Toon posts:

Playstation 2 Linux Kit

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zijn er al mensen die de Playstation 2 Linux Kit hebben aangeschaft? Ik ben zeer benieuwd naar wat ze er van vinden!

>:)

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:44

Richard

Kuru Kuru Kururin

Nou, als je CreditCard Verificatie net zo lekker gaat als bij mij, dan krijg je er dus nooit één :( Wat een ge^*&^$@)( daro in Engeland vs. Mastercard (Interpay) zeg |:(

20*350ZO45°

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Consoles zijn geen gadgets

Verwijderd

wat moet ik me erbij voorstellen???

• Ares
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-11-2024
Als je hem ff in de search inklopt kom je dit topic tegen: [topic=439496/1/40]
Staat een hoop informatie er over...

• stfn345
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-01 15:01
Op dinsdag 18 juni 2002 06:44 schreef Kaj. het volgende:
Ps2 linux kit is spielerij dan??

Ik vin het eerder een gadget..

• Azrael
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-11-2025
Op dinsdag 18 juni 2002 09:37 schreef RaZoRhEaD het volgende:

[..]

Ps2 linux kit is spielerij dan??

Ik vin het eerder een gadget..
[topic=384765/1/100]

Dan kan t nog beter in NOS ;)

Verwijderd

linux kit rules

• Tim
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-08-2025

Tim

Op dinsdag 18 juni 2002 16:07 schreef onbekend het volgende:
linux kit rules
Jaja, met zulke replies kom je er wel.. Bravo..

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:44

Richard

Kuru Kuru Kururin

Lijkt erop dat mijn Linuxkit misschien toch nog wel op een fatsoenlijke manier naar Nederland gaat komen:

Eerste foutmelding van II:
Sunday, June 09, 2002 11:30 AM
Thank you for your recent order for the Linux kit (for PlayStation 2).

Despite asking your main issuing bank (not your local bank) to verify your credit card and address details, we regret that they have been unable to do so.

If you wish to continue with your order, please arrange to transfer the amount of 337.23 euros into our bank account as follows:

HSBC
International Division, City Branch, London
Sort Code 40 05 15
Account No. blablabla
Account Name Interactive Ideas Ltd.
In favour of IBAN: blablabla
Bij II hadden ze dus meegedeeld dat als je CreditCard niet geaccepteerd zou worden je €10,- korting zou krijgen in tegemoetkoming van de overmakingskosten die dan nodig zijn, ik dus vragen:
Sunday, June 09, 2002 3:38 PM

Dear employee of II,

I understand why it's impossible to verify my CreditCard. But on your site i red: "What methods of payment do you accept?

We accept credit cards, debit cards, and bank transfer.

If you are ordering from contintental Europe, please be aware that some banks are refusing to confirm address details of their cardholders. If we cannot receive confirmation of your credit/debit card address from your bank, we will contact you via e-mail to arrange a bank transfer. We acknowledge that this will cause a delay and some inconvenience to you - if you are affected by this, we will discount 10 Euros from your order."

Now you sent me a bill of 337.23 Euros, that's without the €10 discount.

Richard blablabla,

The Netherlands...
Ik krijg natuurlijk te horen dat die €10,- korting natuurlijk weer niet voor mij geldt :( :
Monday, June 10, 2002 10:10 AM
If we can explain that some banks do not reply and others do reply but will not confirm that all the details are correct. In many cases they do respond saying that they will not verify the details. In those cases we are actually charged in trying to obtain information, in other cases we are not charged. Where we have been informed by our bank in London that the foreign bank will not respond to us we are offering 10 euros discount. Where they do respond but don't verify the details we are not offering a discount.
I hope this make sense - frustrating as it may be.

regards
elaine
Ik dus met mijn wijze neus de Postbank gebelt waarom ze mijn CC niet kunnen verfiëren. Krijg ik van de postbank de melding dat II helemaal nooit een aanvraag heeft gedaan voor een verificatie van mijn CC, ik dus om uitleg gevraagd:
Thursday, June 13, 2002 8:27 AM
Elaine,

Today I asked my bank to find out why it's impossible for you to verify my details, they gave me the information that you haven't checked my CreditCard @ their side, so that's why my bank do not give you verification.

My bank told me they didn't recieved a verifycheck from your side. Maybe you are asking for verifying at the wrong side.

You told me in your last mail: "Where they do respond but don't verify the details we are not offering a discount." If my bank really did this, they should have this verify information in their computers, also when they don't verify"

Please explain me...

Dutch MasterCard creditcards are from Interpay, maybe that's more information for you, me and lot's of other dutch people who are sad of their CreditCard Verifycation.

Richard de blablabla...
Nu krijg ik eindelijk na een hoop ge-heen-en-weer dit mailtje (18-06-2003 ondertussen alweer):
We have faxed the bank to get your card verified. As soon as we have a response I will let you know.

regards
Gabby
Volgens mij ligt het probleem dus echt aan de kant van II, als je dus een beetje doorzet gaan ze het effe per fax verifieren ;)

20*350ZO45°

• flexje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05:20

flexje

got-father

ermm , gebruik search aub , toevallig heb ik zelf een topic er over geopend lang geleden

"Try not to become a man of success but rather to become a man of value..."

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 18 juni 2002 06:44 schreef Kaj. het volgende:
Linux op een console lijkt me anders ook niet echt bij Spielerij te horen.

Verwijderd

Topicstarter
mkay, ff voor de duidelijkheid, tsja ik heb de search functie al gebruikt. Daar word wel het een en ander over de linux kit gezegd maaruh het is allemaal net zo nuttig als dit topic tot nu toe.

Ik ben dus benieuwd ofdat er al mensen zijn die 'm in het bezit hebben. Wat hun ervaringen er mee zijn. Wat ze er allemaal mee doen. En het belangrijkste: Was het z'n geld waard.

Zelf ben ik in het bezit van een playstation 2 en heb al twee linux dozen draaiend. 1 'lrp' router, en een debian bak die als file/database server dienst doet.
Nu ben ik benieuwd of die linux kit iets zou zijn voor mij.
Een nadeel van een linux kit op de playstation lijkt me dat de andere locatie nogal wat 'problemen' met zich mee brengt.
Bijvoorbeeld een toetsenbord en muis die door de kamer slingeren.

Ook ben ik zeer benieuwd naar de beeld kwaliteit, Hoe gaat het met textmode op de tv... of Xwindows op je tv.

Ik hoop dat ik hierover met een aantal mensen van gedachten kan wisselen, en dan heb ik het niet over het feit ofdat dit een gadget of spielerij is.. (het zou zelfs ook nog bij de alternatieven Os-suh kunnen staan)

Verwijderd

Topicstarter
Verzoekje aan de moderaters: "Wil iemand dit topic weer eventjes neer zetten in de juiste groep?" Dit zou kunnen zijn: "non win os" of "gadget", ik denk namelijk dat daar meer mensen een nuttige post zullen doen dan in "spielerij"

BVD

• Creepy
  • Laatst online: 26-01 22:46

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Op dinsdag 18 juni 2002 22:39 schreef natas het volgende:
mkay, ff voor de duidelijkheid, tsja ik heb de search functie al gebruikt. Daar word wel het een en ander over de linux kit gezegd maaruh het is allemaal net zo nuttig als dit topic tot nu toe.

Ik ben dus benieuwd ofdat er al mensen zijn die 'm in het bezit hebben. Wat hun ervaringen er mee zijn. Wat ze er allemaal mee doen. En het belangrijkste: Was het z'n geld waard.

Zelf ben ik in het bezit van een playstation 2 en heb al twee linux dozen draaiend. 1 'lrp' router, en een debian bak die als file/database server dienst doet.
Nu ben ik benieuwd of die linux kit iets zou zijn voor mij.
Een nadeel van een linux kit op de playstation lijkt me dat de andere locatie nogal wat 'problemen' met zich mee brengt.
Bijvoorbeeld een toetsenbord en muis die door de kamer slingeren.

Ook ben ik zeer benieuwd naar de beeld kwaliteit, Hoe gaat het met textmode op de tv... of Xwindows op je tv.

Ik hoop dat ik hierover met een aantal mensen van gedachten kan wisselen, en dan heb ik het niet over het feit ofdat dit een gadget of spielerij is.. (het zou zelfs ook nog bij de alternatieven Os-suh kunnen staan)

Je krijgt er een VGA box bij.... dus je kan hem op een monitor aansluiten.. Moet je monitor wel sync-on-green ondersteunen.. (en dat doet die van mij niet helaass..)

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Verwijderd

kortom, je PS2 wordt een PC onder linux...

kun je beter een gewone kopen, toch?

• Blaurens
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-01 00:53
Nou, of dit wel of niet de goede plek is om het erover te hebben, ik heb iig de kit wel besteld en reeds een week of binnen *D. Is wel cool, nog niet achterlijk veel mee gedaan, vooral bestaande programma's gecompileerd, maar dat is natuurlijk niet het coolste. Ga hem gebruiken voor wat ai experimenten en natuurlijk kijken of er wat snelheid uit die chips te pompen valt.

Bij vragen hoor ik het wel.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 19 juni 2002 17:59 schreef McRuler het volgende:
kortom, je PS2 wordt een PC onder linux...

kun je beter een gewone kopen, toch?
Tsja dat idee had ik ook al. Buiten het feit dat het gewoon geweldig is om linux op elk electrisch apparaat in je huis te draaien, heeft het eigenlijk niets speciaals toe te voegen boven een normale pc met linux.

En een PC staat meestal op een plaats waar je rustig wat kunt gaan zitten rommelen. M'n pc staat midden in de huiskamer. Ik denk dat m'n vriendin het geweldig zal vinden als ik ook nog midden in de huis kamer ga zitten te coduh en compiluh.

Maar toch... het idee van linux op de ps2... mmm

Grote voordeel lijkt me de netwerk aansluiten. Lekker internetten op je tv? (mits de resolutie het toelaat)

Zijn er ook normale ps2 games die gebruik gaan maken van deze netwerk kaart?

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 20 juni 2002 00:05 schreef Blaurens het volgende:
Nou, of dit wel of niet de goede plek is om het erover te hebben, ik heb iig de kit wel besteld en reeds een week of binnen *D. Is wel cool, nog niet achterlijk veel mee gedaan, vooral bestaande programma's gecompileerd, maar dat is natuurlijk niet het coolste. Ga hem gebruiken voor wat ai experimenten en natuurlijk kijken of er wat snelheid uit die chips te pompen valt.

Bij vragen hoor ik het wel.
Ah eindelijk iemand die de kit heeft.

Is het mogelijk om compleet op TV te draaien (zowel text als gui mode)?

Is de nieuwe hardware (hd, muis, keyb, nic) te zien/configureren in de normale ps2 browser, of zijn ze alleen beschikbaar in linux mode?

• Apache
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22-01 21:54

Apache

amateur software devver

Ik zie er zeker nuttige toepassingen voor, bvb divx op je ps2, als je zelf kleine games wil schrijven kan dat ook perfect, maar als je aan die dingen niets hebt is er buiten het spelen met linux op de ps/2 volgens mij niet veel aan :)

Ik zou het we kopen, moest ik al een ps2 in m'n bezit hebben :)

If it ain't broken it doesn't have enough features

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 20 juni 2002 09:32 schreef Apache het volgende:
Ik zie er zeker nuttige toepassingen voor, bvb divx op je ps2, als je zelf kleine games wil schrijven kan dat ook perfect, maar als je aan die dingen niets hebt is er buiten het spelen met linux op de ps/2 volgens mij niet veel aan :)

Ik zou het we kopen, moest ik al een ps2 in m'n bezit hebben :)
Kleine games... Quake II en III Draaien ook op Linux, Lijkt me wel tof om die op de Playstation 2 te draaien.

DivX zou ook mooi zijn maar volgens mij is dit nog niet mogelijk omdat de divx player onder linux z'n sources niet vrijgeeft. Ze hebben alleen gecompileerde versies, en nog geen versie voor de PS2 hardware

• Blaurens
Op donderdag 20 juni 2002 09:30 schreef natas het volgende:

[..]

Ah eindelijk iemand die de kit heeft.

Is het mogelijk om compleet op TV te draaien (zowel text als gui mode)?

Is de nieuwe hardware (hd, muis, keyb, nic) te zien/configureren in de normale ps2 browser, of zijn ze alleen beschikbaar in linux mode?

Ja, het kan volledig op de tv. Isnie heel prettig, want in console mode wordt de text nogal huge, of hij is interlaced en dan knipperd het als een gek. Maar wel do-able.

Verder is de hardware te gebruiken in games die het ondersteund: usb keyboard en muis werken ook onder UT bijvoorbeeld, de NIC en het keyboard wordt door Tony Hawk 3 ondersteund. Maar nee, in de browser kan je ze niet configureren. Weet niet wat je zou willen configureren aan een muis, btw :)

Overigens: Aan de harddisk heb je bij games nog niets, omdat er hier geen games zijn die de hdd ondersteunen. Nee, je kan er niet (makkelijk, if at all) savegames opzetten. DIt is MISSCHIEN mogelijk zodra de consumer hdd uitkomt. Wat je dan moet doen is de cd die daarbij zit gebruiken om je hd te formateren, en er daarna weer linux op te zetten. DAN kan je hem voor zowel linux als games gebruiken, maar zover is het dus nog niet. Deze methode werkte iig met de japanse hdd en ps2.

En nog even over divx: er zijn wel degelijk open source divx players, maar die zijn geoptimaliseerd voor x86 cpu's met assembly. Ze hebben wel C(++) fallback code, maar die is veel trager, en dus zijn op dit moment divx films met een beetje resolutie niet helemaal goed te bekijken, beetje hicky. Men is wel bezig het te porten zodat de software gebruik maakt van de ps2 hardware, maar zover is het helaas nog niet :)

Overigens draait Quake 2 in software mode (met dank aan www.libsdl.org), en quake 3 nog niet, want daar is geen source van vrijgegeven.

Trouwens, voor 'gewoon kleine programmatjes maken' kan je beter gewoon je pc en linux gebruiken, want dat gaat voor kleine progjes veel goedkoper :)

Meer vragen?

Verwijderd

Topicstarter
Nou het eerste wat ik aan de hardware zou willen configureren lijkt me de network card.

Voor de hd, muis en keyb heeft dat inderdaad geen zin.

Quake II in software mode.. owh.. mmm da's minder, veel minder.Quake III geen sources.. *snif* misschien dat de binairy nog een keertje online komt... wie weet.

Helaas krijg ik nu wel een beetje het idee dat linux op de playstation2 vooralsnog niet echt veel te bieden heeft. (zeker niet als je al een linuxbak hebt staan)

• Creepy

Creepy

Het heeft wel wat te bieden voor de developers.. Documentatie van de verschillende processoren, en directe toegang tot deze dingen... Alleen geen directe toegang (voor alsnog) tot de DVD speler....

Maar een game maken onder Linux volledig geoptimaliseerd voor de PS2 zou moeten kunnen...

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Verwijderd

Topicstarter
Maar rustig op de bank je email lezen en je favorite websites bezoeken lijkt me minder reel. toch?

• Creepy

Creepy

Dat kan ik al op mijn DreamCast :)

Hmm.. de resolutie is gewoon te laag om prettig websites te kunnen bekijken, dus echt lekker werken lijkt het me niet..

• Blaurens
Op donderdag 20 juni 2002 17:46 schreef natas het volgende:
Nou het eerste wat ik aan de hardware zou willen configureren lijkt me de network card.
Dat kan toch gewoon vanuit linux :) Wat wilde je er aan configureren wat niet in linux zou kunnen :)
Helaas krijg ik nu wel een beetje het idee dat linux op de playstation2 vooralsnog niet echt veel te bieden heeft. (zeker niet als je al een linuxbak hebt staan)
Nee, het is vooral bedoelt voor mensen die willen leren programmeren met de ps2, en niet bedoeld om van je ps2 een gewone linuxbak te maken: hij heeft maar 32 mb ram.

Dat laatste zorgt ook behoorlijk dat je niet lekker op je tv kan gaan zitten browsen.

• Creepy

Creepy

Wat heeft ram met browsen te maken op een TV.. een TV resolutie is laag, dus daar heb je niet al te veel geheugen voor nodig..

Toch wel leuk om mee te spelen.. met een beetje mazzel hacken ze dan ook nog de toegang tot de DVD...ook DivX/Mpeg op m'n TV kijken :)

• Blaurens
Nou, dat er geen goede browsers zijn (bijv. mozilla) die het lekker willen doen onder 32mb, dat bedoelde ik wat ermee te maken had. En ja, reso is laag, maar dan moet je gewoon niet teveel in 1 keer op het beeld hebben. En text-based browsing kan natuurlijk wel, wordt internet een beetje teletext.

En ik wacht tot divx idd beetje normaal speelbaar is, want je kan ze nu wel al een beetje kijken, maar dan met een (te) lage framerate. Je hoeft ze niet noodzakelijk van cd te halen, je kan ze nl. gewoon via het netwerk op de hdd kopieren of gewoon over het netwerk spelen.
Pagina: 1