Zou het een goed idee zijn om een afzuigkapventilator in het zijpaneel van mijn pc te bouwen? Het is een 8 cm doorsnee schijf van 6 cm diep met 60 bladen. De luchtverplaatsing is echt enorm en wijnig geluid. een nadeel het is een 230V ventilator zou het kwaad kunnen voor de hdd mobo enz???
Hoeveel waTT is dat ding eigenlijk??
(wij hebben er thuis ook nog 1tje liggen
)
(wij hebben er thuis ook nog 1tje liggen
Produceert dat ding dus meer hitte dan je cpuOp maandag 17 juni 2002 16:01 schreef Speakerfreak het volgende:
150W
Domotica: Fibaro HC2 met diverse modules in het hele huis, Nest Hello & Cam IQ | 3D: Voron Switchwire
Maar hij zuigt tegelijk zijn eigen warmte ook mee.Op maandag 17 juni 2002 16:02 schreef DustMan4u het volgende:
[..]
Produceert dat ding dus meer hitte dan je cpu
Het opgenomen vermogen is 150W... Dat wordt echt niet allemaal omgezet in warmte... Het grootste deel van die energie wordt omgezet in beweging. De warmte die de motor wel produceerd wordt makkelijk weggevoerd door de luchtbeweging...Op maandag 17 juni 2002 16:02 schreef DustMan4u het volgende:
Produceert dat ding dus meer hitte dan je cpu
Ik zag, ik nam en ik kwam...
Als ik het dus goed begrijp heeft dat ding een aardig vermogen en ga jij hem uit de kast laten blazen.
Hij heeft de grootte van het zijpanneel dus hij komt ook voor de CPU fan.
Als dat ding dus lucht af gaat zuigen, gaat die fan langzamer draaien, wat wel eens voor problemen kan zorgen?
Hij heeft de grootte van het zijpanneel dus hij komt ook voor de CPU fan.
Als dat ding dus lucht af gaat zuigen, gaat die fan langzamer draaien, wat wel eens voor problemen kan zorgen?
Ik heb nog een oud klein koelkastje, als ik daar nou eens het koelelement vanaf sloop en aan/in de pc zet
en dan hebben we allebij een keuken pc
Andersom doen, je PC ín je koelkast zetten.Op maandag 17 juni 2002 16:12 schreef djklungel het volgende:
Ik heb nog een oud klein koelkastje, als ik daar nou eens het koelelement vanaf sloop en aan/in de pc zeten dan hebben we allebij een keuken pc
Verwijderd
als ze zo gaan beginnen
k heb nog een oude stofzuiger motor + zuigstukkie
slangetje er aan
en blazen maar
en blazen maar
Past nietOp maandag 17 juni 2002 16:12 schreef internetinfo het volgende:
[..]
Andersom doen, je PC ín je koelkast zetten.
Dat noemt zich een tweaker.Op maandag 17 juni 2002 16:14 schreef djklungel het volgende:
[..]
Past nietis nl. een bigtower en het koelkastje is maar 50 x 50 x 50 ofzo (wel een leuke mod zeg
) processor precies bij vriesvakje
en dan ook nog paar blikjes bier erbij
.... KEWL
lees ondertitel
Als Mestreechteneer heb ik hier maar 1 ding op te zeggen ... JEHMEH ... gaat nu wel beetje heeeel erg offtopic ... maarja, het probleem is gewoon, hele koelkast voor pc --> minder gekoeld bier ... DILEMMAOp maandag 17 juni 2002 16:16 schreef internetinfo het volgende:
[..]
Dat noemt zich een tweaker.
lees ondertitel
Als het antwoord op je eigenlijke vraag nog niet gegeven is: Mijn 120mm 230 VAC fan stoort nix, ik heb er helemaal geen last van.
Asus A8N32-SLI Del. | AMD Athlon 64 X2 4400+ Toledo @ 2,7 GHz @ Zalman 9500 | Corsair TwinX 2048 PC 3500LLPRO @ 450 (2-2-3-6) | 1,6 TB Maxtors | 1x Club3d GF7800GTX 256 MB DDR3 (430/1200 @ 500/1400) | Samsung 205BW en 26" Mycom LCD TV
Dit is natuurlijk een beetje afhankelijk van hoe die afzuigkap afgeschermd is... Als hij een groot magetisch veld genereerd, dan kan het wezen dat hij op de datakabels stoort (of iets anders)
De verf op blikje bier nietOp maandag 17 juni 2002 17:42 schreef erik9287nl het volgende:
Ahum blikjes bier geleiden stroom hoor.
Verwijderd
ja volgens mij moet het kunnen hoor met die ventilator, zorg wel voor extra lucht roosters.
offtopic:
koelkast in je pc is denk niets, kou trekt vocht aan. Kijk maar in de koelkast, is altijd vochtig. Kortom vocht en mobo gaan niet samen. Dus leuk idee maar werkt niet.
offtopic:
koelkast in je pc is denk niets, kou trekt vocht aan. Kijk maar in de koelkast, is altijd vochtig. Kortom vocht en mobo gaan niet samen. Dus leuk idee maar werkt niet.
Verwijderd
Condens op het blikje weer wel, dus lijkt me toch niet zo'n goed plan omum naast je proc te zettenDe verf op blikje bier niet dus je kunt rustig blikje bier naast je processor zetten (zolang maar niet de onder of bovenkant iets raakt)
en nou in het nederlands. moet ik hieruit begrijpen dat ie inderdaad storing veroorzaakt op je monitor??Op maandag 17 juni 2002 22:50 schreef Speakerfreak het volgende:
idd dat doet ie nou dat mijn monitor er best gevoelig voor is hoor
dan heb je helaas pech want ik denk nie dat ie dan geschikt is om naast je HD te hangen
The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr
BS! Ik heb een jaar lang een grote kamer fan op mijn kast van mijn oude pc gelegd (kast OPEN) met 2 hd's er VLAK onder (onder de fan) daar is NOOIT iets mee gebeurt en die hebben altijd goed gewerkt. Als ik de kamerfan naast mijn monitor hou (al is het op 50 cm afstand) dan begint ie al te vertekenen! Je kan het natuurlijk altijd proberen! Krijg je fouten, dah ding eruit! Maar lijkt me sterk...Op maandag 17 juni 2002 22:53 schreef Orion84 het volgende:
[..]
en nou in het nederlands. moet ik hieruit begrijpen dat ie inderdaad storing veroorzaakt op je monitor??
dan heb je helaas pech want ik denk nie dat ie dan geschikt is om naast je HD te hangen
Wat heb jij tijdens natuurkunde op school gedaan? ALLE energie die je uit je lichtnet opneemt wordt omgezet in warmte. Warmte is de laagste vorm van energie die er is. Die beweging die je noemt is niets anders dan bewegende lucht. En dat IS dus warmte. Warmte is gedefinieerd als bewegende moleculen.Op maandag 17 juni 2002 16:07 schreef Banzi het volgende:
Het opgenomen vermogen is 150W... Dat wordt echt niet allemaal omgezet in warmte... Het grootste deel van die energie wordt omgezet in beweging. De warmte die de motor wel produceerd wordt makkelijk weggevoerd door de luchtbeweging...
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato
Verwijderd
Warmte is idd beweging van moleculen, maar niet de beweging waar het hier over gaat. Met warmte bedoelen we rotatie, vibratie en brownse beweging van moleculen. En brownse beweging is willekeurige beweging van moleculen kriskras door elkaar. Luchtstroming zoals wind is GEEN brownse beweging en dus GEEN warmte maar WEL kinetische oftewel bewegingsenergie. Uiteindelijk wordt de bewegingsenergie van de lucht uit de ventilator wel omgezet in warmte (de luchtstroom wordt verderop uiteindelijk afgeremt door wrijving). Deze warmte wordt dus niet bij de ventilator zelf geproduceerd. Een elektromotor heeft een rendement van 80-90% (extraatje ter vergelijking: een verbrandingsmotor slechts 10-15% !!!). Slechts 15 tot 30 Watt van het vermogen wordt dus gebruikt om de motor op te warmen. Let wel: uiteindelijk warm je de omgeving op als je een ventilator laat draaien (vergelijkbaar met het klassieke verhaal van de koelkast die je open laat staan).Op dinsdag 18 juni 2002 00:20 schreef Ortep het volgende:
[..]
Wat heb jij tijdens natuurkunde op school gedaan? ALLE energie die je uit je lichtnet opneemt wordt omgezet in warmte. Warmte is de laagste vorm van energie die er is. Die beweging die je noemt is niets anders dan bewegende lucht. En dat IS dus warmte. Warmte is gedefinieerd als bewegende moleculen.
Wees trouwens voorzichtig met uitspraken als: "Warmte is de laagste vorm van energie die er is". Energie is energie. Je bedoelt het waarschijnlijk goed, maar definieer eerst eens goed wat je met 'laagste vorm' bedoelt!
Leuk idee!
Waarom zou het niet werken? Volgens mij kan het gewoon.
Zo'n ding zal ook wel een flinke luchtverplaatsing hebben
Waarom zou het niet werken? Volgens mij kan het gewoon.
Zo'n ding zal ook wel een flinke luchtverplaatsing hebben
electromotoren geven nogal een storingsveld, ik denk dat alles in je comp wel toppie werkt, maar je zou wel eens wat streepjes over je scherm kunnen krijgen. probeer eerst eens of het werkt, dmv hem dichtbij je comp te laten draaien
Verwijderd
hoeveel CFM?Op maandag 17 juni 2002 15:49 schreef Speakerfreak het volgende:
Zou het een goed idee zijn om een afzuigkapventilator in het zijpaneel van mijn pc te bouwen? Het is een 8 cm doorsnee schijf van 6 cm diep met 60 bladen. De luchtverplaatsing is echt enorm en wijnig geluid. een nadeel het is een 230V ventilator zou het kwaad kunnen voor de hdd mobo enz???
http://www.keukeninbouw.nl/index.html?target=SUPER_AANBIEDINGENAfzuigkappen.htmlOp dinsdag 18 juni 2002 10:06 schreef SiQDiZ het volgende:
[..]
hoeveel CFM?
Afzuiging max. 400 m3 per uur, Zuigt je kast plat
Pagina: 1