Toon posts:

Na installeren van sdram doet beeld het niet meer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net 128mb sdram geinstalleerd, nadat ik dit erin heb gestopt krijg ik geen beeld meer. Ook met het oude geheugen doet die niets meer.

M'n specs:

PII 233 Mhz
32mb RAM (voorheen)
128mb RAM (hopelijk nu)

• Jeldert
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Jeldert

Rozijntjes

Je hebt het wel goed aangedrukt, zodat de klemmetjes goed dicht zitten? En daarna nog een keer aangedrukt?

Juist

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

66 Mhz en 133 door elkaar gebruikt?
Ouwe reep er weer indoen, cmos rest doen en kijken of ie dan draait.

Waarschijnlijk heeft die nieuwe reep aan 2 kanten chips zitten en die ouwe was single sided, je mobo kan waarschijnlijk geen double aan.

• robbert
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:15
je hebt neem ik aan alleen het ram er in geduwt en veder niks veranderd of per ongelijk beschadigd

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het er volgens mij gewoon goed ingedaan. Van het aantal Mhz weet ik niets, maar als je ze apart gebruikt zou dat toch niets uit moeten maken.

Hij piept oveigens ook helemaal niet. Dit doet die wel als ik al het geheugen eruit haal. Het zou volgens mij niet kapot kunnen zijn dan lijkt me...?

• robbert
  • Laatst online: 19:15
probeer je bios eens te resetten

Verwijderd

Topicstarter
Bios resetten werkt niet.

Klopt het dat zolang je pc geen piep geluiden geeft het geheugen nog wel goed is?

Als ik 'm opstart zonder geheugen erin piept die namelijk wel.

• Patrlck
  • Laatst online: 21:43
Omdat ie misschien zun rammetjes mist :)

Verwijderd

Anders probeer je het reepje ff uit in een andere computer. Ik denk dat je reepje f*cked up is.

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Hoor je de pc wel booten? Dus een ratelende HD, af en toe een piepje misschien zelfs een windows opsatartgeluid? Als dat zo is zou ik ff heel goed de aansluiting van je monitor controleren :)
Pagina: 1