Soundblaster Audigy Splashscreen hangt

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

• Joch_um_all
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-06-2025
Zit sinds gisteren met het volgende:

Bij het opstarten van XP komt altijd het splashscreen van mijn Audigy met bijbehorend geluid op. Nu heb ik ineens het probleem dat bij het opstarten van XP hij telkens daarop blijft hangen. In taskmanager kan ik zien dat hij voor 96 procent de cpu blijft belasten.

Ik heb em nu uitgezet, maar het zit me toch niet lekker dat dit probleem zich ineens voordoet. Toevallig is dit gaan optreden na het installeren van de laatste Detonator XP drivers voor mijn Geforce. Meer mensen met dit probleem?

• Joch_um_all
Probleem is geidentificeerd.

Het blijken inderdaad de Nvidia Detonator XP 29.42 videodrivers te zijn geweest.

Dit conflict met de Audigy was niet het enige, vreemde lockups en rare videofouten waren ook niet van de lucht.

Ik ben nu weer teruggegaan naar de 28.32 versie en alle problemen zijn als sneeuw voor de zon verdwenen.

(wel lachen dat die problematische 29.42 de eerste WQHL-certified drivers zijn in een lange reeks. Juist deze geven bij mij problemen)

Verwijderd

mep gewoon de CTSPLASH.exe uit je register

hkeylocalmachine,software,microsoft,windows,currentversion,run

• Joch_um_all
had ik al gedaan. Ik heb nu echter ook de oorzaak van het probleem aangepakt. Die oorzaak zat in de brakke nieuwste Detonator, die blijkbaar nog veel meer problemen veroorzaakt.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:35

JvS

Ik heb hem zelf ook

dubbelposten is niet de bedoeling:
[topic=527650]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Dit topic is gesloten.