Toon posts:

delphi programma uitvoeren na windows aflsluiten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
dmv onqueryclose kan je functies uitvoeren na het afsluiten van windows.

echter ik blijf het schermpje krijgen met 'program not responding, wachten cancel etc etc, dat klopt ook wel want hij zit zijn taken aan het uitvoeren.

de variable canclose := false is gezet.

iemand nog een idee hoe ik dit ook nog kan omzeilen ?

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:43
Taken uitvoeren na het afsluiten van Windows? Dus als je computer uitstaat?
Je bedoelt, taken uitvoeren bij het afsluiten van jouw programma?

Beetje een wazige vraagstelling hoor...
Ik begrijp niet wat je precies wilt, dus leg het eens goed en duidelijk uit.

https://fgheysels.github.io/

• jopiek
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 19:56

jopiek

Tja... 'ns ff denken.

Op maandag 17 juni 2002 13:58 schreef The_milkman het volgende:
dmv onqueryclose kan je functies uitvoeren na het afsluiten van windows.

echter ik blijf het schermpje krijgen met 'program not responding, wachten cancel etc etc, dat klopt ook wel want hij zit zijn taken aan het uitvoeren.

de variable canclose := false is gezet.

iemand nog een idee hoe ik dit ook nog kan omzeilen ?
het lijkt me dat de enige manier is dat je een service draait, deze werkt volgens mij langer door dan een GUI programma...

Cogito Ergo Credo

Verwijderd

Topicstarter
ok stel je voor, elke keer als je afsluit wil ik dat er een defrag of zo uitgevoerd wordt.

ik heb een applicatie gemaakt dat in de achtergrond draait.

op het moment dat je start/afsluiten doet. krijgt je applicatie een close opdracht van windows.

op dat moment gaan je taken lopen die ingesteld heb bij onclosequery.

dit werkt perfect, echter omdat hij dingen aan het doen is, krijg je de melding , programma reageert niet, klick op wachten, anuleren etc etc.

dit wil ik dus omzeilen

nu heb ik de paramter canclose := false gezet , en ik verwachte dat die paramter er dus voor zorgt dat windows stopt met proberen van afsluiten (netzoals je een dos box handmatig moet afsluiten als deze nog open staat tijden het afsluiten)

duidelijk zo ?

• PipoDeClown
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

Khad ooit een tooltje "exits95" (exitsnt bestaat ook schijnt) waarmee je kunt verhinderen dat windows zelf reboot of shutdownt. Handig na installaties.

linkje
wellicht kun je het de author vragen

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

• jopiek
  • Laatst online: 21-08 19:56

jopiek

Tja... 'ns ff denken.

Op maandag 17 juni 2002 14:07 schreef The_milkman het volgende:
ok stel je voor, elke keer als je afsluit wil ik dat er een defrag of zo uitgevoerd wordt.

ik heb een applicatie gemaakt dat in de achtergrond draait.

op het moment dat je start/afsluiten doet. krijgt je applicatie een close opdracht van windows.

op dat moment gaan je taken lopen die ingesteld heb bij onclosequery.

dit werkt perfect, echter omdat hij dingen aan het doen is, krijg je de melding , programma reageert niet, klick op wachten, anuleren etc etc.

dit wil ik dus omzeilen

nu heb ik de paramter canclose := false gezet , en ik verwachte dat die paramter er dus voor zorgt dat windows stopt met proberen van afsluiten (netzoals je een dos box handmatig moet afsluiten als deze nog open staat tijden het afsluiten)

duidelijk zo ?
zal toch echt niet zo makkelijk gaan, vooral niet als het een forced shutdown is...

enige wat ik kan bedenken is de message daarvoor af te vangen, eerst de taak uit te voeren en dan de message verder te sturen...

zie ook:
Intercept shutdown message

Cogito Ergo Credo

Pagina: 1