op maandag 17 juni 2002 17:01 schreef bopitje het volgende:

[..]

zeg ik het dan???
Dat het een grafische kaart is |:(
silures bedoelt dat ie niet in V&B thuis hoort :)

Verwijderd

Topicstarter
Ow damm dat had ik niet gezien |:(
Kan het topic worden verplaatst :)

Sinterklaas!!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:20
Op maandag 17 juni 2002 16:57 schreef bopitje het volgende:
Vond deze net op internet, had hem nog nooit gezien.
Ben geen intel fan maar dis wel een erg gaaf bord zeg bah bah.
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Hij ziet er erg gaaf uit helaas is het voor een intel :'(.
Enhet mooiste vind ik zel nog wel al die koelblokken wat je niet vaak tegen komt.

Info over het moederbord:
MS 845 MAX BLR, Sockel 478, bis 2.0GHz, 533MHz FSB, ATX
6xPCI, 1xAGP, 1xCNR, 3xDDR-RAM, UDMA-133, RAID, USB2.0, 6 Kanal-SOUND, Bluetooth , Modem / LAN Wake-Up

Wil graag meningen van jullie er over horen :)
Dit lijkt er toch wel wat op :?

Afbeeldingslocatie: http://www.msi.com.tw/php/upload/mb_pics/6380e.jpg

Da's wel een socket A :)
Heb ik zelf ook :P

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Op maandag 17 juni 2002 17:15 schreef InZane het volgende:

[..]

Dit lijkt er toch wel wat op :?

[afbeelding]

Da's wel een socket A :)
Heb ik zelf ook :P
Die chipsetfan= :9~

• Spice
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-01 14:46

Spice

- Mijn vader is een tovenaar -

deze msi plank is ook wel cool
Afbeeldingslocatie: http://www.ocworkbench.com/archives/jun2002/kt4ultra.jpg

kt400!!

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.

Verwijderd

Topicstarter
deze heeft veel weg van de MSI KT-3 ULTRA ARU, Sockel A, bis 2.0GHz, 333MHz FSB, ATX

Afbeeldingslocatie: http://www.snogard.de/isroot/SNOGARD/images//mainb/msi/mbomsi-333aru_ide.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.snogard.de/isroot/SNOGARD/images//mainb/msi/mbomsi-333aru.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.snogard.de/isroot/SNOGARD/images//mainb/msi/mbomsi-333aru_a.jpg

Me pa had dit bord ook eerst maar nu heeft hij al weer een nieuwe.

Maar om bij me topic te blijven want vinden jullie er van.
Hij lijkt helemaal niet op de bovenstaande foto's hoor.
Hij heeft nl veel meer optie !!

Verwijderd

nou ja, move VB --> PMG dan maar ;)

• Spice
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-01 14:46

Spice

- Mijn vader is een tovenaar -

w88 op de review van de kt400 zou ik zeggen :)

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:20
Op maandag 17 juni 2002 17:49 schreef bopitje het volgende:
deze heeft veel weg van de MSI KT-3 ULTRA ARU, Sockel A, bis 2.0GHz, 333MHz FSB, ATX

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Me pa had dit bord ook eerst maar nu heeft hij al weer een nieuwe.

Hij lijkt helemaal niet op de bovenstaande foto's hoor.
Hij heeft nl veel meer optie !!
Zoveel meer opties heeft ie volgens mij niet hoor :?

• Rickbv
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:40
Nou, na even gezocht te hebben geen centraal topic gevonden over MSI 845E MAX2 BLR, dus daarom vervuil ik dit topic maar ff met m'n geblaat :D

Heb dit bordje sinds vrijdag, maar ik zit met 2 dingen:

-Die vreselijke AMI BIOS, waar is mijn oude vertrouwde Award / Phoenix BIOS? Zit te zoeken naar opties, zoals geheugen/FSB, videokaart/FSB, etc?

-Ik krijg die vervelende **#%* geluidskaart maar niet aan de praat in winXP... Hoe kan dat? Dit heb ik nu bij Sound, video and game controllers staan:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
Audio Codecs
Creative SB Live! Value (WDM)
Creative SBLive! Gameport
Legacy Audio Drivers
Legacy Video Capture Drivers
Media Control Devices
Standard Game Port
Unimodem Half-Duplex Audio Device
Video Codecs

Ik zie daar echter nergens iets van Realtek ALC650 staan ofzo. Ook, als ik de MSI driver cd in de drive stop zie ik NIET de drivers van de geluidskaart staan, die moet ik zelf op de CD opzoeken. Terwijl ik het idee heb dat die CD kijkt welke hardware jij hebt en dan daarvoor de drivers in het menuutje zet.

Ik heb trouwens wel zo een set frontconnectors van m'n AOpen H600 kast aangesloten op dat ding, en daarvoor moesten 2 jumpertjes van de connector af. Toch stond er dat dit gewoon je achterste audio connectors doorlustte naar je frontcase connectors.

Enig idee wat ik aan dat geluid kan doen?

• Smirnoff
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-08 14:10
Heb je je USB 2.0 drivers al kunnen installeren ;)

• Rickbv
Umm, jah, maar? Ik snap je niet? Dat USB maakt er wel een zooitje van trouwens:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
Intel USB 2.0 Enhanced Host Controller
Intel(R) 82blabla USB Universal Host Controller - 24C2
Intel(R) 82blabla USB Universal Host Controller - 24C4
Intel(R) 82blabla USB Universal Host Controller - 24C7
USB 2.0 Root Hub Device
USB Root Hub
USB Root Hub
USB Root Hub

Hek alleen maar een paar van die MSI brackets aangesloten :/

• Rickbv
Damn, dat Front-USB werkt dus ook niet :(

Ik geloof toch dat ik dat ding eerst ff op de operatie tafel leg :/

Verwijderd

Probeer MSI Live-update eens voor de drivers, zelf heb ik geen problemen met Audio (MSI update) of USB2.0 (Microsoft update)

6 USB2.0 poorten geeft 6 items in System, dat klopt

• Rickbv
jah, maar tis zo brak die MSI zooi. Want zoals ik in een eerdere post al zei, bij dat menu van die cdrom staan ook geen soundcard drivers. Die staan bij die live-update ook niet. Het lijkt wel offie hem niet eens detecteerd ofzo?

Ik ga hem nou eerst openschroeven ook, hier word je niet wijzer van... Of wacht, heb jij ook Front-audio, en zo ja, werkt het bij jou wel zonder jumpers? Kijkend naar jouw systeem kan ik toch wel concluderen dat ik nog maar es verder moet gaan met m'n P4... :D

UPDATE :D

Heb hem nu open naast me liggen, maar ik zie er niets aan...

MSI D-bracket met 2x USB en diagnostic leds zit aan de rechter gele connector, front-usb zit aan de onder blauwe connector, front-audio zit aan onder JAUD1 connector, MSI S-bracket met sound-expansion zit aan linker JAUX1. Ziet er allemaal goed uit, maar toch werkt het niet. Die BIOS vind ik sowieso ook helemaal 0

• Rickbv
Nou nou nou, nu piept dat ding als een gek. Wat een pispiep is dat zeg, heeeel scherp :(

Owja, USB uit de D-bracket van MSI doet het ook niet, is dit gewoon een instel fout, of is dat mobo gewoon gaar? :s

* Rickbv mist zijn trouwe Award BIOS :(

Vooruit, wat specifieker. Elke keer als winXP nu begint met booten komt er een ongelofelijk hoge piep *ergens* vandaan. Het is niet van de HDD, FDD, DVD, Burner. Ik word hier niet blij van :(

(vervuil ik dit topic nu heel erg?)

• Rickbv
Juaa, ben ik weer :D

Als ik een nieuw topic hiervoor moet openen hoor ik het graag...

Inmiddels zijn die piepen gedeeltelijk weg, alleen bij het memorychecken van de BIOS hoor ik zo'n 3sec zo'n heeeeele hoge piep en 3sec bij het opstarten van WinXP.

USB werkt in z'n totaal niet, geen enkele poort, evenals geluid op mobo. Is dit nou mobo fout, bios fout of windows fout?

• Smirnoff
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-08 14:10
Ik heb er vandaag 1 geinstalleerd, ik moet zeggen icm een PIV 2,2a, 512 ddr lopen die dingen echt als een zonnetje.

Heb je in de bios ALL USB PORTS op ENABLED staan?
Voor de usb 2.0 drivers kan je het beste even op de intel site kijken.

• Rickbv
Update:

Na herinstall van XP doet USB het weer :D alleen, dat vuile &#%# geluid werkt nog steeds niet :( Hoe is het mogelijk!

Verwijderd

Zet allejumpers/instellingen eens terug en probeer het dan op de audiopoort achter. Heb zelf niks hoeven wijzigen voor onboard audio.

• Rickbv
Eerst weer een piep-reply...

Vandaag gelijk toen ik dat kreng aanzette begon het gepiep alweer. Maar, eigen computer & pc zou eigen computer & pc niet zijn als het geluidje niet was opgenomen. Dus hier het fragment: pieeeep

Het is WAV, anders haalde zo een mp3 encoder misschien die piep er nog uit ofzo (of had ik even geen zin om een encoder op te zoeken ;) )

Maar dit gepiep hoor ik soms wel soms niet, dan stopt het weer ff enz. Ik wil wel terug naar die gasten van de winkel, maar dan moet ik het wel kunnen laten horen, en niet zo'n part-time piep hebben.

Verder wordt nu windows 98 nog ff geinstalleerd om te kijken of het geluid het daar wel onder doet. Ik ben benieuwd...

• Rickbv
Pfff, de altijd goed gehumeerde twiekert wordt ook niet toegejuicht bij MyCom! :(

Heb hem maar weggebracht, maar moest eerst al 15euro onderzoekskosten betalen omdat ik hem zelf gebouwd heb. En als dan blijkt dat het of mijn schuld is, of het niet onder de garantie valt, kan ik alsnog het hele bedrag van de reperatie, onderzoek betalen. Nee, beste service daar voor de zelfbouwende twiekerts :/

Nou ja, als hij dan maar weer gemaakt terug komt, dus zonder piep en werkend geluid

• MasterM
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-08 10:54
niemand die deze zielige tweakers kan helpen... :D
maarja zijn pc is nu weg begrijp ik... Ik vindt dit wel een ZWAAR lompe actie van mycom :S
nofi maar weer een reden om niet bij mycom te bestellen... zal zometeen ff in de survey kijken wat andere hun ervarening zijn... maar je gaat toch geen 15 euro betalen voor producten die je daar gekocht hebt ??? je wil gewoon een nieuw mobo!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Nah jah... ik zal wel de enigste zijn met die mening.... nah veel suc6 met mycom... ik heb persoonlijk geen idee wat het prob zou kunnen zijn... leider...

• Rickbv
G*dverd*mme wat een kl*te winkel!! Ik 15euro betaald, en hoe krijg ik dat ding terug:

-met piep! "Piep komt uit de HD" noemen ze dat dan, ik heb daar toch g*dvers in de winkel gezegd dat ik er al een andere HDD in heb gezet :/ :/

-nog steeds zonder onboard geluid! "Onboard geluidskaart wordt door het moederbord uitgeschakeld zodra er een losse geluidskaart in het systeem wordt gezet." Is dit waar? Zoja, dan hoef ik dit mobo niet, met m'n oude K7T Pro2 ging het altijd goed met Live! value + onboard geluid. Valt hier helemaal niks aan te doen?

Wat hebben ze verder (ongevraagd) nog gedaan:
-andere software van dingen als TVkaart geinstalleerd (dat ik nog niet gedaan had omdat er toch weer een format c: overheen gaat
-de HD toch maar getest, die bleek nog goed :/ owja?

Ik word hier zo moe van! Moet ik nu weer terug, of...

help me aub...

edit:

TSsss, wat een prutsers! Als je die kist openschroefd dan zie je gewoon dat ze er schroeffies uitgehaald hebben zonder ze weer terug te stoppen, wat een criminelen :X

• MasterM
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-08 10:54
ik weet het niet zeker...
maar het schijnt nogal normaal te zijn dat ze je onboard troep uitschakeld als je een ander apparaat met de zelfde functie erbij plugt :S? ik bedoel het komt ook best veel bij onboard video...

iemand die dit kan bevestigen?

maar ja wel een groot communicatie verschil tussen jouw en mycom... ik weet niet bij wie ik de schuld moet leggen maar ik weet wel dat mycom... (en al helemaal omdat ze 15 euro vragen van je) je beter moeten 'ondervragen' ik bedoel het is verdome een betaalde service... :( good luck...

• Rickbv
jongens, hartelijk bedankt voor jullie geweldige hulp! |:(

Het was dus de voeding, uiteindelijk toch prima en snelle service MyCom Hoofddorp :)
Pagina: 1