Toon posts:

[car] hoedenplank met JBL speakers

Pagina: 1
Acties:
  • 148 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan voor 100 euro een hoedenplank kopen met JBL speakers er in. Het zijn 3 weg speakers, type GTO 803, 204 mm, 5-175 Watt en 4 Ohm. Ze klinken goed.

Ik heb de ballen verstand van dit soort zaken. :? Is het een mooie prijs of is 100 euro te veel? O ja, de hoedenplank is mooi afgewerkt: je ziet er niets aan, er zit speciale stof over de speakers gespannen.

Groeten, Dizeman

• Dikdoan
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-06-2025

Dikdoan

Kijk, ik kan nog lopen

Een hoedeplankje maken is zeer simpel.
plankie MDF bij de gamma + de hoedenplankstof is 10€ bij elkaar. Ik heb geen idee wat de speakers kosten. Dus als de speakers goedkoper zijn dan 90€ wordt je genaaid. Dus kijk wat de speakers kostte en wat ze nu nog waard zijn (kwaliteit uiterlijk)

Zolang ie het blijft doen....

• TimMer
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Dit zijn de specs, gevonden met Googel:

20cm
3-Weg
200W
91dB
Titanium-Mid&Tweeter

Ik zou trouwens ff vragen aan 'm hoe oud die dingen zijn, ze bestonden in ieder geval al in '99...

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

100 euro lijkt me op zich nog behoorlijk aan de prijs. Als je ziet wat 6x9" van een redelijk merk maar kost tegenwoordig, zou ik even een goede prijsvergelijking maken van dit soort speakers en daar je afweging in maken.

Zoals opgemerkt, zelf een hoedenplank maken is koekie eitje, daar zit niet veel geld in.

• mollie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-01 22:22

mollie

jbl gt0's 9*6 zijn voor 100 euro zeker wel nieuw te koop..alleen moet je dan wel zelf een hoedenplank maken

.. ik zou het niet doen .. is dus aardig aan de prijs

• Skef
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11-08 13:22

Skef

Ik scheer.me

Ik zou het niet doen: voor € 100,- heb je 2ehands echt wel betere speakers...

En past de hoedenplank in jouw auto? Of moet je hem nog op maat maken?

Ik zou gewoon een plaat MDF van 15 mm halen (bij Praxis hebben ze van die handige plaatjes, 122x61 cm), en hier zelf speakers bij zoeken.

Stof kun je halen bij een car-audio zaak, en dit kun je bevestigen dmv een nietmachine (in de onderkant, duhhh)...

Je zou voor de speakers eens kunnen kijken naar een setje van Infinity (Reference), deze kom je geregeld tegen op 2ehands sites... Of struin eens een aantal Duitse sites af, is vaak veel goedkoper (vooral nieuw), en tegenwoordig is het makkelijk vergelijken met de €... En ze verzenden vast wel naar Nederland :)

Veel succes met het vinden van een leuke set!

"Computer games don’t affect kids: I mean if Pac-Man affected us as kids, we’d all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."

Verwijderd

Even kijken hoor, ik was voor mijn 2ehands speakers niets kwijt (jvc's) zo'n mdf board lag bij m'n pa in de schuur. En dat stof kost 40 euro = kwaliteitsspul.
Dus tja... net wat je er voor over hebt.
Kijk maar wel even of het past.
Als het MDF is zou ik er wel een ijzeren lat onder schroeven, want MDF gaat buigen naar verloop van tijd, naar gelang het gewicht van de speakers.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie reacties. De hoedenplank is een originele hoedenplank voor in mijn auto, verstevigd met gaas van staal. De speakers zijn hier in ingebouwd en het geheel is afgewerkt met van die (dure) kwaliteitsbekleding.

Toch vind ik €100 inderdaad een behoorlijk bedrag. Maar ik ben niet zo'n knutselaar, ik heb twee linkerhanden maar ik ben vooral gemakzuchtig :)Ik zie mezelf al zagen en al het moois wat ik heb gekocht om zeep helpen....

Ik denk dat ik hem maar koop en misschien kan ik nog wat van de prijs af praten.

Groeten, Dizeman

Verwijderd

Proleet

• Skef
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11-08 13:22

Skef

Ik scheer.me

€ 75,- , meer zou ik er uberhaupt niet voor geven!

"Computer games don’t affect kids: I mean if Pac-Man affected us as kids, we’d all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."

• TimMer
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Op maandag 17 juni 2002 16:28 schreef DaanS het volgende:
Proleet
Wat is dit nu weer voor een idiote, ondoordachte reactie? Wil je soms gauw de HK in jochie? :r

Verwijderd

Op maandag 17 juni 2002 19:20 schreef TimMer het volgende:

[..]

Wat is dit nu weer voor een idiote, ondoordachte reactie? Wil je soms gauw de HK in jochie? :r
Maar een beetje gelijk heeft ie wel......:9

Verwijderd

Zorg even dat je ergens achter de nieuwprijs van de speakers kom. Dan heb je wat argumentatie voor een gezellig potje afdingen. Ik zou het zelf maken, maar als je niet zo handig ben kun je misschien idd maar beter een complete set als dit kopen. Maar dan zou ik wel willen dat er wat van de prijs af gaat, want die is nogal aan de hoge kant. Suc6!
Pagina: 1