Toon posts:

Rotel & Onkyo

Pagina: 1
Acties:
  • 439 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand hier iets van Rotel ??
Ik heb voor de gein een ouwe Rotel versterker type RA314 aangesloten die al een paar jaar in de garage stond.
Het is houten bak met aluminium front met twee vu meters.
Aan de vu meters te zien is tie 50 watt 8 ohm per kanaal.
Ik verbaast me omdat het geluid waanzinnig zuiver, helder en zeer krachtig is.
Mijn eigenlijke versterker, een Onkyo Integra A8500 2x80watt 8 ohm van tien jaar oud, is ook zuiver en helder maar mist iets van het krachtige.
Ik draai ze allebei trouwens zonder loudness of wat voor soort van toonvervorming "bass,treble" dan ook.
Ik luister het liefts zo puur mogelijk.
Maar goed, als iemand mij wat kan vertellen over deze Rotel versterker of Rotel in het algemeen ben ik je dankbaar.

• Kyoko
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-12 14:44
Wat dacht je van www.rotel.com.
Misschien dat je in een HiFi newsgroep wat meer succes hebt met je vraag..
Rotel maakt over het algemeen goede, no nonsense produkten. Ze zien er vaak simpel, misschien wel saai uit, maar zijn vaak verrassend zuiver en krachtig.

Met verbazing zag ik dat m'n vriendin een oude Rotel mixer had!! Kweet eigenlijk niet of dat dezelfde Rotel betreft

Verwijderd

Topicstarter
Hij ziet er inderdaad erg simpel uit.
Ik zal eens kijken of ik hem terug kan vinden op de url die gaf.;))

• Auke
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Kijk ook eens hier

http://www.hifi.nl/
ook veel links hier

http://www.audioreview.com/

Verwijderd

Topicstarter
YO Auke :))

Verwijderd

Met Rotel is er iets vreemd, het was een japanse onderneming, terwijl nu alleen in amerika het merk gepromoot wordt, ROTEL is een midden tot High End merk HiFi maker.

Het kan zijn dat de aandelen in amerikaanse handen zijn gekomen maar dat tegenwoordig de apparatuur nog steeds in Japan gemaakt wordt.

Mijn beneden buren hebben alles van Rotel bij RAF gekocht, de boxen van Mission. (op mijn aanraden, ze vragen me altijd mee voor advies)
Sindsdien kon ik geen Rotel site in Japan vinden, alleen eentje "under construction".

Onkyo is een puur Japans fabrikaat, van hoge klasse, maar net geen High End.

• Auke
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Voor zover ik weet is het een japanse onderneming, maar word het ontworpen in Engeland. Ik ben al een jaar of 6 zeer tevreden met mijn Rotel RA 970BX geintegreerde versterker. Wil er eigenlijks ook nog wel een rotel cd speler bij (Wie heeft nog een goed tweedehands staan in de omgeving Drachten??? ;), want mijn oude philipse heeft zijn beste tijd gehad. Is nu meer dan 10 jaar oud.

Verwijderd

Topicstarter
Deze ouwe Rotel versteker is in Taiwan gemaakt.:D
Jammer genoeg kraakt de volumeknop een beetje.
Zal wel ouderdom zijn want ik hoorde van een kennis dat tie al 30 jaar oud moet zijn.8-)
Afijn mijn Onkyo heeft duidelijk meer power maar het lijkt of oudere versterkers een warmer geluid hebben dan de nieuwere types.
De Onkyo klinkt in de hoge tonen veel helderder en over het algemeen wat "koeler".
Kwa speakers moet ik het doen met een Bose acoustimas setje.(8>
Heb ook wel eens Hepta Trend speakers gehad.:r
Van die zuildingen,echt waardeloos.

Verwijderd

Ik weet van mijn beneden buren dat bv de CD speler van ROTEL kwalitatief zeer goed is, maar zeer eenvoudig uitgevoerd, geen toeters en bellen.....

• Rtificial
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-12-2024

Rtificial

as fake as can be

Klopt, ik heb ook een Rotel CD speler, en behalve dat ie een afstandsbediening heeft zit er echt nix aan speciale knoppen of iets op.
De versterker die ik heb staan van Rotel heeft niet eens afstandsbediening. Aan/uit, volume, bass, treble en bronselectie... thats it... Ideaal :)

"Don't blow out my candle if you want yours to shine brighter..."

Verwijderd

Op zondag 08 oktober 2000 19:27 schreef harry het volgende:
Onkyo is een puur Japans fabrikaat, van hoge klasse, maar net geen High End.
right... |:(

• Baklap
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-05-2023

Baklap

Grrr pak icoon ... pak !!!!

Op vrijdag 10 augustus 2001 15:39 schreef Fatboy_of_Nirvana het volgende:

[..]

right... |:(
:? wat bedoel je precies ... wel of niet mee ens :?

|Avid-Encoding-Editing-Authoring|

Verwijderd

krakende volume knop beetje contact spre en het is zo weer over, knop 25 x van laag naar hoog draaien wil ook wel helpen.
Ik heb een rotel eind trap goede hifi maar rotel is zeker geen high end

• vandenberg
  • Laatst online: 04-03-2016
Rotel is vooral degelijk. Je ziet hun apparatuur vaak in de horeca, in zaken waar ze 24*7 muziek nodig hebben.

Systeem

Verwijderd

Op vrijdag 10 augustus 2001 18:28 schreef Baklap het volgende:

[..]

:? wat bedoel je precies ... wel of niet mee ens :?
niet eens dus....

• Oceria
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:50

Oceria

I've been in between....

Vasthouden die versterker!!! Die oude Rotel versterkers (aanvankelijk onder de naam "Trio" verkocht) staan bekend om hun goede geluidskwaliteit. Dit was het eerste japanse merk dat met hun ontwerp engelse (quad) en amerikaanse (Marantz - ja toen nog wel) merken op het hoofd deed krabbelen.
Vooral de phono voorversterker is erg goed in deze versterkers, dus als je nog platen wilt draaien dan kan dat prima op deze versterker! :)

Oceria doesn't know where this repeatbutton -repeatbutton is...

Verwijderd

Ik vind niet dat je een merk zomaar low end of high end kunt noemen. Onkyo maakt ook echt wel high end spullen, maar ook wel mindere. Zo kun je dat bijna bij ieder merk zeggen, Sony bijvoorbeeld maakt ook echt wel top apparaten, maar ook gewoon prutspul.

Verwijderd

Dat ligt maar net wat je definitie van high end voor jouw inhoud. Ik stop onkyo en rotel liever onder de noemer top hifi. Merken als mark levinson, krell, wadia, etc dat zijn echte high end merken. Ja je kan ze ook de extravagaten onder de high end merken noemen. Het is maar hoe je het bekijken wil.

• Baklap
  • Laatst online: 06-05-2023

Baklap

Grrr pak icoon ... pak !!!!

Op vrijdag 10 augustus 2001 22:56 schreef JcaG het volgende:
Dat ligt maar net wat je definitie van high end voor jouw inhoud. Ik stop onkyo en rotel liever onder de noemer top hifi. Merken als mark levinson, krell, wadia, etc dat zijn echte high end merken. Ja je kan ze ook de extravagaten onder de high end merken noemen. Het is maar hoe je het bekijken wil.
[applause] Mooi gezegd hoor [/applause]

|Avid-Encoding-Editing-Authoring|

• MisterDon
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-05-2024

MisterDon

Prefers Audiotrak

Mijn hele set is van Rotel. Ik kocht het een jaar of tien geleden. Toen nog onbekend, nu iets bekender. De doorslag voor mij was het heldere geluid. Geen fratsen van loudness, extra bassen en trebles.

Die componenten doen het al jaren zeer betrouwbaar, nog nooit enige ellende mee gehad. Ik heb ze regelmatig op een feest ver open geschroefd, maar daar had de versterker totaal geen problemen mee. Werd alleen een beetje warm, maar niet link.

Voor mij: Rotel rulez! :)

Verwijderd

Op vrijdag 10 augustus 2001 22:56 schreef JcaG het volgende:
Kan ik me eigenlijk ook wel bij aansluiten :P

• Mary Wana
  • Laatst online: 02-12 09:48

Mary Wana

keyboard nut

rotel maakt zeer goed spul hoor !!

XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA

Verwijderd

Rotel is idd zeer strak, ik had vroeger een versterker hier van, zat nog quadrofonie op :)
Hij woog superzwaar, maar d'r kwam toch een sound uit.
Pagina: 1