Toon posts:

scanner probleem: Primefilm 18000 (alles paars?)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sindskort een Primefilm 1800 scanner onder WinXP.
Alleen de kleuren zijn in de preview en als je scant PAARS.

Nu heb ik de scanner al een keer teruggebracht naar Dynabite, die zeiden een scankop probleem.

Kreeg een nieuwe, maar zelfde probleem. :(

Heeft iemand dit zelfde probleem en/of een oplossing voor mijn probleem. Ik gebruik een scanner vrij regelmatig dus ik vind het probleem erg lastig.

Ik gebruik photoshop elements + cyberview

• Triple
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-05-2025

Triple

SWOK!

Nog maar een keer terug en vragen of ze de scanner voor je willen testen waar je bij staat.. kun je zien of het aan je systeem ligt of de scanner of je instellingen. Anders maar eens op zoek naar een ander merk scanner...

There is no beast without cruelty, Friedrich Nietzsche

• GormSuil
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-10-2021
Goh nou ik loop een beetje te zoeken op de primefilm 1800 omdat de kleuren bij mij ook niet altijd helemaal top zijn maar helemaal paars... nou niet direct.

Het komt wel voor, vooral bij onderbelichte foto's. Vaak kun je dan door in de Cyberview35 interface de autocolour optie uit te zetten een wereld van verschil maken. Dat is de knop rechts van de preview. Staat default aan maar doet vaak meer kwaad dan goed.

Ook welk soort film je kiest kan per foto een reuze verschil maken! Een Fuji 200 tegenover een KodakGOld 200 geeft een hoop meer groen bij mij.

't Is geen exacte wetenschap en ik heb ook nooit kant en klare antwoorden gevonden helaas.

Pentium IV 2.8E/ ASUS P4P800 / 2x256MB PC3200 / Saphire RADEON 9800/ Maxtor 80 Gb 7200 rpm/LIAN-Li PC60 & ToPower 350W

Verwijderd

In de instellingen kun je waarschijnlijk kiezen welke film je gebruikt.
Wat je ook zou kunnen proberen is vuescan bij www.hamrick.com