80 GB harddisk in een Digital PWS?

Pagina: 1
Acties:

• 2P
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 30-03 17:39
Ik heb hier een Digital Alpha PWS 433a staan (IDE-versie) met als OS, OpenBSD/alpha.
Op dit moment zit er een 3 GB schijf in. Omdat ik van plan ben om hier een fileserver van te maken is 3 GB nogal weinig ;) dus ik dacht van ik haal wel een 80 GB.
Maar nu komt het: gaat dat wel werken? De firmware heb ik helemaal geupdate (komt uit jaar 2000) en ik heb ook een kennis die een 40 GB in z'n Alpha PWS heeft zitten en dat werkt goed. Het OS zou het ook aan moeten kunnen, maar ik vraag me af of de BIOS het wel snapt... Straks wordt m'n 80 GB schijfje niet geaccepteerd, das ook zonde van m'n geld...

Ik kon op internet niets hierover vinden, dus weet er iemand wat de maximum grootte voor een harddisk is op een Digital Alpha PWS 433a?

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Tja, als het om bios-limieten gaat: Als 40GB werkt, moet 80GB in principe ook werken.. Beiden zitten boven de 32GB limiet, en de volgende limiet is 128GB..

• 2P
Heb nooit geweten dat daar vaste limieten voor waren.
Maar weet je ook zeker dat die limieten voor een bios van een Alpha gelden?
Ik gebruik zelf SRM BIOS (de BIOS voor de Unix-achtigen op Alpha).

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Op maandag 17 juni 2002 15:31 schreef 2P het volgende:
Heb nooit geweten dat daar vaste limieten voor waren.
Jup, dat heeft namelijk gewoon met de adressering te maken van de hdd.. Gewoon rekenen dus :)
Maar weet je ook zeker dat die limieten voor een bios van een Alpha gelden?
Ik gebruik zelf SRM BIOS (de BIOS voor de Unix-achtigen op Alpha).
Nope, ik heb verder geen ervaring met alpha-biossen.. Maar ik kan me niet voorstellen dat dat echt anders is..
Voor zover ik weet wordt een hdd toch altijd op dezelfde manier geadresseerd, en dat is niet processorafhankelijk :)

• 2P
Ah, dan bestel ik binnenkort maar een 80 gb :)

Bedankt!!