ik zie ff door de bomen het bos niet meer bij het handmatig 'joinen' van 2 queries:
ik heb twee quries die behoorlijk complex zijn en wil fysiek er een van maken...
nu kan ik ze in access redelijk joinen met een INNER JOIN, maar dat wil ik niet, ik wil de twee gewoon in een keer mergen,
nu dacht ik, acces heeft vaak handige functies, kan ik niet gewoon zoiets doen:
ik snap na 5 jaar sql ook wel dat dit niet zomaar kan (lees: syntactisch volledig incorrect is), maar het gaat om 't idee... -> zodat iedereen snapt wat ik wil...
het probleem is dat de subqueries beiden ook al uit twee queries zijn opgebouwd en ik dus totaal 1 query wil krijgen uit twee keer twee subqueries
ik heb twee quries die behoorlijk complex zijn en wil fysiek er een van maken...
nu kan ik ze in access redelijk joinen met een INNER JOIN, maar dat wil ik niet, ik wil de twee gewoon in een keer mergen,
nu dacht ik, acces heeft vaak handige functies, kan ik niet gewoon zoiets doen:
code:
1
2
3
4
| SELECT TotalePenaltyNotKL.*, TotalePenTovKlNotKl.SumPenalty FROM TotalePenaltyNotKL INNER JOIN TotalePenTovKlNotKl ON TotalePenaltyNotKL.uid = TotalePenTovKlNotKl.uid WHERE (TotalePenaltyNotKL = SELECT blaat blaatblaat) AND (TotalePenTovKlNotKl.SumPenalty = SELECT blaat blaatblaat) |
ik snap na 5 jaar sql ook wel dat dit niet zomaar kan (lees: syntactisch volledig incorrect is), maar het gaat om 't idee... -> zodat iedereen snapt wat ik wil...
het probleem is dat de subqueries beiden ook al uit twee queries zijn opgebouwd en ik dus totaal 1 query wil krijgen uit twee keer twee subqueries
Cogito Ergo Credo