ja ja... niet iedereen heeft dezelfde kennis... wees daarom ook eens gewillig en geef een antwoord op een vraag ;)
A) Xcopy heeft weinig beperkingen. Gewoon xcopy *.* /s in de root en hij zal alles proberen over te gooien.Op maandag 17 juni 2002 16:52 schreef Lord_T het volgende:
in hoeverre kan ik met xcopy dit recoveren naar de eerste 60 GB? wat zijnd e beperkingen van XCOPY
onder dos zie ik hem namelijk helemaal nog maar onder windows wil die niet booten met die HD er aanvast...
de HD die ik nu in mijn pc nog heb zitten wordt altijd... als primairy SLAVE gezien...![]()
ik hem zo'n rounded ide cable.. en of ik hem met de bovenste of onderste connector pak hij wordt altijd gezien als primairy SLAVE terwijl de jumpers op MASTER staan...
Wordt in de bios de schijf wel goed gezien (die defecte dan he). Heb je al geprobeerd je bios te reseten?
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......
Zorg dat je van een bootflop kunt booten, hang je goede disk aan b.v je secundaire bus (CD/DVD poort) en probeer dan ff te copieren.
Good luck!
Verstopte wc's zijn moeilijk te vinden
dus onder d:\mp3 bijvoorbeeld
kun je dan
1
| xcopy *.* /s c:\mp3\ |
doen???
en wie heeft linkje naar RMA op IBM site? Bora in Aken zei dat het veel sneller zou gaan dan als ik het eerst naar hen zou brengen en dan vervolgens naar IBM opgestuurd zou worden... Verder zou er 3 jaar garantie op zitten...
thnx
ja ja... niet iedereen heeft dezelfde kennis... wees daarom ook eens gewillig en geef een antwoord op een vraag ;)
Tja, toch nog goed dat ik als opa het op dos geleerd heb. Maar oke. Ja, je kunt alleen specifieke dirs copieren. Xcopy werkt hetzelfde als Copy alleen je kunt meer opties meegeven. (b.v. Xcopy /h <- tip).
Dus alle bestanden uit d:\Mp3 naar c:\mp3
Dat is xcopy d:\mp3\*.* c:\mp3 /s
Je kunt ook in de betreffende dir gaan staan en het vanuit daar uitvoeren. (xcopy . c:\mp3 /s) Of met * mag ook. Vele variaties op dat thema mogelijk.
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......
Ik zou het doen!
Met de dosversie van xcopy niet!. Dos en NTFS gaan niet zo goed samen. Of onder de command-mode van NT ook zoiets bestaat als een Xcopy weet ik niet.Op maandag 17 juni 2002 17:54 schreef rammes het volgende:
kun je met xcopy ook de rechten van b.v. ntfs copieren?
Understatement van de eeuwOp maandag 17 juni 2002 17:57 schreef Cyberpope het volgende:
Dos en NTFS gaan niet zo goed samen.
De data van mijn gecrashte IBMs heb ik voor een groot deel kunnen redden met toms root & boot diks (check google). Wel even lezen over een paar linux-commando's maar daarna werkt het veel beter dan DOS.
Zoef
thnx allemaal voor de hulp
helaas was het nodig...
heb denk ik ongeveer 50 GB kunnen redden
das dan wel weer gunstig
maar toch...
nu na 40 cd's te hebben weggefikt baal ik nog steeds...
RMA number: 61306111
The returned defective hard disk drive was received and the replacement hard disk drive was shipped.
RMA issued on June 18, 2002
Defective hard disk drive received on June 20, 2002
Replacement hard disk drive sent on June 28, 2002
das normaal hoorOp zaterdag 29 juni 2002 11:45 schreef Lord_T het volgende:
dit vind ik nu netjes
[..]
IBM is altijd lekker snel met de RMA
Klopt, mijn 45GB DTLA ging liever headbangen, dan data lezen/schrijven. Had met 6 werkdagen een nieuwe schijf.Op zaterdag 29 juni 2002 11:47 schreef Cutebritney het volgende:
[..]
das normaal hoor
IBM is altijd lekker snel met de RMA
Gezien er wat "kleine" probleempjes waren met de 45GB DTLA serie, kreeg ik netjes een 60GB van de nieuwe serie retour.
And The Only One