Bedrukbare cdroms voor epson950?

Pagina: 1
Acties:

• jellyshock
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 04-07 19:54

jellyshock

ik weet het niet hoor, maarrrr

Topicstarter
Ik moet binnenkort bovenstaande printer bij iemand installeren. Nu vraag ik me af of je er gewone spindel cdr'etjes mee kan bedrukken of dat er speciale voor nodig zijn, en waar die dan te koop zijn.
Op de site kan ik geen handleiding downloaden, alleen een specsheet waar ik niks aan heb.
Diegene waarvoor ik het moet installeren wil graag gelijk cd's gaan bedrukken en het zou leuk zijn als ie dat ook gelijk na installatie kan doen met de juiste cd'tjes (stukje service natuurlijk :P)

aAarGhh

Verwijderd

Ik ben bang dat er hiervoor de speciale printable cd's nodig zijn met een papiern bovenlaag. Naar mijn idee wordt dan het resultat toch niet veel beter als met stickervellen.
Graag wat reakties van bezitters van deze printer.

• hufkes
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-08 01:22

hufkes

nee, daar staat niet hufter!

Als ik de specsheet zo bekijk en de plaatjes die erop staan over cd's printen, dan ziet het er naar uit dat je er iedere kale cd mee kunt bedrukken. Helaas inderdaad niet meer specs, maar aangezien er bij de verschillende fotoresoluties wél vermeld staat dat 2800dpi alleen kan op speciaal papier, zou je toch verwachten dat men het er ook wel bij had gezet als er speciale laagjes op de cd moeten zitten. Helaas doet de zoekfunctie op de Epson site het niet, maar ik neem aan dat als er speciale cd's in moeten, dat epson die dan ook zelf zou verkopen.

Onderstaande signature is al >20jr oud ***hoe dan***
---
Het internet is een veelbelovend medium
....dat maar heel weinig van zijn beloftes nakomt.
Wat weg is... raak je nooit meer kwijt :P

Verwijderd

Je kunt alleen maar speciale cd's gebruiken. Kijk echter wel uit!!! Sommige fabrikanten hebben het niet zo nauw genomen met de coating. Als je slechte cd's gebruikt kan de coating in sommige (snelle) cd rom spelers loslaten!!!

• hufkes
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-08 01:22

hufkes

nee, daar staat niet hufter!

Verwijderd schreef op 13 July 2003 @ 09:22:
Je kunt alleen maar speciale cd's gebruiken. Kijk echter wel uit!!! Sommige fabrikanten hebben het niet zo nauw genomen met de coating. Als je slechte cd's gebruikt kan de coating in sommige (snelle) cd rom spelers loslaten!!!
is dat echt zo? vind ik wel vreemd dat epson dan niet zelf die krengen verkoopt, meestal zijn ze er als de kippen bij als er op supplies geld te verdienen valt... en er staat ook helemaal niets van in de specsheet. Kun je ons misschien nog even bijlichten over welke specificaties die speciale cd's dan moeten hebben? Wat is er zo speciaal aan, welke cd's hebben dat speciale en waar kun je die kopen? en natuurlijk voor de echte 'Ollanders onder ons: quanta kosta?

Onderstaande signature is al >20jr oud ***hoe dan***
---
Het internet is een veelbelovend medium
....dat maar heel weinig van zijn beloftes nakomt.
Wat weg is... raak je nooit meer kwijt :P