Toon posts:

Retesnelle window manager gezocht

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Aangezien de snelheid van zowel GNOME 1.4 als KDE 3 op mijn systeem (PIII 450 @ 504, 128 MB DIMM) wat tegenvalt, ben ik op zoek naar een retesnelle window manager. :7
Welke raden jullie me aan?

Wat betreft GNOME en KDE, kun je die ook optimaliseren voor je eigen systeem en hoe gaat dit precies in zijn werk? :?

Dank bij voorbaat.

• calvin
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-05-2025

calvin

Failure is not an option

waarom leer je niet gewoon met de cli om te gaan, heb je helemaal geen window manager nodig

message from GOD: everybody logout, gonna reboot the universe

• riotrick
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 04-07 15:29
Op maandag 17 juni 2002 14:40 schreef TheCore het volgende:
Aangezien de snelheid van zowel GNOME 1.4 als KDE 3 op mijn systeem (PIII 450 @ 504, 128 MB DIMM) wat tegenvalt, ben ik op zoek naar een retesnelle window manager. :7
Probeer WindowMaker es.
Wat betreft GNOME en KDE, kun je die ook optimaliseren voor je eigen systeem en hoe doe je dit precies? :?
www.gentoo.org ;)

Verwijderd

Blackbox, Fluxbox, IceWM, eigenlijk elke minimalistic window manager is geschikt voor wat je wilt.

• KnoppenSpook
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-09-2023
compileer het op je eigen systeem met alle optimalisaties aan!!

/me weet geen leuke quote voor in zijn signature

Verwijderd

topicje: [topic=525124/1/25] Afbeeldingslocatie: http://sassiessite.endoria.net/images/Smilies/feest.gif

• blouweKip
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10-08 18:05
xfce is wel een mooie (en snelle) wm, kan ook je gtk themes gebruiken

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

• Tachyon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-08 21:24

Tachyon

pop the glock

Een snelle windowmanager? TWM! :)

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:09
WindowMaker is at your service for speed !!

:)

Verwijderd

fluxbox :P

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
WindowMaker is erg relaxed.. ik zou wel ff het manual-stukje over de Dock doorlezen, maar als je daar mee om kan gaan is ie perfect :)
Verder is BlackBox ook leuk. Snel, maar toch mooi, alleen heeft Windowmaker net wat meer features.

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Hmm... ik zit net te denken, hoe draait KDE3 zonder visualisation effects op zo'n bak?

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
IceWM is erg snel en ook zeer makkelijk in gebruik (veel alá Windows e.d.). Ook helemaal skinnable en je kan 't best mooi maken :)

http://www.icewm.org

Verwijderd

De goeroe hier op m'n werk gebeukt een totaal gestripte xwindows. dat wil zeggen dat ie enkel een grijze achtergrond heeft met een x-aantal console vensters kan openen. zoek je dit? ;)

Verwijderd

ik heb een cel 333 met 256 mb geheugen en die doet het prima met gnome 2, heb hem wel zelf gecompiled met gentoo. Ik zo wel wat meer geheugen aanraden aangezien mijn pc meestal rond de 250 mb geheugen gebruikt.

• intoxicated
  • Niet online

intoxicated

Op maandag 17 juni 2002 16:18 schreef Snailer het volgende:
De goeroe hier op m'n werk gebeukt een totaal gestripte xwindows. dat wil zeggen dat ie enkel een grijze achtergrond heeft met een x-aantal console vensters kan openen. zoek je dit? ;)
Dat is niet een totaal gestripte, maar juist een niet uitgebouwde XWindows. Niet zo Windows-minded denken, dat je alles zelf zou moeten weghalen :P >:)

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

• Bigs
  • Niet online
Op maandag 17 juni 2002 16:30 schreef intoxicated het volgende:

[..]

Dat is niet een totaal gestripte, maar juist een niet uitgebouwde XWindows. Niet zo Windows-minded denken, dat je alles zelf zou moeten weghalen :P >:)
LOL :D Maare tis idd wel zo :)

• riotrick
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 04-07 15:29
Op maandag 17 juni 2002 16:12 schreef Bigs het volgende:
WindowMaker is erg relaxed.. ik zou wel ff het manual-stukje over de Dock doorlezen, maar als je daar mee om kan gaan is ie perfect :)
Verder is BlackBox ook leuk. Snel, maar toch mooi, alleen heeft Windowmaker net wat meer features.
Het enige nadeel van windowmaker heb ik altijd gevonden is dat er geen (un)maximize knopje op je windows zit. Moet je met rechts op je titelbalk klikken en dan (un)maximize uit het menuutje kiezen. Of heb ik al die tijd iets over het hoofd gezien?

Verwijderd

Ik gebruik xfce (www.xfce.org) als wm. Deze draait naar volle tevredenheid op een aantal p1-mmx-266 machines met 64Mb.

Verwijderd

Op maandag 17 juni 2002 16:30 schreef intoxicated het volgende:

[..]

Dat is niet een totaal gestripte, maar juist een niet uitgebouwde XWindows.
XWindow >:)

• Bigs
  • Niet online
Op maandag 17 juni 2002 16:55 schreef riotrick het volgende:

[..]

Het enige nadeel van windowmaker heb ik altijd gevonden is dat er geen (un)maximize knopje op je windows zit. Moet je met rechts op je titelbalk klikken en dan (un)maximize uit het menuutje kiezen. Of heb ik al die tijd iets over het hoofd gezien?
Inderdaad, dat vind ik ook een van de grootste nadelen. Je zou zeggen dat er wel een oplossing voor moet zijn :)
(Ik gebruik WindowMaker altijd op school en daar heb ik meestal geen zin/tijd om me erin te verdiepen)

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

Op maandag 17 juni 2002 16:58 schreef ceravore het volgende:
Ik gebruik xfce (www.xfce.org) als wm. Deze draait naar volle tevredenheid op een aantal p1-mmx-266 machines met 64Mb.
xfce is wel iets meer dan een wm.

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

• intoxicated
  • Niet online

intoxicated

Op maandag 17 juni 2002 17:21 schreef epauli het volgende:
Ik neem altijd fouten over, van mensen boven mij in een thread.

Soms zegt iemand iets stoms, bijvoorbeeld een omslachtige oplossing voor een probleem. En dan ga ik helemaal lopen uitleggen hoe je dat dan moet doen, terwijl het allemaal veel makkelijker kan, maar daar denk ik dan niet aan. Terwijl ik dat zelf wel zou hebben geantwoord. >:)

Tsja, het leven is hard :P

- Pastor Richards @ VCPR

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-08 23:10

deadinspace

The what goes where now?

Op maandag 17 juni 2002 14:41 schreef calvin het volgende:
waarom leer je niet gewoon met de cli om te gaan, heb je helemaal geen window manager nodig
Doe jij dan alles vanuit de CLI?

Enlightenment is trouwens ook een aardige. Draai ik naar volle tevredenheid op mijn pII-448.

Verwijderd

grappig, ik heb ook een pIII450@50.

ik gebruik fluxbox, als je goede shortcuts hebt ingesteld is het redelijk geniaal en snel. maar als je kde progjes of gnome progjes opstart gaat het wel iets trager dan dat je kde resp. gnome draait. maar goed mijn advies is gewoon een paar uit proberen. ohja windowmaker dockapps draaien ook in flux, ziet er redelijk mooi uit (heb helaas geen screenshot voor je)

nog een linkje:
http://xwinman.org/

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Sneller dan TWM zal het niet komen.

Al geef ik toch de voorkeur aan GeLFS'de gnome 1.4 op een p200
(MET mozilla, MET evolution (het is me emailbak), MET nautilus(die is alleen te traag dus gebruik ik nie :Y) ))

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

• DGTL_Magician
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06 14:36

DGTL_Magician

Kijkt regelmatig vooruit

Op maandag 17 juni 2002 14:40 schreef TheCore het volgende:

Wat betreft GNOME en KDE, kun je die ook optimaliseren voor je eigen systeem en hoe gaat dit precies in zijn werk? :?

Dank bij voorbaat.
Fluxbox. Supersnel en het ziet er nog gelikt uit ook!

p.s. het adres is fluxbox.sourceforge.net als je dat nog niet geraden had.

Blog | aaZoo - (Wireless) Networking, Security, DDoS Mitigatie, Virtualisatie en Storage

• hammerhead
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15-08 09:11
Op maandag 17 juni 2002 17:29 schreef Bigs het volgende:

[..]

Inderdaad, dat vind ik ook een van de grootste nadelen. Je zou zeggen dat er wel een oplossing voor moet zijn :)
(Ik gebruik WindowMaker altijd op school en daar heb ik meestal geen zin/tijd om me erin te verdiepen)
Ik heb daar gewoon een kleine workaround voor gevonden:
Stel even in in de instellingen dat je een shortcut wil toekennen aan (un)Maximize...
In mijn geval heb ik CTRL-ALT-M daaraan toegekend en zodra het window actief is hoef ik maar op CTRL-ALT-M te drukken om te maximimaliseren en nogmaals om terug te gaan naar vorig formaat... Wat helemaal relaxed is dat ik het shaden ook onder een snelkoppeling heb gezet (CTRL-ALT-S, kan allemaal met linkerhand....). Dit is echt ontzettend makkelijk. Even met muis eroverheen, toetsen indrukken en window is geshade.

Zoals ik al zei... Ik heb er geen oplossing voor, wel een makkelijker workaround :)

Aviation is proof that given the will, we have the capacity to achieve the impossible.
--Eddie Rickenbacker

• xychix
  • Laatst online: 03-12-2025

xychix

FreeBSD Rules !

probeer idd blackbox erg mooi en snel!

Every failure offers you a new opportunity! | Lokatie database|GoT - Notepad

• _nethack
  • Laatst online: 15-08 17:04

_nethack

We're all MAD here

Op maandag 17 juni 2002 17:21 schreef epauli het volgende:

[..]

'X Window System' of gewoon 'X'

>:) >:)

[back ontopic]
veel sneller dan twm vind je denk ik niet... fluxbox is ook wel aardig :)
Eigenlijk zijn de meeste windowmanagers wel snel hoor, het zijn die bloated desktopomgevingen (gnome, kde) die vrij zwaar zijn. Windowmanagers opzich zijn meestal klein en snel; fvwm, mwm, black-/fluxbox, windowmaker, icewm etc etc

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

Verwijderd

Gister voor het eerst begonnen met Debian, en dat bevalt me goed. (APT-GET is echt zo geweldig als men zegt!! :) )

normaal gebruikte ik op mijn AMD Duron 1200 met 768Mb geheugen KDE 3, maar Debian (Woody) had alleen 2.2.2 aan boord en die had ik nu dus eens niet geinstalleerd.
Daar ik geen snelle/goedkoper verbinding heb thuis (isdn) heb ik KDE 3 ook maar niet gedownload.

to_the_point: ik heb dus de hele avond met WindowMaker en XFce zitten werken en ik ben helemaal verkocht. Ze zijn supersnel, en ik heb alle nodige functionaliteiten die ik wil.

Dus WindowMaker of XFce lijkt me een goede keus...

Verwijderd

Op maandag 17 juni 2002 17:43 schreef deadinspace het volgende:

[..]

Doe jij dan alles vanuit de CLI?

Enlightenment is trouwens ook een aardige. Draai ik naar volle tevredenheid op mijn pII-448.
Console + links RULES!!!

Verwijderd

Op zo'n bak draaide ik ooit KDE1. Werkte best okay hoor! Maar ik weet niet precies hoe het zou zijn met KDE2 of KDE3. Probeer 'ns Fluxbox :)

Verwijderd

Tja, het is XFree die reteveel resources gebruikt. Ik heb een P66 met alleen X geinstaleerd, zonder windowmanager, die wilde ik vanaf m'n Athlon XP draaien (thin client). Maar eerst had ik wat proggies getest door die gewoon in X op te starten, nou dat ging niet echt snel en die RAM gebruik was ook erg hoog. thin client op zich werkte wel goed, 2 computers terwijl er 1 heel slecht is.
Pagina: 1