Ik wil dus zelf een fxp client gaan maken. Omdat ik in bijv. flashfxp veel features mis die ik toch wel graag zou willen. Nou is mijn vraag heeft iemand hiervoor examples en of een uitleg van hoe fxp werkt. Het coden van een ftp client lijkt me niet zo gek moeilijk zijn genoeg sources voor te vinden maar het fxp gedeelte lijkt me toch wel zeer lastig. Is delphi überhaubt geschikt om iets dergelijks in te maken of raden jullie mij wat anders aan?
Heb de rfc van ftp al es doorgelezen wordt er echter niet veel wijzer van. Het is leuk enzo dat ik weet hoe fxp werkt dat weet ik nu ook al wel maar, het gaat erom hoe ik zoiets in delphi kan coden dus enkele voorbeelden zou handig zijn.
FTP componenten
Ook hebben een aantal van die componenten voorbeeld code over hoe de componenten te implementeren in je code.
edit:
, of zelfs FTP clients
(met source!) zijn makkelijk te vinden (en ik laat het ook aan jou over om ze te zoeken... ).., of zelfs FTP clients
Ook hebben een aantal van die componenten voorbeeld code over hoe de componenten te implementeren in je code.
"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney
Als je FXP kent en de commando's daarvan weet, dan weet je toch ook welke commando's je de FTPservers moet geven via je openstaande socketsOp maandag 17 juni 2002 14:54 schreef deam het volgende:
Heb de rfc van ftp al es doorgelezen wordt er echter niet veel wijzer van. Het is leuk enzo dat ik weet hoe fxp werkt dat weet ik nu ook al wel maar, het gaat erom hoe ik zoiets in delphi kan coden dus enkele voorbeelden zou handig zijn.
Verwijderd
Delphi heeft standaard de indy-componenten meegeleverd, mij lijkt dat je daar wel wat mee moet kunnen, verder zit er bij delphi een voorbeeld van een ftpclient, met logging etc.
Ik zou daar eens mee gaan prutsen.
Ik zou daar eens mee gaan prutsen.
FXP is toch niks anders dan 2 FTP server met elkaar laten samen werken, waarbij jij de control connectie van FTP beheert.
Als je dus het FTP protocol een beetje kent, moet het geen probleem zijn.
Als je dus het FTP protocol een beetje kent, moet het geen probleem zijn.
"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."
Thanks voor alle tips ik kom hier een heel stuk verder mee:) Btw is er nog iemand die ervaringen heeft met een bookmark systeem ik wil er natuurlijk wel een redelijk bookmark systeem in.
edit:
heerlijke typo weer zo op de vroege morgen:)
Wat bedoel je met een bookmark systeem? Dat moet je toch gewoon helemaal zelf gaan programmeren?
"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."
Volgens mij 'herken' ik je (iig je nick) wel van ehm 'ergens op irc'Op dinsdag 18 juni 2002 10:48 schreef deam het volgende:
Thanks voor alle tips ik kom hier een heel stuk verder mee:) Btw is er nog iemand die ervaringen heeft met een bookmark systeem ik wil er natuurlijk wel een redelijk bookmark systeem in.edit:
Msg me daar even, weet niet maar misschien heb ik nog een suggestie voor je als je daar al niet naar gekeken had.
Achja, intrigerend allemaal weer
T.net dbmerge: Nieuw account: fw (22068) || http://wow.allakhazam.com/profile.html?81039 WTB CTS/Mala :C
Verwijderd
Bookmarks?
Maak je toch gewoon een tabel in CSV-formaat voor aan ofzo. Kun je het ook altijd nog met andere programma's gebruiken.
Maak je toch gewoon een tabel in CSV-formaat voor aan ofzo. Kun je het ook altijd nog met andere programma's gebruiken.
Hmm *krab* welk ircnet?Op dinsdag 18 juni 2002 11:01 schreef fw het volgende:
[..]
Volgens mij 'herken' ik je (iig je nick) wel van ehm 'ergens op irc'
Msg me daar even, weet niet maar misschien heb ik nog een suggestie voor je als je daar al niet naar gekeken had.
Achja, intrigerend allemaal weer
Reactie op delphi:
Idd dat zal ik zelf moeten schrijven maar misschien is er iemand die me daarmee opweg kan helpen. Moet ik het met een ini file doen. Ik heb namelijk niet superveel delphi/programmeer ervaring
EFnet 
Zie ook de ohzo geweldige stille hint in de laatste regel van mijn post
Zie ook de ohzo geweldige stille hint in de laatste regel van mijn post
T.net dbmerge: Nieuw account: fw (22068) || http://wow.allakhazam.com/profile.html?81039 WTB CTS/Mala :C
Doe maarOp dinsdag 18 juni 2002 11:31 schreef deam het volgende:
ahja;) nu ziet ik et. Kzal je vanavond wel ff msgen:P
Pagina: 1