Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[CM] Maak van je tft een projector

Pagina: 1
Acties:
  • 241 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• ajampaniki
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 20-11 22:14
Voor degenen met geld en tijd teveel leuk vakantieprojectje:

projector site

Verwijderd

Woei! hijs fijn... Je kunt ook een oude overhead projector gebruiken. Heb ik al wel eens gedaan met een zwart-wit lcd.

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-11 11:28

Demo

Probleemschietende Tovenaar

LOL wel een leuk projectje als je nog een oud TFT schermpje hebt liggen ergens...
Is iig goedkoper dan een 'echte' projector kopen :P

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• DjGeRo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06:36
HeHeHeHe

Dies fijn :)

Eg geinig man dank u ga ff dat engels vertalen :)

• internetinfo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-11 08:14
Op maandag 17 juni 2002 13:56 schreef djgero het volgende:
HeHeHeHe

Dies fijn :)

Eg geinig man dank u ga ff dat engels vertalen :)
Geb. datum: 19 november 1987
Is dat nou echt nodig?

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:50
???? bedoel je nou dat hij helemaal geen engels ken? of dattie het zo hoort te kunnen lezen??

• ernst
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-06 11:28
Op maandag 17 juni 2002 13:43 schreef _LOSS_ het volgende:
Woei! hijs fijn... Je kunt ook een oude overhead projector gebruiken. Heb ik al wel eens gedaan met een zwart-wit lcd.
werkte dat een beetje ?

Every day is a start of something new, and every evening ends with the splendid dawn of a new day

• Kr3Kr
  • Laatst online: 18-11 21:28

Kr3Kr

Melpomene

stoer! alleen, komt er wel genoeg licht door die TFT heen?

Gregor van Egdom Krekr

• internetinfo
Op maandag 17 juni 2002 14:00 schreef Catch22 het volgende:
???? bedoel je nou dat hij helemaal geen engels ken? of dattie het zo hoort te kunnen lezen??
Tweede :)

Is geen flame ofzo hoor, lees mijn ondertitel even.

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

hij kan natuurlijk ook bedoelen dat hij dat Engels gaat vertalen... (voor zichzelf, of voor anderen)

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

• internetinfo
Op maandag 17 juni 2002 14:49 schreef LuNaTiC het volgende:
hij kan natuurlijk ook bedoelen dat hij dat Engels gaat vertalen... (voor zichzelf, of voor anderen)
Het was ook maar meer een geintje, trek het je niet aan joh.

Verwijderd

en zo gingen ze weer on-topic verder...

toch?

• ajampaniki
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 20-11 22:14
Op maandag 17 juni 2002 14:47 schreef krekrrr het volgende:
stoer! alleen, komt er wel genoeg licht door die TFT heen?
Ja daar zijn die lampies voor de erin zitten. en die fresnel lens versterkt het nog eens.

Verwijderd

Hoe duur zou zo'n projector gaan kosten als je alle onderdelen hier in nederland weghaalt. En zou het van die kwaliteit zijn dat je het ook echt kan gebruiken.

Verwijderd

Als je het weghaalt zal het allemaal wel niet zo duur zijn :) Ik denk dat het in het begin wel even leuk is maar dat je je na een tijd toch gaat storen aan de kwaliteit. Heb dat zel ook al bij mijn LCD projector :'(

Verwijderd

10 jaar (20 jaar?) geleden deed iemand dat al eens met het schermpje uit een klein LCD-tv'tje, en met een dia-projector.
Stond in de Elektuur - meen ik me te herinneren - en de maker was nogal enthousiast over het resultaat.
Alleen hadden die TV'tjes een nogal grof raster.

Diaprojectors kun je bijna voor niets halen bij Malle Pietje.

• Rempage0611
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-09 15:05

Rempage0611

9405 WP @ 2x SMA Sunny Boy

Op maandag 17 juni 2002 15:05 schreef TgF het volgende:
en zo gingen ze weer on-topic verder...

toch?
:D met je icon ben ik het eenz..

Verwijderd

Op maandag 17 juni 2002 14:10 schreef ernst het volgende:

[..]

werkte dat een beetje ?
Jahoor.. Dat soort projectie systemen bestaan al best een tijdje. Je hebt ook LCDtjes die je op een grafische rekenmachine kunt aansluiten en dan op zo'n projector kunt leggen. Werkt perfect. Gewoon een bewegend sheetje. :)

• Koenzie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-08 02:14

Koenzie

Never leave, just go

offtopic:
Drive master >:)

Life is like a box of chocolates you never know what ya gonna get

Verwijderd

Zo'n idee had ik al een keer, ik had nog een oude projector en een scherm alleen het scherm (14 inch) was te groot en maximaal 640x480 :(
Volgens mij zou die projector na een kwartiertje toch verbranden, er zat geen ventilator of zo in :D

Verwijderd

HEHE lachuH!

Verwijderd

Stoer.. maar of het ook stoer blijft.. :)

Kun je beter een Sony Glastron bril kopen, bijv.

Verwijderd

dur bestaan toch al van die gevallen kant en klaar?... gwoon een los lcd scherm die je op je pc als beeldscherm kan aansluiten en dan leg je em op de overhead... en voilla men ziet het beeld op het scherm.... :)

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-11 11:28

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Op dinsdag 18 juni 2002 14:07 schreef -MoRDoR- het volgende:
Stoer.. maar of het ook stoer blijft.. :)

Kun je beter een Sony Glastron bril kopen, bijv.
Ja of koop meteen een beamer van 10000 euro's |:(
Je kan alles wel kopen, maar sommige mensen vinden het leuk om zelf te prutsen (daarom kan je ook automodellen én bouwpakketten kopen :))

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• NaliXL
  • Laatst online: 23-11 09:52
Had IBM niet destijds een laptop met een scherm waarvan je de achterkant kon verwijderen, zodat je een scherm kreeg wat je als zo'n presentatie-sheet op een overhead-projector kon leggen? Heb het nooit in werking gezien, maar ik geloof wel dat ik het eens op een reclame-afbeelding in een of ander magazine heb gezien. Vraag me niet welke : ik verzamel computer-magazines, en ik heb er enkele honderden.

Genoeg is meer dan veel, en tart den overvloed

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-11 10:52

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

ik heb wel ooit zo'n ding gezien, een soort doorzichtig scherm dat je aan je comp kan hangen, als je het dan op een overhead gooit heb je een soort 2e hands beamer

• Stropdas
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-10 11:11

Stropdas

Insert subtitle here

Op dinsdag 18 juni 2002 14:44 schreef AtomicShockwave het volgende:
ik heb wel ooit zo'n ding gezien, een soort doorzichtig scherm dat je aan je comp kan hangen, als je het dan op een overhead gooit heb je een soort 2e hands beamer
Als je dat scherm en beamer gewoon nieuw hebt gekocht is er niets 2ehands aan :P

Dit id heb ik ook al jaren na het zien van die ene bekende reclame van die laptop waar je het scherm op een overheadprojector kon leggen. Wist niet dat er dit soort schermen voor de PC bestonden

Honda VFR800fi '99 | Volvo S60 '04

Verwijderd

Meh da's wel cool B-) Ik heb alleen geen TFT schermen :P En ik weet eigenlijk ook niet wat ik er aan zou hebben maarja *D

edit:
Ik zou vast wel wat bedenken :7

Verwijderd

Op dinsdag 18 juni 2002 14:30 schreef NaliXL het volgende:
Had IBM niet destijds een laptop met een scherm waarvan je de achterkant kon verwijderen, zodat je een scherm kreeg wat je als zo'n presentatie-sheet op een overhead-projector kon leggen? Heb het nooit in werking gezien, maar ik geloof wel dat ik het eens op een reclame-afbeelding in een of ander magazine heb gezien. Vraag me niet welke : ik verzamel computer-magazines, en ik heb er enkele honderden.
Jah klopt, maar volgens mij is nooit een succes geworden.

• Crewlz
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-04-2024
ERRUUUUG leuk maar die is al eens langs geweest!!!
Jammer jo net (een paar maanden te laat) :P

• omixium654
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-03 17:16
Hee gasten... ik ben ff bezig geweest met knutselen en heb mijn Eigen TFT projector gebouwt met een 2e hands (lees gloednieuwe) Overhead projector.

1024x768 resolutie
32 bit resolutie
2000 Ansi Lumen 8)

Afbeeldingslocatie: http://www.neoweb.nl/tftbeamer/tft%20lcd%20overhead%20beamer%20_10.jpg

bekijk een fotoverslag op http://www.neoweb.nl/tftbeamer/index.html

Het enige probleem is de koeling nog. Ik gebruik nu een kamer ventilator. 8)7

Ik ben bezig met een externe voeding en 2 processor koelertjes, maar ik krijg mijn voeding niet aan de praat.

Welke kleuren kabels moet ik verbinden om de ATX voeding extern te laten draaien?

Alvast bedankt

[ Voor 7% gewijzigd door omixium654 op 13-01-2005 14:49 ]

The Future Starts Here

• 418O2
groen en een zwarte

doe je supernetjes! Dit is het overwegen waard

[ Voor 58% gewijzigd door 418O2 op 13-01-2005 14:20 ]

• omixium654
Ok...thanx...dat werkt perfect...

Even knutselen maar weer :9

Er moet een airflow ontstaan onder het scherm...vandaar

Nog 1 vraagje... ik heb nu een laptop monitor aansluiting (dat is een inimini dun stripje als connector) (met 12 kabeltjes)
Afbeeldingslocatie: http://www.neoweb.nl/tftbeamer/video_connector.jpg

Ik wil eigenlijk een normal VGA aansluiting er op maken, zodat ik deze beamer ook kan aansluiten op normale ATX-kast.

Maar kan dat zomaar? want er loopt ook spanning door de tft en dus door die inimini connector..

Ik heb een foto genomen van de aansluiting... misschien kan iemand vertellen of.. en welke kabels overeenkomen met een normale vga aansluitkabel (3 rijen van 5 gaatjes)

Eventueel heb ik een verloopstekker van (3 rijen van5) naar (1van8 en 1van7) die ik door kan knippen.

Afbeeldingslocatie: http://www.neoweb.nl/tftbeamer/verloop_stekkertje.jpg

The Future Starts Here

• Frank|A
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-01-2013
In de meeste gevallen lukt dat niet zomaar. Je hebt een controller nodig die je tft kan aansturen, deze controllers kosten 100 euro ofzo. Maar voor meer info verwijs ik je naar de nederlandse projector site: www.diyprojector.nl

Pentax k10d - Blog - Flickr

• 418O2
moet je even de pinout van een laptop scherm (Geen idee hoe dat heet) opzoeken en dat vergelijk met de pinout van VGA

ai even gezocht, die dingen hebben een aparte controller.. Moet je zelf gaan uitvissen wat welke kabel doet..

[ Voor 33% gewijzigd door 418O2 op 13-01-2005 14:52 ]

• omixium654
das dan wel een klein beetje jammer...mijn laptop trekt namelijk niet hele dikke games... (is maar een p3-800 256 MB) en ik wil eigenlijk wel MEGA groot gamen! :9

Maar mijn volgende project is gewoon mijn 15" TFT-monitor met VGA aansluiting te slopen. :9~
Dan hoef ik me geen druk te maken over de pinouts. etc... B)

waarom niet mijn 17" of 19" ??
- De glasplaat van de overhead projector is daarvoor niet breed genoeg...

The Future Starts Here

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Ziet er netjes uit! Waar heb je nu de pc laptop verstopt dan? Is wat moeilijk te zien omdat je foto's wat donker zijn.

[ Voor 9% gewijzigd door Bra-Jo op 13-01-2005 15:06 ]

Nomen nescio

Verwijderd

geinig zeg! moet ik ook eens doen.
Ik heb nog een klein tft-tje over (centimeter of 5/6 met composite-in), als iemand intresse heeft.....

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:40

Reinier

\o/

Mooi gedaan omixium (mooi kick ook :+ ). Grappige teksten bij je foto's trouwens!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:50

The Eagle

I wear my sunglasses at night

omixium schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 14:45:
Ok...thanx...dat werkt perfect...

Even knutselen maar weer :9

Er moet een airflow ontstaan onder het scherm...vandaar

Nog 1 vraagje... ik heb nu een laptop monitor aansluiting (dat is een inimini dun stripje als connector) (met 12 kabeltjes)
[afbeelding]

Ik wil eigenlijk een normal VGA aansluiting er op maken, zodat ik deze beamer ook kan aansluiten op normale ATX-kast.

Maar kan dat zomaar? want er loopt ook spanning door de tft en dus door die inimini connector..

Ik heb een foto genomen van de aansluiting... misschien kan iemand vertellen of.. en welke kabels overeenkomen met een normale vga aansluitkabel (3 rijen van 5 gaatjes)

Eventueel heb ik een verloopstekker van (3 rijen van5) naar (1van8 en 1van7) die ik door kan knippen.

[afbeelding]
Kijk even goed naar de pinnetjes en de codering die daar bij staat - en dan naar de kabeltjes die in je connector gaan. Ik denk dat je met die code's wel het e.e.a. moet kunnen.
Ik krijg binnenkort ws een oude laptop van een vriend van me - eens kijken of ik daar het e.e.a. mee kan fixoren :Y)
Oude overhead valt nog wel ergens te regelen - ik werk op een school, komt vast wel goed ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• themaxter
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-10 21:08

themaxter

Bugged..

Voor de geinteresseerden zijn er hier een groot aantal lopende projecten en overige info te vinden: www.diyprojector.nl

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
omixium schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 15:05:
das dan wel een klein beetje jammer...mijn laptop trekt namelijk niet hele dikke games... (is maar een p3-800 256 MB) en ik wil eigenlijk wel MEGA groot gamen! :9
Misschien is dit een oplossing: http://www.maxivista.com/
New: Screen mirroring

MaxiVista (full version only) allows to mirror the screen content to another PC across a network. Ideal for presentations: A speaker's laptop screen content can be sent to another PC attached to a Projector via Wireless LAN

• Opperhoof
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08:08
themaxter schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 15:44:
Voor de geinteresseerden zijn er hier een groot aantal lopende projecten en overige info te vinden: www.diyprojector.nl
Zelfbouw LCD Projector (Lumenlab.com), is het wat?

is al enkele keren langsgeweest zelfs !
en ik ben nog steeds benieuwd maar kan geen goedkope lcd vinden.. :/

• DaDude
  • Laatst online: 22-11 23:48
Opperhoof schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 15:52:
[...]

Zelfbouw LCD Projector (Lumenlab.com), is het wat?

is al enkele keren langsgeweest zelfs !
en ik ben nog steeds benieuwd maar kan geen goedkope lcd vinden.. :/
gewoon goed zoeken en op marktplaats zoeken... kheb daar mijne voor 100 euro vandaan gehaald, zal binnenkort wat pics posten van de beamer in wording :D

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04 02:56
op www.tomshardware.com stonden ook 2 aardige artikelen.
Het nadeel van die kleine LCD schermpjes is dat de kwaliteit veel te laag is om fatsoenlijk scherpe beelden te krijgen.
Een TFT+overheid is daarintegen weer een stuk duurder (voorals de TFT uiteraard en je moet ook nog eens het juiste type hebben.)

Maar de plaatjes op tomshwardware zagen er wel goed uit.

Senile! Senile Oekaki

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 15:28:
geinig zeg! moet ik ook eens doen.
Ik heb nog een klein tft-tje over (centimeter of 5/6 met composite-in), als iemand intresse heeft.....
Ik heb interesse, kijk anders even hier:
Verwijderd in "Het grote oude hardware ruiltopic Deel 1..."

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
omixium schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 14:18:
...

[afbeelding]

bekijk een fotoverslag op http://www.neoweb.nl/tftbeamer/index.html

Het enige probleem is de koeling nog. Ik gebruik nu een kamer ventilator. 8)7

Ik ben bezig met een externe voeding en 2 processor koelertjes, maar ik krijg mijn voeding niet aan de praat.

Welke kleuren kabels moet ik verbinden om de ATX voeding extern te laten draaien?

Alvast bedankt
Ik heb hier thuis ook de benodigdheden voor zoiets liggen, alleen is mn kabelverleng set nog niet binnen uit Amerika (FFC issues op m'n TFT scherm, dus kreeg m niet volledig vrij zonder verlengkabels)

Kwa koeling: Koop een (tafel)verwarming, model superoud, sloop verwarm element eruit, en gebruik de ventilator. De oudere (platte) hebben vaak een dwarsliggende fan, waardoor je in 1 keer een brede platte luchtstroom krijgt.

• omixium654
Ik heb een hele doos vol met oude mobo's en procesors liggen. Daar heb ik nu 4 coolers uit gehaald. Met lego of MDF-plaat-materiaal ga ik een mooie casing maken, die ik op tft OHP (overheadprojector) kan leggen.

Die pinouts kan ik ook nog proberen. Ik hoop alleen niet dat ik iets 'vernaggel'

Maxivision is het overwegen waard, om videobeeld over te sturen. Maar lijkt me wel een duur grapje.

Ik heb nog wel een 15" met VGA aanlsuiting liggen. Die kan ik dan in een 2e casing bouwen.
Op die manier blijft de OHP intact, en kan ik switchen tussen een TFT met aanhangende laptop, of een TFT die ik aan kan sluiten op normale pc.

The Future Starts Here

• DaDude
  • Laatst online: 22-11 23:48
omixium schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 10:06:
Ik heb een hele doos vol met oude mobo's en procesors liggen. Daar heb ik nu 4 coolers uit gehaald. Met lego of MDF-plaat-materiaal ga ik een mooie casing maken, die ik op tft OHP (overheadprojector) kan leggen.

Die pinouts kan ik ook nog proberen. Ik hoop alleen niet dat ik iets 'vernaggel'

Maxivision is het overwegen waard, om videobeeld over te sturen. Maar lijkt me wel een duur grapje.

Ik heb nog wel een 15" met VGA aanlsuiting liggen. Die kan ik dan in een 2e casing bouwen.
Op die manier blijft de OHP intact, en kan ik switchen tussen een TFT met aanhangende laptop, of een TFT die ik aan kan sluiten op normale pc.
Zo dacht ik dus ook, maar ben nu toch maar een kast aan het maken, omdat zo'n tft scherm toch wel erg fragiel is... het schiet al lekker op :D

Verwijderd

Moet je persee zo'n overhead projector met van die fresnel lenzen hebben? ik heb nog een 5.5cm LCD tje over waar ik niets mee doe en die zou ik in een diaprojector kunnen zetten. Heb je iets meer het formaat van een beamer.

• omixium654
Dia projector kan ook (volgens al die sites), maar je schermpje moet echt niet te heet worden!

The Future Starts Here

• omixium654
Ik heb nu ook een casing gemaakt van MDF-materiaal. Het resultaat met commentaar is op onderstaande link te bewonderen:

http://www.neoweb.nl/tftbeamer/index.html

The Future Starts Here

• Acid_Schnitzel
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08:08
geweldig mooi :D als ik nog een keer ergens een overhead weet te bemachtigen met een oude TFT... :) maja, dit komt als 16-jarig jongetje allemaal niet zomaar aanwaaien :)

You only need 2 tools, WD40 and Ducttape. WD40 when something doesn't move and it should, ducttape when something moves and it shouldn't.

Pagina: 1