Winamp + Multimedia Keyboard

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ok hier zijn al heel veel topics over geweest, trust me, ik heb ze allemaal gelezen :D

ik wil dus dat mijn multimedia keyboard (merkloos ding :D) met mijn winamp om kan gaan, dus als ik play in druk dat in winamp een mp3'tje geplayed wordt..

maar het probleem is, ik kan voor de multimedia toetsen geen programma's (exe's) toewijzen, dus de oplossing die hier op GoT vooral genoemd wordt, werkt voor mij niet..

ik heb ook een plug-in gedownload op www.winamp.com maar daarmee lukte het ook niet, kreeg ik alleen een error elke keer als ik winamp opstartte..

maar is er een andere manier om mijn doel te bereiken? jammer dat ik niet per toets een file kan toewijzen..

als ik PLAY indruk op mijn toetsenbord verschijnt er op scherm NO CD.. maar als ik eerst windows media player opstart.. en dan mn mp3'tjes selecteer en dan PLAY druk gaat ie mp3'tjes spelen :D en dat wil ik dus ook in winamp hebben..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pilsjesman
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-08 12:10

pilsjesman

GEEN icon !

Tja dit heb ik dus ook (doorgelezen en het probleem :)).
Ik denk dat je echt zelf iets moet schrijven ofzo.
Ik ben nog nix tegengekomen wat werkte.

tis zon gaar bnc/bmc?? ding :r

Zeg ken jij de pilsjesman, de pilsjesman, de pilsjesman ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
weet ik veel :?
ik heb gewoon een toetsenbord.. en ipv op media player wil ik die graag op winamp hebben :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
In de Powertoys van Windows XP zit een programma genaamd Tweak UI :). Eén van de dingen die je daar in kunt stellen zijn de special knoppen op je toetsenbord (via het 'plusje' Explorer en dan Command Keys kiezen). Misschien zit de optie die je zoekt daarbij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
he jammer het leek zo goed te gaan met dat tweakui..
maar die knoppen play/stop/forward/backward staan er niet bij.,. .alleen internet knoppen enzo :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
maar er moet toch iets zijn waarmee ik kan aanpassen wat windows moet doen als ik op zo'n knop druk?

bij mn drivers voor dit keyboard zit een proggie daarmee kan je een paar toetsen instellen. .maar de play-stop-forward-backward toetsen kan je niet instellen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ^
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

DJ^

hmmz

Niet dé oplossing maar wel een oplossing.
Met behulp van toetscombinaties kun je het ook doen, deze wijs je dan met behulp van WinKey aan het commando play.exe van winamp toe. Play.exe en dergelijke zijn te vinden in de Winamp_Control_Executables plugin, te vinden op winamp.com uiteraard.

hmmz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 17 juni 2002 18:35 schreef DJ^ het volgende:
Niet dé oplossing maar wel een oplossing.
Met behulp van toetscombinaties kun je het ook doen, deze wijs je dan met behulp van WinKey aan het commando play.exe van winamp toe. Play.exe en dergelijke zijn te vinden in de Winamp_Control_Executables plugin, te vinden op winamp.com uiteraard.
ja maar dan houd ik dus die play-stop-forward-backward toetsen niet werkend over :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ^
  • Niet online

DJ^

hmmz

Op maandag 17 juni 2002 18:48 schreef _Assassinator_ het volgende:

[..]

ja maar dan houd ik dus die play-stop-forward-backward toetsen niet werkend over :?
Tja, dat is gewoon niet te veranderen ;(

* DJ^ zit thuis met een niet-werkend multimedia-toetsenbord en heb ook de oplossing die ik gaf gebruikt.

hmmz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
mjah had ik net zo goed niet een multimedia toetsenbord kunnen kopen :P

de toetsen moeten toch ergens te programmeren zijn???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de oplossing: koop gewoon een logitech multimedia toetsenbord en dan doen al je knopjes het met winamp :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ja.. of nee liever niet.. geen geld :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hmm dus er bestaat niks zoals tweakUI dat je play/stop/etc. knopjes kan besturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yonexfreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:03
kijk eens op de volgende link:

http://www.netropa.com/support.html#mmkbd

hier staan drivers voor een multimedia/internet toetsenbord

heb deze ook ooit gebruikt toen ik via werk een zgn defect HP moederbord kreeg :) (bleek connecter niet goed aangesloten te zijn :) )

maybe kan je hier wat mee prutsen en als dat ook niet werkt..eens ff zoeken in je register na installatie van die setups...maybe is er een regkey die je kan aanpassen net zoals bij Logitech :P

I don't drive fast, I only fly low!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb alleen een merkloos toetsenbord.. :/
dus ik zou geen idee hebben welke drivers ik zou kunnen proberen..

het enige wat ik zie bij ABOUT van mijn keyboard drivers is:

Internet-Keyboard
Version 5.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yonexfreak
maakt niet uit
bepaalde functies zoals PLAY etc zijn standaard bij elk ramplankie :)

ik had een HP ramplank maar ik had ook geen drivers en ik wist echt niet bij welk type pc die hoorde dus ik hp mailen en toen gaven ze mij dit link en toen werkte de meesten knoppen :)

kans is dat maybe aantal knoppen het niet doen maar ach zolang de play, stop , next etc knoppen het doen is moi gelukkig >:)

gewoonm ff proberen dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 20 juni 2002 08:52 schreef yonexfreak het volgende:
maakt niet uit
bepaalde functies zoals PLAY etc zijn standaard bij elk ramplankie :)

ik had een HP ramplank maar ik had ook geen drivers en ik wist echt niet bij welk type pc die hoorde dus ik hp mailen en toen gaven ze mij dit link en toen werkte de meesten knoppen :)

kans is dat maybe aantal knoppen het niet doen maar ach zolang de play, stop , next etc knoppen het doen is moi gelukkig >:)

gewoonm ff proberen dus...
hmm welke exacte download kan je me in dat geval aanraden? plz :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ^
  • Niet online

DJ^

hmmz

Op zaterdag 22 juni 2002 15:22 schreef _Assassinator_ het volgende:

[..]

Dat zou ik ook wel willen weten want om ze allemaal uit te proberen is wel erg veel werk :)

Ik heb overigens een oud/brak Azona HotKey Multimedia toetsenbord :)

hmmz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMDFreak
  • Laatst online: 19-09 14:12

AMDFreak

Intel is zo..

Op maandag 17 juni 2002 15:35 schreef pilsjesman het volgende:
Tja dit heb ik dus ook (doorgelezen en het probleem :)).
Ik denk dat je echt zelf iets moet schrijven ofzo.
Ik ben nog nix tegengekomen wat werkte.

tis zon gaar bnc/bmc?? ding :r
oh.. die BNC heb ik anders wel hoor.. Hijs wel flex ;)

Alleen heb precies het zelfde probleem!

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yonexfreak
Op zaterdag 22 juni 2002 15:22 schreef _Assassinator_ het volgende:

[..]

huh? als ik die link aanklik zie ik maar 3typen ramplanken staan dus je hoeft er maar hoogstens 3 te testen :)

dat is toch niet zoveel werk :?
beetje actief hoor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ^
  • Niet online

DJ^

hmmz

Op zaterdag 22 juni 2002 17:17 schreef yonexfreak het volgende:

[..]

huh? als ik die link aanklik zie ik maar 3typen ramplanken staan dus je hoeft er maar hoogstens 3 te testen :)

dat is toch niet zoveel werk :?
beetje actief hoor :P
Als het er drie zouden zijn zou het inderdaad niet veel werk zijn. Er zijn inderdaad maar 3 types, maar als je dan op de download software van de mulitmedia toetsenbord klikt kom je hier. En dat zijn er toch redelijk veel :o

hmmz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yonexfreak
Op zaterdag 22 juni 2002 17:25 schreef DJ^ het volgende:

[..]

Als het er drie zouden zijn zou het inderdaad niet veel werk zijn. Er zijn inderdaad maar 3 types, maar als je dan op de download software van de mulitmedia toetsenbord klikt kom je hier. En dat zijn er toch redelijk veel :o
whoops....lol die link had ik niet gezien :o

ik merk wel dat het flink veranderd is sinds de laatste x dat ik daar was
ik heb nog wel de setup file die ik zelf gebruikte en kan eventueel ff mailen naar jullie
moeten jullie maar ff mail sturen naar me...dan zal ik hem wel terugsturen met blijlage :)

edit: ftp werkt ff niet zoals het hoort :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 22 juni 2002 17:25 schreef DJ^ het volgende:

[..]

idd :D
en daar heb ik er al 5 van geprobeerd ofzo :/
maar 1tje van die 5 had ook de stop-play-forward-backward knoppen programeerbaar, maar dat werkte niet. .sprak kennelijk niet de knoppen op mijn kb aan :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glabbeek
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-09 07:52

Glabbeek

Dat dus.

Ik heb hier een no-name multimediabordje die ook niet goed werkte. Ik weet niet of het dezelfde is, hij is herkenbaar aan een grijs stuk plastic bovenaan waarin de multimedia-toetsen zitten en ovale power- sleep- en wake-knopjes boven de ledjes. Ik heb het in W2K en XP opgelost door de toetsen in de registry te herdefinieren naar de Microsoft-'standaard' zoals die ergens in de MSDN te vinden is. Daarna heb ik een plugin voor Winamp geinstalleerd. Ik weet alleen niet meer welke dat is en ik ben hem kwijt :'(

Met de volgende (zelfgeklopte) reg-file heb ik de toetsen opnieuw gedefinieerd (wel even rebooten, anders werkt het niet):

De key moet 1 lange regel zijn, maar vanwege de layout heb ik er wat enters tussen gezet.
code:
1
2
3
4
5
6
7
Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Keyboard Layout]
"Scancode Map"=hex:00,00,00,00,00,00,00,00,11,00,00,00,32,E0,21,E0,20,E0,
1E,E0,2E,E0,68,E0,30,E0,30,E0,6A,E0,19,E0,69,E0,10,E0,67,E0,19,
E0,68,E0,32,E0,21,E0,24,E0,6B,E0,25,E0,5D,E0,22,E0,6C,E0,26,E0,
22,E0,12,E0,10,E0,17,E0,19,E0,2E,E0,24,E0,19,E0,00,00,00,00

En zo is het maar net.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoicks
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:11

Hoicks

Techno!

Op zondag 23 juni 2002 01:05 schreef Glabbeek het volgende:
Ik heb hier een no-name multimediabordje die ook niet goed werkte. Ik weet niet of het dezelfde is, hij is herkenbaar aan een grijs stuk plastic bovenaan waarin de multimedia-toetsen zitten en ovale power- sleep- en wake-knopjes boven de ledjes. Ik heb het in W2K en XP opgelost door de toetsen in de registry te herdefinieren naar de Microsoft-'standaard' zoals die ergens in de MSDN te vinden is. Daarna heb ik een plugin voor Winamp geinstalleerd. Ik weet alleen niet meer welke dat is en ik ben hem kwijt :'(

Met de volgende (zelfgeklopte) reg-file heb ik de toetsen opnieuw gedefinieerd (wel even rebooten, anders werkt het niet):

De key moet 1 lange regel zijn, maar vanwege de layout heb ik er wat enters tussen gezet.
code:
1
2
3
4
5
6
7
Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Keyboard Layout]
"Scancode Map"=hex:00,00,00,00,00,00,00,00,11,00,00,00,32,E0,21,E0,20,E0,
1E,E0,2E,E0,68,E0,30,E0,30,E0,6A,E0,19,E0,69,E0,10,E0,67,E0,19,
E0,68,E0,32,E0,21,E0,24,E0,6B,E0,25,E0,5D,E0,22,E0,6C,E0,26,E0,
22,E0,12,E0,10,E0,17,E0,19,E0,2E,E0,24,E0,19,E0,00,00,00,00
Goed... als ik je goed begrijp heb je deze:

http://www.ortek.com/windows/MCK-800.htm

Afbeeldingslocatie: http://www.ortek.com/windows/img/Mck-800.jpg

Ik heb nl. dezelfde. Ik wil ook dat die domme play/stop/next knoppies het doen onder winamp alleen heb ik niks aan je .reg file omdat ik win98 daai. Is er een iets andere oplossing voor handen?

Nikon D7200 & D5000 / SB-700, 2x Yongnuo YN-560 III / Sigma EX 10-20 f4-f5.6 HSM, Sigma EX 17-50mm f2.8 OS HSM, EX 70-200mm f2.8 HSM II Macro / EX 105 f2.8 HSM OS Macro / Nikon AF-S DX 35mm f1.8 / Sigma EX DC 30mm f1.4 HSM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 23 juni 2002 01:54 schreef Hoicks het volgende:

[..]

[afbeelding]

Ik heb nl. dezelfde. Ik wil ook dat die domme play/stop/next knoppies het doen onder winamp alleen heb ik niks aan je .reg file omdat ik win98 daai. Is er een iets andere oplossing voor handen?
moet lukken toch? in winXP of 2000?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoicks
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:11

Hoicks

Techno!

Op zondag 23 juni 2002 10:39 schreef UneXpeCteD het volgende:

[..]

moet lukken toch? in winXP of 2000?
Windows 98. Maar een .reg file voor 2k en xp zijn natuurlijk altijd handig. (Voor dualboot en als ik win2k er weer opzet e.d.

Nikon D7200 & D5000 / SB-700, 2x Yongnuo YN-560 III / Sigma EX 10-20 f4-f5.6 HSM, Sigma EX 17-50mm f2.8 OS HSM, EX 70-200mm f2.8 HSM II Macro / EX 105 f2.8 HSM OS Macro / Nikon AF-S DX 35mm f1.8 / Sigma EX DC 30mm f1.4 HSM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glabbeek
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-09 07:52

Glabbeek

Dat dus.

Op zondag 23 juni 2002 01:54 schreef Hoicks het volgende:

[..]

[afbeelding]
Ja, dat is hem. Ik weet alleen geen oplossing voor w98, die truc die ik uithaal werkt pas vanaf w2k, helaas.

En zo is het maar net.

Pagina: 1