Toon posts:

Storing Wireless LAN

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben al enige tijd in het bezit van een Wireless lan. Dit heeft vanaf het begin tot aan nu vele problemen met zich meegenomen.

Mijn netwerk is als volgt. 1 Server verbonden met een 16 ports 3com 100Mbit hub. op diezelfde hub zit de 3com access point aangesloten. Deze hangt ongeveer zo een 30 meter van de server af. Op deze hub komt ook het internet binnen die weer verder wordt gerouteerd over het netwerk.

Nu doet het volgende zich voort:

Zo nu en dan valt de complete netwerk verbinding weg. Zelfs als je met een laptop met een wireless lan kaart pal onder de AP gaat zitten geen ontvangst. De lampjes op de AP branden zoals gebruikelijk. En dan na een half uurtje wil de verbinding weer terug komen. Ik heb de AP al diverse plekken in het gebouw gegeven, echter blijft dit probleem zich voor doen.
Er wordt hier geen gebruik gemaakt van een draadloze huistelefoon die het signaal zou kunnen verstoren. Het is hem ook niet in de afstand, in bijna alle gevallen heb ik excellent ontvangst en van uit het niets is me hele verbinding weg.

Op de server draait NT 4.0 Server, wanneer ik daar in de event logs ga kijken vind ik ook niks dergelijks terug waarvan ik zou zeggen dat dat het probleem zou kunnen zijn.

Ik begon te vermoeden dat het hem in de AP zat, echter toen ik de access point heb vervangen deed dit probleem zich nog steeds voort. Daarna heb ik alle utp kabels vervangen, echter het probleem was nog steeds niet opgelost

Ik heb op de techforums gezocht, maar nog geen passende oplossing gevonden.

De muren van het gebouw zijn normale bakstenen, echter in de plafons lopen her en der wel wat bekabeling van stroom, maar het lijkt mij dat dit de boel niet kan verstoren. Buiten het gebouw staan ook geen gekke zendmasten of iets in die zin.

Weet iemand hier een oplossing voor of heeft iemand een tip, ik weet echt niet meer wat ik nog kan doen. :? :? :?

Verwijderd

Ik had het probleem ook dat de verbinding soms (goed) wegviel.. Bij mij lag/ligt het probleem aan de netwerkbelasting: Als ik ga multicasten met Ghost valt mijn wireless lan weg. Heel vervelend maar gelukkig heel eenvoudig op te lossen door multicast wat minder bandbreedte te geven.. Misschien dat jij ook ergens een bandbreedtevretertje hebt?