Toon posts:

php/xml: benchmarks te vinden?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na redelijk wat zoekwerk (google, php.net, phpbuilder, zend) kon ik het nog steeds niet vinden, dus vraag ik het maar hierzo: Zijn er ergens (of heeft iemand ;)) benchmarks over hoe goed php is in xml parsen? Hiet liefst met redelijk wat verschillende tests (kleine file, veel requests, omgekeerd, etcetc).

Enige links of commentaar zou leuk zijn :)

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Wat voor benchmarks :?
php vs perl
php vs python
php vs servlets

etc?
anders valt er weinig te benchmarken, heel leuk om te weten dat php er X seconden over doet, maar dat is zo loos :P

[edit]
Btw, goed parsen is weer heel wat anders dan snel :)

Verwijderd

Topicstarter
Ok, iets duidelijker proberen ;)

Geen php vs [x], maar hoe is php zelf met xml parsen?

B.v., je hebt een redelijke grote (en complexe) xml file, de serverload is redelijk hoog (veel gebruikers), is het dan verstandig om b.v. een newssysteem te bouwen die gebaseerd is op xml files. (oftewel dat de gebruikers die xml file opvragen, php parsed het, output, etc).

Is dat haalbaar, of moet je dan een gigantisch serverpark hebben etcetc omdat de xml parser van php brak is.

• mbravenboer
  • Laatst online: 06-11-2025
Ook is parsen niet het enige belangrijke punt. PHP laat parsen namelijk over aan Expat van James Clark en ik denk dat je daarvan wel een aardige performance mag aannemen. Als je daarvan toch de performance wilt weten kan je gewoon vergelijkingen bekijken van Expat met bijvoorbeeld Xerces en MSXML, die er vast wel zijn.

De interactie met deze parser (en met bijvoorbeeld een XSLT processor) is een punt wat wat minder is bij PHP. Tot voor kort was de DOM implementatie behoorlijk matig (naar ik begreep, werk er zelf niet mee) en de communicatie met de XSLT processor helemaal rampzalig omdat er geserializeerd moest worden.

Ik geloof dat de DOM ondertussen flink verbeterd is, maar alle details weet ik niet. Dat weten anderen wel denk ik :) .

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

• mbravenboer
  • Laatst online: 06-11-2025
Gio: omdat de xml parser van php brak is.
Nopes, dat valt dus wel mee. Niet omdat ze iets goed geimplementeerd hebben in PHP (stel je voor ;) ), maar omdat ze gewoon Expat gebruiken.

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

• djc
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-09-2025

djc

Ik geloof dat domxml (zoals de module in php heet) inmiddels wel redelijk is, maar expat is sneller (en volgens mij ook zuiniger met geheugen). Ik heb zelf wel wat benchmarkjes gedraait op simpele xml bestanden van 40 kb ofzo met domxml vs expat, en daar kwam expat beter uit, dat gaat volgens mij redelijk snel.

Voorbeeldje: een op expat gebaseerde class die ik heb geschreven die de meeste info uit de xml bestanden ophaalt (hij is niet helemaal optimaal, maar voor mij voldoende) doet 0.19874501228333 over het processen van een GoT ActiveTopics (http://gathering.tweakers.net/~acm/xml/activetopics.php) op mijn Athlon 1Ghz met 256 MB.

Rustacean

Pagina: 1