Toon posts:

Mobo defekt?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wanneer er opgestart wordt, zijn soms de secundaire IDE-apparaten "verdwenen" Ook slaat hetWin98SE systeem met enige regelmaat vast midden in een applicatie.

Specs: PII 350
320 MB SDRAM
2x HD, 1x Zip, 1x CD-ROM
Fabrikant Mobo weet ik niet zo uit mn hoofd...

• BigFast
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-11-2021

BigFast

Cantona.

Mobo lijkt niet defect, anders deed hij het echt niet meer.
probeer is een format c:

Verwijderd

Topicstarter
Het besturingssysteem bepaalt niet of de secundaire IDE apparaten al dan niet worden gezien, dit komt vanuit de BIOS...

Verwijderd

kijk eens of de ide kabels etc, goed vast zitten

anders misschien een bios update

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Dit ken ik! Ik was gisteren mijn 20G IBM ineens kwijt. Gebeurt vaker, en toevallig altijd nnnnnet als ik de kast open heb gehad. Frutten met kabeltjes, is dan de oplossing. Ik "vermoed" dat de prikplug van de HD een beetje verrot is ;)

Bij jou wellicht ook zoiets - of zijn het echt altijd de slaves? En zo ja: wat zijn de slaves? Doet je BIOSbatterijtje het nog goed?

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Verwijderd

Ik heb het ook gehad, bij mij was het een Soltek moederbord. Ik was alleen mijn primaire devices kwijt ipv de secundaire.

Vaak hielp het om ff stevig te frotten met de kabels, maar na verloop van tijd ook niet meer. Toen moest ik een gummetje tussen het moederbord en de kast proppen, maar daardoor kwam er wel wat fysieke spanning op het bord te staan. Na een tijdje kwamen de problemen toch weer terug. Uiteindelijk is het helemaal niet meer goed gekomen, en heb ik mijn mobo moeten vervangen :'(

Als er nog garantie op je bordje zit zou ik zeggen: Terugbrengen
Pagina: 1