Hallo,
Ik lees een tekst uit een database en verdeel die over verschillende pagina's en vervolgens over verschillende regels.
Ik wil een regel afkappen na het 60ste teken, dit lukt alleen als er een html-tag instaat telt hij die tekens mee.
Het volgende script heb ik:
ik heb al zoiets geprobeerd:
en dan tel ik die $extracount op bij de regellengte
wie kan mij helpen met die regex? en het liefst niet alleen de regex maar ook een beetje uitleg (ik snap het ongeveer maar niet goed)
Ik lees een tekst uit een database en verdeel die over verschillende pagina's en vervolgens over verschillende regels.
Ik wil een regel afkappen na het 60ste teken, dit lukt alleen als er een html-tag instaat telt hij die tekens mee.
Het volgende script heb ik:
PHP:
1
| <? $regellengte = 60; while ($row = mysql_fetch_array($result)) { echo "<h1>" . $row[titel] . "</h1><br>"; $tekst = explode("***",$row[tekst]); $pagina = $tekst[$page-1]; while (strlen($pagina) > 75) { $regelstop = strpos($pagina, " ", $regellengte) + 1; $regel = substr($pagina, 0, $regelstop); $pagina = substr($pagina, $regelstop); echo $regel . "<br>"; } echo $pagina; if (count($tekst)-1>$page){ $pg = $page + 1; echo "<br><a href='?id=$id&page=$pg'>lees verder...</a>"; } } ?> |
ik heb al zoiets geprobeerd:
PHP:
1
| <?$search = '<.*?>(.*?)<\/.*?>'; //voor de html tags $extra = preg_replace($search, 'weet ik niet',$pagina); //de extra tekens $extracount = strlen($extra); //tellen van extra tekens ?> |
en dan tel ik die $extracount op bij de regellengte
wie kan mij helpen met die regex? en het liefst niet alleen de regex maar ook een beetje uitleg (ik snap het ongeveer maar niet goed)