Toon posts:

Subtitles+divx film op svcd?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Kan dat? Kan ik een divx op svcd zetten en dan ook de ondertiteling erbij doen op de een of andere manier? De ondertiteling zit bij de divx apart in een tekstbestand.

Alvast bedankt

Verwijderd

Hiervoor moet je de ondertitelfiles converteren naar .ssa files.
Daarna kun je ze met VirtualDub + SubtitleFilter in de Div-x bakken. Hiervoor moet je echter opnieuw encoden.
Vervolgens kun je de nieuwe div-x met TMPGenc naar SVCD converteren.

Voor progjes en tutorials: http:\\www.divx-digest.com

Verwijderd

Hmmm.. Is hier geen snellere methode voor? Ik weet dat er een methode is om Virtualdub als framserver te gebruiken samen met vobsub. Ik krijg alleen vobsub niet aan de praat met .sub of .srt subtitles. Wel met de geripte ifo files..
Dit scheelt weer (een behoorlijke) tussenstap.

Kan SVCD trouwens niet werken met losse subtitle files/track, net zoals een DVD? Volgens mij kan je met SVCD kiezen welke subtitles je wilt.

• .GoO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-03 21:46
Volgens mij is het niet mogelijk om in 1x divx met ondertitel naar SVCD om te zetten.. Je zult de divx eerst opnieuw moeten encoden..

Verwijderd

Ik heb altijd zo'n hekel aan zinnen die beginnen met 'sorry hoor'... En leg het dan maar eens uit, als je het zo goed weet. En ook voor VCD, zoals het in die manual bij vcdhelper staat werkt het niet voor SUB en SRT...

[/edit] Bovenstaande post is gewijzig.. Vandaar dat dit nu nergens meer op slaat :([edit]

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:58

JvS

Ik heb hem zelf ook

geef dan een relevante link, met deze losse kreet verslechtert alleen de sfeer hier...
[search=divx subs svcd] zou goed moeten opleveren...

daar staat wel eea tussen maar niet specifiek dit toch?
laten we weer ontopic verdergaan.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Ah... Ik deed het met vobsub dus gewoon de hele tijd verkeerd. Hier staat de guide:

http://forum.vcdhelp.com/viewtopic.php?t=87065

als je het textsub filter gebruikt en virtualdub als frameserver laat werken voor tmpgenc of een andere MPG encoder, kun je (S)VCD's maken met vaste subtitles. Werkt goed!
Pagina: 1