Overclocken PIII 700

Pagina: 1
Acties:

• rkrythe
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-08 16:19
Ik hrb een Pentium III 700
moedebord is 100Mhz
Hoe moet ik zo'n ding overclocken?
en is dat veilig of moet er nog een ventilator in?

Flickr

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Om je P3 700 over te clocken moet je effe op de knop bovenaan in beeld drukken (tussen faq en active topics in). Dan moet je effe intypen: overclocken en je vindt antwoorden op al je vragen.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• lawaai
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-08 20:42

lawaai

www.oldskoolnl.nl

Met een koelertje
en veel lezen op internet !!
Zoals anandtech daar vind je wel wat over de PIII 700 staat alles harstikke mooi opgepend
He succes

Verwijderd

sorry maar ik heb het even geprobeerd en als ik zoek op p3 700 of op alleen 700 vind ik 0 resultaten.

Verwijderd

Doe eens ff echt je best ...
Laat zien dat je een tweaker wilt worden.

Verwijderd

Nou weet ik zelf natuurlijk wel hoe het moet (heb zelf ook een p3 700) maar ik wilde toch even laten weten dat het niet werkt hoe jullie zeggen.

ennuu.. ruubruub je moet gewoon in je bios je bussnelheid wat hoger zetten, normaal staat ie op 100.
probeer dan eens 105 of 110 en kijk wat er gebeurd. Als windows gewoon normaal opstart moet je ff wat games als quake of ut gaan proberen, als dat ook goed (en mischien wel vloeiender !) draait zou ik even met MBM4 ofzo kijken naar de temp van je processor.

De mijne is als er nix draait ongeveer 20-22 graden en tijdens volle belasting 40. als je zorgt dat je niet veel hoger als 50-55 graden komt(in volle belasting) kan je het gewoon zo laten draaien.

Als het helemaal niet werkt en je wil toch perse gaan overclocken zou ik er een ander koelertje opzetten ( ik heb zelf de golden orb) en mischien een extra kast-koelertje inbouwen.

Succes !
Pagina: 1