[WC] watercooling mogelijk?

Pagina: 1
Acties:

• j0rDy
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21-02 21:28
Sinds ik ook al enige tijd zit te denken aan watercooling (en mijn budget nu eindelijk toerijkend is) wilde ik ook een setje aanschaffen (hoeft niet veel te zijn dus zat te denken aan die van Senfu) maar nu het volgende probleem...

Specs:
proc: Pentium II 266 mmx
mobo: MS-6119 (dit wordt volgens mij het probleem)

Dit is er namelijk een met slot (waar een kaart in moet en daar moet de proc op bevestigd worden samen met de cooler)

De Vraag: Is het mogelijk om hier het koelelement van de sefu set wel op te bevestigen?

• Mad_Demon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:49

Mad_Demon

de dokter

En PII 266 is volgens mij niet de moeite waard om met waterkoeling te gaan voorzien.

The art of medicine consists in amusing the patient while nature cures the disease. ~Voltaire

• RooT
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11-02 12:54
Mwah, lijkt me ook niet echt nodig. Die dingen worden lang niet zo warm als een TB of XP. Wel kan je het doen gewoon voor de hobby ofzo, maar ik zie er weinig nut van in ;)

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Op maandag 17 juni 2002 13:52 schreef Mad_Demon het volgende:
En PII 266 is volgens mij niet de moeite waard om met waterkoeling te gaan voorzien.
Wel als je het puur voor de stilte wilt :)

Maar ik kan me niet voorstellen dat je mobo een probleem is voor waterkoeling..

Tja, je processor is een slot-1 type, dus moet je daar ook een waterblok voor hebben..
Die zijn wel te vinden/maken, maar vraag je dan wel af hoe lang dit systeem nog mee moet gaan.. Bij een upgrade is een slot-1 koeler vrij waardeloos..

• internetinfo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-02 17:40
Het is wel lekker stil, maar zo'n proc hoeft niet zo geweldig gekoelt te worden.

edit:

stomme * Twynn :P

• RooT
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11-02 12:54
Op maandag 17 juni 2002 13:55 schreef Twynn het volgende:
Wel als je het puur voor de stilte wilt :)
Die pc heeft toch al niet veel koeling nodig. Niet eens airflow. Gewoon een kleine 4 of 6 cm fan voor op de heatsink is voldoende. En dan in de voeding nog 1 fan. Zijn 2 fans in totaal, das bijna niet hoorbaar hoor :)

• j0rDy
het gaat ook niet om of het de moeite waard is (gewoon leuk om te doen en wil de proc op een zo laag mogelijke temp krijgen) maar jullie denken dus dat deze
edit:
de senfu watercooling set
wel op een of andere manier te bevestigen is op mijn mobo (de cooler zit vast dmv clipjes...volgens mij hetzelfde systeem als bij de p4 toch?)

• -=MOL=-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-11-2019

-=MOL=-

R.I.P. TEC 172W 23-10-2002 :(

Op maandag 17 juni 2002 13:59 schreef 0uTsIdEr84 het volgende:
het gaat ook niet om of het de moeite waard is (gewoon leuk om te doen en wil de proc op een zo laag mogelijke temp krijgen) maar jullie denken dus dat deze
edit:
de senfu watercooling set
wel op een of andere manier te bevestigen is op mijn mobo (de cooler zit vast dmv clipjes...volgens mij hetzelfde systeem als bij de p4 toch?)
P4 is een socket. P2 een slot. Beter geen waterkoeling gaan maken op zoiets. Echt zonde van je geld en tijd. Wacht dan nog ff en doe het goed. Bouw het op een AMD XP of een P4 ofzo. Dan kun je ook nog eens lekker overklokken.

Om je P2 stil te krijgen. Zet een papst fan ofzo op 7 volt in je voeding en een 80mm op 5 volt op je CPU, wedden dat je alleen je schijf nog hoort spinnen :)

[Asus A7V266-E][AMD XP 1700+ (water cooled)][Hercules GF3 Ti500][256 MB Crucial DDR][SB Live 5.1][2 x 40GB][3com 3c905ctx-m]

Verwijderd

plaats een passieve heatsink erop

• j0rDy
mensen, het gaat er niet om of het effectief of nuttig is, het gaat erom of het kan! (een nieuwe comp komt er voorlopig toch niet, heb net 1.6 gig laptop aangeschaft) is gewoon voor de lol en vind het leuk om watercooling te hebben!

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-02 09:30
Mail eens naar senfu :?
Volgens mij geeft Senfu die bij hun sets genoeg aansluitmateriaal om je blokje op de Space-Shuttle aan te sluiten :+

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Verwijderd

Veel ga je er niet aan hebben... :'(

Verwijderd

koop van het geld een snellere proc + mobo :)

heb je meer aan

• DjGeRo
  • Laatst online: 22-02 11:06
kan wel natuurlijk, maar denk dat dat knutselen gaat worden omdat het een slot is enzo....

je zou idd senfu ff motte mailen die hebben vast het antwoord.........

• ajampaniki
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 21-02 10:33
Die comp kan je zelfs nog passief koelen man :P

• Pjotr0V
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18-02 17:06

Pjotr0V

HUH?...oh damn!

Hmmm...ik denk dat je toch problemen gaat krijgen met de bevestiging van je waterblok. Ik zou inderdaad eerst een mailtje naar Senfu de deur uitdoen voordat je zo'n aquariumpje koopt

nope.....

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:09

Phydomir

Dennis

Op maandag 17 juni 2002 15:15 schreef ajampaniki het volgende:
Die comp kan je zelfs nog passief koelen man :P
Idd.. je hebt niet eens een fan nodig.. gewoon een goede slot heatsink is voldoende.

(jaren m'n cel 266 zo gekoeld.. nooit problemen mee gehad.)

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

• j0rDy
net gemailt,
het monagemateriaal wat erbij geleverd wordt is idd voor socket procs bedoeld maar er werdt als oplossing gegeven om bijvoorbeeld warmtegeleidende lijm te gebruiken. Ik heb het idee dat het met ty-raps en wat koelpasta ertussen ook wel gaat lukken.
Dus k maak er denk ik een experimentje van (als echte tweaker moet hier een oplossing voor zijn!!!)
Ga zo bestellen (misschien morgen) en post de resultaten hier ASAP met pics ofcourse!
(ja ik weet dat er geen nut, effect, ook passief, kan ook nieuwe proc, mobo aanschaffen, inzit maar je bent jong en je wilt wat...)
Gaat om het idee weet je...
Pagina: 1